Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas nainen pelästyi toisten treffien jälkeen...

Vierailija
21.04.2023 |

Kahdet mukavat treffit, käytiin leffassa ja drinkillä. Toisilla treffeillä vein hänet keilaamaan. Keskiviikkona laitoin viestiä, että voisi tulla lauantaina vähän saunomaan mun kämpille, laittaisin hänelle tortilloja ja katsottaisiin vaikka jotain leffaa. Nainen oli lukenut viestin keskiviikkona, mutta ei ole vastannut mitään kyselyihin sen jälkeen. 🙄 Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää nämä häilyvät naiset..

M31

Kommentit (325)

Vierailija
281/325 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitteko edes pussailleet? Nainen ehkä vasta arvioi sitä, viehättyykö hän sinusta romanttisesti. Aika ahdistavaa tuossa vaiheessa ehdottaa saunaa, ellei molemmille ole aivan päivänselvää, että fyysistä vetovoimaa on. Itse kävin 3 kertaa yhden miehen kanssa treffeillä, yritin tunnustella fiiliksiä että pystynkö hänen kanssaan mihinkään fyysiseen (yleensä huomaan tuon asian nopeammin, tuon miehen kohdalla kesti pidempään arvioida tuo asia jostain syystä). Sitten mies ehdotti että tulisin hänen luokseen syömään, sekin tuntui ahdistavalta tuossa tilanteessa, kun aavistin jo, että seksuaalista vetovoimaa ei ole. Ahdistaisi olla noin intiimissä paikassa silloin kahdestaan. Lopetin tapailun kun tajusin etten pysty hänen kanssaan fyysiseen kanssakäymiseen.

He ovat aikuisia ja tavanneet jo kaksi kertaa, jos en väärin muistele aloitusta. 

Olen itse siirtymässä miehenä siihen, että kysyn ihan alkuvaiheessa suoraan, että "pidätkö minua viehättävänä/hyvännäköisenä?" Jos vastauksena on hiljaisuutta, sanojen hidasta hakemista, paheksuntaa tai tirskuntaa, se on sitten siinä. Jokainen mies haluaa naisen, joka ihailee hänen ulkonäköään, mutta moni mies ennemmin on altavastaajana suhteessa ja ujostelee perusjuttuja kuin ottaa niistä selvää, koska hän ei kestä kuulla totuutta. Parempi siis välttelevä EVVK-nainen, joka välillä antaa seksiä vastineeksi hyvästä käytöksestä kuin intohimo. 

En sano noidenkaan tavismiesten olevan "väärässä", koska he sentään saavat neuvoteltua itselleen saamisseksiä (ei siis ihailuseksiä, jota naiset ja chadit saavat), mutta itseni kohdalla omaa arvokkuutta loukkaa sellainen oman seksuaalisuuden ujostelu, totuuden kiertäminen ja jatkuva kompensointi. 

Sulla menee puurot ja vellit sekaisin. Mies voi olla mielestäni hyvännäköinen ja komea, mutta silti seksuaalista vetovoimaa ei ole. Kokemusta on. 

Ei mene sekaisin. Tuohan vain tuo asioihin yhden vaihtoehdon lisää. 

Hyvä lähtökohta miehen kannalta on tietysti se, että mies on hyvännäköinen naisen mielestä. Se kannattaa ensin tarkistaa suoralla puheella, jos nainen ei sitä teoillaan muuten osoita. Tietysti joskus naisen huono itsetunto tms. syy lässäyttää hommat, mutta se ei silti poista peruspalikoiden tärkeyttä. 

No tietysti olet hyvännäköinen sen naisen mielestä, jos olet treffeille saakka päässyt. Tai no, nettideittaillessa et välttämättä, koska kuvat eivät kerro totuutta.

Vierailija
282/325 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin oliskohan että ei ollut valmis olemaan alasti saunassa kanssasi vielä tuossa vaiheessa?

Mitenkään mahdollista?

Onko siellä pakko käydä yhtäaikaa?

Heh, voin kuvitella juntin ap:n ilmeen, kun nainen saapuu paikalle ja sanoo että käy sinä sitten minun jälkeeni.

No miksei sitäkin voi siinä virstittelyvaiheessakin jo sopia, että joo voin tulla, mutta onhan meillä erilliset saunavuorot. Miksi pitää olla ilkeä?

Koska kahden tapaamisen jälkeen ei tiedä voiko toiseen luottaa. Siksi sitä saunomista ei edes lähdetä kokeilemaan ja mielenkiinto lopahtaa. Se ettei lähde potentiaalisesti itselle vaaralliseen tilanteeseen ei ole ilkeyttä vaan järkevyyttä.

No miksi sitä ei voi sitten vasn sanoa, että edetään vähän hitaammin ja ehdottaa jotai muuta. Miksi se on automaattisesti hävytöntä ja törkeää, että toinen olisi valmis etenemään nopeammin? Jos samaa tahtia ei sitten löydy, niin todeta että tää oli tässä, mutta kait sitä nyt kerran saa ehdottaa ilman että on automaattisesti pahat mielessä

Seksiä vonkaavat ja sitä saadakseen juonittelevat ihmiset eivät ole viehättäviä persoonia. Kiinnostus silloin loppuu ehdottamiseen. Kuka haluaa treffailla jotain ihmistä, jonka tietää kieli pitkällä odottavan seksiä, hemmetin painostavaa deittailua sellainen.

Vaikka olisi erilliset saunavuorot, nainen on silti toisen kotona ja alasti saunassa ja suhkussa, suljetussa tilassa. Se mieshän voi ilmestyä sinne milloin vain. Tilanteen riski pitää ymmärtää, tuo ei ole turvallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/325 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa palsta täynnä vanhoja piikoja ja muita estyneitä. Vai että on törkeää kutsua kolmansilla treffeillä nainen kotiinsa. Ja mitä ihmeellistä on saunomisessa?

Itseasiassa kyllä, minut voisi luokitella estyneeksi. Minä en ole ikinä harrastanut irtoseksiä, enkä harrasta sitä jatkossakaan, minulla seksi kuuluu parisuhteeseen. En suhtaudu kevyesti intiimiin kanssakäymiseen, olen niin siveyden sipuli että se ärsyttää itseänikin. Ehkä yritit tuolla kommentillasi solvata, mutta silti se tulee ennenkaikkea sinunkaltaisillesi puun takaa että nainen ei ole automaattisesti heti jalat levällään kun mies sitä haluaa. Toki niitäkin naisia on, ja se on ihan yhtä ok kuin ne varovaisemmat naiset. Seksuaalisuus on monikirjoinen juttu.

Vierailija
284/325 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin oliskohan että ei ollut valmis olemaan alasti saunassa kanssasi vielä tuossa vaiheessa?

Mitenkään mahdollista?

Heh, voin kuvitella juntin ap:n ilmeen, kun nainen saapuu paikalle ja sanoo että käy sinä sitten minun jälkeeni.

No miksei sitäkin voi siinä virstittelyvaiheessakin jo sopia, että joo voin tulla, mutta onhan meillä erilliset saunavuorot. Miksi pitää olla ilkeä?

Koska kahden tapaamisen jälkeen ei tiedä voiko toiseen luottaa. Siksi sitä saunomista ei edes lähdetä kokeilemaan ja mielenkiinto lopahtaa. Se ettei lähde potentiaalisesti itselle vaaralliseen tilanteeseen ei ole ilkeyttä vaan järkevyyttä.

No miksi sitä ei voi sitten vasn sanoa, että edetään vähän hitaammin ja ehdottaa jotai muuta. Miksi se on automaattisesti hävytöntä ja törkeää, että toinen olisi valmis etenemään nopeammin? Jos samaa tahtia ei sitten löydy, niin todeta että tää oli tässä, mutta kait sitä nyt kerran saa ehdottaa ilman että on automaattisesti pahat mielessä

Koska jokaisella on itsemääräämisoikeus, myös naisilla, jokainen saa lopettaa tapailun, seurustelun ja jopa parisuhteen ihan siinä kohtaa kun itse niin haluaa. Tässä kohtaa kiinnostus loppui kahteen tapaamiseen.

Mutta miksi pitää ghoustata ja keskustelupalstalla syyttää "törkeäksi" ja olla varma, ettei tyypillä ollut kuin pahat mielessä. Jos ei kiinnosta, miksi silti pitää olla ilkeä?

Omalla deittailukokemuksella nämä liian aikaisin saunomista ehdottelevat miehet ovat joko muutenkin sosiaalisilta taidoiltaan heikkolahjaisia tai sitten täysin rajattomia. On turvallisempaa jättää kokonaan vastaamatta, koska vastauksena on lähes aina loputon jankkaaminen, vänkääminen tai pahimmillaan haukkuminen ja uhkailu kun toiveisiin ei suostuta.

Sama. Ja sosiaalisten taitojen puute ja rajattomuus on isoja red flageja. 

