Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hämmästytti puolison suvussa?

Vierailija
13.04.2023 |

Minua se, että ennen ruokailua laitettiin kädet ristiin ja rukoiltiin. Sellaisesta olin lukenut vain vanhoista ajoista kertovista kirjoista.

Kommentit (1029)

Vierailija
1021/1029 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä takana noin 30 vuotta kestänyt parisuhde, josta viimeiset 15 vuotta oltu aviossa. Meillä on kaksi lasta, jotka äskettäin muuttivat omilleen. Olin kokenut, että appivanhemmat pitivät minusta, kunnes viime kesänä appiukko tuli silmille yhdestä mitättömästä asiasta, joka hänellä meni tunteisiin. Haukkui minut myös puolisolleni. En ole sen jälkeen ollut heidän kanssaan tekemisissä. Pettymys oli suuri, kun ymmärsin, etteivät he ehkä pitäneet minusta koko aikana. Onneksi asuvat muutaman sadan kilometrin päässä eikä heitä ole tämän kylmän sodan aikana tarvinnut tavata. Tämä on myös sellainen asia, josta en oikein viitsi mieheni kanssa puhua. 

Vierailija
1022/1029 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästytti se, että miesvainaani tienasi alle 10 00 euroa kuussa, mutta jälkikasvu ja muut kohtelivat häntä kuin sen tuloluokan ihminen olisi joku rikas ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1029 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä pussannut naisia niin paljon kuin nykyään. Aina tavatessa pusu kummallekkin poskelle, onneksi vaimon pikkusisko on tosi kuuma pakkaus.

Vierailija
1024/1029 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon suvun miesten totaalinen avuttomuus kaikissa teknisissä jutuissa. 

Isänsä ja veljensä ovat aivan tumpeloita.

Vierailija
1025/1029 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että "suvun yhteinen mökki" ja "suvun yhteinen vene" ovat nimellisesti ja virallisesti yhteiset (periytyneet edesmenneeltä isoisältä kahdelle tyttärelleen, joista toinen on mieheni äiti), mutta tosiasiassa miehen täti puolisoineen määrää niistä suvereenisti. Esimerkiksi tuo "yhteinen vene" on ihan tuon tädin miehen käytössä, säilyttääkin sen omalla pihallaan eikä anna kenenkään muun käyttää sitä. Itse en ole vielä kertaakaan päässyt edes kyytiin, vaikka olen sentään ollut mieheni kanssa jo vuosia, olemme naimisissa ja monet kesät jo käyneet tuolla mökillä. Samoin kaikki työt, uudistukset ym. määrätään aina miehen tädin taholta ja kaikki päätökset pitää hänellä tarkastuttaa.

Ärsyttää, kun miehen äiti on niin lapanen, ettei osaa ottaa omaa osuuttaan, vaikka ihan yhtä paljon ne kuuluu hänellekin. Tuon takia mekään ei sitten päästä nauttimaan mökistä ja veneestä niin kuin miehen serkut.

Vierailija
1026/1029 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni vanhemmat odottivat, että otan siivousvastuun hänen kodistaan, kun aloimme seurustelemaan.Koska näin ei muutamassa vuodessa käynyt, haukkuivat minut törkeästi.  Eikä kysymys ole todellakaan mistään haisevasta läävästä, vaan boheemista sekamelskasta, jossa ei joka murun perään kumarrella. Siivotaan kuitenkin säännöllisen epäsäännöllisesti. 

Nimen omaan rento kodinhoito on yksi seikka, josta pidämme toisissamme.

Terv. Siivousnipojen eksät

Vierailija
1027/1029 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on suvun yhteinen whatsapp-ryhmä, mutta sinne ei ikinä laiteta hyödyllistä tietoa koko sukua koskevista asioista. Esim. jos on sovittu joku talkoohomma, sinne ei voi ilmoittaa että silloin ja silloin paikassa X.. tulkaa paikalle jos pääsette. Tämän sijaan kuulemme tällaisista vain miehen vanhemmilta, jos muistavat mainita.

Tuollaisten olennaisten asioiden sijaan ryhmää käytetään lähinnä lemmikki- ja lapsikuvien laittoon ja läpän heittoon.

Vierailija
1028/1029 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että jos puhuu liian pitkään niin sanotaan suoraan että "Älä lässytä" , kun voisi ihan selän takana vaan haukkua jaarittelijaksi

Vierailija
1029/1029 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hämmästyttää edelleen se, että heitä ei tutkita vaikka esim. nilviäisiä ja myrkkykäärmetäkin tutkitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan