Itsekkäät isovanhemmat avuntarvitsijoina
Me ei saatu pikkulapsiaikana minkäänlaista apua isovanhemmilta, ei ole päästy mihinkään kahdestaan ilman lapsia kertaakaan. Ei apua kun väsytti valvomisten vuoksi hirveän paljon, yksin piti pärjätä, kun hyväkuntoiset isovanhemmat halusi elää vain itselleen. Nyt sitten on lapset kasvaneet isoiksi eivätkä innostu käymään mummoloissa kun ne isovanhemmat on vähän etäisiksi jääneet. Isovanhemmat on alkaneet nyt kyselemään että olisi kiva kun tulisitte kylään ja että meidän pitäisi alkaa heille omaishoitajiksi. Ryhtyisittekö te?
Kommentit (185)
Jaa. Mode iski heti kun kirjoitin että suuri osa boomereista asui kaukana kummankaan vanhemmista.
Näin ollen ei ole totta etteivät he itse hoitaneet lapsiaan eli järjestäneet sen jotenkin työpäibien ajoiksi.
Näkyy tässäkin keskustelussa olevan nämä alaspäin naineet naiset jotka sitten halvelsivat miestään ja hänen sukuaan
.
Miksi ei voi elää sinkkuna hyvää elämää ja käyttää irtonumeroita kuin synnyttää lapsia mahdollisilla appivanhempien huonoilla geeneillä
Vanha ketju, mutta omaishoitajaksi ryhtyessään tekee ja allekirjoittaa sopimuksen vanhuksen hyvinvointialueen kanssa. Kyse on eräänlaisesta työsopimuksesta ja se sopimus myös velvoittaa. Eli jos nimensä pistää sellaiseen paperiin, ei voi käydä vanhuksen luona silloin, kun se itselle sopii, vaan pitää käydä silloin, kun vanhus apuasi tarvitsee. Mun vanhemmat asuivat tässä samassa rivitaloyhtiössä ja minä tein etätöitä, mutta kun palvelutarpeenohjaaja ehdotti mulle muistisairaan äitini omaishoitajuutta, niin vastasin, että ei onnistu, koska mun ensisijaiset velvollisuuteni kohdistuvat työnantajaani. En voi keskeyttää tärkeää työpalaveria sen vuoksi, että äitini pitäisi päästä vessaan tms. Onneksi äitini karkailemiset osuivat pääasiassa ilta- ja yöaikaan ja ne pari kertaa, jotka oli työpäivän aikana, saatoin pitää tauon ja lähteä etsimään äitiä.
Asiansa pitää järjestää niin, että pärjää siellä omassa kodissa, kaikilla ei edes ole omaisia joilta saisi pikkuapuja.
Heh. Mitä siellä testamentissa sitten olisi? Täytyy omalta kohdalta sanoa, että minun vanhemmilla ei ole mitään muuta kuin vanha ränsistynyt 80-luvun tönö, jota eivät ole viitsineet huoltaa vuosien saatossa. Rahat uppoaa viinaan.