Rakastunut varattuun.. miten tässä näin kävi?
Saa haukkua, koittaa puhua järkeä..
En tiedä miten minä olen tähän tilanteeseen joutunut. Olen aina ollut itse uskollinen ja pitänyt arvoista ja moraalista kiinni. Kokenut mitä on tulla petetyksi ja jätetyksi toisen naisen takia.
Tapasin miehen netissä, jo muutamasta viestistä tuli jännä tunne. Pian näin kuvan, kuin olisin aina tuntenut. Ollaan tavattu, kemia on ihan uskomaton. Yritetty erota monta kertaa. Tätä jatkunut yli puoli vuotta.
En ole koskaan kokenut mitään tälläistä. Miten joku voi tuntua niin omalta välittömästi ja miten jotakuta voi kaivata näin järjettömästi koko ajan.
Ongelma on se että poden jatkuvaa huonoa omaatuntoa, en halua toisen omaa. Mutten myöskään luopua miehestä. Perinteinen tunteet vai järki-tilanne.
Nyt puhutte mulle järkeä miten tästä eteenpäin.
Kommentit (366)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap olen aika varma, että olet mennyt "rakastumaan" minun mieheeni. Kaikki täsmää nyt vähän liian hyvin. Minun pitää varoittaa sinua, että valitettavasti nämä negatiivisia kuvia maalailevat ovat pääosin oikeassa. Miehellä ei ole pyörityksessä tietääkseni useampaa sivunaista, mutta tässä joitain asioita, joita haluat ehkä tietää:
- Ei muka ole pettänyt tässä suhteessa
On pettänyt ja jäänyt kiinni siitä.- Mies osaa esittää viatonta uhria ja kääntää kaiken toisen ihmisen syyksi. Valehtelee ja värittää tarinoita oman mielensä mukaan. Anna kun arvaan, hän on kertonut sinulle tätä uhritarinaa? Tuskin lähetellyt rakkausrunoja, vaan lähestynyt sinua samaistuttavilla elämäntarinoilla. Ja antanut sinulle lohduttavan olkapään?
- Kova esittämään suhteen alussa kilttiä ja empaattista. Haluaa kuunnella ja lohduttaa toista. Se on pelkkää esitystä. Ajan kuluessa paljastuu kovaksi ja kylmäksi ihmiseksi, joka ei välitä toisten tunteista pätkän vertaa.
- Mies pelaa sinua. Haluaa saada sääliä ja huomiota, kun minulta ei sitä enää saa. Pitää ihmisiä pelinappuloinaan. Miettii, mitä voi saada keneltäkin kunakin hetkenä.
- On valehdellut myös monesta muusta asiasta. Salasi luottotiedottomuutensa, addiktionsa ja mitä vielä.
- Pintapuolisen esityksen alla on pelottavan aggressiivinen ja häikäilemätön mies. On tuhonnut exänsä, lapsuudenperheensä, lastensa ja minun mielenterveyden. Olen miettinyt vakavasti, onko miehellä narsistinen persoonallisuushäiriö.
- Ja varmaan osaat päätellä järjelläkin, että kaksi kertaa samalla tavalla avioeroon hakeutuva petturi ei ole mikään kultakimpale. Hän ei tunne aitoa rakkautta eikä sitoudu. Hän tuntee hetken huumaa, lupaa kuun taivaalta, käyttää ihmistä hyväkseen ja viskaa sitten menemään. Eikä vaan eroa nätisti, vaan hänen on käytävä tämä sama pettämiskuvio aina läpi. Hän on erittäin huomionkipeä ja itsekeskeinen, muiden tunteista piittaamaton manipuloija. Varo.
Minä (ap.) olen täysin varma ettei kyse ole sinun miehestä. Mikään ei täsmää. Mies ei ole esittänyt uhria eikä ole kertonut mitään tarinaa. Enkä minä ole tarvinnut lohduttavaa olkapäätä enkä edes empatiaa mihinkään. Sääliä ei ole kerjännyt. Puhutaan asiat asioina ja kuten aiemmin sanoin, hänen liittoaan ei ruodita.
Olen nähnyt myös hänen nurjan puolensa. Kuten hän minun.
Ei hän minua mitenkään saalistanut. Molemmat tahoillaan mahdollisti sen miksi asiat kehittyi. Voihan se olla että minä olin se aloitteen tekijä?
Eteen tuli tilanne että huomaat että onpa valtavan kiinnostava ihminen. Kiinnostus kasvoi molemmin puolin ja rehellisesti päädyttiin tapaamaan seksin merkeissä, yhden kerran yhteisestä sopimuksesta. Ei meitä yhdistänyt mikään eletyssä elämässä, vaan persoonat. Ei vain kumpikaan varautunut ettei se menekkään niin että pidetään vain hetken kiva ja jatketaan elämäämme entiseen malliin.Mies on periaatteessa kertonut minulle juttelevansa jonkun tuntemattoman kanssa. Sanoi, etteivät puhu avioliitostamme, vaan mies kertoo omia huolia ja murheitaan naiselle. Kuulemma käyttää tätä kanavana ongelmiensa setvimiseen. Ehkä se et sitten ole sinä, mutta tähän asti kaikki kertomasi kuulostaa erittäin tutulta. Ja huumorintajua häneltä löytyy, senkin tunnistan.
Ei me ruodita myöskään miehen huolia ja murheita, toki niitä väkisinkin sivutaan välillä. Voit huokaista, en ole minä kyseessä tässä tapauksessa. Ap.
Nyt ap kerroit, että se olitkin sinä joka vamppasi perheellisen miehen. Iljettävää ja itsekästä toimintaa mukamas aikuiselta naiselta. Puhut koko ajan moraalista ja arvoista. Sinulla ei taida olla pienintäkään käsitystä mitä ne tarkoittavat, koska toimlt noin halveksuttavasti. Häpeä itseäsi ja lopeta toisten avioliittojen ja perheiden tarkoituksellinen tuhoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut muutama kiva kirjoitus, kiitos niistä. Osa nyt ei tietenkään vaivautunut edes lukemaan taustoja.
Minä lopetan osaltani keskustelun tähän. Tämä on turhauttavaa. Hirveästi olettamuksia.
Yritin jo aiemmin sanoa että olen kokenut paljon. Omasta erosta on aikaa, ei tämä mies käytä hyväkseen haavoittuvuuttani. Enkä kosta tai kokeile yhtään mitään tällä suhteella vaikka tulin itse jätetyksi toisen naisen takia.
Osaan jo ammattini puolesta lukea ihmistä hyvin, itseäni vielä paremmin. Ymmärrä miten ihmismieli toimii ja millaisia persoonia ja varsinkin häiriöitä, lukkoja, käytösmalleja ja muita oikkosia onkaan. En sano etteikö minua voisi hönäyttää, se ei vain ole helppoa.
En todellakaan ole kokematon, miehistä ja suhteista.
Joku sanoikin etten ole painostaja. Olen sanonut useita kertoja että elän elämääni, tapailen muita miehiä, en oleta mitään hänen suhteen. Satuin vain rakastumaan kuin varkain ja tämän kanssa nyt joudun elämään. Hänkin sanoo rakastuneensa.. uskon sen.
" Osaan jo ammattini puolesta lukea ihmisiä hyvin."
No et osaa.
Jos mies on sinuun rakastunut, ja haluaa olla kanssasi, niin mikään ei estä häntä olemasta kanssasi. Kaikki syyt ovat tekosyitä.
Pelasta hyvä ihminen itsesi. Älä satuta itseäsi ja tuhlaa aikaasi mieheen, joka vain käyttää sinua.
Olenko sanonut että haluan suhteen hänen kanssaan? Ei se niin mene. En minä täällä häntä odota, haaveile saada häntä kokonaan itselleni.
Olen häneen rakastunut, se on fakta. Se ei silti tarkoita sitä että haluan juuri hänet ja mahdollisimman pian.Hänellä on täysi oikeus tehdä elämässään valinnat mitkä itse haluaa. Hän voi jatkaa liittoa tai erota, ottaa vaikka ihan jonkun muun lopulta. Hän tietää tunteeni, kuten minä hänen. Kumpikaan ei silti suunnittele tulevaisuuteen mitään, ainakaan yhdessä.
Ap.
Haluat suhteen? Sinulla on suhde hänen kanssaan jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut muutama kiva kirjoitus, kiitos niistä. Osa nyt ei tietenkään vaivautunut edes lukemaan taustoja.
Minä lopetan osaltani keskustelun tähän. Tämä on turhauttavaa. Hirveästi olettamuksia.
