Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihania nämä lastenvaatteiden ostajat nettikirppisellä

Vierailija
20.04.2023 |

Myyn eräällä nettikirppiksellä hyväkuntoisia lastenvaatteita setteinä. Eiköhän heti tullut tällaisia viestejä:

"Ostaisin tuon setin m ja setin n, postitatko mulle nuo ilman, että tarvitsee maksaa postikuluja lainkaan?" (ilmoituksessa lukee, että ostaja maksaa postikulut eli en hemmetissä postita sinulle ilmaiseksi)
"Ostaisin tosta setistä vaan vaatteet a ja b, muista en ole kiinnostunut." (sori, myyn nämä vain settinä, eikä kiinnosta postittaa vain osaa vaatteista)
"Olisin valmis maksamaan tuosta setistä 10 euroa vähemmän, myytkö??" (en myy, tuo setti on valmiiksi jo hinnoiteltu alakanttiin)
"Haluan ostaa vain x merkin vaatteet/vain beigejä vaatteita." (etsipä joku toinen myyjä, minä myyn tässä setissä merkkejä x ja y ja paketissa on muutakin kuin sitä beigeä)

Onneksi joukosta löytyi henkilö, joka oli kiinnostunut ostamaan lähes kaikki setit ja maksaa vielä postikulutkin mukisematta. :)

Nostan hattua teille, jotka jaksatte säännöllisesti asioida näiden kirppismammojen kanssa!

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa, että menin vähän aikaa sitten myymään lastenvaatteita todella halvalla. Myin siis ekaa kertaa torissa lastenvaatteita. Menivät ihan heti, kun ensimmäinen ostaja halusi ostaa kaikki. Tajusin vasta jälkikäteen käydä katsomassa, mitä nykyisin tuon merkin vaatteet maksaa uutena. Hinnat oli nousseet ihan järkyttävästi. Olisi siis itsekin kannattanut pyytää muutama euro enemmän per vaate, olisivat menneet silläkin hinnalla. 

Noh, opinpahan seuraavaa kertaa varten, että liian halvalla ei kannata myydä.

Vierailija
22/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te aktiiviset kirppistelijät!

Miksi martinexin muumivaatteet eivät mene kaupaksi? Olen myynyt hyväkuntoisia (ei vanhoja) muumivaatteita ja kukaan ei ole ollut kiinnostunut. Hinnat eivät ole olleet mitenkään poskettomia, 2-3 euroa bodysta ja 4 euroa yöpuvusta. Muut vaatteet olen saanut myytyä, mutta nuo jäävät käsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raivostuttaa nuo yksittäisten vaatteiden perään kyselijät. Sille on syynsä, miksi joku myy kasan vaatteita kerralla versus postittaisi jokaisen erikseen.

Tämä.

Minä myin aina tiettyä kokoa olevat vaatteet samassa setissä. Kiva juttu, jos joukossa oli joku suositulla kuosilla oleva vaate, mutta en alkanut myymään niitä kyselijöille erikseen. Todennäköistä olisi, että loppusetti ei olisi mennyt kaupaksi, jos se suosittu kuosi olisi sieltä joukosta puuttunut.

Usein tulee tunne että pakkaamalla settiin muutaman hyvän/paremman tyrkyn, sen suositun merkin/kuosin varjolla pääsee myyjä kätevästi eroon niistä itselleenkin epämieluisista/ei-suosituista tuotteista.

Vierailija
24/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta ikinä settejä. En halua parin mieluisan vaatteen lisäksi säkillistä karseita vaatteita.

Sama.

Vierailija
25/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että vaatteet saa kaupaksi, jos sitä toivoo.

Minä kysyin kaverilta, kiinnostaako häntä hyvät vauvan/pienten lasten vaatteet. Otti ne aina ilomielin vastaan, mutta ei koskaan kysynyt, voisiko tarjota niistä edes vähän. En kokenut sopivaksi kysyä, haluaisiko hän maksaa vaatteista jotakin. Testasin sitten kerran, että kaverille antamisen sijaan laitoin vaatteet myyntiin kirppikselle. Tienasin yli satasen. Tylyä, mutta nykyisin myyn nuo vaatteet mieluummin kirppiksellä kuin annan ilmaiseksi kaverille (hänellä on sama tulotaso kuin itselläni).

Vierailija
26/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta ikinä settejä. En halua parin mieluisan vaatteen lisäksi säkillistä karseita vaatteita.

Sama.

Miksi näitä vaatteita pitää sitten kysellä heiltä, jotka niitä myyvät settinä? Viimeksi tänään sain viestiä, jossa kyselijä oli ympyröinyt vaatesettikuvasta noin puolet, jotka olisi halunnut itselleen. Ei minua kiinnosta myydä vain osaa ja ryhtyä sitten kuvaamaan jäljelle jääneitä vaatteita taas uudestaan myymistä varten.

Vierailija
27/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivostuttaa nuo yksittäisten vaatteiden perään kyselijät. Sille on syynsä, miksi joku myy kasan vaatteita kerralla versus postittaisi jokaisen erikseen.

Niin, se syy on yleensä se, että haluaa eroon kaikesta roskasta ja sekaan pari parempaa tuotetta...

Minä olen tarjoutunut maksamaan koko paketin hinnan yhdestä vaatteesta, koska en näe mitään syytä lähetellä isoa kasaa vaatteita toiselle puolelle maata vain siksi että saan heittää ne ylimääräiset pois.

Aika moni vaatepaketti menisi jopa paremmalla hinnalla niin, että myy ne pari haluttua merkkituotetta erikseen ja laittaa loput vaatteet suoraan lahjoituksiin.

Vierailija
28/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen heivannut satojen eurojen edestä lastenvaatetta roskiin juuri tästä syystä. Helpoimmalla pääsee niin.

Itse taas tarjosin parhaimmat naapurille ja loput uffiin. En juokse rahan perässä.

juoksit kuitenkin naapuriin ja uffiin. roskis olisi ollut lähempänä.

Vierailija
29/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Miksi näitä vaatteita pitää sitten kysellä heiltä, jotka niitä myyvät settinä? Viimeksi tänään sain viestiä, jossa kyselijä oli ympyröinyt vaatesettikuvasta noin puolet, jotka olisi halunnut itselleen. Ei minua kiinnosta myydä vain osaa ja ryhtyä sitten kuvaamaan jäljelle jääneitä vaatteita taas uudestaan myymistä varten.

En osaa muiden puolesta puhua, mutta itse kysyn seteistä erikseen ostamista vain silloin, jos seassa on jokin tietty tuote mitä olen kauan hakenut tms.

Vierailija
30/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Älä minulta kysy. En osta settejä koska voin ostaa haluamiani vaatteita yksittäiskappaleina ihan kaupasta.

Vierailija
31/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen heivannut satojen eurojen edestä lastenvaatetta roskiin juuri tästä syystä. Helpoimmalla pääsee niin.

Itse taas tarjosin parhaimmat naapurille ja loput uffiin. En juokse rahan perässä.

ei yh mammojen tarvitse juosta rahan perässä, kun tupakka ja siiderirahaa saa sossusta juoksemattakin

Vierailija
32/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossu ja kela ne vaatteet on alunperin uutena maksanut

Vierailija
33/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, se syy on yleensä se, että haluaa eroon kaikesta roskasta ja sekaan pari parempaa tuotetta...

Minä olen tarjoutunut maksamaan koko paketin hinnan yhdestä vaatteesta, koska en näe mitään syytä lähetellä isoa kasaa vaatteita toiselle puolelle maata vain siksi että saan heittää ne ylimääräiset pois.

Aika moni vaatepaketti menisi jopa paremmalla hinnalla niin, että myy ne pari haluttua merkkituotetta erikseen ja laittaa loput vaatteet suoraan lahjoituksiin.

Ei ne muut vaatteet ole aina roskaa. Minä myin esimerkiksi kasaa Lindexin vauvan vaatteita. Kaikki yhtä uusia ja siistejä, mutta kuosit olivat erilaisia. Sain useammankin kysymyksen, myisinkö paketista ne parit valkoiset/harmaat/greiget vaatteet, kun ne loput vaaleanpunaiset/lilat/kuvioidut ei kiinnosta. Osa etsii vain tietyntyylisiä vaatteita. En silti ymmärrä, miksi minun pitäisi myydä pari vaaleaa vaatetta erikseen. Hirveä työ postittaa pari paitaa, kun joku toinen ostaa kuitenkin koko setin. Kerrallahan nuo setit siis meni, ei tarvinnut jakaa.

Vierailija
34/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama.

En osaa muiden puolesta puhua, mutta itse kysyn seteistä erikseen ostamista vain silloin, jos seassa on jokin tietty tuote mitä olen kauan hakenut tms.

Miksi et maksa pyydettyä summaa koko setistä ja laita vaikka ilmaisjakoon niitä, mitkä sinua ei kiinnosta?

Vierailija
35/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Minä myin aina tiettyä kokoa olevat vaatteet samassa setissä. Kiva juttu, jos joukossa oli joku suositulla kuosilla oleva vaate, mutta en alkanut myymään niitä kyselijöille erikseen. Todennäköistä olisi, että loppusetti ei olisi mennyt kaupaksi, jos se suosittu kuosi olisi sieltä joukosta puuttunut.

Tasan tarkkaan taktikoin sillä, että myin jotain haluttua vaatetta yhdessä vähemmän haluttujen vaatteiden kanssa. Ostaja voi ihan itse kiikuttaa kirpparille/antaa eteenpäin/pistää kierrätysastiaan, jos joku vaatesetin osa ei kiinnosta. Tein ylipäätään sitä, että myin settinä vaatteet paljon halvemmalla kuin olisi kannattanut myydä. 

Mutta miksi? Haluaisin ymmärtää, miksi ihmiset tekevät tätä, koska se haluttu vaate olisi todennäköisesti mennyt paremmin kaupaksi (vaatepaketti on tosi monelle ostajalle turn-off) ja monessa tapauksessa siitä saisi enemmän rahaa jos sen myisi erikseen eikä kaikenlaisen rääsyn seassa. Rääsykasan postittamisessa toiselle puolelle Suomea ei ainakaan ole mitään järkeä. Miksei laita niitä parempia myyntiin ja heivaa itse loppuja kierrätysastiaan? Miksi se täytyy antaa ostajan tehtäväksi? En tajua.

Vierailija
36/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te uskallatte ostaa käytettyjä vaatteita kun syyhytartunnat lisääntyvät koko ajan? Minä lopetin koko kirppistelyn.

Vierailija
37/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten käynyt mielessä viedä niitä esim. Hopelle tai Konttiin?

Vierailija
38/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saatoin myydä vaatteita settinä niin, että myin vaikka 16 eurolla 4 paitaa ja 4 housut. Tiesin, että joukossa oli joku aiemman vuoden hittikuosi, joka kiinnostaa ostajia. Heti sainkin kyselyjä, että voinko myydä neljällä eurolla tuon hittikuosin paidan ja housut, kun se olisi kappalehinta noille vaatteille ostajan mielestä. En tietenkään myynyt. Olisi ollut aivan liian matala hinta noille kyseisen hittikuosin vaatteille.

Vierailija
39/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Miksi et maksa pyydettyä summaa koko setistä ja laita vaikka ilmaisjakoon niitä, mitkä sinua ei kiinnosta?

Koska en näe mitään järkeä maksaa isoja postikuluja ja kiikuttaa isoa laatikkoa postista kotiin ja sitten vielä ylimääräisiä säkissä kierrätykseen. Minulla ei ole edes autoa.

Toki tämä ei päde ihmisiin jotka myyvät vain noutona. Mutta kyllä hyvin monet myyvät vaatepakettejaan postitettuinakin.

Olen joskus tarjonnut sitä koko pyydettyä summaa ja sanonut, että tarvitsen paketista vain yhden tuotteen, joka olisi mahtunut kirjekuoreen. Ei käynyt. No ei sitten.

Vierailija
40/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te uskallatte ostaa käytettyjä vaatteita kun syyhytartunnat lisääntyvät koko ajan? Minä lopetin koko kirppistelyn.

Koska 60 asteen pesu ja/tai Sanytol pyykin desinfiointiaine on keksitty.