Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Miehet: Etsitään ihan tavallista naista (huom. painoraja)

Vierailija
13.04.2023 |

http://www.iltalehti.fi/suhteet/a/10b130b2-d4df-4b1b-b2d9-aa19303360fa

Taas mennään. Nainen kirjoittaa, että naisilla ei ole ulkonäkövaatimuksia. Nainen kirjoittaa, että miehillä on vain ulkonäkövaatimuksia. Tuttu teema täälläkin.

Kommentit (1078)

Vierailija
601/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkeli: Tutkimus tutkimuksen perään osoittaa, että miehille ulkonäöllä on enemmän merkitystä kumppanin valinnassa kuin naisilla. Naisille taas on tärkeää miehen varallisuus ja asema.

Eli on ihan ok, kun mies kysyy naiselta lisää kuvia ja mielellään vartalokuvia, ja heti perään painoa ja minkälaisesta seksistä nainen pitää, niin nainen voi kysyä mitä työtä mies tekee, paljonko palkka on, mitä urakehitysmahdollisuuksia, paljonko on tilillä saldoa ja mitä sijoituksia ja varallisuutta miehellä on. Myös opiskelutausta ja tutkinnot kannattaa varmistaa.

Vierailija
602/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei naisen 50-kiloinen tarvi olla, mut siis oikeesti onko suomivalaiden keskiarvo 70kg?? Huhuhuh.. Toi on järkyttävää miten lihavia meidän naiset nykyään on...

Mä olen 170cm ja painan varmaan enemmänkin mutta ei mulla ole rasvaa.. Salitreenejä 5-6krt/vko ja muu liikunta päälle. Ei se puntari kerro mistä se paino koostuu

Minulle kehonkoostumusmittari antoi ihannepainoksi 72 kg ja pituutta on 169. Olin siis hiukan sen yli.

On tutkittua tietoa ( en muista mistä luin), että miehet eivät osaa arvioida naisten painoa oikein. Eli pitävät näkemiään naisia kevyempinä kuin ne ovat.

aika pullava kyllä olisit tuolla painolla.

Pikemminkin munkikas? Lainattu viesti ei ehkä näy joten kyse oli pituudesta 169 cm ja 72 kg. Tämä on BMI 25.

Laitoin poistettuun ketjuun linkin Annimari Kortteesta jossa toisessa kuvassa BMI 25 ja toisessa 10 kg rasvaa vähemmän. Jos olisin mies niin tykkäisin tuosta BMI 25 muodoista.

Tämä onkin minulla nyt tavoitteena kun laihdutan. Liikuntalajini on sellainen että siihen sopii hyvin naiselliset muodot.

https://www.iltalehti.fi/yleisurheilu/a/bf3b4e94-c9f4-435c-9773-ae1cf2d…

Onko tuo pullava jonkun mielestä tuo eka kuva?

Kyllähän tuo vähän pullava on vaikka mitenpäin kääntelisi, varsinkin tarakalle näyttää kiloja kertyneen. Se nyt on sinänsä se naista imartelevin lihomisen muoto, omenavartaloisena olisi selvästi pullavampi. Toki pikajuoksijalla voi muutaman vuoden tauonkin jälkeen olla lihastakin vielä kannikoissa perus-Pirkkoa enemmän. 

Toisessa kuvassa on 15kg vähemmän painoa ja alkaa olla jo liian kuivan kesän orava omaan makuun. Optimi omaan silmääni olisi ilmanmuuta jossain puolimatkassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota miesten toivetta että nainen painaa 50kg ei kannata ottaa kauhean vakavasti. Ihmiset on ylipäätään tosi huonoja arvioimaan painoa. Olen 160cm pitkä ja mun on luultu painavan 50kg silloin kun olen painanut 43kg ja myös silloin kun olen painanut 63kg.

Samaa mieltä. Painoin 50 kg yläasteella ja jouduin terveydenhoitajan seurantaan. Alkuaikoina puolisoni kysyi huolestuneena olenkohan liian laiha kun näki minut ilman vaatteita. Painoin tuolloin lähes 80 kg.

Toki sikäli nuo toiveet kannattaa ottaa vakavasti, että voi välttää kilogrammakeskeiset puolisoehdokaat, ainakin jos itsellä on elämässä muutakin sisältöä ja haluaa olla onnellinen.

