Mikä hämmästytti puolison suvussa?
Minua se, että ennen ruokailua laitettiin kädet ristiin ja rukoiltiin. Sellaisesta olin lukenut vain vanhoista ajoista kertovista kirjoista.
Kommentit (994)
Yllätti se miten mitään asumiseen ja elämiseen liittyvää ei voi korjata, vaikka rahaa olisi. Mökillä ei ole vesiä eikä sähköjä, okei, ei ole pakko, mutta huussi on niin vanha että se on kirjaimellisesti vinossa. Pelottaa istua siellä yksin kaatumista odotellen. Saunan kiuas on ihan rämä, ja kaidetta ei ole. Lauteet melkein katossa, mutta eläkeläiset ja lapset saa henkensä kaupalla sinne könytä. Mökin piha on pelkkää kivikkoa ja mammuttimaisia puiden juuria, ei yhtä ainutta tasaista paikkaa johon saisi edes tuolin saati grillin. Pientäkään terassia ei voi rakentaa, koska periaate. Loma-asunnossa taas vessanpönttö ei vedä kuin silloin tällöin, mutta ei se mitään. Ihmiset saavat pissata sinne toistensa jälkeen vetämättä, onhan tärkeintä ettei rahaa kulu uuden pöntön ostoon. Heidän kotitalonsa haisee aivan kreosootille, sellaiselle makealle luultavasti homeelle, joka tarttuu myös heidän vaatteisiinsa ja meidänkin, jos käymme siellä. Sitä ei voi tutkita mitenkään.
Mutta auto pitää vaihtaa uuteen vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Pääsin naimisiin rikkaan pojan kanssa ja minulle tuli yllätyksenä ettei heistä kukaan käy töissä koko suvusta. Eivät ole olleet töissä kolmeen sukupolveen.ovat perineet paljon omaisuutta 150 vuotta sitten.
Käytkö itse töissä? Oletko opiskellut? Onko tutkintoa tai ammattia?
Miten elätte.. miten päivät kuluvat..mitä teette miehenne kanssa..missä päin (ei tarkasti) asutte Suomessa vai muualla?
Kerrotko jotain. Kuulostaa mielenkiintoiselta, kun itse juuri eläköityvä työelämästä.
Mieheni perheessä ja suvussa hyvin vähäistä yhteydenpitoa - ei tapaamisia eikä puheluita. Jouluna ja kesällä tavataan kerran. Mieheni laittaa joskus veljensä kanssa pari viestiä. Äitinsä soittaa pari kertaa vuodessa. Silti kaikilla tuntuu olevan ihan läheiset välit, ei mitään riitoja jne.
Kuinka ihana anoppi on, aina kuullut kauhutarinoita hirviö anopeista mutta ei päde ollenkaan anoppiini.
Eksän kohdalla se, miten sukurakas voi jokin suku olla. Nyksän kohdalla se, miten vähän suvusta voi välittää. Kiitos, tämä jälkimmäinen on kivempaa.
MIten ihania ja lapsiystävällisiä ihmisiä he kaikki ovat! Ahkeria, käsistään taitavia ja ystävällisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että siskoksilla on lapsi saman miehen kanssa. Samaan aikaan serkukset ja sisarukset ne lapset
Auts.
Mitä auts? Ei yhdynnän kuulu sattua vaikka sen saman miehen kanssa siskokset tekivätkin.
Yhtä köyttä vetäminen ja toistensa puolien pitäminen. Isovanhempien johdolla omavaraista tilaa pitävät. Anopilla on sisko ja viisi veljeä. + perheet.
Mies aikonaan muutti tuolta pois ja mä olen hinkunut sinne. Ottavat aina niin ihanasti vastaan. Siellä on kuin lepokodissa, vaikka paljon tulee munkin tehtyä. Siellä vaan tehdään niin eri otteella kuin esim mun äidin kanssa.
Äitini kanssa mökkeilyt oli työleirejä. Mä luulin, että vihaan maatiloja ja mökkeilyä, mutta toisin kävi, kun miehen sukuun tutustuin. He vaan osaa katsoa resurssit oikein ja kuka nyt osaa mitäkin, niin niitä voimavaroja käytetään ja välillä huilitaan. Kaikki tulee tehdyksi. Ja jos haluaa oppia uutta, niin kyllä kisälliksi pääsee. Mä nykyään jaksan käydä kalassakin ja olla metsällä mukana! Kokkina ja säliöntämestarina mä olen aina loistanut. :D Lähtee laukalle, kun tulee hyvä mieli. He osaavat kehumisen ja kannustuksen. Anoppiakin rakastan aivan älyttömästi.
Miehenpuolelta vanhojapoikia kolmessa polvessa. Harvinaista nykyään.
Koko porukka puhuu toistensa päälle ja ruoka suussa. Yäk
Lähinnä se että anoppi oli ollu yhdynnässä sen vaarin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että siskoksilla on lapsi saman miehen kanssa. Samaan aikaan serkukset ja sisarukset ne lapset
Auts.
Mitä auts? Ei yhdynnän kuulu sattua vaikka sen saman miehen kanssa siskokset tekivätkin.
https://videos.pond5.com/graphic-big-turd-7-year-footage-205362136_main…
Vierailija kirjoitti:
Tunnekylmyys ja totaalisen vinksahtaneet ja myrkylliset ajatusmallit. Näennäisesti ollaan niin hyvää ihmistä, pohjimmiltaan toivotaan vaan muille pahaa.
Aivan samat kokemukset. Pidetään muka yhtä. Todellisuudessa kylmiä, pahansuopia, arvostelevia ja omahyväisiä ihmisiä. Varsinkin sukuun ulkopuolelta tulevat koetaan uhkana.
Hämmästyttää se, miten vähän mies on kiinnostunut suvustaan. Vanhemmat kuolleet eikä ainoan veljensä kanssa ole missään tekemisessä. Ei myöskään mitään yhteyksiä täteihin, setiin eikä serkkuihin.
Mutta kun olen yrittänyt viritellä jotain keskustelua aiheesta niin ei mitään mielenkiintoa vaikka löysin netistä jonkun sukulaisen tekemän sukupuun, joka oli helppo löytää kun harvinainen sukunimi. Muuten on asioista kiinnostunut ja paljon lukeva ihminen, mutta tässä asiassa on joku sokea piste.
Se hämmästytti, että anoppi piti minusta niin paljon. Piti aina puoliani. Olisi hyväksynyt pettämisenkin, mutta eipä tarvinnut. Arvosti myös minun lapsuuden perhettäni. Kukaan muu maailman ihminen ei ole tällä lailla arvostanut. Syytä en tiedä.
Ensimmäinen yhteinen Joulu avokkini kanssa hänen äitinsä luona ruokailemassa: keittiössä oli tiskipöydällä kaupan foliorasioissa laatikoita, sillipurkki ja kinkkusiivuja kaupan valmisrasiassa. Ruuat sai lämmittää mikrossa. Olin tottunut siihen että aattoaterialle pukeudutaan vähän paremmin (niin pukeuduin anopintekeleen luoksekin) ja ruoka on fiksusti tarjolla. Valmisruuat ovat hyviä, tarjoiluun voi panostaa.
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttää se, miten vähän mies on kiinnostunut suvustaan. Vanhemmat kuolleet eikä ainoan veljensä kanssa ole missään tekemisessä. Ei myöskään mitään yhteyksiä täteihin, setiin eikä serkkuihin.
Mutta kun olen yrittänyt viritellä jotain keskustelua aiheesta niin ei mitään mielenkiintoa vaikka löysin netistä jonkun sukulaisen tekemän sukupuun, joka oli helppo löytää kun harvinainen sukunimi. Muuten on asioista kiinnostunut ja paljon lukeva ihminen, mutta tässä asiassa on joku sokea piste.
En minäkään aikuisiässä ole ollut tekemisissä tätieni, setieni tai serkkujeni kanssa kuin ihan satunnaisesti. Mielestäni ei mitenkään yllättävää.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kaikki veljet ovat kuolleet alkoholiin ja sisko narsisti...tiesin tämän vasta,kun oltiin oltu naimisissa
Oliko sillä jokin vaikutus avioliittoonne? Ja miten et tiennyt ennen avioliittoa tätä asiaa? Menittekö todella nopeasti naimisiin, etkä ehtinyt puhumaan miehesi kanssa sukulaisista tai tapaamaan heitä? Tämä nimittäin kuulostaa yllättävältä.
Näihän se tahtoo mennä