Ihania nämä lastenvaatteiden ostajat nettikirppisellä
Myyn eräällä nettikirppiksellä hyväkuntoisia lastenvaatteita setteinä. Eiköhän heti tullut tällaisia viestejä:
"Ostaisin tuon setin m ja setin n, postitatko mulle nuo ilman, että tarvitsee maksaa postikuluja lainkaan?" (ilmoituksessa lukee, että ostaja maksaa postikulut eli en hemmetissä postita sinulle ilmaiseksi)
"Ostaisin tosta setistä vaan vaatteet a ja b, muista en ole kiinnostunut." (sori, myyn nämä vain settinä, eikä kiinnosta postittaa vain osaa vaatteista)
"Olisin valmis maksamaan tuosta setistä 10 euroa vähemmän, myytkö??" (en myy, tuo setti on valmiiksi jo hinnoiteltu alakanttiin)
"Haluan ostaa vain x merkin vaatteet/vain beigejä vaatteita." (etsipä joku toinen myyjä, minä myyn tässä setissä merkkejä x ja y ja paketissa on muutakin kuin sitä beigeä)
Onneksi joukosta löytyi henkilö, joka oli kiinnostunut ostamaan lähes kaikki setit ja maksaa vielä postikulutkin mukisematta. :)
Nostan hattua teille, jotka jaksatte säännöllisesti asioida näiden kirppismammojen kanssa!
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raivostuttaa nuo yksittäisten vaatteiden perään kyselijät. Sille on syynsä, miksi joku myy kasan vaatteita kerralla versus postittaisi jokaisen erikseen.
Niin, se syy on yleensä se, että haluaa eroon kaikesta roskasta ja sekaan pari parempaa tuotetta...
Minä olen tarjoutunut maksamaan koko paketin hinnan yhdestä vaatteesta, koska en näe mitään syytä lähetellä isoa kasaa vaatteita toiselle puolelle maata vain siksi että saan heittää ne ylimääräiset pois.
Aika moni vaatepaketti menisi jopa paremmalla hinnalla niin, että myy ne pari haluttua merkkituotetta erikseen ja laittaa loput vaatteet suoraan lahjoituksiin.
Ei ne muut vaatteet ole aina roskaa. Minä myin esimerkiksi kasaa Lindexin vauvan vaatteita. Kaikki yhtä uusia ja siistejä, mutta kuosit olivat erilaisia. Sain useammankin kysymyksen, myisinkö paketista ne parit valkoiset/harmaat/greiget vaatteet, kun ne loput vaaleanpunaiset/lilat/kuvioidut ei kiinnosta. Osa etsii vain tietyntyylisiä vaatteita. En silti ymmärrä, miksi minun pitäisi myydä pari vaaleaa vaatetta erikseen. Hirveä työ postittaa pari paitaa, kun joku toinen ostaa kuitenkin koko setin. Kerrallahan nuo setit siis meni, ei tarvinnut jakaa.
No eihän siinä sitten mitään ongelmaa, jos ne setit menevät kokonaisuudessaan kaupaksi muutenkin, kyselijöistä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te uskallatte ostaa käytettyjä vaatteita kun syyhytartunnat lisääntyvät koko ajan? Minä lopetin koko kirppistelyn.
Koska 60 asteen pesu ja/tai Sanytol pyykin desinfiointiaine on keksitty.
Silti ne saattaa tarttua ohimennen johonkin tekstiiliin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Just tänään pakkasin ison paketin vaatteita niiden ostajalle. :D
Hassu oletus, että osa myisi isompina paketteina jotenkin huonoja vaatteita. Minä pakkasin myyntiin vain hyväkuntoiset merkkivaatteet. Vähänkään nuhjaantuneet tai halpisvaatteet vien kierrätykseen. En kehtaisi edes pyytää noista halpisvaatteita mitään, enkä usko kenenkään niitä ostavan.
Ehkä oletus syntyy siitä, että suurin osa vaatepakettien myyjistä toimii juuri noin. Tuskin useimmilla nyt mitään riepuja on myynnissä, mutta iso kasa jotain H&M:ää ja Cubusta ja sitten seassa pari kalliimpaa merkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta ikinä settejä. En halua parin mieluisan vaatteen lisäksi säkillistä karseita vaatteita.
Sama.
Miksi näitä vaatteita pitää sitten kysellä heiltä, jotka niitä myyvät settinä? Viimeksi tänään sain viestiä, jossa kyselijä oli ympyröinyt vaatesettikuvasta noin puolet, jotka olisi halunnut itselleen. Ei minua kiinnosta myydä vain osaa ja ryhtyä sitten kuvaamaan jäljelle jääneitä vaatteita taas uudestaan myymistä varten.
En osaa muiden puolesta puhua, mutta itse kysyn seteistä erikseen ostamista vain silloin, jos seassa on jokin tietty tuote mitä olen kauan hakenut tms.
Miksi et maksa pyydettyä summaa koko setistä ja laita vaikka ilmaisjakoon niitä, mitkä sinua ei kiinnosta?
Ei kiinnosta niin paljon että näkisin vaivaa alkaa sevetä toisten käytettyjä lumppuja.
Ja esim. tämä. Myyn ehjän lapsen merkkitakin missä arka väri ja haalea tahra, hintaa 10% alkuperäisestä sen takia. Ilmoitan ja kuvaan tekstissä ja kuvissa myös tarhan ja että en ole yrittänyt poistaa.
Menee heti kaupaksi ja postitan. Sitten tulee vihaista postia että on tosi pettynyt kun on tuo tahra. Haloo, hinta siksi olematon! No haukkuu mut täysin, sanon voi palauttaa. Menee viikko niin saan vielä yhden postin että lällällää sain sappisaippualla pois ja että harmittaako että myin niin halvalla. No ei harmita, ei sopinut mun lapselle enää ja en halunnut käyttää energiaa tahran kuuraamiseen. Voi elämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te uskallatte ostaa käytettyjä vaatteita kun syyhytartunnat lisääntyvät koko ajan? Minä lopetin koko kirppistelyn.
Missä vaiheessa? Minä pidän kirppisostoni solmitussa pussissa kunnes heitän ne suoraan pyykkikoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse saatoin myydä vaatteita settinä niin, että myin vaikka 16 eurolla 4 paitaa ja 4 housut. Tiesin, että joukossa oli joku aiemman vuoden hittikuosi, joka kiinnostaa ostajia. Heti sainkin kyselyjä, että voinko myydä neljällä eurolla tuon hittikuosin paidan ja housut, kun se olisi kappalehinta noille vaatteille ostajan mielestä. En tietenkään myynyt. Olisi ollut aivan liian matala hinta noille kyseisen hittikuosin vaatteille.
Todennäköisesti olisit saanut sen 15 euroa pelkästään niistä hittikuoseistakin.
En jaksa kitisemistä. Jos joku vähänkään alkaa vaatimaan jotain myymien vaatteiden osalta, niin en viitsi edes vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa? Minä pidän kirppisostoni solmitussa pussissa kunnes heitän ne suoraan pyykkikoneeseen.
Eli ostat ilmeisesti vain nettikirpparilta. Paikan päällä penkoessa ne tarttuu helposti.
Tyhmänä kysyn, että minkä takia näitä kyselijöitä ei voi vain poistaa, jos he pyytävät sellaista, mihin ette halua suostua? Miksi niistä kyselyistä pitää hermostua? Eikö voisi vain todeta, että kysyjä haluaa jotakin, mutta sinä et halua sitä samaa, joten keskustelua ei kannata jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mua harmittaa, että menin vähän aikaa sitten myymään lastenvaatteita todella halvalla. Myin siis ekaa kertaa torissa lastenvaatteita. Menivät ihan heti, kun ensimmäinen ostaja halusi ostaa kaikki. Tajusin vasta jälkikäteen käydä katsomassa, mitä nykyisin tuon merkin vaatteet maksaa uutena. Hinnat oli nousseet ihan järkyttävästi. Olisi siis itsekin kannattanut pyytää muutama euro enemmän per vaate, olisivat menneet silläkin hinnalla.
Noh, opinpahan seuraavaa kertaa varten, että liian halvalla ei kannata myydä.
Sama kokemus itsellä, en ole aiemmin myynyt mitään. Lohduttaudun sillä, että ostaja vaikutti oikeasti ostavan oman lapsen käyttöön (ei trokattavaksi), hän oli tosi ystävällinen ja kiitteli vaatteista kovasti. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ostat ilmeisesti vain nettikirpparilta. Paikan päällä penkoessa ne tarttuu helposti.
Eikö ne sitten voi tarttua missä vaan? Päiväkodeissa, busseissa jne. Pitää varmaan laittaa itsensä muovipussiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen heivannut satojen eurojen edestä lastenvaatetta roskiin juuri tästä syystä. Helpoimmalla pääsee niin.
Tämä nyt on täysin typerää toimintaa, kun yhtä hyvin ne lastenvaatteet voisi lahjoittaa, jos ei halua myyntiruljanssia.
Ei ole tapana lahjoittaa ilmaiseksi mitään sellaista millä joku toinen voisi tienata myymällä eteenpäin.
- sivusta
Miksei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta ikinä settejä. En halua parin mieluisan vaatteen lisäksi säkillistä karseita vaatteita.
Sama.
Miksi näitä vaatteita pitää sitten kysellä heiltä, jotka niitä myyvät settinä? Viimeksi tänään sain viestiä, jossa kyselijä oli ympyröinyt vaatesettikuvasta noin puolet, jotka olisi halunnut itselleen. Ei minua kiinnosta myydä vain osaa ja ryhtyä sitten kuvaamaan jäljelle jääneitä vaatteita taas uudestaan myymistä varten.
Jotku myyjät saattaa silti myydä erikseenkin, niin siksi joskus kannattaa kysellä.
Itsekin olen joskus myynyt vain osan setistä. Ja ostajana olen joskus myös kysynyt erikseen jotain ja myyjä on suostunut.
Toki jos ilmoituksessa oikein painotetaan, että EnMyyErikseen, niin luultavasti silloin en kyselisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just. Jos syyhy on tarttuakseen siitä, että katselen kirpputorilla henkareissa olevia vaatteita, niin sitten otan riskin.
Vierailija kirjoitti:
Ja esim. tämä. Myyn ehjän lapsen merkkitakin missä arka väri ja haalea tahra, hintaa 10% alkuperäisestä sen takia. Ilmoitan ja kuvaan tekstissä ja kuvissa myös tarhan ja että en ole yrittänyt poistaa.
Menee heti kaupaksi ja postitan. Sitten tulee vihaista postia että on tosi pettynyt kun on tuo tahra. Haloo, hinta siksi olematon! No haukkuu mut täysin, sanon voi palauttaa. Menee viikko niin saan vielä yhden postin että lällällää sain sappisaippualla pois ja että harmittaako että myin niin halvalla. No ei harmita, ei sopinut mun lapselle enää ja en halunnut käyttää energiaa tahran kuuraamiseen. Voi elämä
Yrittiköhän tuo ostaja että olisit antanut jotain hyvitystä jos hän teeskentelee että ei tiennyt tahrasta ostaessaan, ei ihmetyttäisi, jotkut on tosi kieroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne tarttuu ohimennen johonkin? Eivät ne tekstiilien ohi kävellessä tartu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne sitten voi tarttua missä vaan? Päiväkodeissa, busseissa jne. Pitää varmaan laittaa itsensä muovipussiin.
Ei mulla oo tapana hiplailla toisten vaatteita. Päiväkodissahan ne leviää helposti kun lapset nujuaa keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luteet tarttuu juuri näin. Syyhy ei.
Just tänään pakkasin ison paketin vaatteita niiden ostajalle. :D
Hassu oletus, että osa myisi isompina paketteina jotenkin huonoja vaatteita. Minä pakkasin myyntiin vain hyväkuntoiset merkkivaatteet. Vähänkään nuhjaantuneet tai halpisvaatteet vien kierrätykseen. En kehtaisi edes pyytää noista halpisvaatteita mitään, enkä usko kenenkään niitä ostavan.