"80kg liian laiha" 

missähän haavemaailmassa elät.

Vierailija
604/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Artikkeli: Tutkimus tutkimuksen perään osoittaa, että miehille ulkonäöllä on enemmän merkitystä kumppanin valinnassa kuin naisilla. Naisille taas on tärkeää miehen varallisuus ja asema.

Eli on ihan ok, kun mies kysyy naiselta lisää kuvia ja mielellään vartalokuvia, ja heti perään painoa ja minkälaisesta seksistä nainen pitää, niin nainen voi kysyä mitä työtä mies tekee, paljonko palkka on, mitä urakehitysmahdollisuuksia, paljonko on tilillä saldoa ja mitä sijoituksia ja varallisuutta miehellä on. Myös opiskelutausta ja tutkinnot kannattaa varmistaa.

Niinhän ne naiset tekee, oli ok tai ei. Eikös meillä jossain vaiheessa uutisoitu sellaisestakin buumista että ihan verotoimistosta kysellään sulhaskandidaatin verotustietoja..

Vierailija
605/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten: mitä hemmetin merkitystä sillä on, mitkä asiat ketäkin kiinnostaa eniten? Nämä tutkimustulokset joka tapauksessa kertoo vain keskimääristä, yksilötasolla jokainen kiinnittää huomiota vähän eri asioihin. Jos aletaan liikaa tuijottaa sitä mistä naiset/miehet useimmiten tykkää niin metsäänhän siinä menee. Jokaisen tulisi löytää juuri itselle sopiva kumppani, ei jotain mystistä "naisille" tai "miehille" mieluinen.

Vierailija
606/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota miesten toivetta että nainen painaa 50kg ei kannata ottaa kauhean vakavasti. Ihmiset on ylipäätään tosi huonoja arvioimaan painoa. Olen 160cm pitkä ja mun on luultu painavan 50kg silloin kun olen painanut 43kg ja myös silloin kun olen painanut 63kg.

Samaa mieltä. Painoin 50 kg yläasteella ja jouduin terveydenhoitajan seurantaan. Alkuaikoina puolisoni kysyi huolestuneena olenkohan liian laiha kun näki minut ilman vaatteita. Painoin tuolloin lähes 80 kg.

Toki sikäli nuo toiveet kannattaa ottaa vakavasti, että voi välttää kilogrammakeskeiset puolisoehdokaat, ainakin jos itsellä on elämässä muutakin sisältöä ja haluaa olla onnellinen.

"80kg liian laiha" 

Yksikään 80kiloinen nainen ei ole liian laiha.

Tämä on jotain kehopositiivisuus juttuja taas.

607/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ulkoisesti miehet pidä sitä kauniimpana naista, mitä suuremmat ja riippuvammat rinnat hänellä on? Ja sama homma takapuolen leveyden kanssa. Itse etsisin tuollaista hyvin rintavaa keski-ikäistä neitokaista, joka olisi rauhallinen, hillitty, fiksu ja vähän höpsö välillä. Muilla ulkoisilla omainaisuuksilla kuten painolla ei ole väliä, kunhan vain rintaa löytyisi todella oikein hyvin reippaasti. Ja jos olisi vähän nörttityylinen kuten hiljaisen sivukirjaston kirjastonhoitajatar, joka lukee Regina-lehteä kainosti tiskin alla ja jolla olisi epämuodikkaat silmälasit ja tukka nuttaralla, niin sellainen olisi aika täydellinen unelmanainen!

Vierailija
608/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminen on ihan helkkarin paljon vähemmän kuin naisten vaatimusten täyttäminen. Niihin ei riitä se että on hoikka.

Naisen pitää olla nuori, kaunis, hoikka, mutta isot tissiymt js perse.

Nuo kaikkihan saavuttaa ihan vasn laihduttamalla.

Laihduttamalla ei kasva perse ja rinnat.

Maailma on täynnä pienirintaisia naisia, joista useimmat miehet voivat vain haaveilla. Ihan oman pääsi sisällä tuo ongelma.

ei tämä ole minulle mikään ongelma. Kerroin vain faktan. Kun rasvakudos vähenee laihduttamisen myötä niin  myös rinnat ja perse kutistuu. Monilla läskeillä ei ole edes lähtiessä isoa persettä ja rintoja, joten laihduttaminen ei niitä isonna.

Jos rinnat pienenee, kun laihduttaa, niin mitä sitten? Tärkeämpää varmaan useimpien miesten mielestä on, että rinnat on kiinteät ja sopusuhtaiset. En tiedä, mistä on tullut monille naisille se kuva, että isot rinnat on joku suurin turn on? Kuka niin antaa ymmärtää ja missä?

Kun nainen laihtuu ja rasvakudos vähenee myös rinnoista niin niistä ei tule valitettavasti pienet ja kiinteät vaan kaksi roikkuvaa tyhjää nahkapussia. Tämä on sitä ihmisen perus fysiologiaa.

Vierailija
609/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten: mitä hemmetin merkitystä sillä on, mitkä asiat ketäkin kiinnostaa eniten? Nämä tutkimustulokset joka tapauksessa kertoo vain keskimääristä, yksilötasolla jokainen kiinnittää huomiota vähän eri asioihin. Jos aletaan liikaa tuijottaa sitä mistä naiset/miehet useimmiten tykkää niin metsäänhän siinä menee. Jokaisen tulisi löytää juuri itselle sopiva kumppani, ei jotain mystistä "naisille" tai "miehille" mieluinen.

Tämä! Ei se muiden kumppanille asettamien kriteerien ihmettely ja niistä itkeminen ketään auta.

Vierailija
610/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei naisen 50-kiloinen tarvi olla, mut siis oikeesti onko suomivalaiden keskiarvo 70kg?? Huhuhuh.. Toi on järkyttävää miten lihavia meidän naiset nykyään on...

Mä olen 170cm ja painan varmaan enemmänkin mutta ei mulla ole rasvaa.. Salitreenejä 5-6krt/vko ja muu liikunta päälle. Ei se puntari kerro mistä se paino koostuu

Minulle kehonkoostumusmittari antoi ihannepainoksi 72 kg ja pituutta on 169. Olin siis hiukan sen yli.

On tutkittua tietoa ( en muista mistä luin), että miehet eivät osaa arvioida naisten painoa oikein. Eli pitävät näkemiään naisia kevyempinä kuin ne ovat.

Pikemminkin munkikas? Lainattu viesti ei ehkä näy joten kyse oli pituudesta 169 cm ja 72 kg. Tämä on BMI 25.

Laitoin poistettuun ketjuun linkin Annimari Kortteesta jossa toisessa kuvassa BMI 25 ja toisessa 10 kg rasvaa vähemmän. Jos olisin mies niin tykkäisin tuosta BMI 25 muodoista.

Tämä onkin minulla nyt tavoitteena kun laihdutan. Liikuntalajini on sellainen että siihen sopii hyvin naiselliset muodot.

Kyllähän tuo vähän pullava on vaikka mitenpäin kääntelisi, varsinkin tarakalle näyttää kiloja kertyneen. Se nyt on sinänsä se naista imartelevin lihomisen muoto, omenavartaloisena olisi selvästi pullavampi. Toki pikajuoksijalla voi muutaman vuoden tauonkin jälkeen olla lihastakin vielä kannikoissa perus-Pirkkoa enemmän. 

Toisessa kuvassa on 15kg vähemmän painoa ja alkaa olla jo liian kuivan kesän orava omaan makuun. Optimi omaan silmääni olisi ilmanmuuta jossain puolimatkassa.

Oletko mies? Miksi makusi on noin tarkka?

Vierailija
611/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"80kg liian laiha" 

Kuten viestistäni olisi voinut päätellä, olen pitkä. 80 kg on minulle normaalipainon sisällä. Minulla näkyy tuossa painossa kylkiluut oikein hyvin ja niiden perusteella puolisoni teki päätelmänsä.

En väittänyt olevani liian laiha vajaa 80 kg painoisena (eli itseni kohdalla siis normaalipainoisena) kuten viestini ymmärtämällä olisi voinut tajuta vaan, että puolisoni näin kuvitteli. Tämä oli vastauksena viestiin, jossa todettiin ihmisten olevan huonoja arvioimaan painoa ja kerroin omasta kokemuksestani näin voivan hyvinkin olla.

Haaveeni liittyvät täysin muihin asioihin kuin painoon. Sama koskee puolisoani. Sinulle suosittelen luetun ymmärtämisen kehittämistä, jos se suinkin on mahdollista.

Vierailija
612/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen sosiaaliset taidot ja luonne tulee ennen rahaa ja asemaa tai on vähintään yhtä tärkeää. Sitä miehet ei yleensä tajua, koska empatiaa, yleistä mukavuutta naisten silmissä jne on vaikeampi mitata ja itse hahmottaa. Naiset haluaa huomiota ja tunteen että JUURI HEISTÄ välitetään erityisesti. Sitä harva mies Suomessa osaa. 

Vierailija
613/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelussa joku 31 sivua ja sivulta 6 keskustellaan lähes yksinomaan painosta. Paljonko Albert Einstein painoi? Tiedätkö paljonko puolisosi painaa?

Jos elämälläsi on merkitystä niin painollasi ei ole paljoakaan painoa. Jos olet löytänyt puolisosi niin aika usein painon merkitys jää kevyeksi muiden asioiden rinnalla.

Vierailija
614/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen sosiaaliset taidot ja luonne tulee ennen rahaa ja asemaa tai on vähintään yhtä tärkeää. Sitä miehet ei yleensä tajua, koska empatiaa, yleistä mukavuutta naisten silmissä jne on vaikeampi mitata ja itse hahmottaa. Naiset haluaa huomiota ja tunteen että JUURI HEISTÄ välitetään erityisesti. Sitä harva mies Suomessa osaa. 

Tunnekylmyys ja empatian puute miehillä vaikeuttavat kumppanin löytymistä. Eksät ovat tokaisseet tosissaan rakkaan lemmikin kuolemasta että niitä saa uusia. Ja läheisen kuolemasta että ihmiset nyt kuolee, mitä sitä suremaan. Tunnekylmyyttä myös se, ettei mitenkään sano tai näytä välittävänsä toisesta. No ei varmaan oikeasti välitäkään. Sitten mykkäkoulujurottajat ja ne, jotka kohtelevat naisen ystäviä ja sukulaisia kuin ilmaa ja saattavat lähteä yhteisestä kyläilystä tai muusta aktiviteetista omin päin pois sanomatta kenellekään yhtään mitään, edes heippa. Sellaisten sosiaalisten taitojen puutteen kohdalla on itse ja lähipiirikin aika sanaton.

Vierailija
615/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.. Sitä paitsi tutkimuksissa ei oteta huomioon eri mieltymyksiä. Joku ihannoi isoja toinen laihoja. Joillekin "normaalipainoinen" on ylipainoinen kun ihmisistä on keskimäärin tullut jo ylipainoisia.

Joku tykkää tatuoinneista, toinen dadi bodystä, kolmas pitkätukista, neljäs kaljuista viides ei todellakaan halua sellaista jolla on keskimääräistä isompi varustus pöksyissä. Sama naisista yks maskuliinista/frendeistä, toinen isoista perseistä, kolmas isoista rinnoista, neljäs lyhyt tukkaisista ja viides haluaa todella fiksun.

Ja oletettavasti mediassa esiin tulleet "kauneus/komeus" ihanteet osuvat vain n. 20% ihmisten ihantenteisiin. Voi olla että tuo oma veikkaus prosenteista on liian yläkanttiin. Jokainen voi omassa mielessä miettiä mitä omassa tuttava piirissä ihmiset hakevat kumppaneiltaan. Tietty peräkammarin pojat ja pirtti hirmut joutuvat tyytymään omiin kuvitelmiin median ja vauva.fi pohjalta. Kuten artikkelin kirjoittajakin on tehnyt.

Vierailija
616/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietin miehiin liittyvää pelkkää ulkonäköihannettani, niin varmasti tummahiuksinen, pitkä (olen itse 178 cm) ja jonkun verran lihasta omaava mies olisi napakymppi. Se ulkonäkö ei kuitenkaan oikeasti ole mulle ollut koskaan tärkeää.

Mulla on aikanaan ollut tuollainen kuvatunlainen poikaystävä, mutta on myös ollut punatukkainen minua lyhyempi miesystävä. Luonteiltaan kummatkin olivat mahtavia, ja vaikka oma tieni heistä irtaantuikin, niin onnekkaita ovat ne naiset, jotka nuo miehet ovat kumppaneikseen saaneet.

Perheen olen perustanut vaaleatukkaisen, pitkän, hintelähkön miehen kanssa. Mies on minua alemmin koulutettu ja ansaitsee nykyään vähemmän kuin minä. Yhdessä oltu yli 23 vuotta. En vaihtaisi pois, on mulle sopiva hemmo. Ja vaikka meidän juttu joskus päättyisi eroon, niin hetkeäkään menneistä vuosista en katuisi.

Vierailija
617/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko mies? Miksi makusi on noin tarkka?

Ei kai makuni mitenkään erityisen tarkka ole jos osaan sanoa että toisessa kuvassa on silmääni vähän liikaa ja toisessa liian vähän? Tuossahan on melkein viidennes naisesta kadonnut välissä.

Vierailija
618/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kolumnissa häiritsi vain se asenne, että miehet sitä ja tätä, mutta naiset ei. Sivulauseessa ohimennen mainitut poikkeukset eivät muuttaneet asetelmaa.

Tuntui yksinkertaisesti pahalta lukea, kun itse olen se "poikkeava" mies mielipiteineni.

Vierailija
619/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnekylmyys ja empatian puute miehillä vaikeuttavat kumppanin löytymistä. Eksät ovat tokaisseet tosissaan rakkaan lemmikin kuolemasta että niitä saa uusia. Ja läheisen kuolemasta että ihmiset nyt kuolee, mitä sitä suremaan. Tunnekylmyyttä myös se, ettei mitenkään sano tai näytä välittävänsä toisesta. No ei varmaan oikeasti välitäkään. Sitten mykkäkoulujurottajat ja ne, jotka kohtelevat naisen ystäviä ja sukulaisia kuin ilmaa ja saattavat lähteä yhteisestä kyläilystä tai muusta aktiviteetista omin päin pois sanomatta kenellekään yhtään mitään, edes heippa. Sellaisten sosiaalisten taitojen puutteen kohdalla on itse ja lähipiirikin aika sanaton.

Nuo luettelemasi ongelmat vaikeuttavat kumppanin pitämistä eivätkä kumppanin löytämistä. Harvemmin sitä pääsee naisen sukulaisia kohtelemaan kuin ilmaa ennen kuin on naisen löytänyt ja jo jonkun aikaa heilastellut. Tietysti jos useamman kerran haksahtaa tuollaisiin miehiin niin ehkä kannattaa miettiä sitäkin että mikä omassa "valintaprosessissa" mättää.

Vierailija
620/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.. Sitä paitsi tutkimuksissa ei oteta huomioon eri mieltymyksiä. Joku ihannoi isoja toinen laihoja. Joillekin "normaalipainoinen" on ylipainoinen kun ihmisistä on keskimäärin tullut jo ylipainoisia.

Joku tykkää tatuoinneista, toinen dadi bodystä, kolmas pitkätukista, neljäs kaljuista viides ei todellakaan halua sellaista jolla on keskimääräistä isompi varustus pöksyissä. Sama naisista yks maskuliinista/frendeistä, toinen isoista perseistä, kolmas isoista rinnoista, neljäs lyhyt tukkaisista ja viides haluaa todella fiksun.

Ja oletettavasti mediassa esiin tulleet "kauneus/komeus" ihanteet osuvat vain n. 20% ihmisten ihantenteisiin. Voi olla että tuo oma veikkaus prosenteista on liian yläkanttiin. Jokainen voi omassa mielessä miettiä mitä omassa tuttava piirissä ihmiset hakevat kumppaneiltaan. Tietty peräkammarin pojat ja pirtti hirmut joutuvat tyytymään omiin kuvitelmiin median ja vauva.fi pohjalta. Kuten artikkelin kirjoittajakin on tehnyt.

Ei se nyt ihan niinkään ole, etteikö niitä yleisesti viehättäviä piirteitä löytyisi. Esimerkiksi tässä tutkimuksessa oli mukana 160 naista, joista 160 piti vahvemman näköisistä miehistä. Mitä vahvempi, sitä viehättävämpi. Mukana ei ollut mitään ammattibodareita, vaan nuorehkoja miehiä yliopiston kuntosalilta.

https://royalsocietypublishing.org/doi/10.1098/rspb.2017.1819

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi