Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät, mt-kuntoutujat ja tk eläkeläiset, mistä te etsitte vakituista parisuhde kumppania itsellenne?

Vierailija
19.04.2023 |

Tällainen tuli mieleeni. Oletettavasti jossain tinderin tapaisissa melko pinnallisissa sovelluksissa ei statuksella "työtön" tai "tk eläkeläinen" kovin helposti löydä itselleen seuraa, ei ainakaan pitkäaikaista ellei sitten satu olemaan hyvin kaunis nainen. Olisiko siis olemassa muita väyliä jos hylkäämme baarit, harrastukset, puuhapajat, vapaaehtoistyön ja vertaistukiryhmät pois laskuista. Siis ihan netti sivuja/treffi sovelluksia lähinnä ajattelen.

Voisin kuvitella, että miksei vaikkapa kaksi tk eläkeläistä, työtöntä tai mt kuntoutujaa voisi toisiaan kohdata. Kahden työttömän tuloilla pärjää paljon paremmin kuin yhden, ristiriitoja ei synny ainakaan toisistaan kovin poikkeavista elämäntilanteista ja aikaahan on tehdä yhdessä kaikenlaista mukavaa (edullista).

Ja voisihan se rakkaus, toinen toistaan tukeva seura ja yhdessä touhuaminen toimia jopa lääkkeenä, jonka voimin hiljalleen noustaankin takaisin normaalimpaan elämään.

Ps. En nyt tässä tarkoita sitä, että joku hyvin kaunis alle 30v työtön nainen on löytänyt treffipalstalta itselleen työssäkäyvän miehen elättäjäksi, vaan siis sellaista, missä kaksi samanlaisessa tai samankaltaisessa elämäntilanteessa olevaa olisivat kohdanneet tai voisivat kohdata toisensa.

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää tämä, miksi naiset ensin sanoo ja väittää ettei tasoja ole, mutta tässä tapauksessa sitten kelpaisi vain vastaavan tasoinen kumppani. Eli jos niitä tasoja ei ole, niin mt-kuntoutujankin pitää voida kelvata taviksille. Ja ihmisillä voi olla paljonkin diagnosoimattomia mt-ongelmia joita ei paljasteta ja taas toisaalta ihmiset voi piilotella mt-ongelmiaan eikä kerro niistä kenellekään. En itsekään välttämättä luota muiden kertomuksia terveydestään, kun tiedän minkälaisia ihmiset voivat olla. Ja varsinkin pariutumisessa missä yritetään monesti tehdä itsensä itseään paremmaksi, jotta kelpaisi mahdollisimma hyvälle kumppanille.

Olen kuunnellut teidän tasoteoreetikkojen mölinöitä 10 vuotta ja ne voi tiivistää näin: miehen pitäisi saada sanella kenen kanssa nainen pariutuu ja kun naiset eivät piittaa hittojakaan teidän ruikutuksestanne, alatte itkeä miten se todistaa tasoteorian. Kyllä hävettäisi olla noin surkea.

No heh tasoteoria? Onhan se nyt päivänselvää että jokainen haluaa itselleen parasta mitä niillä rahkeilla saa. Ja kumma mikä möly ja huuto tälläkin palstalla jos joku ei niin tasokas saa iskettyä huomattavasti "paremman" itselleen. Mm eräs salkkarimies....

Sitä en väitä etteikö rakkautta ole olemassa.

Vierailija
102/155 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää tämä, miksi naiset ensin sanoo ja väittää ettei tasoja ole, mutta tässä tapauksessa sitten kelpaisi vain vastaavan tasoinen kumppani. Eli jos niitä tasoja ei ole, niin mt-kuntoutujankin pitää voida kelvata taviksille. Ja ihmisillä voi olla paljonkin diagnosoimattomia mt-ongelmia joita ei paljasteta ja taas toisaalta ihmiset voi piilotella mt-ongelmiaan eikä kerro niistä kenellekään. En itsekään välttämättä luota muiden kertomuksia terveydestään, kun tiedän minkälaisia ihmiset voivat olla. Ja varsinkin pariutumisessa missä yritetään monesti tehdä itsensä itseään paremmaksi, jotta kelpaisi mahdollisimma hyvälle kumppanille.

