Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Miehet: Etsitään ihan tavallista naista (huom. painoraja)

Vierailija
13.04.2023 |

http://www.iltalehti.fi/suhteet/a/10b130b2-d4df-4b1b-b2d9-aa19303360fa

Taas mennään. Nainen kirjoittaa, että naisilla ei ole ulkonäkövaatimuksia. Nainen kirjoittaa, että miehillä on vain ulkonäkövaatimuksia. Tuttu teema täälläkin.

Kommentit (1078)

Vierailija
341/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei camoon! Mulla on tässä deittailtavana jäätävän komea mies upealla kropalla ja sitten vähän tavallisempi, kalju mutta ihan älyttömän hauska ja symppis mies. Tuo eka tyyppi ei todellakaan ole se, kenen kanssa aion jatkaa pidemmälle, koska luonne on juuri sellainen kuin oikein komeilla tuppaa olemaan. Kyllä oikeassa elämässä merkkaa muukin kuin pelkkä ulkonäkö

Kyllä v-mäisimmät miehet löytyy niistä, joilla on ulkonäössään selkeitä puutteita. Jäätävän komeilla on yleensä niin hyvä itsetunto ettei ole tarvetta kohdella muita ikävästi.

Määrittele"puute"ulkonäössä?

Vierailija
342/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne treenaavat naiset on täälläpäin senverran harvassa ja enemmän näkee niitä lylleröitä jotka korkeintaan kävelee kauppaan ostamaan herkkuja, että helposti tulisi tiettyjä ajatuksia jos joku kertoisi painonsa.

Ok? Harvassa ne treenaavat miehetkin on.

Olen miettinyt, että elän itse varmaan jossain kuplassa. Ystävistäni kukaan ei ole lihava (olemme jo n. 40v) ja työpaikallakin suurin osa sekä miehistä että naisista on hyvinkin kuosissa. Työkavereiden kanssa keskustellaan talvella hiihtämisestä, keväällä pyöristä ja kesällä siitä, mikä älykello mittaa parhaiten juoksulenkkejä. Toki joukossa jokunen lihava, mutta ovat selkeä vähemmistö/yksittäistapauksia. Monet tekee näin 40v kriisissä jotain kunnon rääkkisuorituksia, esim. jossain polkujuoksutapahtumassa.

Pääosin kuplani koostuu KTM- ja DI-taustan omaavista henkilöistä pk-seudulla (jonkin verran myös muussa Suomessa lähipiiriä). Välillä mietin noita tilastoja, että missä ne lihavat oikein on, kun heitä pitäisi olla niin paljon. Edes meidän naapurustossa ei ole kuin jokunen yksittäinen lihava. Suurin osa on timmejä perus perheenäitejä- ja isiä, sekä vanhemmat että lapset harrastaa urheilua.

Minä olen, ihan hirveä menneisyys ja vastoinkäymisiä enemmän kuin kellään Suomessa.

Olen naimisissa, mutta jos tulisi ero niin en enää edes haluaisi parisuhdetta.

Minä haluaisin työkyvyttömyyseläkkeelle ja tilata ruoat kaupasta kotiin.

Minä olen ja tilaan. Lisäksi olen hiukan pyöreä. Ja: minulla on kunnan komein mies neljättä kuukautta, itseäni 4 vuotta nuorempi pitkä, iso mies, jolle olisi ja on muitakin ottajia. Mutta hän haluaa minut. Joka päivä kiiruhtaa töistä minun luokseni.

Kuulostaa ihanalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkupojan tasoiset luonnollisesti uskovat satuihin ja jahtaavat yksisarvisia (lue: instabeibejä, joiden huulet pullottavat luonnostaan ja joiden rasvattomassa vartalossa on valtavat luonnolliset rinnat 😂)

Mistä tämä rumien ja lihavien naisten cope on oikein keksitty? Näen joka päivä lihavia naisia hoikkien miesten kanssa, mutta harvoin toisinpäin.

Kyllä niitä pareja on toisinkin päin ihan yhtälailla. Ihan tyyppiesimerkki on supliikki myyntipäällikkö mies, jolla on vatsa kasvanut (varmaan rankka, sosiaalinen, illanviettoja sisältävä istuma-/reissutyö) ja hoikka, hyvännäköinen vaimo. Mies on sosiaalisesti taitava ja saanut sen kaunottaren, mutta kessiä löytyy viimeistään 40-vuotiaana. Vaimo sen sijaan ei välttämättä ole lihonut.

Tuota ns. Prisma-kuvaa saattaa myös hämätä siinä lastentekoiässä raskauden ja imetyksen aiheuttamat kehon (osittain väliaikaiset) muutokset. Raskaus ei välttämättä heti näy ulkopuolisille kuin pyöristymisenä (rinnat turpoaa, vatsa pyöristyy, ei kuitenkaan tunnistettavasti raskaana vielä). Raskauden jälkeen turvotusta, rinnat imetyksen aikaan aivan valtavat, vatsa pömpöttää erkauman vuoksi jne. Itse myös ihan rehellisesti lihoin raskausaikana. Meni n. 2v että pääsin takaisin kuosiin toisen lapsen jälkeen. Ensimmäisen jälkeen meni nopeammin. Nyt BMI 22, miehestä olen jo eronnut, mutta ihan normaalipainoinen tuo lasten isäkin on.

Vierailija
344/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteen etsiminen nykyään kuulostaa kyllä ihan kamalalta. Täytyy muistaa pitää kiinni omastaan, ettei joudu tuohon pinnalliseen pyöritykseen. Ja aika tiukka ois kyllä seula jos tästä joskus eroaisin, ei todellakaan kuka vaan kelpaa. Mieluummin yksin kuin huonon miehen kanssa.

Päätyisit taistelemaan siitä samasta joukosta miehiä ja selittelisit täällä palstalla, miten "kauneus on katsojan silmässä". Ei se sinkkuus sen kummempaa olisi.

Vierailija
345/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos annetaan näiden vihalänkyttäjien kaikessa rauhassa surkastua sukupuuttoon ja jatketaan itsekukin elämäämme iloisina ja yksin/kaksin/ryhminä, miten nyt kukin itse haluaa ja pystyy.

Vierailija
346/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne treenaavat naiset on täälläpäin senverran harvassa ja enemmän näkee niitä lylleröitä jotka korkeintaan kävelee kauppaan ostamaan herkkuja, että helposti tulisi tiettyjä ajatuksia jos joku kertoisi painonsa.

Olen miettinyt, että elän itse varmaan jossain kuplassa. Ystävistäni kukaan ei ole lihava (olemme jo n. 40v) ja työpaikallakin suurin osa sekä miehistä että naisista on hyvinkin kuosissa. Työkavereiden kanssa keskustellaan talvella hiihtämisestä, keväällä pyöristä ja kesällä siitä, mikä älykello mittaa parhaiten juoksulenkkejä. Toki joukossa jokunen lihava, mutta ovat selkeä vähemmistö/yksittäistapauksia. Monet tekee näin 40v kriisissä jotain kunnon rääkkisuorituksia, esim. jossain polkujuoksutapahtumassa.

Pääosin kuplani koostuu KTM- ja DI-taustan omaavista henkilöistä pk-seudulla (jonkin verran myös muussa Suomessa lähipiiriä). Välillä mietin noita tilastoja, että missä ne lihavat oikein on, kun heitä pitäisi olla niin paljon. Edes meidän naapurustossa ei ole kuin jokunen yksittäinen lihava. Suurin osa on timmejä perus perheenäitejä- ja isiä, sekä vanhemmat että lapset harrastaa urheilua.

Korkeammin koulutetut kaupunkilaiset onkin keskimäärin vähemmän lihavia kuin matalasti koulutetut maalaiset. Ja tää on kyllä ihan faktaa.

Jos niin sanot....

Vierailija
347/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttuartikkelin pointti kuitenkin oli että kaikki on miesten syytä.

Ja että vain miehet ovat pinnallisia.

Ihan sama se on kaikkialla. Täällä palstallakin tulee jatkuvasti näissä ketjuissa puhetta, miten naiset eivät ajattele ulkonäköä samalla tavalla, mutta toisessa lauseessa yläpeukutetaan, miten kuka tahansa nainen ottaisi "tietysti mieluiten mahdollisimman komean miehen" ja "ulkonäkö on ensisijainen asia, joka kiinnittää huomion", eli ulkonäkö on ihan samalla tavalla ratkaisevassa roolissa. Mitä paremmin erottuvat lihakset ja mitä parempi hiusraja on, niin sitä varmemmin mies löytää naisseuraa. Ihan, kuten naisetkin miesseuraa, paitsi naisilla ulkoiset ominaisuudet eivät tarvitse olla niin rajun kovalla fitness-tasolla.

Jep, ja sanotaan että "ulkonäkö ei ole edes top 100 ominaisuuksissa" (noin monta tiedostettua ominaisuutta ei ole ensinnäkään edes olemassa), mutta silti varsinkin kauniilla naisilla se oma mies sattuu vaan olemaan komea ja pitkä. Ihan vaan sattumalta. 

Naiset katsovat parinvalinnan ansaitsemisen kautta. Jos mies tai nainen on tehnyt töitä ulkonäkönsä eteen, niin tällaisella ihmisellä on oikeus kurotella korkeammalle. Naiset arvostavat koulutettuja ja varakkaita miehiä samasta syystä: on tehnyt töitä itsensä ja elämänsä eteen. Silloin ne naisten parjaamat suurimmat ominaisuudet, eli ulkonäkö ja ikäkään eivät enää poissulje laadukasta kumppania, koska se työnteko on tehty rahan ja statuksen puolella. Ulkonäkö, raha ja status ovat kaikki käsi kädessä kulkevia ominaisuuksia, jotka maksimitasolla maksimoivat miehen viehättävyyden. Ulkonäkö riittää itsekseenkin, mutta myös raha/status riittävät yksin. Pääasia, että mies osoittaa arvonsa toiminnan ja työnteon kautta.

Pysyykö tuo ulkonäkö, kun tulee lapsia mitä pitää hoitaa ja vahtia joka sekuntti ja tehdä joka päivä ruokaa ja pestä pyykkiä jne.

Mulla lapset nyt teinejä ja taidan kärsiä pahasta uupumuksesta.

Vierailija
348/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neanderthalensis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen naimisissa, mutta jos tulisi ero niin en enää edes haluaisi parisuhdetta.

MaHdoinkohan minä lukea juuri MEGA-LUOKAN ITSEPETOKSEN?

Niin, olisin yksin, jos tulisi ero.

Hei - tää on nega-angsti ketju ja vähääkään positiiviset komentit on KIELETTY! 

Vierailija
349/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuitenkin perustelee linkillä useampaan tieteelliseen tutkimukseen.

Kolumnisti unohtaa vain mainita, että kauniilla ja ei-kauniilla naisilla on eri ulkonäkövaatimukset. Kauniilla naisilla on vain ulkonäkövaatimuksia, vaatimattomimmilla ei ihan niin paljoa. Sen sijaan kolumnisti keskittyy syyttämään miehiä itsestäänselvästä asiasta, joka ei ole mitenkään sukupuolisidonnainen.

Huh? Mä olen todella kauniina pidetty nainen eikä miehen ulkonäkö nouse edes top 20 piirteistä, mitä miehessä haen.

mutta sinä et ole kaunis ja rapistut joka päivä:) Naiselle on kova paikka myöntää rumuutensa.

Vierailija
350/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neanderthalensis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeammin koulutetut kaupunkilaiset onkin keskimäärin vähemmän lihavia kuin matalasti koulutetut maalaiset. Ja tää on kyllä ihan faktaa.

Maalainen joutuu tekemään kovaa fyysistä työtä ja kaupunkilainen nostaa kynää. Kummassako BodyMassIndeksit on kovempia? Ettehän te stadilaiaset pysty edes kävelemään paria kilometriä! Armeijassa marsilla näkee mikä räkävana jää jälkeen täyspakkausmarsilla! 

Kuulkaas kun itsekin olen enemmän maalainen kuin kaupunkilainen, tai vähän siltä väliltä, joten tiedän kyllä mistä puhun. En siis läheltäkään stadia. Yksi lihavimmista tuntemistani miehistä on maanviljelijä, ja hän ei ole kuin vähän päälle 30v. Aika kun menee enimmäkseen eri koneiden ratissa... Tottakai maallakin on hoikkia, mutta sellaista todella fyysistä työtä tekee harva.

Vierailija
351/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohan se ruma ja pläski nainen komealle miehelle nöyrä piika kotiin:) Mies voi huoletta paneskella muitakin koska ei ole pelkoa, että nainen jättäisi.

Vierailija
352/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama se on kaikkialla. Täällä palstallakin tulee jatkuvasti näissä ketjuissa puhetta, miten naiset eivät ajattele ulkonäköä samalla tavalla, mutta toisessa lauseessa yläpeukutetaan, miten kuka tahansa nainen ottaisi "tietysti mieluiten mahdollisimman komean miehen" ja "ulkonäkö on ensisijainen asia, joka kiinnittää huomion", eli ulkonäkö on ihan samalla tavalla ratkaisevassa roolissa. Mitä paremmin erottuvat lihakset ja mitä parempi hiusraja on, niin sitä varmemmin mies löytää naisseuraa. Ihan, kuten naisetkin miesseuraa, paitsi naisilla ulkoiset ominaisuudet eivät tarvitse olla niin rajun kovalla fitness-tasolla.

Jep, ja sanotaan että "ulkonäkö ei ole edes top 100 ominaisuuksissa" (noin monta tiedostettua ominaisuutta ei ole ensinnäkään edes olemassa), mutta silti varsinkin kauniilla naisilla se oma mies sattuu vaan olemaan komea ja pitkä. Ihan vaan sattumalta. 

Naiset katsovat parinvalinnan ansaitsemisen kautta. Jos mies tai nainen on tehnyt töitä ulkonäkönsä eteen, niin tällaisella ihmisellä on oikeus kurotella korkeammalle. Naiset arvostavat koulutettuja ja varakkaita miehiä samasta syystä: on tehnyt töitä itsensä ja elämänsä eteen. Silloin ne naisten parjaamat suurimmat ominaisuudet, eli ulkonäkö ja ikäkään eivät enää poissulje laadukasta kumppania, koska se työnteko on tehty rahan ja statuksen puolella. Ulkonäkö, raha ja status ovat kaikki käsi kädessä kulkevia ominaisuuksia, jotka maksimitasolla maksimoivat miehen viehättävyyden. Ulkonäkö riittää itsekseenkin, mutta myös raha/status riittävät yksin. Pääasia, että mies osoittaa arvonsa toiminnan ja työnteon kautta.

Pysyykö tuo ulkonäkö, kun tulee lapsia mitä pitää hoitaa ja vahtia joka sekuntti ja tehdä joka päivä ruokaa ja pestä pyykkiä jne.

Ei tässä puhuttu lapsiperheen arjesta, vaan siitä, millaisen miehen naiset valitsevat. Mihin suhteeseen tahansa.

Vierailija
353/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustuin naiseen joka painaa reippaasti yli satasen eikä harrasta mitään liikuntaa. Eli melkoisen pönäkkä mimmi. Hän näytti minulle kuvia ajoilta kun oli hoikempi ja enpä sille mitään voi, että näytti silloin kivemmalta ja vähän alkoi harmittamaan se nykykunto. Itselläni ei todellakaan ole ylipainoa ja olen aina ollut samoissa mitoissa.

Minä olen satakiloisenakin harrastanut enemmän liikuntaa kuin sinä.

No tämä nainen ei ollut, hyvä sulle? En ymmärrä miten tuo liittyi mihinkään.

Hän vain niin kovin eläytyi satakiloisena tuon naisen rooliin josta puhuit ja otti verisenä loukkauksena mielipiteesi miten hoikempana näytti paremmalta. Ikäänkuin se ei sitten pitäisi paikkaansa useimmissa tapauksissa.

Vierailija
354/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla niitä vaatimuksia on joita on vaikeampi täyttää kuin pelkästään laihduttamalla. Laihduttaminen taas ei ole oikeasti vaikeata.

Kerto ihmeessä, että miten laihduttamalla muuttuu " luonnollisen kauniiksi, jolla on hyvät tisdit ja perse?"

Vierailija
355/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lokki-valaisin, spandexit ja mukautuminen. Miehellä ajellut perskarvat ja naisella talvisin suipohko tupsupipo. Onnen autuutta ainiaan, broileria nieluun, alkaahan laihtumaan.

Jotain tuollaista. Itsehän olen siis jo eronnut, ja niin on muutama ystävänikin, että tässä kuplassa ei välttämättä kaikki ole parisuhteessa ;) Lapset toki jo löytyy.

t. se, kelle vastasit

Vierailija
356/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei camoon! Mulla on tässä deittailtavana jäätävän komea mies upealla kropalla ja sitten vähän tavallisempi, kalju mutta ihan älyttömän hauska ja symppis mies. Tuo eka tyyppi ei todellakaan ole se, kenen kanssa aion jatkaa pidemmälle, koska luonne on juuri sellainen kuin oikein komeilla tuppaa olemaan. Kyllä oikeassa elämässä merkkaa muukin kuin pelkkä ulkonäkö

Kyllä v-mäisimmät miehet löytyy niistä, joilla on ulkonäössään selkeitä puutteita. Jäätävän komeilla on yleensä niin hyvä itsetunto ettei ole tarvetta kohdella muita ikävästi.

Määrittele"puute"ulkonäössä?

Et tule saamaan tähän vastausta naisilta ikinä, mutta minä voin kertoa, mitä ne puutteet ulkonäössä ovat. Eli päinvastainen lista:

1) Kalju 2) Pituutta alle 178 cm 3) Ei näkyviä lihaksia 4) Rasvaprosentti yli 20 5) Vinot hampaat, jopa huonosti hoidetut 6) Ruutupaita, silmälasit, khakishortsit, cargopantsit, "maksuhäiriöhousut" yms. vaatteina 7) Etnisyys joku muu, kuin kaukasialainen 8) Ikää yli 30 vuotta

Vierailija
357/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä puhuttu lapsiperheen arjesta, vaan siitä, millaisen miehen naiset valitsevat. Mihin suhteeseen tahansa.

Monella ne häät ja lapset on edessäpäin. Ei ole kiva, jos mies lähtee, kun olet uupunut etkä jaksa harrastaa liikuntaa.

Voit jo etukäteen kokoeilla vauva arkea niin että laitat herätyskellon 3 tunnin välein soimaan ja valvot aina puoli tuntia niinkuin äidit valvoo, kun vauva syö. Sitten koitat saada unen päästä kiinni ja herätyskello soi jo kohta.

Vierailija
358/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo vastahan mä tossa eilen katoin ketjua missä naiset kuolasi sitä yhtä nuorekasta miesnäyttelijää. Ihan samalla tavalla ne naisetkin.

No jep ja facen eräässä yksinäisyysryhmässä komea yksinäisyyttään valittava nuori mies jännästi keräsi julkaisunsa alle pitkän listan ystävyyttään tarjoavia naisia, kun taas ne tavallisten reppanampien miesten ulinat ei kiinnostaneet ketään. Ihan turha naisten yrittää väittää että olisivat vähemmän pinnallisia :'D

Mut hei kato ei ne naiset oikeesti, kunhan vaan ihailivat muuten vaan, ei se ole sama asia...

Minkä ikäisiä tässä ketjussa on? Ei kai kukaan oikeasti usko, että jonkun miesnäyttelijän kuolaaminen tarkoittaa, että nainen haluaisi hänet? Tai hänen kaltaisensa miehen? Oikeasti? Tuolla tavalla ajateltiin esiteininä, ehkä vielä teininäkin, mutta ei enää sen jälkeen.

Vierailija
359/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tälle linjalle lähdetään, että jos se ulkonäkö ei kerran pysy tulevaisuudessa ja se ei saisi olla tärkeää, niin mitä muutakaan sitten tässä elämässä kannattaa tehdä ja vaivaa nähdä kun lopulta kuollaan kaikki kuitenkin :D

Vierailija
360/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstaäijät ja muutkaan nuoremmat miehet eivät ilmeisesti tiedä, miltä lisääntymiskykyisen, normaalin naisen vartalo näyttää.

Ne näkevät vain plastiikkakirurgian ja huippu-urheilun kovan rääkin tuotoksia, joista rasvat on niin täysin pois, etteivät munasarjatkaan toimi. Huippu-urheilu aiheuttaa ennenaikaisen menopaussin, joka joskus poistuu uran jälkeen mutta aina ei.

Siitä johtuu ulina: ne elävät harhassa.

Niiden naisihanne tulee pořnosta- toki sen oman kumppanin pitää olla Impi, mutta kyetä toimimaan, kuten pokestarat sängyssä👍