Vierailija
285/325 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitteko edes pussailleet? Nainen ehkä vasta arvioi sitä, viehättyykö hän sinusta romanttisesti. Aika ahdistavaa tuossa vaiheessa ehdottaa saunaa, ellei molemmille ole aivan päivänselvää, että fyysistä vetovoimaa on. Itse kävin 3 kertaa yhden miehen kanssa treffeillä, yritin tunnustella fiiliksiä että pystynkö hänen kanssaan mihinkään fyysiseen (yleensä huomaan tuon asian nopeammin, tuon miehen kohdalla kesti pidempään arvioida tuo asia jostain syystä). Sitten mies ehdotti että tulisin hänen luokseen syömään, sekin tuntui ahdistavalta tuossa tilanteessa, kun aavistin jo, että seksuaalista vetovoimaa ei ole. Ahdistaisi olla noin intiimissä paikassa silloin kahdestaan. Lopetin tapailun kun tajusin etten pysty hänen kanssaan fyysiseen kanssakäymiseen.

He ovat aikuisia ja tavanneet jo kaksi kertaa, jos en väärin muistele aloitusta. 

Olen itse siirtymässä miehenä siihen, että kysyn ihan alkuvaiheessa suoraan, että "pidätkö minua viehättävänä/hyvännäköisenä?" Jos vastauksena on hiljaisuutta, sanojen hidasta hakemista, paheksuntaa tai tirskuntaa, se on sitten siinä. Jokainen mies haluaa naisen, joka ihailee hänen ulkonäköään, mutta moni mies ennemmin on altavastaajana suhteessa ja ujostelee perusjuttuja kuin ottaa niistä selvää, koska hän ei kestä kuulla totuutta. Parempi siis välttelevä EVVK-nainen, joka välillä antaa seksiä vastineeksi hyvästä käytöksestä kuin intohimo. 

En sano noidenkaan tavismiesten olevan "väärässä", koska he sentään saavat neuvoteltua itselleen saamisseksiä (ei siis ihailuseksiä, jota naiset ja chadit saavat), mutta itseni kohdalla omaa arvokkuutta loukkaa sellainen oman seksuaalisuuden ujostelu, totuuden kiertäminen ja jatkuva kompensointi. 

Sulla menee puurot ja vellit sekaisin. Mies voi olla mielestäni hyvännäköinen ja komea, mutta silti seksuaalista vetovoimaa ei ole. Kokemusta on. 

Hyvä lähtökohta miehen kannalta on tietysti se, että mies on hyvännäköinen naisen mielestä. Se kannattaa ensin tarkistaa suoralla puheella, jos nainen ei sitä teoillaan muuten osoita. Tietysti joskus naisen huono itsetunto tms. syy lässäyttää hommat, mutta se ei silti poista peruspalikoiden tärkeyttä. 

No tietysti olet hyvännäköinen sen naisen mielestä, jos olet treffeille saakka päässyt. Tai no, nettideittaillessa et välttämättä, koska kuvat eivät kerro totuutta.

Esimerkiksi serkkuni sanoi, että piti miestään ensin "hyypiönä". Jos miehellä on kiltit kasvot ja silmälasit, hänen saatetaan tietyn ikäisenä olettaa olevan kova tienaaja, vaikka olisi työkyvyttömyyseläkkeellä. Naiset hakevat myös elättäjiä ulkonäön perusteella. 

Valitettavasti treffit eivät ole tae mistään eivätkä aidosti hyvännäköiset miehet välttämättä edes käy treffeillä, vaan nainen tarjoaa seksiä jo viestikentässä. Treffini ovat johtaneet naisen ghostaamiseen treffien jälkeen, mutta en silloin kysynytkään etukäteen, että pidäthän minua hyvännäköisenä. 

Vierailija
286/325 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä palstoja lukeneena olen saanut käsityksen, että suuri osa on valmis harrastamaan seksiä jo eka treffeillä, mitä itse olen hämmästellyt. Siten sauna kolmansilla treffeillä pitäisi olla suurelle osalle okei.

Kun nainen perääntyi, hän ei ollut kiinnostunut. Jos hän olisi, hän olisi kyllä vastannut ja vaikkei sauna olisikaan innostanut, hän olisi kyllä halunnut nähdä.

Vierailija
287/325 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, me pantiin kolmansilla treffeillä mun autossa. Ja edelleen ollaan yhdessä<3

Ette ajatelleet sukupuolitauteja, hiviä, hpv:tä, herpestä....