Ja toisaalta myös työelämä on täynnä mt diagnoosin omaavia, persoonallisuushäiriöisistä nyt puhumattakaan.

Olennaista on varmaankin se, että kahdella työttömällä ja etenkin tk eläkeläisellä (koska elämäntilanne on pysyvä) olisi yhdessä aikaa harrastaa liikuntaa, marjastaa, sienestää, jutustella ja keskustella, laittaa ruokaa, hoitaa eläimiä, ehkä jopa remontoida tai matkustellakin jos varallisuutta on kertynyt (kaikki tämä tietysti olettaen, että vointi on ok ja on siten pitkälti kiinni myös niistä tk eläkkeelle ajaneista diagnooseista ja niiden hoitotasapainosta, mutta näin monesti mt diagnoosien kanssa kun on saatu stressi alas, lääkitys kuntoon ja vointi tasapainoon). Molemmat ymmärtävät tilanteensa aiheuttamat taloudelliset rajoitteet, eikä sen takia muodostu kitkaa tai hyväksikäyttöä. Molemmat myös varmasti ymmärtävät toisensa ahdinkoa ja rajoitteita.

Jos taas toinen osapuoli on terve ja töissä, vie työ ison osan monen ajasta ja energiasta, jolloin tk eläkeläisestä/työttömästä tulee helposti kodinhoitaja ja "siivellä eläjä". Sitten taas kun vapaata on, halutaan ehkä matkustaa kalliisti jne, johon taas työttömällä tai tk eläkeläisellä harvemmin on varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, en yhtään mistään. En viitsi edes yrittää, koska tiedän miten kovat asenteet Suomessa on rampoja ym. kohtaan. T. N36

Vierailija
104/155 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimilla Mt- eläkeläisellä paras kaveri,kumpani on kalja ja savukkeet.

Juoppoja ketjupolttajiahan jotka ovat työelämässä ei ole olemassa. Eiku hetkinen....

Vierailija
105/155 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä samanlaisen seuran pitäisi kelvata. Itse en ole nirso vaan hyvin avarakatseinen mies, mutta en ole kunnolla yrittänytkään pariutua. Justiinsa tämä sopivan kumppanin kohtaaminen mietityttää. Samanlaisesta lähtökohdista ponnistanut ihminen voisi olla sopivin, kun ymmärtäisimme toisiamme. Olen huomannut ns normaaleissa paljon ennakkoluuloja, demonisointia, kauhua kun on puhe esimerkiksi skitsofreniasta, joka siis itselle diagnosoitu. En vieläkään koe olevani sairas, vaan terve ja tietysti lääkityksellä näin voi tunteakin. Jos ei minusta paremmin tietäisi, niin en usko, että moni osaisi epäilläkään mt-ongelmia. Mutta tälläistä se joskus on.

Luulen, että ennakkoluulot jotka ihmisille on opetettu yhteiskunnan taholta muunmuassa, on tarkoitus harjoittaa eugeniikkaa näitä diagnosoituja kohtaan jottei ei-toivottu aines lisääntyisi. 

Skitsofrenia on ihan erilainen sairaudet kuin vaikka masennus tai traumaperäinen stressihäiriö. Joten samanlaista seuraa eivät sinulle ole kaikki mt-kuntoutujat, vaan ainoastaan psykoosisairaudesta kärsivät. Samalla diagnoosilla oleviin voi kai tutustua vertaistukiryhmässä.

Itsellä on sekä exä että sisko skitsofreeninen, ja se on aiheuttanut niin painajaismaisia tilanteita, etten koskaan ikinä ryhtyisi suhteeseen skitsofreenikon kanssa. Olisin nimittäin koko ajan valppaana ja tuntosarvet pystyssä, en voisi luottaa. Silti joku toinen ilman näitä kokemuksia saattaa ryhtyä parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa, jos tämä on sitoutunut hoitoonsa ja erityisesti lääkitykseen.

Tämä, niin tämä.

