Miehen löytäminen on vaikeaa ja pohdittuani asiaa syiden täytyy johtua ammatistani
Olen ollut sinkkuna yli kymmenen vuotta tahtomattani. Aktiivinen olen ollut, en pelaa pelejä, olen aikuinen ja kerron sopivalla hetkellä mitä haluan ja mitä vastapuoli saa kaikki kuitenkin tuloksetta. Liian hyökkäävä justiina en ole ja pinnallinen en ole mutta kun kuitenkin kysytte niin olen luonnollinen ja hoikka, meikkaan ja pukeudun siististi, urheilen ja harrastan vapaa-ajalla. Pohdittuani asiaa syyt sinkkuudelle täytyvät löytyä ammatistani ja intohimoisesta harrastuksesta. Olen kirurgi ja harrastan intohimoisesti kalastusta ja sanottakoon, että jätkämäinen nainen en ole, vaikka kalastus vaatiikin tietyt vermeet ja asusteet. Treffeillä eräs mies epäili kalastusreissujani, joita teen yksin että porukalla ja oli varma, että petän jossain kohtaa kun kaipaan niin kovasti Norjaan. En petä, en ole pettäjä.. Toisen ja kolmannen treffaamani miehen kasvot valahtivat vitivalkoseksi kerrottuani ammatin ja toinen möläytti verisen kirurgin olevan liikaa. En enää jaksa pitäkää tunkkinne.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mies on sovinisti ja niin huonoitsetuntoinen, etteivät kestä hyvin tienaavaa ja menestynyttä naista.
Ei vaan hyvin tienaava ja menestyvä nainen haluaa miehen, joka on kymmenen kertaa menestyneempi. Ei ihan joka naiselle riitä sellaisia miehiä.
Minä tunnen monta hyväpalkkais4a naista, joilla on huomattavasti köyhempi mies.
Ne miehet eivät muuten siltikään tee edes puolikasta osuuttaan kotitöistä, vaikka nainen maksaa kustannuksista enemmän. Ne miehet tekevät ehkä jopa vähemmän kotitöitä kuin tekisivät köyhän vaimon kanssa. Ilmeisesti se on miehen passiivis-aggressiivinen tapa yrittää pönkittää itsetuntoaan menestyneemän ja parempituloisemman naisen rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet pelkää menestyneitä naisia, koska menestyneet naiset eivät arvosta kuin supermenestyneitä miehiä.
Ei se välttämättä pelkoa ole, vaan realismia. Kuinka todennäköistä on, että kirurginainen perustaisi perheen miehen kanssa, jos mies ei ole sosioekonomisesti vähintään samalla tasolla?
No ihan realistisen todennäköistä.
Olen itse naisjohtaja, ylintä johtoa, tienaan 2,5 x enemmän kuin mieheni (joka hänkin on tosin akteemisesti koulutettu).
Ei mitään ongelmaa. Perhe on, lapsia on, mies tottakai hoitaa enemmän lapsiin liittyviä asioita (mun työ on enemmän reissaamista, neuvottelua, esiintymistä, vaikeampi olla pois).Perhe on YHTEISYRITYS. Siinä ei lasketa että kuka tienaa mitä. Vaan yhdessä yritetään sopia kuka hoitaa mitäkin ja hoitaa lasten sairastelut, oikomishoidot, harrastukset ja ties mitä
"kiireisessä" perheessä oikomishoidotkin vanhemmat hoitaa? LOL. Minun nuoruudessa oikomishoitoja tehtiin vasta murrosissä jolloin teini menee itse koulupäivän aikana hammaslääkäriin. No, kukin tyylillään. Miehes kai sit on hammaslääkäri...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olispa mulla hyväpalkkainen nainen. Jäisin koti-isäksi lasten kanssa ja aina olisi perunat pehmoisia kun vaimo tulee töistä kotiin 👍
Miehet jotka ovat sanoneet minullenäin, ovat kaikki osoittautuneet poikkeuksetta sovinisteiksi, eivätkä ole tehneet kotitöistä edes puolikasta omaa osuuttaan. Erikoinen korrelaatio, mistäköhän se voi johtua?
T. Hyväpalkkainen nainenOnko se sovinismia jos mies hoitaa kodin ja lapset kun vaimo paremmin palkattu. Mun mielestä puhdasta matematiikkaa kumman pariskunnasta kannattaa jäädä kotiin.
Miehen jääminen kotiin ei ole tietenkään sovinismia. Poinnti onkin, että ne miehet eivät todellakaan koskaan jää kotiin, eivätkä tee edes puolia kotitöistä, vaikka päinvastaista puhelisivatkin.