Vierailija
288/325 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä palstoja lukeneena olen saanut käsityksen, että suuri osa on valmis harrastamaan seksiä jo eka treffeillä, mitä itse olen hämmästellyt. Siten sauna kolmansilla treffeillä pitäisi olla suurelle osalle okei.

Kun nainen perääntyi, hän ei ollut kiinnostunut. Jos hän olisi, hän olisi kyllä vastannut ja vaikkei sauna olisikaan innostanut, hän olisi kyllä halunnut nähdä.

Seksiä ehkä mutta aika suunnitelmallista ehdottaa saunaa ja elokuvaa. Ensin alasti saunaan, sitten tortilloja ja leffa? Outo järjestys. Kuulostaa keksityltä mutta ei kai kukaan noin ehdota

Vierailija
289/325 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, älä tarjoa "koti-iltaa saunoineen ja leffoineen"... Ja leffassa käyty treffeillä. Joo, leffa on jees, mutta ei anna mahdollisuutta jutella, tutustua oikeasti. Jos ei tunne, niin ei jaksa innostua panosta

Vierailija
290/325 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannella tapaamisella saunaan, huhhuh, ei ihme ettei naisesta enää kuulunut.

Vierailija
291/325 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia olen koukussa tähän palstaan, vaikka olen vanha akka ja avoliitossa jo X.ttä vuotta:

Jälleen opimme uutta, on olemassa sekä saamisseksiä että ihailuseksiä. Wow! Kyllä sosiaalipsykologeilla olisi paljon oppimista näistä keskusteluista!

Vierailija
292/325 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi serkkuni sanoi, että piti miestään ensin "hyypiönä". Jos miehellä on kiltit kasvot ja silmälasit, hänen saatetaan tietyn ikäisenä olettaa olevan kova tienaaja, vaikka olisi työkyvyttömyyseläkkeellä. Naiset hakevat myös elättäjiä ulkonäön perusteella. 

Valitettavasti treffit eivät ole tae mistään eivätkä aidosti hyvännäköiset miehet välttämättä edes käy treffeillä, vaan nainen tarjoaa seksiä jo viestikentässä. Treffini ovat johtaneet naisen ghostaamiseen treffien jälkeen, mutta en silloin kysynytkään etukäteen, että pidäthän minua hyvännäköisenä. 

Miten tarkalleen ottaen voi harrastaa seksiä menemättä treffeille? Nainen odottaa takapuoli pystyssä hotellihuoneessa/kotonaan?

Nyt on taas niin tosielämästä vieraantunutta fantasiaa että ei ole tosikaan.

Minä olen käynyt seksitreffeillä - tai, yleensä ne eivät ole johtaneet seksiin, koska viestittely ei kerro yhtään mitään siitä, kohtaavatko kemiat livenä. Mutta on niinkin käynyt, että ovat kohdanneet. IKINÄ ei ole tavattu hotellihuoneessa tai jomman kumman luona ja alettu harrastaa seksiä. AINA on ensin tavattu, juteltu, pidetty hauskaa (=syöty, juotu, jopa tanssittu) ja sitä kautta on herännyt varmuus siitä, että tämä ihminen on haluttava. Huom, puolin ja toisin.

Vierailija
293/325 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin romanttisessa mielessä kiinnostunut miehestä niin varmasti lähtisin saunomaan, ei ongelmaa.

Vierailija
294/325 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkään mahdollista?

No kyllähän tämä kertoo että ollaan ihan eri sivuilla. Toinen haluaa rauhassa tutustua, niin painostus alkaa heti. Eri suunnitelmat tulevaisuudelle. Nainen haluaa parisuhteen, mies antaa puheillaan viestiä että mennään nyt itse asiaan.

Pitääkö sen toisen osata lukea sen toisen ajatukset? Eikö tätä nyt vasn voi ottaa ihan normi tunnustelun ja jos tahti on liian nopea, niin ihan vasn kertoa se tälle saunaan pyytäjälle ja tarvittaessa myös sanoa, että tämä oli tässä. Eikö hitaammin voi edetä olematta ilkeä?

Kuinkahan monta viestiä olet tässäkin ketjussa saanut jossa on kerrottu että olet mennyt liian pitkälle kahden tapaamisen jälkeen. Ei se mene perille niin ei mene. Jäät vain jankuttamaan, Allu.

Älä jaksa. Ihastuksesi Allu kirjoittelee aivan eri tavalla. Tämä on eri mies.