Jos niputtaa kaikki mt sairaudet samaan nippuun, se on sama kuin ei erottaisi aivosyöpää erektiohäiriöstä, niin erilaisia ovat niiden oireet ja myös niiden tuomat rajoitteet elämään.

Työelämä on täynnä hyvässä hoitotasapainossa olevia masentuneita, paniikkihäiriöisiä, ahdistuneita ja traumaperäisestä stressihäiriöstä kärsiviä. Sairauden tila, sen voimakkuus ja ihmisten kuntoutumisaste vaihtelee, usein vointi paranee huomattavasti kun pääsee pysyvälle eläkkeelle ja stressi sekä paine vähenee.

Paniikkihäiriöinen ei ole kenellekään vaarallinen, lääkkeet jättämättä ottanut skitsofreenikko voi sitä tietysti ollakin. Nämäkin ovat kaksi aivan eri sairautta.

Vierailija
106/155 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kolmessa pidemmässä suhteessa. 2 ensimmäistä miestä jätti minut, kun sairaudessani tuli joitakin kuukausia kestänyt vaikeampi vaihe. Kolmannen heitin itse pihalle, koska hän syyllisti minua köyhyydestäni. Olen siis tk-eläkkeellä. Pärjään jokseenkin omin voimin, mutta energiani ei riitä toisen sairaan avustamiseen, tukemiseen ym. Eli jos jonkun löydän, hänen pitäisi olla minua parempikuntoisempi, tai ainakin samankuntoinen ja vahva mieleltään, koska en voi negistellä jatkuvasti. En tarvitse paljon apua, mutta en voi myöskään auttaa sitä kumppania arjessa.

Vierailija
107/155 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön vastaa:

En ole koskaan etsinyt netistä kumppania. Jos etsisin, niin haluaisin todennäköisesti tavata livenä pian. En halua olla sellainen reppana, joista Catfish-sarjassa kerrotaan. Että on kirjoiteltu kymmenen vuotta ja sitten kun lopulta tavataan, niin se söpö nainen on oikeasti lihava parrakas mies.

Vierailija
108/155 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kolmessa pidemmässä suhteessa. 2 ensimmäistä miestä jätti minut, kun sairaudessani tuli joitakin kuukausia kestänyt vaikeampi vaihe. Kolmannen heitin itse pihalle, koska hän syyllisti minua köyhyydestäni. Olen siis tk-eläkkeellä. Pärjään jokseenkin omin voimin, mutta energiani ei riitä toisen sairaan avustamiseen, tukemiseen ym. Eli jos jonkun löydän, hänen pitäisi olla minua parempikuntoisempi, tai ainakin samankuntoinen ja vahva mieleltään, koska en voi negistellä jatkuvasti. En tarvitse paljon apua, mutta en voi myöskään auttaa sitä kumppania arjessa.

Tosiasia on että jos kumppania pitää miehen olla jatkuvasti tukemassa, niin kaunis pitää yleensä olla ja seksiä tulla. Monesti kahjous kyllä on paljon seksuaalistakin. Mutta yksikin tuttu ei edes yhtä kaksimielistä juttua kestä suuttumatta eikä seksit kiinnosta.

Tällainen tapaus, niin kuin Sinäkin menee miehellä helposti vaihtoon, kun löytää paremman.

T eläkkeellä, mies.

Vierailija
109/155 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmaiset ja juopot saalistavat todennäköisesti julkisessa liikenteessä tai pyöräteillä. Yritetään tunkea pakolla seuraan, jutellaan maanisesti ja nauretaan omille vitseille. Näitä riittää, kauppa- ja työmatkoilla on törmätty. Joskus tarttuvat kiinni hihaan, kun ajat pyörällä ohi. Voi, kun olisivatkin Tinderissä, niin saisi olla rauhassa.

Vierailija
110/155 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyötön mies vastaa: enää en etsi. Yllättävän tärkeää naisille on miehen status ja varakkuus ja kuviteltu päteminen millä tahansa alueella. Hyvä asia kumppanin löytämisessä työttömänä olisi se, että nainen olisi kanssani minun itseni vuoksi, ei statuksen vuoksi tai materialistisista syistä.