Yritin jo aiemmin sanoa että olen kokenut paljon. Omasta erosta on aikaa, ei tämä mies käytä hyväkseen haavoittuvuuttani. Enkä kosta tai kokeile yhtään mitään tällä suhteella vaikka tulin itse jätetyksi toisen naisen takia.
Osaan jo ammattini puolesta lukea ihmistä hyvin, itseäni vielä paremmin. Ymmärrä miten ihmismieli toimii ja millaisia persoonia ja varsinkin häiriöitä, lukkoja, käytösmalleja ja muita oikkosia onkaan. En sano etteikö minua voisi hönäyttää, se ei vain ole helppoa.
Joku sanoikin etten ole painostaja. Olen sanonut useita kertoja että elän elämääni, tapailen muita miehiä, en oleta mitään hänen suhteen. Satuin vain rakastumaan kuin varkain ja tämän kanssa nyt joudun elämään. Hänkin sanoo rakastuneensa.. uskon sen.
No et osaa.
Jos mies on sinuun rakastunut, ja haluaa olla kanssasi, niin mikään ei estä häntä olemasta kanssasi. Kaikki syyt ovat tekosyitä.
Pelasta hyvä ihminen itsesi. Älä satuta itseäsi ja tuhlaa aikaasi mieheen, joka vain käyttää sinua.
Olenko sanonut että haluan suhteen hänen kanssaan? Ei se niin mene. En minä täällä häntä odota, haaveile saada häntä kokonaan itselleni.
Olen häneen rakastunut, se on fakta. Se ei silti tarkoita sitä että haluan juuri hänet ja mahdollisimman pian.Hänellä on täysi oikeus tehdä elämässään valinnat mitkä itse haluaa. Hän voi jatkaa liittoa tai erota, ottaa vaikka ihan jonkun muun lopulta. Hän tietää tunteeni, kuten minä hänen. Kumpikaan ei silti suunnittele tulevaisuuteen mitään, ainakaan yhdessä.
Ap.
Kumpikaan ei suunnittele mitään?
Eli sinä haluat roikkua varatussa miehessä?
Harpoin ketjua vähän. Siis onko tämä ap jankannut täällä kymmenen sivua? Kasva aikuiseksi tai mene terapiaan tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Pettää kuitenkin puolisoaan, koska viestittelee sinun kanssasi jatkuvasti. Ja olette puhuneet "raatorehellisesti" -salli mun nauraa! Mies valehtelee vaimolleen koko ajan mutta sinulle on rehellinen? Todella uskottavaa, not. Mikä on syy, miksei mies ota eroa jos tuntee samalla lailla kun sinä? Äläkä vaan sano, että lasten takia tai ettei vaimo kestäisi sitä juuri nyt. Tekosyitä.
Olet todellakin hyväuskoinen hölmö.
Niinpä. Ja olet myös itse ylittänyt aika monta moraalista kynnystä, kun et ole jo pistänyt peliä poikki. Kyllä tässä aika lailla kaikki perheet olisivat hajalla, kos kaikki juoksisivat tunteidensa perässä ja alkaisivat ruokkia niitä, ihastumisia tulee ja,tasapainoisilla ihmisillä, ennen kaikkea menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et osaa.
Ap.
Just.
Etkö ole ikinä aiemmin ollut hullaantuneen rakastunut? Et edes aviomieheesi, jonka kanssa olit 20 vuotta yhdessä?
Tyydyt siis tuollaiseen online-suhteeseen etkä kaipaa mitään todellista oikeassa elämässä?
Vierailija kirjoitti:
Harpoin ketjua vähän. Siis onko tämä ap jankannut täällä kymmenen sivua? Kasva aikuiseksi tai mene terapiaan tai jotain.
Ap on jo aikuinen 40+ ikäinen ja hän oli pitkässä avioliitossa noin 20 vuoden ajan, jossa ajan saatossa sanojensa mukaan oppi rakastamaan miestään, mitään tämänkaltaista hullaantumista ei hänellä ollut. Tuo mies sitten päätyi ottamaan salarakkaan ja jätti ap:n lapsineen 20 vuoden yhteiselon jälkeen.
Nyt ap on sinkku ja on salamarakastunut hullun lailla varattuun mieheen, joka samoin tein alkoi lirkutella ap:lle netissä. Tämä varattu mies on pettänyt edellistä vaimoaan ja pettää henkisesti nykyistä vaimoaan ap:n kanssa. Miehellä on lapsiakin. Että sellainen juttu.