Mies47 kirjoitti:
Tykkäisin kalastavasta naisesta koska itsekkin kalastan paljon. Tuskin minua haittaisi ammattisi ollenkaan. Jos olet sen ammatin valinnut niin en voi siihen sanoa mitään muuta kuin että hyväksyn sen.
Jep, hyvätuloinen kalastajanainen olisi juurikin unelma, jos on vieläpä laittanut mätipallot kalojen eikä itsensä suuhun. Lääkäreillä on vaan nykyään vähän semmoista yliihmisharhaa, missä ovat jotain tietämyksen ja laupeuden ylimmän asteen palvelijoita. Jossain märin joo, mutta monasti lääkärit ovat sitten pennosiaan hamstraavia ja sieluttomia kokoomuslaisia. Eli ovat aivan yhtä toivottomia egoistisia palluroita kuin keskinkertaisempikin väki.
Ja noin muuten, heikot ihmiset väkisin haluavat jotain verkonpainoa nilkkaan. Jos hyvä ei tule vastaan tai ei silloinkaan ymmärrä tunkea lahna-anturiaan syvyksiin ja sähköisty, niin se on voi voi ja elämä jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet pelkää menestyneitä naisia, koska menestyneet naiset eivät arvosta kuin supermenestyneitä miehiä.
Ei se välttämättä pelkoa ole, vaan realismia. Kuinka todennäköistä on, että kirurginainen perustaisi perheen miehen kanssa, jos mies ei ole sosioekonomisesti vähintään samalla tasolla?
Olen itse naisjohtaja, ylintä johtoa, tienaan 2,5 x enemmän kuin mieheni (joka hänkin on tosin akteemisesti koulutettu).
Ei mitään ongelmaa. Perhe on, lapsia on, mies tottakai hoitaa enemmän lapsiin liittyviä asioita (mun työ on enemmän reissaamista, neuvottelua, esiintymistä, vaikeampi olla pois).Perhe on YHTEISYRITYS. Siinä ei lasketa että kuka tienaa mitä. Vaan yhdessä yritetään sopia kuka hoitaa mitäkin ja hoitaa lasten sairastelut, oikomishoidot, harrastukset ja ties mitä
"kiireisessä" perheessä oikomishoidotkin vanhemmat hoitaa? LOL. Minun nuoruudessa oikomishoitoja tehtiin vasta murrosissä jolloin teini menee itse koulupäivän aikana hammaslääkäriin. No, kukin tyylillään. Miehes kai sit on hammaslääkäri...
Oikomishoitoja tehdään jopa alle kouluikäisille tiettyjen purentaongelmien takia ja tavallisimmin n. 10 vuotiaille, koska siinä vaiheessa hoidoilla pystytään vielä vaikuttamaan myös leukojen kehitykseen toisin kuin teineillä ja aikuisilla.
Ja toki perheessä voi olla myös monen ikäisiä lapsia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olispa mulla hyväpalkkainen nainen. Jäisin koti-isäksi lasten kanssa ja aina olisi perunat pehmoisia kun vaimo tulee töistä kotiin 👍
Miehet jotka ovat sanoneet minullenäin, ovat kaikki osoittautuneet poikkeuksetta sovinisteiksi, eivätkä ole tehneet kotitöistä edes puolikasta omaa osuuttaan. Erikoinen korrelaatio, mistäköhän se voi johtua?
T. Hyväpalkkainen nainenOnko se sovinismia jos mies hoitaa kodin ja lapset kun vaimo paremmin palkattu. Mun mielestä puhdasta matematiikkaa kumman pariskunnasta kannattaa jäädä kotiin.
Miehen jääminen kotiin ei ole tietenkään sovinismia. Poinnti onkin, että ne miehet eivät todellakaan koskaan jää kotiin, eivätkä tee edes puolia kotitöistä, vaikka päinvastaista puhelisivatkin.
Tunnen parikin, eli olet väärässä.
Joillain miehillä on jotain alemmuuskomplekseja hyvin tienaavista naisista, joitain saattaa arveluttaa se kuinka paljon teet töitä.
Itse olen yhden lääkärin kanssa jonkun aikaa seurustellutkin, mutta siinä ongelmaksi muodostui se että häntä kiinnosti enemmän Malediivit, Dominikaaninen tasavalta ja Havaiji siinä missä minua Finnmark, Vätsäri ja Varanginniemi. Sinun kanssasi samaa ongelmaa ei taitaisi olla :-)
Tästä saisi hyvän empiirisen kokeen tai tosi-tv:n, kirurgi ja asianajaja luovat seuranhakuprofiilin, jossa viittaavat töihinsä sanoilla "terveydenhuoltoala" ja "toimistotyö", ja katsovat sitten millaisia tarjokkaita alkaa tulemaan.
Titteli pudotetaan ilmoille vasta treffeillä, ja piilokameralla kuvataan leukojen loksahdus ym. reaktio. Väitän että joku lähtisi vessan kautta karkuun jopa.
Se on ihan totta, että tietylle osalle miehistä olisi aivan mahdoton ajatus, että vaimolla olisi korkeampi asema ja palkka. Tämä näkyy ihan miesten keskinäisessä vuorovaikutuksessakin, puhutaan toksisesta maskuliinisuudesta. Jos joku mies on jossain parempi tai pystyvämpi, se sieppaisee pahasti. Vaan ans olla jos se joku sattuu olemaan nainen, sitten sieppaisee jo todella pahasti. Vähättely alkaa välittömästi, purnaaminen ja selittely. Jos rahalla asia hoituu, niin vaikka pankista haetaan lainaa, että päästään näyttämään ettei olla huonompia ainakaan. Tosin tunnen naisiakin, joille on tärkeintä tuntea olevansa muiden yläpuolella, kaunein ja kadehdituin porukasta. Toksinen ihmisyys voisi olla parempi sana.
Mitä sitten tulee mielikuvaan kirurgista, niin jotenkin ajattelen että siihen vaaditaan tiettyä tunteettomuutta, ja työ vaatii ominaisuuksia jotka muualla elämässä näyttäytyvät ehkä jopa ongelmakäytöksenä. Toisaalta olisin äärimmäisen kiinnostunut tutustumaan ja korjaamaan ennakkoluulojani, mutta myös äärimmäisen varuillaan se saisi mut olemaan.
Asianajajasta sen verran, että sellaisen kanssa voisin olla kiinnostunut puhumaan töihinsä liittyvistä asioista, toisin kuin kirurgin. Se vaan, että jos on naimisissa työnsä kanssa, niin alasta riippumatta hankaloittaa pariutumista melkoisesti. Hevoset ovat hyvä harrastus, ja kertoo ihmisestä paljon miten pärjää niiden kanssa, tai millaisella asenteella hevosiin suhtautuu. Hemmetin kallis harrastus vain, johon itselläni ei ole varaa.
M
Miksi täällä yritetään kieltää totuus siitä ettei tavallisentasoinen mies kelpaa naisille, jotka on kirurgeja, asianajajia tai yritysjohtajia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä yritetään kieltää totuus siitä ettei tavallisentasoinen mies kelpaa naisille, jotka on kirurgeja, asianajajia tai yritysjohtajia?
Mitä tarkoittaa tavallinen mies???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa tavallinen mies???
Jotain muuta kuin kirurgia, asianajajaa tai yritysjohtajaa
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen totuus?
Vierailija kirjoitti:
Pitäishän sun viisaana naisena ymmärtää, että miehille se on isku munille jos nainen tienaa enemmän ja on korkeammassa virassa
Ja naiselle isku sukuelimiin jos mies tienaa vähemmän ja on alemmassa virassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tässäkin kuviossa on kyllä se että mies on akateeminen.
Eli ei virallisesti alempaa tasoa koulutukseltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään kirurgi ei huoli puolisokseen tavallista duunaria. Kyllä se samantasoinen kumppani löydetään yleensä jo opiskeluaikoina. Niissä piireissä ollaan statuksesta tarkkoina.
Lääkärinaisesta kokemusta, että hyvin alkanut viestittely loppui heti kun kerroin olevani hitsaaja. Mulle ei ole väliä onko nainen lääkäri, lentäjä, arkkitehti vai siivoja tai tarjoilija.
M36
Sinulla on hieno ja tärkeä ammatti, mutta piireissä, joissa status on tärkeää, ei duunariammatti säväytä, joten ko. nainen ei ehkä voisi kenellekään ylpeänä esitellä miehensä statusta, jonka siis olisi hyvä olla vähintään samaa tasoa kuin naisen oma. Mies voi sitten olla hyvä tai huono, mutta että ainakin titteli olisi komea, koska sehän siinä esitellessä jne. kerrotaan.
Vierailija kirjoitti:
Yläpeukutin, koska vaikka kommenttisi on yleistävä, niin varmastikin todellisuutta hyvin kuvaileva.
Vierailija kirjoitti:
Up
Eli siis kuinka kirurgi nai ylöspäin?
Onko se sovinismia jos mies hoitaa kodin ja lapset kun vaimo paremmin palkattu. Mun mielestä puhdasta matematiikkaa kumman pariskunnasta kannattaa jäädä kotiin.