Vierailija
111/155 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mt-ongelmaiset ja juopot saalistavat todennäköisesti julkisessa liikenteessä tai pyöräteillä. Yritetään tunkea pakolla seuraan, jutellaan maanisesti ja nauretaan omille vitseille. Näitä riittää, kauppa- ja työmatkoilla on törmätty. Joskus tarttuvat kiinni hihaan, kun ajat pyörällä ohi. Voi, kun olisivatkin Tinderissä, niin saisi olla rauhassa.

Tuo on kyllä tottakin, mutta harva nyt lankaan menee jos mies juovuksissa.

Vierailija
112/155 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ymmärrät, että suurinta osaa mt-kuntoutujista ei kadukuvasta erota yhtään mitenkään. Nuo ovat tosi äärimmäisiä tapauksia.

Vierailija
113/155 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyötön mies vastaa: enää en etsi. Yllättävän tärkeää naisille on miehen status ja varakkuus ja kuviteltu päteminen millä tahansa alueella. Hyvä asia kumppanin löytämisessä työttömänä olisi se, että nainen olisi kanssani minun itseni vuoksi, ei statuksen vuoksi tai materialistisista syistä.

En ihmettele että työssä käyvät naiset eivät halua seurustella kanssasi. Sinähän olet vain naisten rahojen perässä.

Vierailija
114/155 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasia on että jos kumppania pitää miehen olla jatkuvasti tukemassa, niin kaunis pitää yleensä olla ja seksiä tulla. Monesti kahjous kyllä on paljon seksuaalistakin. Mutta yksikin tuttu ei edes yhtä kaksimielistä juttua kestä suuttumatta eikä seksit kiinnosta.

Tällainen tapaus, niin kuin Sinäkin menee miehellä helposti vaihtoon, kun löytää paremman.

T eläkkeellä, mies.

Mitä eläkeläismies muka seksistä ymmärtää.

Vierailija
115/155 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi työnvälttelijöiden, hullujen ja laiskojen pitäisi pariutua? oikeastaan kaikki kanssakäyminen pitäisi kieltää em sossuloisilta, etteivät lisääntyisi ja tekisi lisää työnvälttelijöitä, hulluja ja laiskoja

Vierailija
116/155 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä mahdollisen kumppanin ei tarvi olla mitään itseä vastaavaa vaan olen hyvin joustava kumppanin suhteen. Tämä myös mahdollistaa kaikenlaiset kumppani vaihtoehdot ainakin minun osaltani. Tokihan muiden valinnoille ja kriteereille ei voi mitään, mutta estettä sikäli ei ole minun puolelta. Ja olen siis skitsofrenia diagnoosin saanut mies, mutta fiksu siitä huolimatta.

Vierailija
117/155 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailin työtöntä miestä, joka vihjaili muutamien treffien jälkeen, että tarvitsee kohta asunnon, kun ei ole varaa enää pitää nykyistä. Minun luokseni se olisi ollut muuttamassa. Ja olen varma etten ollut ainut huijattava, joka tuolla miehellä oli kierroksessa. Elättäjää nuo miehet ovat vailla.

Vierailija
118/155 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapailin työtöntä miestä, joka vihjaili muutamien treffien jälkeen, että tarvitsee kohta asunnon, kun ei ole varaa enää pitää nykyistä. Minun luokseni se olisi ollut muuttamassa. Ja olen varma etten ollut ainut huijattava, joka tuolla miehellä oli kierroksessa. Elättäjää nuo miehet ovat vailla.

Pitkäaikaistyötön mies vastaa: Juuri tuon takia en etsi.

Vierailija
119/155 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sieltä ELÄMÄM KOVASTA KOULUSTA.!

Vierailija
120/155 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyötön mies vastaa: Juuri tuon takia en etsi.

Etsithän sinä. Ja naiset eivät halunneet elättää sinua. Ja nyt valitat katkerana, kun "miehen status ja varakkuus on tärkeää". On se tärkeää, kun elämäntapatyöttömät pyrkivät naisen kukkarolle.