Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihania nämä lastenvaatteiden ostajat nettikirppisellä

Vierailija
20.04.2023 |

Myyn eräällä nettikirppiksellä hyväkuntoisia lastenvaatteita setteinä. Eiköhän heti tullut tällaisia viestejä:

"Ostaisin tuon setin m ja setin n, postitatko mulle nuo ilman, että tarvitsee maksaa postikuluja lainkaan?" (ilmoituksessa lukee, että ostaja maksaa postikulut eli en hemmetissä postita sinulle ilmaiseksi)
"Ostaisin tosta setistä vaan vaatteet a ja b, muista en ole kiinnostunut." (sori, myyn nämä vain settinä, eikä kiinnosta postittaa vain osaa vaatteista)
"Olisin valmis maksamaan tuosta setistä 10 euroa vähemmän, myytkö??" (en myy, tuo setti on valmiiksi jo hinnoiteltu alakanttiin)
"Haluan ostaa vain x merkin vaatteet/vain beigejä vaatteita." (etsipä joku toinen myyjä, minä myyn tässä setissä merkkejä x ja y ja paketissa on muutakin kuin sitä beigeä)

Onneksi joukosta löytyi henkilö, joka oli kiinnostunut ostamaan lähes kaikki setit ja maksaa vielä postikulutkin mukisematta. :)

Nostan hattua teille, jotka jaksatte säännöllisesti asioida näiden kirppismammojen kanssa!

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmänä kysyn, että minkä takia näitä kyselijöitä ei voi vain poistaa, jos he pyytävät sellaista, mihin ette halua suostua? Miksi niistä kyselyistä pitää hermostua? Eikö voisi vain todeta, että kysyjä haluaa jotakin, mutta sinä et halua sitä samaa, joten keskustelua ei kannata jatkaa. 

Samaa mieltä. Samaan kategoriaan se, että tällä palstalla kroonisesti hermostutaan siitä, että ihmiset kyselevät Torissa yms "onko tämä vielä myynnissä".

En edes itse ole tuollainen kyselijä, mutta en ole ikinä hermostunut noista kyselyistä vaikka ne eivät kaupankäyntiin johtaisikaan. Ei kestä kauan vastata "kyllä on". Ei niitä kyselyitä nyt sentään viiden minuutin välein tule. Tulisikin, niin luultavasti oikeita ostajiakin olisi enemmän. Ei minulla ainakaan ole varaa sylkeä (virtuaalisesti) kenenkään potentiaalisen ostajan päälle.

Vierailija
62/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmänä kysyn, että minkä takia näitä kyselijöitä ei voi vain poistaa, jos he pyytävät sellaista, mihin ette halua suostua? Miksi niistä kyselyistä pitää hermostua? Eikö voisi vain todeta, että kysyjä haluaa jotakin, mutta sinä et halua sitä samaa, joten keskustelua ei kannata jatkaa. 

Tiedätkö, kun viestit alkavat ihan asiallisesti, mutta vasta viestin auki klikatessasi näet sen sisällön?

Hei! Onko nämä vielä vapaana?...

...jos on, niin mä voisin maksaa näistä kympin, vaikka pyysit kakskymppiä.

...mä haluaisin ostaa tuosta setistä tuon oikeanpuolimmaisen bodyn ja vasemmanpuolimmaiset housut.

...otan nää, jos teillä ei ole lemmikkejä, nämä on hajusteettomalla pesuaineella pestyjä ja täysin ilman kulumisen jälkiä.

...voin ottaa nämä ja postita mulle, mutta postikuluja en halua maksaa.

Kyllä tuollaiset viestit nyppii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te uskallatte ostaa käytettyjä vaatteita kun syyhytartunnat lisääntyvät koko ajan? Minä lopetin koko kirppistelyn.

Koska 60 asteen pesu ja/tai Sanytol pyykin desinfiointiaine on keksitty.

Silti ne saattaa tarttua ohimennen johonkin tekstiiliin kotona.

Miten ne tarttuu ohimennen johonkin? Eivät ne tekstiilien ohi kävellessä tartu.

Kun pengot kirpparilla niin viet sitten käsissäsi ja vaatteissasi ne kotiin.

Vierailija
64/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, kun viestit alkavat ihan asiallisesti, mutta vasta viestin auki klikatessasi näet sen sisällön?

Hei! Onko nämä vielä vapaana?...

...jos on, niin mä voisin maksaa näistä kympin, vaikka pyysit kakskymppiä.

...mä haluaisin ostaa tuosta setistä tuon oikeanpuolimmaisen bodyn ja vasemmanpuolimmaiset housut.

...otan nää, jos teillä ei ole lemmikkejä, nämä on hajusteettomalla pesuaineella pestyjä ja täysin ilman kulumisen jälkiä.

...voin ottaa nämä ja postita mulle, mutta postikuluja en halua maksaa.

Kyllä tuollaiset viestit nyppii.

Nyppii varmaan, mutta eikö ne kannata vain ohittaa olankohautuksella ja odotella niitä parempia ostajia? Kun tämän ketjun perusteella kaikki menee kaupaksi sillä toivotulla hinnalla kuitenkin.

Vierailija
65/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen heivannut satojen eurojen edestä lastenvaatetta roskiin juuri tästä syystä. Helpoimmalla pääsee niin.

Tämä nyt on täysin typerää toimintaa, kun yhtä hyvin ne lastenvaatteet voisi lahjoittaa, jos ei halua myyntiruljanssia.

Lahjoitusruljanssi on ihan yhtä hankala, eikä siinä edes tienaa mitään.

Häh?

Mä vien kaikki tarpeettoman kirkon kirpparille ja sieltä myyvät edullisesti. Tuotto menee vähäosaisille, mm. asunnottomille.

Win-win-win-win eli mä pääsen helposti eroon kaikesta tarpeettomasta, ostajat saavat edullisesti tarvitsemansa ja kirkko rahoittaa näin avustustyötään. Viimeinen win on sitten esim ne asunnottomat, jotka pääsevät suihkuun, saavat nukkua yönsä puhtaassa sängyssä, saavat puhtaat vaatteet suihkun jälkeen, saavat ruokaa jne.

Näin mä olen aina toiminut. Tulee hyvä mieli.

Vierailija
66/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te aktiiviset kirppistelijät!

Miksi martinexin muumivaatteet eivät mene kaupaksi? Olen myynyt hyväkuntoisia (ei vanhoja) muumivaatteita ja kukaan ei ole ollut kiinnostunut. Hinnat eivät ole olleet mitenkään poskettomia, 2-3 euroa bodysta ja 4 euroa yöpuvusta. Muut vaatteet olen saanut myytyä, mutta nuo jäävät käsiin.

Sama kokemus itselläni. Epäilen syyksi sitä, että ainakin meillä Martinexin vaatteet ovat vähän nukkaantuneet ja kulahtaneet pesussa, vaikka ihan ohjeen mukaisessa lämpötilassa pestäänkin. Ehkä ostajat tietävät, että laatu ei ole super?

Vierailija
67/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te uskallatte ostaa käytettyjä vaatteita kun syyhytartunnat lisääntyvät koko ajan? Minä lopetin koko kirppistelyn.

Miten ne tarttuu ohimennen johonkin? Eivät ne tekstiilien ohi kävellessä tartu.

Kun pengot kirpparilla niin viet sitten käsissäsi ja vaatteissasi ne kotiin.

Minulla on tapana pyyhkiä kirppiskierroksen jälkeen käteni Savett-liinalla, ja tietysti pestä käteni kunnolla kun pääsen kotiin.

Jos kaikesta tästä huolimatta saan syyhyn kirpputorilta, niin sitten se on tarkoitettu. En ihan oikeasti jaksa pelätä kaikkea mahdollista.

-eri

Vierailija
68/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivostuttaa nuo yksittäisten vaatteiden perään kyselijät. Sille on syynsä, miksi joku myy kasan vaatteita kerralla versus postittaisi jokaisen erikseen.

Muutaman lastenvaatteen postittaminen ei voi maksaa paljoa. Minua harmittaa myyjät, jotka nettikirppiksellä myyvät 30 kpl tai 50 kpl jotain naistenromaaneja yhtenä pakettina. En tarvitse sellaista määrää kirjoja kerralla eikä tänne mahdu. Mitähän sellaisen paketin postittaminen maksaa? Kotiin kantaminen postista ei sekään onnistu. Lastenvaatteet nyt eivät ole sillain painavia.

Vierailija
69/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta ikinä settejä. En halua parin mieluisan vaatteen lisäksi säkillistä karseita vaatteita.

Silloin täytyy ostaa uutena kaupasta.

Vierailija
70/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta ikinä settejä. En halua parin mieluisan vaatteen lisäksi säkillistä karseita vaatteita.

Onko tuossa jokin sääntö, että käytetyt vaatteet on pakko ostaa isoina paketteina?

Vierailija
71/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuossa jokin sääntö, että käytetyt vaatteet on pakko ostaa isoina paketteina?

Ei, mutta minulle myyjänä tuo on helpompaa. Mieluummin pakkaan yhden paketin vaatteita postiin kuin pakkaan kymmenen pakettia, joissa jokaisessa on yksi vaate.

Vierailija
72/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko aikuisten vai lasten vaatteita. Samanlaista pelleilyä. Eniten ihmettelen näitä "onko myynnissä?" Vastaan että on ->kyselijä katoaa. Sitten nämä "mä siirrän rahaa sulle" ei siirrä ja katoaa. Miksi??

Vierailija
73/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen heivannut satojen eurojen edestä lastenvaatetta roskiin juuri tästä syystä. Helpoimmalla pääsee niin.

Tämä nyt on täysin typerää toimintaa, kun yhtä hyvin ne lastenvaatteet voisi lahjoittaa, jos ei halua myyntiruljanssia.

Lahjoitusruljanssi on samanlaista.

Vierailija
74/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa? Minä pidän kirppisostoni solmitussa pussissa kunnes heitän ne suoraan pyykkikoneeseen.

Eli ostat ilmeisesti vain nettikirpparilta. Paikan päällä penkoessa ne tarttuu helposti.

Eikö ne sitten voi tarttua missä vaan? Päiväkodeissa, busseissa jne. Pitää varmaan laittaa itsensä muovipussiin.

Ihan hiljattain apteekin työntekijä kertoi minulle, että täit ym ötöt voivat tarttua vaikka julkisista liikennevälineistä. Käytän paljon bussia ja raitiovaunua.

Vierailija
75/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raivostuttaa nuo yksittäisten vaatteiden perään kyselijät. Sille on syynsä, miksi joku myy kasan vaatteita kerralla versus postittaisi jokaisen erikseen.

Muutaman lastenvaatteen postittaminen ei voi maksaa paljoa. Minua harmittaa myyjät, jotka nettikirppiksellä myyvät 30 kpl tai 50 kpl jotain naistenromaaneja yhtenä pakettina. En tarvitse sellaista määrää kirjoja kerralla eikä tänne mahdu. Mitähän sellaisen paketin postittaminen maksaa? Kotiin kantaminen postista ei sekään onnistu. Lastenvaatteet nyt eivät ole sillain painavia.

Paketit maksaa koon mukaan. Kirjemaksulla painon mukaan, varmaan jotkut mini stringit ehkä menee yhdellä postimerkillä muttei muut

Vierailija
76/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa? Minä pidän kirppisostoni solmitussa pussissa kunnes heitän ne suoraan pyykkikoneeseen.

Eli ostat ilmeisesti vain nettikirpparilta. Paikan päällä penkoessa ne tarttuu helposti.

Eikö ne sitten voi tarttua missä vaan? Päiväkodeissa, busseissa jne. Pitää varmaan laittaa itsensä muovipussiin.

Ihan hiljattain apteekin työntekijä kertoi minulle, että täit ym ötöt voivat tarttua vaikka julkisista liikennevälineistä. Käytän paljon bussia ja raitiovaunua.

Näin on ja lutikat ei kannata pistää nokkaansa kotioven ulkopuolelle

Vierailija
77/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tapana lahjoittaa ilmaiseksi mitään sellaista millä joku toinen voisi tienata myymällä eteenpäin.

- sivusta

Miksei?

Koska minä en ole mikään hyväntekeväisyyslaitos ja voin tehdä tavaroilleni ja vaatteilleni mitä haluan. Vaikka joskus jopa säilyttää niitä pidempäänkin ja myydä ne sitten itse.

Vierailija
78/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku on eri mieltä, mutta minulle oli iso työ käydä vauvan vaatteet läpi myymistä varten. Vaatteiden pesun lisäksi, piti lajitella vaatteet ja hinnoitella ne, ottaa kuvat, kirjata vaatteiden tiedot ja laittaa nämä tiedot ja kuvat nettiin. Lisäksi piti kierrättää ne vaatteet, joita ei kannattanut edes yrittää myydä.

En myynyt vaatteita kalliilla, vaan päinvastoin hinta oli selvästi alakanttiin. Tästä huolimatta tuli tinkaajia ja vaatimusten esittäjiä. Kyllä se väsyttää, kun joku vänisee, enkö voisi myydä hänelle juuri hänen toivomiaan juttuja, tietysti alennusta antaen ja ilman postikuluja.

Paras oli, kun eräs henkilö olisi tarjoutunut ostamaan parikin eri vaatesettiä ja ehdotti, että maksaa niistä vähemmän kuin pyysin. Kirsikkana kakun päälle vielä ehdotti, että ei maksaisi postikuluja. Olisi siis pitänyt antaa sekä alennusta, että maksaa postit hänen puolestaan. Ei tullut kauppoja.

Vierailija
79/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Samaan kategoriaan se, että tällä palstalla kroonisesti hermostutaan siitä, että ihmiset kyselevät Torissa yms "onko tämä vielä myynnissä".

En edes itse ole tuollainen kyselijä, mutta en ole ikinä hermostunut noista kyselyistä vaikka ne eivät kaupankäyntiin johtaisikaan. Ei kestä kauan vastata "kyllä on". Ei niitä kyselyitä nyt sentään viiden minuutin välein tule. Tulisikin, niin luultavasti oikeita ostajiakin olisi enemmän. Ei minulla ainakaan ole varaa sylkeä (virtuaalisesti) kenenkään potentiaalisen ostajan päälle.

Jotkut myyjät jättävät ilmoituksen Toriin pitkäksi aikaa, vaikka tuote on jo myyty. Mahdollinen asiakas ei mitenkään voi tietää joku juttu vielä myynnissä.

Vierailija
80/113 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kannalta ihan hyvä, kun toiset haluaa myydä vain paketteina, koska itse voin myydä yksittäinkin ja saan näin itselleni tuottoa : )