Vierailija
295/325 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katusrlliriippuvuus on todellisuutta. Pelottava ajatus että siitä pitäisi luopua

Vierailija
296/325 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin romanttisessa mielessä kiinnostunut miehestä niin varmasti lähtisin saunomaan, ei ongelmaa.

Minä en. Harrastaisin mielelläni seksiä, mutta en saunoisi tuossa vaiheessa tutustumista. Tuollainen setämies-ehdotus saunomaan luultavasti sammuttaisi kiinnostukseni.

Vierailija
297/325 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Miehen puolelta treffiehdotusten oltava neutraaleja. Painostus tai vihjailu on todella epämiellyttävää naiselle. Kenenkään puolitutun kämpille en todellakaan lähtisi treffeille, saunakutsu on todella no-no. Parempi tavata ensin kaupungilla ja jos nainen haluaa, niin hän kyllä ehdottaa tai antaa ymmärtää, että voidaan edetä fyysisempään suuntaan. Kiinnostunut nainen kyllä ottaa mitä haluaa... 

Kantapään kautta on tullut opittua, että kenenkään kotiin ei mennä treffeille. On siinä kokkailtu yhdessä ja katsotaan leffaa, niin tyyppi alkaa hiplailla ja lähennellä. Hyvin nopeasti on tullut häivyttyä paikalta jollakin verukkeella ja poistanut tyypit yhteystiedoista. Onneksi mitään vakavaa ei ehtinyt sattua.

Enää en lähde kotitreffeille ja saunaan en olisi lähtenyt koskaan. Nykyään myös jompaakumpaa ehdottavat menevät poistolistalle samantien.

Saunakutsu ei varmaan ollut paras mahdollinen, mutta onhan tämä nyt aivan naurettavaa, ettei voi edes ehdottaa mitään. Itse olen joustava ihminen ja pidän muistakin joustavista ihmisistä. Jos ehdotus tuntuu liian hätäiseltä, voi nätisti todeta, ettei ole vielä ihan valmis sellaiseen. Olkoonkin, että ap:n tapauksessa ei todennäköisesti ollut kiinnostusta ylipäätään mihinkään.

Naisia on niin paljon erilaisia. Itselläni, mies, on joskus ollut toisilla treffeillä seksiä, joskus kolmansilla ja joskus ei ollenkaan. Jotkut naiset eivät pidä siitä, ettei mies etene mihinkään romanttiseen ja jotkut taas pitävät jostain ihan muusta. Olkaa nyt vähintään armollisia, jos mies ei kuitenkaan mihinkään törkeyksiin ryhdy.

Vierailija
298/325 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en. Harrastaisin mielelläni seksiä, mutta en saunoisi tuossa vaiheessa tutustumista. Tuollainen setämies-ehdotus saunomaan luultavasti sammuttaisi kiinnostukseni.

Mutta papillooma- ja herpesvirukset eivät huolestuttaisi? (Kondomi ei suojaa niiltä)

Vierailija
299/325 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia viruksia sitä kaupungillakin liikkuu, varo

Vierailija
300/325 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunaa uudelle tuttavuudelle ehdottava mies joko ei ymmärrä turvallisuusnäkökulmaa naisen puolelta tai ei välitä siitä. Kumpikin huono asia -> tapailu kannattaa lopettaa.

Moni nainen on kokenut haukkumista, uhkailua ja stalkkaamista torjunnan seurauksena -> tapailu kannattaa lopettaa ghostaamalla.

Nuoruudessa menin kaveriporukalla saunomaan, kun yhden kaverin tuttu kutsui. Saunassa tuli hyvin pian selväksi, mikä kutsujan taka-ajatus oli, kun yritti lauteilla tuijottaa röyhkeästi suoraan jalkoväliini ja lopulta ehdotti suoraan seksiä. Kun kieltäydyin, tämä kutsuja ajoikin sitten koko porukan ulos saunasta ja koko talosta. Vaatteet onneksi antoi kiireesti repiä päälle ja tavarat ottaa mukaan. Oltiin aika kaukana kenenkään kotoa saati ja mistään julkisesta kulkuvälineestä. Onneksi oli kesä.

Ei todellakaan kannata ihan uuden tuttavuuden kanssa yksinään mennä saunaan. Siinähän on aivan avuton, ilman vaatteita, märkä, ja voihan tyyppi pukata vaikka kiukaaseen tai sitten tosiaan ajaa alasti pihalle, jos ei asiat mene mieliksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän