Ihania nämä lastenvaatteiden ostajat nettikirppisellä
Myyn eräällä nettikirppiksellä hyväkuntoisia lastenvaatteita setteinä. Eiköhän heti tullut tällaisia viestejä:
"Ostaisin tuon setin m ja setin n, postitatko mulle nuo ilman, että tarvitsee maksaa postikuluja lainkaan?" (ilmoituksessa lukee, että ostaja maksaa postikulut eli en hemmetissä postita sinulle ilmaiseksi)
"Ostaisin tosta setistä vaan vaatteet a ja b, muista en ole kiinnostunut." (sori, myyn nämä vain settinä, eikä kiinnosta postittaa vain osaa vaatteista)
"Olisin valmis maksamaan tuosta setistä 10 euroa vähemmän, myytkö??" (en myy, tuo setti on valmiiksi jo hinnoiteltu alakanttiin)
"Haluan ostaa vain x merkin vaatteet/vain beigejä vaatteita." (etsipä joku toinen myyjä, minä myyn tässä setissä merkkejä x ja y ja paketissa on muutakin kuin sitä beigeä)
Onneksi joukosta löytyi henkilö, joka oli kiinnostunut ostamaan lähes kaikki setit ja maksaa vielä postikulutkin mukisematta. :)
Nostan hattua teille, jotka jaksatte säännöllisesti asioida näiden kirppismammojen kanssa!
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen heivannut satojen eurojen edestä lastenvaatetta roskiin juuri tästä syystä. Helpoimmalla pääsee niin.
Tämä nyt on täysin typerää toimintaa, kun yhtä hyvin ne lastenvaatteet voisi lahjoittaa, jos ei halua myyntiruljanssia.
Ei ole tapana lahjoittaa ilmaiseksi mitään sellaista millä joku toinen voisi tienata myymällä eteenpäin.
- sivusta
Ja se olisi sinulta pois miten?
Niin suomalaista, heittää mieluummin roskiin, kuin antaa toisen tienata pari euroa ja tuote menisi vieläpä käyttöön jollekin.
Tuli tuossa mieleen että onko vaatteita tai tavaraa ilmaiseksi antaneille käynyt niin että pian aletaan mankua perään että annathan sitten ne seuraavankin koon pieneksi jääneet vaatteet ilmaiseksi tai kysellään olisiko jo saadun lisäksi vielä muutakin vaatetta tai tavaraa annettavaksi? Työkaverille oli käynyt näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen heivannut satojen eurojen edestä lastenvaatetta roskiin juuri tästä syystä. Helpoimmalla pääsee niin.
Tämä nyt on täysin typerää toimintaa, kun yhtä hyvin ne lastenvaatteet voisi lahjoittaa, jos ei halua myyntiruljanssia.
Ei ole tapana lahjoittaa ilmaiseksi mitään sellaista millä joku toinen voisi tienata myymällä eteenpäin.
- sivusta
Ja se olisi sinulta pois miten?
Niin suomalaista, heittää mieluummin roskiin, kuin antaa toisen tienata pari euroa ja tuote menisi vieläpä käyttöön jollekin.
Vastasin tähän jo tuolla aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Hei te aktiiviset kirppistelijät!
Miksi martinexin muumivaatteet eivät mene kaupaksi? Olen myynyt hyväkuntoisia (ei vanhoja) muumivaatteita ja kukaan ei ole ollut kiinnostunut. Hinnat eivät ole olleet mitenkään poskettomia, 2-3 euroa bodysta ja 4 euroa yöpuvusta. Muut vaatteet olen saanut myytyä, mutta nuo jäävät käsiin.
Eivät ole enää muotia. Oma kokemus on, että yksiväriset, vaaleat ja kuviottomat tuotteet menevät kaupaksi parhaiten.
Moni hinnoittelee tuotteet yläkanttiin.
Esimerkiksi alunperin 20 euroa maksaneesta yöpuvusta, missä näkyy selkeästi jo käytön jälkiä. Pyydetään usein jopa 5-10 euroa. Minusta se on aika paljon, kun otetaan huomioon, että kyseessä on yleensä vähintään vuoden tai vuosia vanha tuote, mikä on tosiaan käytetty ja mikä on joskus aikoinaan alennuksessakin ollut saatavilla jollain 5-10 eurolla, uutena.
Vierailija kirjoitti:
Tuli tuossa mieleen että onko vaatteita tai tavaraa ilmaiseksi antaneille käynyt niin että pian aletaan mankua perään että annathan sitten ne seuraavankin koon pieneksi jääneet vaatteet ilmaiseksi tai kysellään olisiko jo saadun lisäksi vielä muutakin vaatetta tai tavaraa annettavaksi? Työkaverille oli käynyt näin.
Mulla kaveri muuttui tosi nirsoksi, kun tottui tuohon, että tarjosin kalliita ja/tai laadukkaita lastenvaatteita. Eikä tietenkään koskaan tarjonnut vastineeksi mitään.
"En suostu ottamaan sellaista, minkä olet itse saanut käytettynä joltain. Vain sellainen kelpaa, minkä olet itse ostanut uutena."
Ei kiinnostanut enää arvuutella, mikä hänelle kelpaisi ja mikä ei. Myin vaatteet muille.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi alunperin 20 euroa maksaneesta yöpuvusta, missä näkyy selkeästi jo käytön jälkiä. Pyydetään usein jopa 5-10 euroa. Minusta se on aika paljon, kun otetaan huomioon, että kyseessä on yleensä vähintään vuoden tai vuosia vanha tuote, mikä on tosiaan käytetty ja mikä on joskus aikoinaan alennuksessakin ollut saatavilla jollain 5-10 eurolla, uutena.
Lindexin vauvojen/lasten yöpuvut on nykyään n. 20 euroa. Et todellakaan saa noita yöpukuja alennuksesta 5-10 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- sivusta
Miksei?
Saattaa olla sitä lajia, joka on valmis maksamaan kympin ettei naapuri saa vitosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kaveri muuttui tosi nirsoksi, kun tottui tuohon, että tarjosin kalliita ja/tai laadukkaita lastenvaatteita. Eikä tietenkään koskaan tarjonnut vastineeksi mitään.
"En suostu ottamaan sellaista, minkä olet itse saanut käytettynä joltain. Vain sellainen kelpaa, minkä olet itse ostanut uutena."
Ei kiinnostanut enää arvuutella, mikä hänelle kelpaisi ja mikä ei. Myin vaatteet muille.
Miksi hänelle sitten kelpaa sinun lapsen käyttämät vaatteet, mutta ei jonkun muun? Käytetty kuin käytetty.
Kaikkein pelottavinta on se, että kyseisillä järjenjättiläisillä on niitä lapsia. Pahimmassa tapauksessa useita. Loogisesti ajatellen myös isät ovat samaa tasoa järjenjuoksultaan. Sato on siis sen mukaista. Eläköön valoisa tulevaisuus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmänä kysyn, että minkä takia näitä kyselijöitä ei voi vain poistaa, jos he pyytävät sellaista, mihin ette halua suostua? Miksi niistä kyselyistä pitää hermostua? Eikö voisi vain todeta, että kysyjä haluaa jotakin, mutta sinä et halua sitä samaa, joten keskustelua ei kannata jatkaa.
Samaa mieltä. Samaan kategoriaan se, että tällä palstalla kroonisesti hermostutaan siitä, että ihmiset kyselevät Torissa yms "onko tämä vielä myynnissä".
En edes itse ole tuollainen kyselijä, mutta en ole ikinä hermostunut noista kyselyistä vaikka ne eivät kaupankäyntiin johtaisikaan. Ei kestä kauan vastata "kyllä on". Ei niitä kyselyitä nyt sentään viiden minuutin välein tule. Tulisikin, niin luultavasti oikeita ostajiakin olisi enemmän. Ei minulla ainakaan ole varaa sylkeä (virtuaalisesti) kenenkään potentiaalisen ostajan päälle.
Mä kyllä syyllistyn tuohon kysymykseen, en ole edes tajunnut että se voisi hermostuttaa. Aloin kysyä sitä sen jälkeen kun olin ostamassa yhtäkin tuotetta ja seei ollut enää myynnissä, vaikka ilmoitus toista kertoi. Ajattelin siitä että on yleisempääkin, että ihmiset ei poista myynti-ilmoitusta samoin tein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lindexin vauvojen/lasten yöpuvut on nykyään n. 20 euroa. Et todellakaan saa noita yöpukuja alennuksesta 5-10 eurolla.
Höpö höpö.
Lähes kaikki vaatteet tulee viimeistään seuraavaan season saleen jollain 50 prosentin alennuksella. Siis sen 20 yöpuvun saa kympillä. Usein löytyy tuotteita myös 70 prosentin alennuksella tai jollain muulla lisäalella.
Viime kesänä ostin monia lastenvaatteita jollain 60-75 prosentin alennuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.lindex.com/fi/p/8460132-9694-keltainen-pyjama-jossa-panda-a…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.lindex.com/fi/p/8460132-9694-keltainen-pyjama-jossa-panda-a…
Ja myymälässä on yleensä edullisemmat hinnat kuin verkkokaupassa. Usein löytyy myös yöpukuja 5-10 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta ikinä settejä. En halua parin mieluisan vaatteen lisäksi säkillistä karseita vaatteita.
Silloin täytyy ostaa uutena kaupasta.
Onko tuossa jokin sääntö, että käytetyt vaatteet on pakko ostaa isoina paketteina?
Onko jossain sääntö, että ostajat saavat päättää mitä ja miten myyjä myy?
Minä myyn mitä asiakas haluaa. Jos haluaa setistä jotkut tietyt niin myyn. Seuraavalle taas jotain muuta mitä haluaa. Ja jos tinkaavat, se on ok koska olen laittanut hintaan tinkaamisvaran. Postikulut maksaa asiakas. Näin olen myynyt ja tulen myymään jatkossakin. Kauppa käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hänelle sitten kelpaa sinun lapsen käyttämät vaatteet, mutta ei jonkun muun? Käytetty kuin käytetty.
Kyllä mä jossain vaatteissa ymmärrän, että todennäköisemmin ovat paremmassa kunnossa yhden kuin vaikkapa kolmen käyttäjän jäljiltä. Me ollaan peritty suvun lapsilla pyörineitä vaatteita, jotka jo lähtöjänsä olivat kirpparikamoja, kyllä ne nyt alkaa olla tiensä päässä, ei viitsi enää seuraavalle antaa. Ne mummon serkuille ostamat vaatteet ovat paljon parempikuntoisia, kun ovat olleet vain yhden lapsen (vähäisessä) käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raivostuttaa nuo yksittäisten vaatteiden perään kyselijät. Sille on syynsä, miksi joku myy kasan vaatteita kerralla versus postittaisi jokaisen erikseen.
Muutaman lastenvaatteen postittaminen ei voi maksaa paljoa. Minua harmittaa myyjät, jotka nettikirppiksellä myyvät 30 kpl tai 50 kpl jotain naistenromaaneja yhtenä pakettina. En tarvitse sellaista määrää kirjoja kerralla eikä tänne mahdu. Mitähän sellaisen paketin postittaminen maksaa? Kotiin kantaminen postista ei sekään onnistu. Lastenvaatteet nyt eivät ole sillain painavia.
Kyllä se postitus aika paljon maksaa esim. 5 euron ostoksille. Max. 250g tulee vielä 2 postimerkillä (4,20€), mutta tuotteiden pitää mahtua kirjeeseen. Jos painavampi kirje, kuin tuo max.250g, niin sitten kannattaa laittaa pakettina.
Pienin paketti maksaa muistaakseni 4,90€ ja sekin on n. A4-kokoinen max. 3cm paksu. Siihen ei paljon pakkailla. Seuraava koko on jo reilumpi, johon mahtuukin jo jotain, mutta hinta onkin jo 6,90€.
Varsinkin netissä myynnissä olevat setit on usein hyvin epämääräisiä. Mukana yksi kiva ja laadukas vaate, muut jotain halpahallien viskoosikamaa ja äitiyspakkausvaatteita.
Minä kyselen joskus erillisiä vaatteita siksi, lähinnä sellaisista seteistä missä mainitaan mahdollisuus myydä myös erikseen, että usein noissa seteissä on piilotettu ties mitä laadutonta kuraa joidenkin hyvien vaatteiden joukossa.
On ties mitä viskoosi- ja akryylihirvitystä sekä ties mitä huonolaatuista ja kulunutta moskaa seassa, missä näkyy keväiset pinttyneen ripulin jäljet ja kiireessä parsitut saumat. Ja koko setti haisee jollekin bioluvilille ja comfortille seuraavaan kaupunkiin.