Ap on hyvä ihmistuntija, on paljon kokemusta ja vastoinkäymisiä elämässä, mutta tämä kyseinen mies on täysin sokaissut ap:n arvostelukyvyn, ap luottaa mieheen täysin, haluaa pitää suhteen tällaisena (lähinnä online tykitystä päivittäin, harvemmin näkevät). Ap on täysin hullaantunut, eikä tykkää varoitteluista, että mies on valehtelija ja petturi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et osaa.
Ap.
Just.
Etkö ole ikinä aiemmin ollut hullaantuneen rakastunut? Et edes aviomieheesi, jonka kanssa olit 20 vuotta yhdessä?
Tyydyt siis tuollaiseen online-suhteeseen etkä kaipaa mitään todellista oikeassa elämässä?
Jospa 20 v suhde päättyi naisen tunnevajavuuden takia eli mies löysi naisen, joka haluaa oikean suhteen, jossa on rakastettu ja haluttu. Aika kalseelta tää ap vaikuttaa, kun puhuu moraalista ym ja toisaalta hurahtaa ihan omituisesti. Ja ei sitten halua miestä eikä luopua miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap olen aika varma, että olet mennyt "rakastumaan" minun mieheeni. Kaikki täsmää nyt vähän liian hyvin. Minun pitää varoittaa sinua, että valitettavasti nämä negatiivisia kuvia maalailevat ovat pääosin oikeassa. Miehellä ei ole pyörityksessä tietääkseni useampaa sivunaista, mutta tässä joitain asioita, joita haluat ehkä tietää:
- Ei muka ole pettänyt tässä suhteessa
On pettänyt ja jäänyt kiinni siitä.- Mies osaa esittää viatonta uhria ja kääntää kaiken toisen ihmisen syyksi. Valehtelee ja värittää tarinoita oman mielensä mukaan. Anna kun arvaan, hän on kertonut sinulle tätä uhritarinaa? Tuskin lähetellyt rakkausrunoja, vaan lähestynyt sinua samaistuttavilla elämäntarinoilla. Ja antanut sinulle lohduttavan olkapään?
- Kova esittämään suhteen alussa kilttiä ja empaattista. Haluaa kuunnella ja lohduttaa toista. Se on pelkkää esitystä. Ajan kuluessa paljastuu kovaksi ja kylmäksi ihmiseksi, joka ei välitä toisten tunteista pätkän vertaa.
- Mies pelaa sinua. Haluaa saada sääliä ja huomiota, kun minulta ei sitä enää saa. Pitää ihmisiä pelinappuloinaan. Miettii, mitä voi saada keneltäkin kunakin hetkenä.
- On valehdellut myös monesta muusta asiasta. Salasi luottotiedottomuutensa, addiktionsa ja mitä vielä.
- Pintapuolisen esityksen alla on pelottavan aggressiivinen ja häikäilemätön mies. On tuhonnut exänsä, lapsuudenperheensä, lastensa ja minun mielenterveyden. Olen miettinyt vakavasti, onko miehellä narsistinen persoonallisuushäiriö.
- Ja varmaan osaat päätellä järjelläkin, että kaksi kertaa samalla tavalla avioeroon hakeutuva petturi ei ole mikään kultakimpale. Hän ei tunne aitoa rakkautta eikä sitoudu. Hän tuntee hetken huumaa, lupaa kuun taivaalta, käyttää ihmistä hyväkseen ja viskaa sitten menemään. Eikä vaan eroa nätisti, vaan hänen on käytävä tämä sama pettämiskuvio aina läpi. Hän on erittäin huomionkipeä ja itsekeskeinen, muiden tunteista piittaamaton manipuloija. Varo.
Minä (ap.) olen täysin varma ettei kyse ole sinun miehestä. Mikään ei täsmää. Mies ei ole esittänyt uhria eikä ole kertonut mitään tarinaa. Enkä minä ole tarvinnut lohduttavaa olkapäätä enkä edes empatiaa mihinkään. Sääliä ei ole kerjännyt. Puhutaan asiat asioina ja kuten aiemmin sanoin, hänen liittoaan ei ruodita.
Olen nähnyt myös hänen nurjan puolensa. Kuten hän minun.
Ei hän minua mitenkään saalistanut. Molemmat tahoillaan mahdollisti sen miksi asiat kehittyi. Voihan se olla että minä olin se aloitteen tekijä?
Eteen tuli tilanne että huomaat että onpa valtavan kiinnostava ihminen. Kiinnostus kasvoi molemmin puolin ja rehellisesti päädyttiin tapaamaan seksin merkeissä, yhden kerran yhteisestä sopimuksesta. Ei meitä yhdistänyt mikään eletyssä elämässä, vaan persoonat. Ei vain kumpikaan varautunut ettei se menekkään niin että pidetään vain hetken kiva ja jatketaan elämäämme entiseen malliin.
Sä kirjoitat todella ristiriitaisesti.
Mies on todellakin sekoittanut sun pään.
Kirjoitit myös näin:
Olen häneen rakastunut, se on fakta. Se ei silti tarkoita sitä että haluan juuri hänet ja mahdollisimman pian.
Hänellä on täysi oikeus tehdä elämässään valinnat mitkä itse haluaa. Hän voi jatkaa liittoa tai erota, ottaa vaikka ihan jonkun muun lopulta. Hän tietää tunteeni, kuten minä hänen. Kumpikaan ei silti suunnittele tulevaisuuteen mitään, ainakaan yhdessä.
Varattuun rakastuminen sinkkuna on todella voimia vievää.
Vierailija kirjoitti:
Väärät valinnat vievät energiaa. Miksi ette kuuntele oman mielenne viestejä.
Ap haluaakin vain velloa tuossa ihanassa rakkauden ensihuumassa, joka tutkitusti pistää kaikki hormonit sekaisin. On dopamiinin sun muun runsasta eritystä.
Hänelle riittää online suhde, jatkuva viestittely ja puhuminen puhelimessa, ei tarvi fyysisesti nähdä. Tuossahan luodaan juuri sellainen vääristynyt suhde, oma haavekuva, kun nähdään vain osa totuudesta. Toki se rakkaudentunne on varmasti oikea.
Jännä vain, miten rajusti ap alkoi puolustamaan tätä suhdettaan, onhan se vain online-suhde, hänen rakkautensa on aitoa, mies rakastaa häntä myös, mutta on myös ihan ok, että mies elelee fyysisesti vaimonsa ja lastensa kanssa, kunhan ap saa jatkossakin nämä kiksit miehestä, kun mies salaa lurittelee lemmentarinoitaan viesteissään, pusuhymiöissään ja puheluissaan. Ap jatkaa arkista elämäänsä sinkkuna lastensa kera ja saa rakkaushuurunsa online.
Ap tulee olemaan tuossa jumissa, sillä hän ei voi henkisesti edes yrittää ketään muuta.
Hän roikkuu sinkkuna varatussa miehessä vuosikaudet. Näin tää menee. Kunnes arki astuu tuohon online-suhteeseen ja se on taatusti mies, joka lopulta sitten haluaa taas jotain uutta kiiltävää lelua leikittäväkseen, kun ap:n kanssa kaikki on sitä yhtä ja samaa tylsää, ei enää mitään uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen ihminen jolta tunsin saavani vastatunnetta. Paljastuikin varatuksi myöhemmin.
Yritän kuunnella itseäni, onnistumatta kovin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaakin vain velloa tuossa ihanassa rakkauden ensihuumassa, joka tutkitusti pistää kaikki hormonit sekaisin. On dopamiinin sun muun runsasta eritystä.
Hänelle riittää online suhde, jatkuva viestittely ja puhuminen puhelimessa, ei tarvi fyysisesti nähdä. Tuossahan luodaan juuri sellainen vääristynyt suhde, oma haavekuva, kun nähdään vain osa totuudesta. Toki se rakkaudentunne on varmasti oikea.
Jännä vain, miten rajusti ap alkoi puolustamaan tätä suhdettaan, onhan se vain online-suhde, hänen rakkautensa on aitoa, mies rakastaa häntä myös, mutta on myös ihan ok, että mies elelee fyysisesti vaimonsa ja lastensa kanssa, kunhan ap saa jatkossakin nämä kiksit miehestä, kun mies salaa lurittelee lemmentarinoitaan viesteissään, pusuhymiöissään ja puheluissaan. Ap jatkaa arkista elämäänsä sinkkuna lastensa kera ja saa rakkaushuurunsa online.
Ap tulee olemaan tuossa jumissa, sillä hän ei voi henkisesti edes yrittää ketään muuta.
Hän roikkuu sinkkuna varatussa miehessä vuosikaudet. Näin tää menee. Kunnes arki astuu tuohon online-suhteeseen ja se on taatusti mies, joka lopulta sitten haluaa taas jotain uutta kiiltävää lelua leikittäväkseen, kun ap:n kanssa kaikki on sitä yhtä ja samaa tylsää, ei enää mitään uutta.
Vähän samantyylistä kuin pornon katsominen. Ap satuttaa vain itseään, mutta mies satuttaa perhettään, ap:n ja lopulta ehkä myös häntä itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus tulee usein psykologisesti väärään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen ihminen jolta tunsin saavani vastatunnetta. Paljastuikin varatuksi myöhemmin.
Yritän kuunnella itseäni, onnistumatta kovin hyvin.
Aikamoisia veijareita nämä pettävät, perheelliset aviossa olevat miehet.
He lirkuttelevat naisen satimeen ja vasta sitten paljastavat olevansakin varattuja, kun on jo liian myöhäistä. Jos mies kertoisi heti olevansa varattu, nainen olisi jo vetämässä niitä juoksukenkiä jalkaan. Varatut miehetkin oppivat näistä peleistään. Vierasta tekisi mieli ja ehkä ihan ensimmäiset avioliiton ulkopuoliset viritelmät kaatuivatkin heti tuohon "olen muuten varattu" lauseeseen. Ja niinpä tästä viisastuneena nämä aviomiehet ymmärtävät ensin luritella, laukoa hyvää huumoria, päästä samalle taajudelle, tajuavat, että jatkuvalla viestittelyllä ja huomiolla saavat tämän naisen ikäänkuin satimeen. Sitten vasta onkin turvallista kertoa, että oho, olen muuten naimisissa. Silloin nainen ei pääsekään irti, on jo dopamiinikoukussa. Koukussa niihin hormoneihin, mitä keho erittää, kun mies lemmenlurittelee.
Oho, "mites tässä nyt näin kävi", lainatakseni ap:n ihmetystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän kuunnella itseäni, onnistumatta kovin hyvin.Aikamoisia veijareita nämä pettävät, perheelliset aviossa olevat miehet.
He lirkuttelevat naisen satimeen ja vasta sitten paljastavat olevansakin varattuja, kun on jo liian myöhäistä. Jos mies kertoisi heti olevansa varattu, nainen olisi jo vetämässä niitä juoksukenkiä jalkaan. Varatut miehetkin oppivat näistä peleistään. Vierasta tekisi mieli ja ehkä ihan ensimmäiset avioliiton ulkopuoliset viritelmät kaatuivatkin heti tuohon "olen muuten varattu" lauseeseen. Ja niinpä tästä viisastuneena nämä aviomiehet ymmärtävät ensin luritella, laukoa hyvää huumoria, päästä samalle taajudelle, tajuavat, että jatkuvalla viestittelyllä ja huomiolla saavat tämän naisen ikäänkuin satimeen. Sitten vasta onkin turvallista kertoa, että oho, olen muuten naimisissa. Silloin nainen ei pääsekään irti, on jo dopamiinikoukussa. Koukussa niihin hormoneihin, mitä keho erittää, kun mies lemmenlurittelee.
Oho, "mites tässä nyt näin kävi", lainatakseni ap:n ihmetystä.
Kyllä pääsee irti, mutta tuottaa kipua, kun toinen paljastuu valehtelijaksi. Nämä ovat niitä haittaihmisiä. Haitallisia puolisolleen, perheelleen ja niille toisille. Ja niiden toisten läheisille. Mielenterveydelle.
Jännä juttu nuo rakkaushormonit. Dopamiinit sun muut.
Sumentaa järjen.
Olen häneen rakastunut, se on fakta. Se ei silti tarkoita sitä että haluan juuri hänet ja mahdollisimman pian.
Hänellä on täysi oikeus tehdä elämässään valinnat mitkä itse haluaa. Hän voi jatkaa liittoa tai erota, ottaa vaikka ihan jonkun muun lopulta. Hän tietää tunteeni, kuten minä hänen. Kumpikaan ei silti suunnittele tulevaisuuteen mitään, ainakaan yhdessä.
Ap.