Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutut, jotka eivät somessa seuraa takaisin

Vierailija
13.04.2023 |

Tämä nyt ei ole mikään tärkeä asia, mutta mietin, käykö kenellekään muulle säännöllisesti näin.

Tutustut johonkin ihmiseen, jonka kanssa on yhteiset harrastukset. Kyseinen henkilö kertoo sometilinsä nimen. Laitat sen seurantaan. Mutta... uusi tuttavuus ei koskaan seuraa sinua takaisin.

Minulle kävi edellisviikolla noin KOLME kertaa, ja aloin miettiä, onko minussa jotain vikaa. Aiemminkin on näin käynyt. Oletan, että jos ei yli viikossa ole seurannut takaisin, ei tule koskaan seuraamaankaan.

En ole mikään influensseri, sometilini eivät ole superaktiivisia, eikä minua kkiinnosta, paljonko minulla on somessa seuraajia. Mutta jotenkin olen aina ajatellut, että oikeasti toisensa tuntevat ihmiset seuraisivat toisiaan vastavuoroisesti. Varsinkin jos tyyppi itse kertoo tilinsä nimen pyytämättä, eikö sinulle tulisi mieleen sen tarkoittavan "hei, ollaan kavereita somessa" eikä "hei, seuraa sinä minua, mutta minua ei kiinnosta sinun juttusi"?

Kommentit (199)

Vierailija
81/199 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kizza kirjoitti:

Käyttäydyn somessa kuten muutenkin,  tykkään tuttujeni päivityksistä ja joskus kommentoin. Minua myös on ärsyttänyt, että pari sukulaista ja lähituttua eivät koskaan tykänneet minun jutuistani mutta näin että tykkäsivät joidenkin muiden päivityksistä. Ymmärrän että lapsiperheillä on sympatiaa toisten lapsiaiheisiin päivtyksiin, mutta on minunkin jutut minun elämääni. Joskus kylläkin sanoivat että onpa kivat kuvat sinulla esillä, mutta miksi niistä ei voinut tykätä "julkisesti". Kyllä vierailulla kelpaa käydä ja muuten olla yhteyksissä.  Poistin pari henkilöä Facebookistani koska minua alkoi ahdistaa asia turhan paljon. (On aika lapsellista varmaan, ymmärrän itsekin.) 

Yksi uudehko työtuttavuus ei koskaan tykkää minun jutuistani, itse päivittää paljon tuntemuksiaan ja olen tykännyt. Mutta ei koskaan vastavuoroisesti tykkää tai reagoitse minun jutuille. Mutta eipä varmaan muidenkaan. Olen lopettanut kokonaan reagoimatta hänen juttuihinsa. Eipä kait siinä muuta kannata tehdä. 

Ei ole yhtään lapsellsita. Tuo on juuri se syy miksi poistuin kokonaan facesta, menin instagramiin, enkä huolinut sinne seuraajiksi kuin muutaman facekavereistani, ne sellaiset jotka olivat myös vuorovaikutuksessa minuun. Instagram sopii minulle paljon paremmin.

Vierailija
82/199 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein en seuraa tuttujani, koska

1) niiden somesisältö ei kiinnosta

2) en halua lisää someseurattavaa.

Voivat olla kivoja ihmisiä muuten, mutta en halua kuluttaa omaa vapaa-aikaani heidän elämänsä seuraamiseen. En myöskään odota, että kenenkään pitäisi seurata minua, vaan jokainen voi käyttää somea kuinka haluaa. Ihmisillä on erilaisia preferenssejä. 

Todellinen ihmissuhde perustuu käytökseen somen ulkopuolella. 

Ah älä jaksa ihan oikeasti. Toista voi seurata ja sitten vaikka mykistää sen sisällön ja sä et näe sitä, mutta olet tukenut toista seuraamalla hänet. Ap, älä edes yritä...ihmiset ovat niin ilkeitä ja empatiakyvyttömiä, että eivät edes halua ymmärtää.

Mitä ihmeen TUKEMISTA??? Saako he tuosta jotain rahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/199 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan niitä jotka oikeasti tunnen. En edes ala seurata ketään puolituttua jonka nimimerkistä tai profiilikuvasta ei edes tunnista kuka on kyseessä.

Muutenkaan kaikki ei ole niin aktiivisesti somessa kiinni mitä voisi luulla, yleensä tulee vaan nopeasti tsekattua ilmoitukset ja siinä se. Paremmalla ajalla jopa kommentoitua tai päivitettyä itsekin jotain.

