Älkää peskö lasten vaatteita hajustetuilla pesuaineilla!
Haluaisin ostaa enemmän lasten vaatteita käytettyinä, mutta joka kerta joudun pettymään, kun vaatteet haisee aivan karsealta. Voisko sitä hajustetta käyttää edes vähän vähemmän?? Ja miettiä mitä tuollaiset hajuöverit tekee terveydelle.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Edelleen kysyn, että miksi mun täytyisi välittää teidän lapsesta, joka käyttää mahdollisesti minun lapselta ostamianne käytettyjä vaatteita?
Ei todellakaan tarvitse minun teistä välittää. Jättäkää ostamatta, jos ei kelpaa.
Minä pesen tästä eteenpäinkin juuri sellaisella pyykinpesuaineella ja huuhteluaineella omistamani vaatteet, kuin minä haluan.
Minua ei todellakaan kiinnosta, haittaako se teitä vai ei.
Ajattele vaikka ympäristöä, jos et muista ihmisistä välitä. Mitkään huuhteluaineet jätevesissä ei maailmaa paranna.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mun pitäisi välittää siitä, kuka käyttää mun lapsen vaatteitta mun lapsen kasvettua? Eihän se oo mun lapsi eikä kuulu mulle millään lailla heidän elämänsä. Jokainen huolehtikoon omista asioistaan niinkuin haluaa. Osta uusia vaatteita, jos ei toisten käytetyt kelpaa. Minä jatkan huuhteluaineen käyttöä ihan normaaliin tapaan.
Paljonko aiheutat lapsellesi tarpeetonta kemikaalialtistusta huuhteluaineella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mun pitäisi välittää siitä, kuka käyttää mun lapsen vaatteitta mun lapsen kasvettua? Eihän se oo mun lapsi eikä kuulu mulle millään lailla heidän elämänsä. Jokainen huolehtikoon omista asioistaan niinkuin haluaa. Osta uusia vaatteita, jos ei toisten käytetyt kelpaa. Minä jatkan huuhteluaineen käyttöä ihan normaaliin tapaan.
Ja miksi? Tämä kiinnostaa aidosti. Miksi käytätte huuhteluaineita?
Vierailija kirjoitti:
Edelleen kysyn, että miksi mun täytyisi välittää teidän lapsesta, joka käyttää mahdollisesti minun lapselta ostamianne käytettyjä vaatteita?
Ei todellakaan tarvitse minun teistä välittää. Jättäkää ostamatta, jos ei kelpaa.
Minä pesen tästä eteenpäinkin juuri sellaisella pyykinpesuaineella ja huuhteluaineella omistamani vaatteet, kuin minä haluan.
Jos myyt vaatteita netissä, niin ilmoitukseen on helppo laittaa "pesty hajusteellisilla aineilla". Ostajat joka tapauksessa kysyy asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, koska äitikin käytti aikanaan. Silloin kun pesukoneet linkosi huonosti ja vaatteet kuivui kivikoviksi ilman huuhteluainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Up
Vierailija kirjoitti:
Ei lähde huuhteluaineen hajut pesussa helposti. Kokemukseni mukaan vaatii ainakin kolme pesua 60 asteessa ja tuuletukset välissä. Silloinkin hajusteen vielä haistaa, mutta ei käy enää häiritsevästi nenään.
Miksi ihmeessä joku käyttää kemiallisia huuuuuhteluaineita ja vielä lastenkin vaatteissa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et välitä edes omasta lapsestasi, kun pilaat hänen terveytensä ylimääräisillä kemikaaleilla? Ei tietenkään kuulu minulle, eikä minua oikeastaan edes kiinnosta, mutta sanonpahan vaan.
Ja ihan tasan pesen! Pyykin täytyy tuoksua hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Eli parfyymilla peitetyltä paskalta niin kuin keskiajalla konsonaan.👌🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikeastaan käytä hajusteita, mutta en ymmärrä sitäkään, miksi jonkun pitäisi lakata niitä käyttämästä jotta joku muu voit säästää vaatekuluissa? Jos ostaa käytettyä hyväksyy sen, ettei voi kontrolloida miten ja millä niitä on aikaisemmin pesty.
Voisiko käytetyn ostamiseen olla joku muukin syy kuin säästäminen?
Onko sillä muiden pyykkäämisen kannalta mitään merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikeastaan käytä hajusteita, mutta en ymmärrä sitäkään, miksi jonkun pitäisi lakata niitä käyttämästä jotta joku muu voit säästää vaatekuluissa? Jos ostaa käytettyä hyväksyy sen, ettei voi kontrolloida miten ja millä niitä on aikaisemmin pesty.
Itse pyrin ajattelemaan vaatetta ostaessani myös sen jatkokäyttöä ja käyttöikää. Pesen hajusteettomalla, jolloin vaatteen voivat ostaa myös esim. allergiset. Ja ei, en myy vaatteita rahan takia. En osta käytettyjä vaatteita ketjussa esillä olevien syiden vuoksi.
Älkää tulko töihin vaatteilla, jotka on pesty hajustetulla pesuaineella. Miten jokuvoi kuvitella haisevansa jotenkin puhtaalle ja raikkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Ne vaatteet kuuluu pestä
Olet varmaan tupakoija, jos et haista sitä hajua. Minä pesin käytettynä ostetun pyykkaineelta haisevan lapsen toppahaalarin kolme kertaa, eikä se tullut siitä miksikään. Sitten älysin viedä sen parvekkeelle, jossa lemu hävisi kahdessa viikossa. Joskus lapsen kaveritkin haisevat karmeasti pyykkiaineelta ja säälittää, kun heidän vanhempansa tekevät noin viattomille lapsilleen vain koska "minä, minä" ajattelematta yhtään lastensa parasta:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tajua miten paljon lapsesi kärsii kemikaalikuormsta ihollaan?
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se tuoksu on sellainen kammottava kemiallinen. Minä en vaan kerta kaikkiaan ymmärrä sitä, miten kukaan haluaa tuoksua pyykkiaineelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tajua miten paljon lapsesi kärsii kemikaalikuormsta ihollaan?
Monikaan ei tunnu välittävän vähääkään kuin itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pyrin ajattelemaan vaatetta ostaessani myös sen jatkokäyttöä ja käyttöikää. Pesen hajusteettomalla, jolloin vaatteen voivat ostaa myös esim. allergiset. Ja ei, en myy vaatteita rahan takia. En osta käytettyjä vaatteita ketjussa esillä olevien syiden vuoksi.
Se on ihan fiksua. En itsekään käytä hajusteita, mutta meillä on eläintalous joten allergiset on poissuljettu joka tapauksessa. Lahjoitan lasten vaatteet eteen päin ja aina on kelvannut.
Kyllä niille hajusteilla pestyllekin varmaan ottajia löytyy ilmaiseksi, joten on mielestäni aika paksua vaatoa, kuten aloituksessa tehtiin, että muut ei pesisi hajusteilla jotta voi itse ostaa käytettyä. Ne joilla on asian kanssa ongelma, täytyy vain hyväksyä se, että käytetyn hoitohistoriaan ei voi vaikuttaa ja jos se on kynnyskysymys, on pakko ostaa uutta ja pistää ne itse sitten kiertoon ekologisuustavoitteensa saavuttamiseksi.
Ja osa pesee päiväkoti-ikäisten lasten ulkovaatteita viikottain, sillä ei halua että niissä on näkyviä tahroja.
Älytöntä maksaa päälle 100e vedenpitävästä haalarista ja sitten pilata ominaisuudet kuukaudessa.
Pahimmat kuulemma valittavat päiväkotiin, jos haalarin päälle on roiskunut rapaa. Miksi sitten ylipäätään on hankittu lapsille hyvät ulkovaatteet, jos niiden kanssa ei ole tarkoitus liikkua. Näön vuoksi pitää olla reimaa ja pop merkkisiä ulkovaatteita? Ideana ei ole käyttää?
Tai sitten asiat tärkeysjärjestykseen eli lapsille puhtaat, hajuttomat ja kemikaaliturvalliset vaatteet. Pestään kuudessakympissä hajusteettomasti ja kuvat kestää sen minkä kestää, jos sellaisia vaatteita ylipäänsä on pakko käyttää