Ihania nämä lastenvaatteiden ostajat nettikirppisellä
Myyn eräällä nettikirppiksellä hyväkuntoisia lastenvaatteita setteinä. Eiköhän heti tullut tällaisia viestejä:
"Ostaisin tuon setin m ja setin n, postitatko mulle nuo ilman, että tarvitsee maksaa postikuluja lainkaan?" (ilmoituksessa lukee, että ostaja maksaa postikulut eli en hemmetissä postita sinulle ilmaiseksi)
"Ostaisin tosta setistä vaan vaatteet a ja b, muista en ole kiinnostunut." (sori, myyn nämä vain settinä, eikä kiinnosta postittaa vain osaa vaatteista)
"Olisin valmis maksamaan tuosta setistä 10 euroa vähemmän, myytkö??" (en myy, tuo setti on valmiiksi jo hinnoiteltu alakanttiin)
"Haluan ostaa vain x merkin vaatteet/vain beigejä vaatteita." (etsipä joku toinen myyjä, minä myyn tässä setissä merkkejä x ja y ja paketissa on muutakin kuin sitä beigeä)
Onneksi joukosta löytyi henkilö, joka oli kiinnostunut ostamaan lähes kaikki setit ja maksaa vielä postikulutkin mukisematta. :)
Nostan hattua teille, jotka jaksatte säännöllisesti asioida näiden kirppismammojen kanssa!
Kommentit (113)
Minä olen heivannut satojen eurojen edestä lastenvaatetta roskiin juuri tästä syystä. Helpoimmalla pääsee niin.
En ole koskaan ymmärtänyt tuota postikuluista tinkaamista. Miksi myyjän pitäisi harrastaa jotain hyväntekeväisyyttä? Jos sinulla ei ole varaa noutaa/maksaa postimaksuja, niin ole ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen heivannut satojen eurojen edestä lastenvaatetta roskiin juuri tästä syystä. Helpoimmalla pääsee niin.
Tämä nyt on täysin typerää toimintaa, kun yhtä hyvin ne lastenvaatteet voisi lahjoittaa, jos ei halua myyntiruljanssia.
Raivostuttaa nuo yksittäisten vaatteiden perään kyselijät. Sille on syynsä, miksi joku myy kasan vaatteita kerralla versus postittaisi jokaisen erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas tarjosin parhaimmat naapurille ja loput uffiin. En juokse rahan perässä.
En käsitä tuota tinkaamista. Olen itse myynyt esimerkiksi Lindexin hyväkuntoisia bodyja 2 eurolla/kpl (ostohinta n. 12 e/kpl). En koe 2 euron olevan korkea hinta hyväkuntoisesta, liki uudenveroisesta vaatteesta. Silti tuli noita tinkaajia märisemään, miksi en myy halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Raivostuttaa nuo yksittäisten vaatteiden perään kyselijät. Sille on syynsä, miksi joku myy kasan vaatteita kerralla versus postittaisi jokaisen erikseen.
Tämä.
Minä myin aina tiettyä kokoa olevat vaatteet samassa setissä. Kiva juttu, jos joukossa oli joku suositulla kuosilla oleva vaate, mutta en alkanut myymään niitä kyselijöille erikseen. Todennäköistä olisi, että loppusetti ei olisi mennyt kaupaksi, jos se suosittu kuosi olisi sieltä joukosta puuttunut.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt tuota postikuluista tinkaamista. Miksi myyjän pitäisi harrastaa jotain hyväntekeväisyyttä? Jos sinulla ei ole varaa noutaa/maksaa postimaksuja, niin ole ostamatta.
Osa kuvittelee, että myyjä laskee postikulujen olevan ylimääräistä tuottoa. Eivät siis käsitä, että eivät rahat postikuluista päädy sille myyjälle, vaan menevät postille tai matkahuollolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt on täysin typerää toimintaa, kun yhtä hyvin ne lastenvaatteet voisi lahjoittaa, jos ei halua myyntiruljanssia.
Lahjoitusruljanssi on ihan yhtä hankala, eikä siinä edes tienaa mitään.
En osta ikinä settejä. En halua parin mieluisan vaatteen lisäksi säkillistä karseita vaatteita.
Laitoin vähän aikaa sitten toriin myyntiin merkin X lastenvaatteita.
Meni pari minuuttia, niin olin jo saanut asiallisen tarjouksen vaatteista, ostaja vaikutti oikein asialliselta, maksoi tilauksen ja postikulut nopeasti ja ilman valittamista. Samaan aikaan kun tämä asiallinen ostaja maksoi tilaustaan, niin sain kasan viestejä, joissa ostajat esittivät vaikka mitä vaatimuksia. "Mä otan nää vaan, jos saan alennusta vitosen, nää on pesty hajusteettomalla pesuaineella ja postimaksuja ei tarvi maksaa." Ei varmaan tarvitse sanoa, että vaatteet meni tuolle ekalle asialliselle ostajalle.
Pitää varmaan alkaa laittaa ilmoitukseen vielä isolla joku HUOM! MYYN VAIN SETTINÄ, eikä vastata ollenkaan kysymyksiin, voisitko sittenkin sitä ja tätä ja tuota. Lukaista läpi ja poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Minä myin aina tiettyä kokoa olevat vaatteet samassa setissä. Kiva juttu, jos joukossa oli joku suositulla kuosilla oleva vaate, mutta en alkanut myymään niitä kyselijöille erikseen. Todennäköistä olisi, että loppusetti ei olisi mennyt kaupaksi, jos se suosittu kuosi olisi sieltä joukosta puuttunut.
Tasan tarkkaan taktikoin sillä, että myin jotain haluttua vaatetta yhdessä vähemmän haluttujen vaatteiden kanssa. Ostaja voi ihan itse kiikuttaa kirpparille/antaa eteenpäin/pistää kierrätysastiaan, jos joku vaatesetin osa ei kiinnosta. Tein ylipäätään sitä, että myin settinä vaatteet paljon halvemmalla kuin olisi kannattanut myydä.
Vierailija kirjoitti:
En osta ikinä settejä. En halua parin mieluisan vaatteen lisäksi säkillistä karseita vaatteita.
Onneksi sun ei tarvitse. Voit ostaa yksittäisiä.
Mutta älä kysele setin myyjiltä, myyvätkö sulle a: n ja b:n, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoitusruljanssi on ihan yhtä hankala, eikä siinä edes tienaa mitään.
Ei siinäkään tienaa että laittaa vaatteet roskiin. Minä heitän kassillisen lastenvaatteita johonkin hyväntekeväisyyskirpparille, kierrätyskeskukseen tai muuhun vastaavaan keräykseen, enkä koe sitä ylivoimaisena asiana.
Vierailija kirjoitti:
En muista, että mitä olin myymässä, mutta joku ilmoitti ostavansa sen.
Sitten alkoi vääntö postikuluista vaikka ilmoituksessa luki "nouto tai +mahdolliset pk:t)". Eli mielestäni kovin selvästi.
Joku sitten olisi halunnut tuotteen postitettuna Ruotsiin. Halusi maksaa vain sen summan postituksesta, joka olisi ollut Suomeenkin. Ei meinannut millään ymmärtää etten ole maksamassa posteja penniäkään kun olin tuotteen hinnoitellut edullisesti. Hän jopa soitti minulle ja tinkasi, että kyllä sinun täytyy ymmärtää kun postikulu olisi niin kallis. Wtf?
Onneksi siitä tuli muitakin kyselyjä ja sain tuotteen myytyä toiselle ostajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa kuvittelee, että myyjä laskee postikulujen olevan ylimääräistä tuottoa. Eivät siis käsitä, että eivät rahat postikuluista päädy sille myyjälle, vaan menevät postille tai matkahuollolle.
Joo, joku saattaa kysyä 2 euron tuotteesta, että sisältyykö siihen postit! Postimerkkikin maksaa jo 2,10€...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, joku saattaa kysyä 2 euron tuotteesta, että sisältyykö siihen postit! Postimerkkikin maksaa jo 2,10€...
Tästä syystä en viitsi edes myydä parin euron vaatteita postimyynnillä. Postimerkki on niin kallis ja postittamisessa on iso vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tapana lahjoittaa ilmaiseksi mitään sellaista millä joku toinen voisi tienata myymällä eteenpäin.
- sivusta
Ihan peruskäytöstä nykyään.
Nimimerkillä ei huvita kirpputorihommat tästä syystä.