Otatkohan ap somen vähän liiankin vakavasti?

Vierailija
84/199 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin lopetan niiden kavereiden seuraamisen jotka eivät seuraa takaisin. En tajua miksi haluavat edes olla kavereita jos asiani eivät kiinnosta.

Kyllä näitä vaan on.  Ihminen jonka kanssa olimme 20 vuotta hyviä ystäviä feidasi minut, eli ei ottanut itse enää yhteyttä, minun yhteydenottoihini vastasi joskus ja jouluna, vältteli seuraani. En saanut mitään selitystä tälle. Lopetin lopulta itsekin tämän yksipuoliseksi muuttuneen ihmissuhteen.

Laitoin sometilin, ja hänpä läksikin seuraamaan minua sinne. En todellakaan seurannut takaisin. Jos ei ystävyyteni kiinnosta, niin mitä hän tekisi sillä tiedolla mitä someeni laitan.

Vierailija
85/199 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin kun yhdistystuttava oli poistanut Facesta. Ei siinä sinänsä mitään, yhteinen toimintamme oli vastikään loppunut ja ymmärrän kyllä, että haluaa pitää listallaan "olennaisia" ihmisiä ja karsia tämmöiset "nostalgiatuttavat".

Ainut vaan, että kun satuin katsomaan jäljellä olevat yhteiset yhdistyskaverit, niin siellä oli vielä tyyppejä, joiden kanssa hänellä on tasan yhtä etäiset välit. Ainut vaan, että toisella oli sama koulutus kuin hänellä ja toinen oli vastakkaista sukupuolta. Vähän pyrkyri-vibat tuli, mutta minkäs teet, ei mun asiani, saahan ihminen olla niin epälooginen kuin haluaa.

Et sä voi tietää millaiset välit heillä on tosiinsa :D :D :D  Voit vain kuvitella tietäväsi ;)

Kyllä mä kuule väitän tietäväni. Eivät olleet mitään vapaa-ajan frendejä sen yhdistyksen aikana, ja ei heille sen jälkeenkään jäänyt mitään luontevaa yhteyttä. Muija vaan aatteli, että "hei näistähän vois olla vielä joskus hyötyä, eipä poisteta kokonaan".

Mä kelpasin sentään vielä LinkedInin täytteeksi.

Voita väittää, muttet tietää. Jos tuo kaveri olisi sinun niiiiin hyvä ystävä että tietäisit hänen yksityiselämästään kaiken, niin varmaankin olisitte myös somekavereita ;9

En ollut hänen hyvä ystävänsä, enkä yhtään ihmettele, että hän päätti poistaa minut somestaan jos hän haluaa pitää sen vain hyville ystävilleen. "Ihmettelen", että hän kuitenkin säilytti samasta piiristä ihmisiä, jotka olivat ja ovat hänelle aivan yhtä etäisiä.

Jos on sosiaalisten tilanteiden silmää suotu, niin kyllä sen osaa lukea, bondaako toisilla tai käykö ne keskenään jossain kaljalla ilman minua. Ei ollut sellaista havaittavissa.

Ihme kyttääjä ja mielikuvittelija olet. Et todellakaan tiedä toisten ihmisten elämästä mitään vaikka niin luuletkin.

Joo en todellakaan tiedä, mitä hän söi aamupalaksi ja mitä traumoja hänellä on lapsuudestaan.

Mutta voin tietää hänen suhteensa yhteisiin tuttuihin sillä hetkellä, kun tämä tapahtui. Who knows, onko vuosia myöhemmin käyttänyt hyödyksi noita kontakteja jotenkin, se on eri tarina ja sitä en tiedä.

Et todellakaan tiedä. 

Vierailija
86/199 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa takas, kun ei se ole tärkeää eikä se ihminen kiinnosta niin paljoa. Jos joku haluaa seurata minua, niin seuratkoon.

Facebookissa on hyvä esimerkki hyvin monelle. Sinulla ja kaverillasi on 100 yhteistä kaveria. Päivität kuvasi ja saat 14 tykkäystä ja kaveri päivittää kuvansa ja saa 100 tykkäystä, niin se kertoo aika paljon. Et ole niin mielenkiintoinen ihminen. Se on vaan kylmä fakta.

Vierailija
87/199 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin kun yhdistystuttava oli poistanut Facesta. Ei siinä sinänsä mitään, yhteinen toimintamme oli vastikään loppunut ja ymmärrän kyllä, että haluaa pitää listallaan "olennaisia" ihmisiä ja karsia tämmöiset "nostalgiatuttavat".

Ainut vaan, että kun satuin katsomaan jäljellä olevat yhteiset yhdistyskaverit, niin siellä oli vielä tyyppejä, joiden kanssa hänellä on tasan yhtä etäiset välit. Ainut vaan, että toisella oli sama koulutus kuin hänellä ja toinen oli vastakkaista sukupuolta. Vähän pyrkyri-vibat tuli, mutta minkäs teet, ei mun asiani, saahan ihminen olla niin epälooginen kuin haluaa.

Et sä voi tietää millaiset välit heillä on tosiinsa :D :D :D  Voit vain kuvitella tietäväsi ;)

Kyllä mä kuule väitän tietäväni. Eivät olleet mitään vapaa-ajan frendejä sen yhdistyksen aikana, ja ei heille sen jälkeenkään jäänyt mitään luontevaa yhteyttä. Muija vaan aatteli, että "hei näistähän vois olla vielä joskus hyötyä, eipä poisteta kokonaan".

Voita väittää, muttet tietää. Jos tuo kaveri olisi sinun niiiiin hyvä ystävä että tietäisit hänen yksityiselämästään kaiken, niin varmaankin olisitte myös somekavereita ;9

En ollut hänen hyvä ystävänsä, enkä yhtään ihmettele, että hän päätti poistaa minut somestaan jos hän haluaa pitää sen vain hyville ystävilleen. "Ihmettelen", että hän kuitenkin säilytti samasta piiristä ihmisiä, jotka olivat ja ovat hänelle aivan yhtä etäisiä.

Jos on sosiaalisten tilanteiden silmää suotu, niin kyllä sen osaa lukea, bondaako toisilla tai käykö ne keskenään jossain kaljalla ilman minua. Ei ollut sellaista havaittavissa.

Ihme kyttääjä ja mielikuvittelija olet. Et todellakaan tiedä toisten ihmisten elämästä mitään vaikka niin luuletkin.

Joo en todellakaan tiedä, mitä hän söi aamupalaksi ja mitä traumoja hänellä on lapsuudestaan.

Mutta voin tietää hänen suhteensa yhteisiin tuttuihin sillä hetkellä, kun tämä tapahtui. Who knows, onko vuosia myöhemmin käyttänyt hyödyksi noita kontakteja jotenkin, se on eri tarina ja sitä en tiedä.

Et todellakaan tiedä. 

Mikä siinä on niin vaikeata ymmärtää, että olen ymmärtänyt tilanteen ja asianlaidan juuri niin kuin se on: henkilö päätti karsia etäisempiä Facekavereitaan ja päätti meikäläisen kohdalla, että "tosta ei oo mulle hyötyä", ja yhteisten yhtä etäisten tuttujemme kohdalla päätti, että "noista voin ehkä vielä hyötyä, annanpa olla".

Näin se ihmismieli voi toimia.

Minä pidän sitä epäloogisena ja siitä jää peen maku suuhun kyseisestä ihmisestä. Mutta ymmärrän yskän aivan täysin, se on hänen pyrkyrilogiikkansa ja that's it.

Vierailija
88/199 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraan niitä jotka oikeasti tunnen. En edes ala seurata ketään puolituttua jonka nimimerkistä tai profiilikuvasta ei edes tunnista kuka on kyseessä.

Muutenkaan kaikki ei ole niin aktiivisesti somessa kiinni mitä voisi luulla, yleensä tulee vaan nopeasti tsekattua ilmoitukset ja siinä se. Paremmalla ajalla jopa kommentoitua tai päivitettyä itsekin jotain.

Minä seuraan vain paria hyvää kaveria, miestäni ja kiinnostavia harrastukseeni, ruokaan, yms mielenkiinnonkohteisiini liittyviä tilejä. Vaikka olen somen kanssa kasvanutta sukupolvea en ikinä päässyt sisälle siihen ajatusmaailmaan että pitäisi seurata jotain tutuntuttuja. Miksi? Minua ahdisti jo vähän aikaa sitten sekin kun kaverin poikaystävä alkoi seuraamaan, ollaan puhuttu toisillemme ehkä kaksi kertaa joskus ohimennen. Itselleni tulisi ihan stalkkeri olo jos etsisin vaikkapa jotain työkavereiden instatilejä ja alkaisin seuraamaan.

Vierailija
89/199 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä tässä ketjussa puhunut kenestä tahansa tuttavasta somessa, vaan selkeästi ihmisistä, jotka ovat aktiivisia somessa, verkostoituvat siellä aktiivisesti (tyyliin seuraavat jopa 1000 eri tiliä), ja itse ehdottivat koko somea.

Ja ei, en ota ollenkaan vakavasti. Outoahan se olisi, jos tällä palstalla saisi keskustella vain vakavista asioista.

Vierailija
90/199 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranjumala miten hankalaksi jotkut asian tekevät. :D

Mitä väliä sillä on seuraako sinua jotkut tuttavat töistä tai harrastuksista??? Itse seuraan vain ihan lähimpien ihmisten somea (lähimmät ystävät, sisko ja tosi läheinen serkku) sillä ajatuksella että on luonnollista seuraamisen olevan molemmin puolista.

Kaikki muut eli työkaverit, tutut harrastuksista ja muista vastaavista piireistä tai jotkut yhteiset muut tuttavat jne. ovat sellaisia että en todellakaan seuraa ellei päivityksissä ole jotain minua kiinnostavaa, enkä toisaalta loukkaannu jos itse seuraan noista jotain mutta hän ei seuraa minua. 

Todennäköisesti se AP:n tuttava ei joko ole edes noteerannut AP:n seuraamista tai sitten hän on noteerannut mutta ei pidä AP:n päivityksiä itselleen riittävän kiinnostavina jotta viitsisi seurata takaisin.... tai mitä nyt ikinä. Mitä väliä? Emme ole lapsia vaan aikuisia ja somessa jokainen seuraa ketä seuraa. 

Vierailija
91/199 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen "myöhäisherännäinen" somenkäyttäjä ja on ollut jotenkin hätkähdyttävää tajuta että oikeasti KUKAAN EI halua seurata eli pitää yhteyttä somessa(kaan). Vain ne kaikkein lähimmät joskus saattaa kommentoida jotain, heitä tapaa muutenkin arjessa. Kaikki haluavat vain kytätä, jos sitäkään, tai kerätä seuraajia. Ajattelin näin introverttina että somehan on helppo tapa kaltaiselleni pitää yhteyttä kauempana asuviin ihmisiin. Julkaisin päivityksiä noin kerran kuukaudessa ja alkuun sain muutaman kommentin, typeryyksissäni luulin että "avaan keskustelun" mielenkiintoisesta aiheesta. Hyvin pian tuli selväksi että ketään ei kiinnosta yhtään mikään. Viesti meni perille mutta miksi edes sitten pyytää kaveriksi? Kaksinaamaista kuten ihmiset yleensä.

Somessa tulee vastaan niin valtava määrä sisältöä josta 90% menee täysin ohi. Vähiten suositut sisällöt jää yksinkertaisesti suosituimpien sisältöjen jalkoihin ja ne vaan jää kokonaan huomaamatta, etenkin jos somea ei seuraa aktiivisesti. Ainakaan itse en näe mitään monen päivän takaisia päivityksiä kun en somea enää joka päivä käytä ja silloin kun käytän niin en jaksa tunteja selata päivityksiä.

Tämä myöskin. Jos on paljon kavereita / seurattuja, ei niitä kaikkia päivityksiä edes näe, "kiitos" algoritmien. Eli turha loukkaantua jos joku ei koskaan tykkää jostain päivityksestäsi, hän ei välttämättä edes ikinä näe sitä. 

Vierailija
92/199 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin vieras tilanne. Kukaan ei ole minulle oma-aloitteisesti kertonut sometiliään. Enkä kyllä sitä myöskään kysele.

En myöskään ymmärrä missä tilanteessa joku mulle uusi tuttavuus esittelisi someyhteystietonsa..? Sometan kyllä itse epäsäännöllisesti, mutta eipä voisi vähempää kiinnostaa kuka seuraa minua. Ehkä mielenrauhalle parempi, kun valitsee itse seurattavansa ja antaa muiden olla miten on; miksi noita tietoja edes käydä vilkuilemassa..?

Vierailija
93/199 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et todellakaan tiedä. 

Mikä siinä on niin vaikeata ymmärtää, että olen ymmärtänyt tilanteen ja asianlaidan juuri niin kuin se on: henkilö päätti karsia etäisempiä Facekavereitaan ja päätti meikäläisen kohdalla, että "tosta ei oo mulle hyötyä", ja yhteisten yhtä etäisten tuttujemme kohdalla päätti, että "noista voin ehkä vielä hyötyä, annanpa olla".

Minä pidän sitä epäloogisena ja siitä jää peen maku suuhun kyseisestä ihmisestä. Mutta ymmärrän yskän aivan täysin, se on hänen pyrkyrilogiikkansa ja that's it.

Näistä sun kirjoituksistasi tulee hyvin esiin se miksi hän ei halua olla ystäväsi.

Vierailija
94/199 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei herranjumala miten hankalaksi jotkut asian tekevät. :D

Mitä väliä sillä on seuraako sinua jotkut tuttavat töistä tai harrastuksista??? Itse seuraan vain ihan lähimpien ihmisten somea (lähimmät ystävät, sisko ja tosi läheinen serkku) sillä ajatuksella että on luonnollista seuraamisen olevan molemmin puolista.

Kaikki muut eli työkaverit, tutut harrastuksista ja muista vastaavista piireistä tai jotkut yhteiset muut tuttavat jne. ovat sellaisia että en todellakaan seuraa ellei päivityksissä ole jotain minua kiinnostavaa, enkä toisaalta loukkaannu jos itse seuraan noista jotain mutta hän ei seuraa minua. 

Todennäköisesti se AP:n tuttava ei joko ole edes noteerannut AP:n seuraamista tai sitten hän on noteerannut mutta ei pidä AP:n päivityksiä itselleen riittävän kiinnostavina jotta viitsisi seurata takaisin.... tai mitä nyt ikinä. Mitä väliä? Emme ole lapsia vaan aikuisia ja somessa jokainen seuraa ketä seuraa. 

En tiedä lukeeko kukaan enää aloituksia ollenkaan? Ei kyse ollut siitä, että löysin tuttavani somesta, seurasin ja sitten loukkaannuin verisesti, kun tuttava ei seurannutkaan takaisin. Vaan siitä, että keskustelemme yhteisestä harrastuksesta, tuttava kertoo sometunnuksensa ja että jatketaan keskusteluja sielläkin, oletan että se on kuin virtuaalista puhelinnumeroiden vaihtamista, mutta tuttava ei sitten seuraakaan takaisin. Eli hän kaipasi seuraajaa ja se hänen kaipaamansa "keskustelu" onkin sitä, että minä kommentoin hänen juttujaan, ei toisin päin.

Jostain syystä tämä sama skenaario on toistunut muutaman kerran minulla. Siksi tein aloituksen kysyäkseni, onko muillakin ollut tätä.

Ja joo, totta kai se on niin, ettei tuota tuttavaa kiinnostanut minun sometilini seuraaminen alunperinkään. Siitä ei ole mitään epäselvyyttä.

Vierailija
95/199 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen "myöhäisherännäinen" somenkäyttäjä ja on ollut jotenkin hätkähdyttävää tajuta että oikeasti KUKAAN EI halua seurata eli pitää yhteyttä somessa(kaan). Vain ne kaikkein lähimmät joskus saattaa kommentoida jotain, heitä tapaa muutenkin arjessa. Kaikki haluavat vain kytätä, jos sitäkään, tai kerätä seuraajia. Ajattelin näin introverttina että somehan on helppo tapa kaltaiselleni pitää yhteyttä kauempana asuviin ihmisiin. Julkaisin päivityksiä noin kerran kuukaudessa ja alkuun sain muutaman kommentin, typeryyksissäni luulin että "avaan keskustelun" mielenkiintoisesta aiheesta. Hyvin pian tuli selväksi että ketään ei kiinnosta yhtään mikään. Viesti meni perille mutta miksi edes sitten pyytää kaveriksi? Kaksinaamaista kuten ihmiset yleensä.

Somessa tulee vastaan niin valtava määrä sisältöä josta 90% menee täysin ohi. Vähiten suositut sisällöt jää yksinkertaisesti suosituimpien sisältöjen jalkoihin ja ne vaan jää kokonaan huomaamatta, etenkin jos somea ei seuraa aktiivisesti. Ainakaan itse en näe mitään monen päivän takaisia päivityksiä kun en somea enää joka päivä käytä ja silloin kun käytän niin en jaksa tunteja selata päivityksiä.

Tämä myöskin. Jos on paljon kavereita / seurattuja, ei niitä kaikkia päivityksiä edes näe, "kiitos" algoritmien. Eli turha loukkaantua jos joku ei koskaan tykkää jostain päivityksestäsi, hän ei välttämättä edes ikinä näe sitä. 

Niin paitsi nämä jotka kyttäävät tarinasi säännöllisesti mutta koskaan ei tykkää postauksestasi.

Vierailija
96/199 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et todellakaan tiedä. 

Näistä sun kirjoituksistasi tulee hyvin esiin se miksi hän ei halua olla ystäväsi.

Ehe-ehe, taattua vauva.fi-argumentointia. Minä ajattelin kyseisestä ihmisestä pelkkää hyvää ja tykkäilin hänen jutuistaan ennen kuin hän "osoitti paikkani hänen arvoasteikossaan".

Ihan yhdentekevä menneisyyden haamu mulle, oli vaan yks sopiva tapausesimerkki tähän keskusteluun.

Vierailija
97/199 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin vieras tilanne. Kukaan ei ole minulle oma-aloitteisesti kertonut sometiliään. Enkä kyllä sitä myöskään kysele.

En myöskään ymmärrä missä tilanteessa joku mulle uusi tuttavuus esittelisi someyhteystietonsa..? Sometan kyllä itse epäsäännöllisesti, mutta eipä voisi vähempää kiinnostaa kuka seuraa minua. Ehkä mielenrauhalle parempi, kun valitsee itse seurattavansa ja antaa muiden olla miten on; miksi noita tietoja edes käydä vilkuilemassa..?

No vaikkapa sellaisessa tilanteessa, että "hei kuule, kun me ollaan molemmat intohimoisia roskisdyykkareita* ja lintubongareita*, kannattaa seurata mun Insta-tiliäni mihin päivitän dyykkausvinkkejä ja lintukuvia, niin jatketaan keskustelua siellä"?

*) dyykkaus ja bongaus täysin fiktiivisiä esimerkkejä

Vierailija
98/199 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä tässä ketjussa puhunut kenestä tahansa tuttavasta somessa, vaan selkeästi ihmisistä, jotka ovat aktiivisia somessa, verkostoituvat siellä aktiivisesti (tyyliin seuraavat jopa 1000 eri tiliä), ja itse ehdottivat koko somea.

Ja ei, en ota ollenkaan vakavasti. Outoahan se olisi, jos tällä palstalla saisi keskustella vain vakavista asioista.

Monta sivua olet jo jankannut eikä mikään vastaus ole kelvannut vaikka täällä annettu monenlaista selitystä sille miksi ja miksi ei joku seuraa mitäkin.

Jokainen käyttää somea tavallaan.

Vierailija
99/199 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan minä yksi apn harrastustutuista. On käynyt niin, että joku kysyy asiaa, sanon, että siitä on lisää instassani se ja se, ei se tarkoita, että alkaisin tylsää kyseliää seuraamaan, ääliömäistä apltä odottaa, että joku on hänestä kiinnostunut, vaikuttaa jankkaajalta.

Pahoittelut kirjoitusvirheistä, minullaon kipsinoikeassa kädessä ja kirjoittaminen on hankalaa.

Ja siis lisää kipsistäni instassa.

Vierailija
100/199 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta sivua olet jo jankannut eikä mikään vastaus ole kelvannut vaikka täällä annettu monenlaista selitystä sille miksi ja miksi ei joku seuraa mitäkin.

Jokainen käyttää somea tavallaan.

Mitä ihmettä, enhän minä kaipaa mitään "selitystä" tälle asialle, ihan vain keskustelun vuoksi aloitin koko ketjun. Jos tämä ei koske sinua, niin sitten se ei koske. Nuo esimerkit siitä, että jotkut seuraavat vain lähipiiriään somessa, ovat sikäli tähän aiheeseen vähän turhia, koska nämä ihmiset, kenestä puhun, ovat somessa nimenomaan aktiivisesti verkostoitumassa, ja luulin siitä olevan minunkin kohdallani kyse.

Ehkä olisi pitänyt verkostoituminen mainita jo otsikossa, oma moka etten tehnyt niin. Aiheeksi vaikka "yksipuolinen verkostoituminen". Olen siitä nähnyt ympärillä tarpeeksi esimerkkejä tietääkseni, ettei se liity ihan pelkästään minun omaan mielenkiinnottomuuteeni.