Ihania nämä lastenvaatteiden ostajat nettikirppisellä
Myyn eräällä nettikirppiksellä hyväkuntoisia lastenvaatteita setteinä. Eiköhän heti tullut tällaisia viestejä:
"Ostaisin tuon setin m ja setin n, postitatko mulle nuo ilman, että tarvitsee maksaa postikuluja lainkaan?" (ilmoituksessa lukee, että ostaja maksaa postikulut eli en hemmetissä postita sinulle ilmaiseksi)
"Ostaisin tosta setistä vaan vaatteet a ja b, muista en ole kiinnostunut." (sori, myyn nämä vain settinä, eikä kiinnosta postittaa vain osaa vaatteista)
"Olisin valmis maksamaan tuosta setistä 10 euroa vähemmän, myytkö??" (en myy, tuo setti on valmiiksi jo hinnoiteltu alakanttiin)
"Haluan ostaa vain x merkin vaatteet/vain beigejä vaatteita." (etsipä joku toinen myyjä, minä myyn tässä setissä merkkejä x ja y ja paketissa on muutakin kuin sitä beigeä)
Onneksi joukosta löytyi henkilö, joka oli kiinnostunut ostamaan lähes kaikki setit ja maksaa vielä postikulutkin mukisematta. :)
Nostan hattua teille, jotka jaksatte säännöllisesti asioida näiden kirppismammojen kanssa!
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni hinnoittelee tuotteet yläkanttiin.
Esimerkiksi alunperin 20 euroa maksaneesta yöpuvusta, missä näkyy selkeästi jo käytön jälkiä. Pyydetään usein jopa 5-10 euroa. Minusta se on aika paljon, kun otetaan huomioon, että kyseessä on yleensä vähintään vuoden tai vuosia vanha tuote, mikä on tosiaan käytetty ja mikä on joskus aikoinaan alennuksessakin ollut saatavilla jollain 5-10 eurolla, uutena.
Lindexin vauvojen/lasten yöpuvut on nykyään n. 20 euroa. Et todellakaan saa noita yöpukuja alennuksesta 5-10 eurolla.
https://www.lindex.com/fi/p/8460132-9694-keltainen-pyjama-jossa-panda-a…
Cherry picking.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja esim. tämä. Myyn ehjän lapsen merkkitakin missä arka väri ja haalea tahra, hintaa 10% alkuperäisestä sen takia. Ilmoitan ja kuvaan tekstissä ja kuvissa myös tarhan ja että en ole yrittänyt poistaa.
Menee heti kaupaksi ja postitan. Sitten tulee vihaista postia että on tosi pettynyt kun on tuo tahra. Haloo, hinta siksi olematon! No haukkuu mut täysin, sanon voi palauttaa. Menee viikko niin saan vielä yhden postin että lällällää sain sappisaippualla pois ja että harmittaako että myin niin halvalla. No ei harmita, ei sopinut mun lapselle enää ja en halunnut käyttää energiaa tahran kuuraamiseen. Voi elämä
Yrittiköhän tuo ostaja että olisit antanut jotain hyvitystä jos hän teeskentelee että ei tiennyt tahrasta ostaessaan, ei ihmetyttäisi, jotkut on tosi kieroja.
Tällaisille voisi vain ilmoittaa, että vika mainittu ilmoituksessa ja ei mitään korvauksia. Jos osaisi jatkossa paremmin lukea :)
Itse vihaan säätämistä nettikirppiksillä. Silti laitoin pari kassillista sekä lasten että naisten vaatteita annettavaksi toriin koska en halua käyttökelpoista kamaa roskiinkaan heittää. Muutamia vaatteita laitoin myös myyntiin pilkkahinnoilla, 1 tai 2€ kpl. Yllättäen ne eivät mene kaupaksi mutta ilmaisille on kysyntää. Ja sitten nämä kyselijät sanovat vaan että olen huomenna siihen ja siihen aikaan luonasi, eivät edes kysy sopisiko. Jotenkin tosi töykeää, no näille kerron milloin olen kotona.
En myöskään ole parkkipirkko, en omista autoa enkä tiedä mihin saat parkkeerata autosi. Sitäkin kysellään joka toisessa viestissä.
Sitten ne jotka eivät viitsi tulla ovelleni asti vaan jäävät kerrostalon alaovelle näpyttelemään viestejä "olen alaovella". Niin, sitten? En ala lapsia pukemaan sen takia että kiikutan ilmaisen rytkyn ulos kun voit hakea sen itse. Eli nykyään sanon selkeästi viestillä mikä on ovisummerin numero.
Jos ei tehdä ohareita niin pahimmassa tapauksessa paikan päällä sanotaan en mä haluakaan tätä. Kiitos että tuhlasit aikaani! Jatkossa pitää kyllä vaan roudata kamat itse kierrätykseen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmänä kysyn, että minkä takia näitä kyselijöitä ei voi vain poistaa, jos he pyytävät sellaista, mihin ette halua suostua? Miksi niistä kyselyistä pitää hermostua? Eikö voisi vain todeta, että kysyjä haluaa jotakin, mutta sinä et halua sitä samaa, joten keskustelua ei kannata jatkaa.
Samaa mieltä. Samaan kategoriaan se, että tällä palstalla kroonisesti hermostutaan siitä, että ihmiset kyselevät Torissa yms "onko tämä vielä myynnissä".
En edes itse ole tuollainen kyselijä, mutta en ole ikinä hermostunut noista kyselyistä vaikka ne eivät kaupankäyntiin johtaisikaan. Ei kestä kauan vastata "kyllä on". Ei niitä kyselyitä nyt sentään viiden minuutin välein tule. Tulisikin, niin luultavasti oikeita ostajiakin olisi enemmän. Ei minulla ainakaan ole varaa sylkeä (virtuaalisesti) kenenkään potentiaalisen ostajan päälle.
Mä kyllä syyllistyn tuohon kysymykseen, en ole edes tajunnut että se voisi hermostuttaa. Aloin kysyä sitä sen jälkeen kun olin ostamassa yhtäkin tuotetta ja seei ollut enää myynnissä, vaikka ilmoitus toista kertoi. Ajattelin siitä että on yleisempääkin, että ihmiset ei poista myynti-ilmoitusta samoin tein.
Saahan sitä kysyä, mutta itse kannustaisin vähintään lisäämään viestiin aikomuksesi ostaa ja kaikkein parhaimpana pohjaehdotuksen mahdollisesta noutoajasta. Itse vihaan eniten niitä viestittelijöitä, joilta saa jokaisen sovittavan asian nyhtää erillisellä viestillä ja parhaimmillaan odotella välissä pitkäänkin. Ei ole vaikeaa kirjoittaa "olen kiinnostunut, onnistuisiko nouto vaikka huomenna viiden jälkeen?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi alunperin 20 euroa maksaneesta yöpuvusta, missä näkyy selkeästi jo käytön jälkiä. Pyydetään usein jopa 5-10 euroa. Minusta se on aika paljon, kun otetaan huomioon, että kyseessä on yleensä vähintään vuoden tai vuosia vanha tuote, mikä on tosiaan käytetty ja mikä on joskus aikoinaan alennuksessakin ollut saatavilla jollain 5-10 eurolla, uutena.
Lindexin vauvojen/lasten yöpuvut on nykyään n. 20 euroa. Et todellakaan saa noita yöpukuja alennuksesta 5-10 eurolla.
Cherry picking.
Liikkeissä on aina monipuolisempi valikoima.
Katsastapa vaikka kesän alennusmyynnit siinä juhannuksen tienoilla. Kyllä löytyy suurin osa edellisen kauden esim. yöpukuja kympillä ja paljon allekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cherry picking.
Katsastapa vaikka kesän alennusmyynnit siinä juhannuksen tienoilla. Kyllä löytyy suurin osa edellisen kauden esim. yöpukuja kympillä ja paljon allekin.
Aiemmin oli halvempaa alennusmyynneissä. Nyt hinnat ovat nousseet monessa paikassa niin, että myydään sillä hinnalla, mikä oli aikoinaan uuden tuotteen hinta.
Vierailija kirjoitti:
Minä myyn mitä asiakas haluaa. Jos haluaa setistä jotkut tietyt niin myyn. Seuraavalle taas jotain muuta mitä haluaa. Ja jos tinkaavat, se on ok koska olen laittanut hintaan tinkaamisvaran. Postikulut maksaa asiakas. Näin olen myynyt ja tulen myymään jatkossakin. Kauppa käy.
Juuri näin! Kysynnän ja tarjonnan laki! Joka myy settejä, ei myy yksittäisiä tuotteita ja tykkää että se on paras tapa myydä ja ostajia riittää, niin hyvä! Se joka myy yksittäiskappaleita, hajottaa settiä ja myy tällä tavalla ja ostajia riittää, niin hyvä! Hyväksytään myyjien eri tavat toimia, hehän sen päättävät, miten he omista tavaroitaan haluavat päästä eroon. Ollaan tyytyväisä, että kierrättäminen toimii ja ostajat löytävät ostettavaa ja myyjät saavat vaatteensa myytyä, kukin tyylillään.
Eniten ärsyttävät nämä, jotka kuvittelevat minun olevan hyväntekeväisyyslaitos. Jos olen jo valmiiksi myymässä lastenvaatteita halvemmalla kuin yleensä vastaavia tuotteita myydään, niin en ole antamassa mitään lisäalennusta. Samoin tuo postikuluasia ärsyttää. Postittaminen on nykyään kallista ja ei ole minun tehtäväni maksaa sitä ostajan puolesta. Jos maksaisin, postimaksut haukkaisivat vaatteiden tuotosta merkittävän osan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cherry picking.
Aiemmin oli halvempaa alennusmyynneissä. Nyt hinnat ovat nousseet monessa paikassa niin, että myydään sillä hinnalla, mikä oli aikoinaan uuden tuotteen hinta.
Kyllä ainakin vielä joulun alennusmyynneistä löytyi bodyja 6-7 eurolla ja yövaatteita suunnilleen kympillä ja jopa alle.
Ennen hintojen nousua bodyt maksoi yleensä 10-12 e. Nyt 12-15 e. Yövaatteet 20 e, nyt 23-25 e. Eli ei kyllä kaikkialla ole hinnat noin radikaalisti nousseet.
Aina on niitä, jotka yrittää hyötyä toisista. Osa noista alennusta tinkaavista ostaa tuotteen vain myydäkseen sen itse kalliimmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmänä kysyn, että minkä takia näitä kyselijöitä ei voi vain poistaa, jos he pyytävät sellaista, mihin ette halua suostua? Miksi niistä kyselyistä pitää hermostua? Eikö voisi vain todeta, että kysyjä haluaa jotakin, mutta sinä et halua sitä samaa, joten keskustelua ei kannata jatkaa.
Samaa mieltä. Samaan kategoriaan se, että tällä palstalla kroonisesti hermostutaan siitä, että ihmiset kyselevät Torissa yms "onko tämä vielä myynnissä".
En edes itse ole tuollainen kyselijä, mutta en ole ikinä hermostunut noista kyselyistä vaikka ne eivät kaupankäyntiin johtaisikaan. Ei kestä kauan vastata "kyllä on". Ei niitä kyselyitä nyt sentään viiden minuutin välein tule. Tulisikin, niin luultavasti oikeita ostajiakin olisi enemmän. Ei minulla ainakaan ole varaa sylkeä (virtuaalisesti) kenenkään potentiaalisen ostajan päälle.
Mä kyllä syyllistyn tuohon kysymykseen, en ole edes tajunnut että se voisi hermostuttaa. Aloin kysyä sitä sen jälkeen kun olin ostamassa yhtäkin tuotetta ja seei ollut enää myynnissä, vaikka ilmoitus toista kertoi. Ajattelin siitä että on yleisempääkin, että ihmiset ei poista myynti-ilmoitusta samoin tein.
Saahan sitä kysyä, mutta itse kannustaisin vähintään lisäämään viestiin aikomuksesi ostaa ja kaikkein parhaimpana pohjaehdotuksen mahdollisesta noutoajasta. Itse vihaan eniten niitä viestittelijöitä, joilta saa jokaisen sovittavan asian nyhtää erillisellä viestillä ja parhaimmillaan odotella välissä pitkäänkin. Ei ole vaikeaa kirjoittaa "olen kiinnostunut, onnistuisiko nouto vaikka huomenna viiden jälkeen?"
No, tuohon en ole koskaan tainnut sortua, yleensä tuolloin on ollut jo ostohousut jalassa :D
Itselleni on ollut yllätys, että saman hintaluokan lastenvaatteista toisilla on jälleenmyyntiarvoa ja toisilla ei. Ymmärtäisin, jos olisivat lähtökohtaisesti eri hintaisia, mutta kun ei. Toiset menee heti ja toiset jää nurkkiin pyörimään.
Jos vaate on hyvässä kunnossa, niin onko sillä väliä, onko se ollut yhdellä vai useammalla lapsella? En minä tarjoa toiselle huonokuntoisia vaatteita.
T. Tuo, jonka kaverille ei kelpaa muiden kuin lapseni käytössä olleet vaatteet