Älkää peskö lasten vaatteita hajustetuilla pesuaineilla!
Haluaisin ostaa enemmän lasten vaatteita käytettyinä, mutta joka kerta joudun pettymään, kun vaatteet haisee aivan karsealta. Voisko sitä hajustetta käyttää edes vähän vähemmän?? Ja miettiä mitä tuollaiset hajuöverit tekee terveydelle.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Mun ex oli tuommonen hajuhullu. Onneksi on nyt ex. Voin käyttää huoletta pesuaineita.
Onnekseen.
Moni laittaa aivan liikaa huuhteluainetta. Pullon kyljen ohjeet ei ehkä ole järkevät.
Kannattaa opetella käyttämään vaikka kolmasosa määrästä, niin ei kärsi muut ihmiset ja huuhteluainepullokin on riittoisampi niin.
Vierailija kirjoitti:
Mietinpä vaan, että jos haluaa ekologisuuden vuoksi ostaa käytettynä ja sitten joutuu pesemään sitä vaatetta vaikka 6 kertaa, niin mitenkähän on ekologisuuden laita?
Ekologisuus on vain keppihevonen jolla ratsastetaan kun halutaan hyvesignaloida omia noloja valintoja kuten lasten pukemista käytettyihin ryysyihin. Ei se ketään kiinnosta mutta siitä saadaan näppärä argumentti kun halutaan saada priimaa tavaraa ilmaiseksi. Sitten uhriudutaan kun muut ihmiset eivät käytä ja huolla tavaraa juuri niin kuin itse haluaisi.
Suosittelen käyttämään etikkaa huuhteluaineen sijasta. Eliminoi kaikki hajut ja on naturel desinfiointiaine.
Osta kaupasta uusia niin ei haise. Täällä uliseminen asiasta on turhaa muutenkin.
Mä aina ihmettelen että miten suomessa on niin hel..... vaikeeta elämä hyvin monella? Miten ihmiset muualla maailmassa pärjää hajujen ja muunlaisten ihmisten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietinpä vaan, että jos haluaa ekologisuuden vuoksi ostaa käytettynä ja sitten joutuu pesemään sitä vaatetta vaikka 6 kertaa, niin mitenkähän on ekologisuuden laita?
Ekologisuus on vain keppihevonen jolla ratsastetaan kun halutaan hyvesignaloida omia noloja valintoja kuten lasten pukemista käytettyihin ryysyihin. Ei se ketään kiinnosta mutta siitä saadaan näppärä argumentti kun halutaan saada priimaa tavaraa ilmaiseksi. Sitten uhriudutaan kun muut ihmiset eivät käytä ja huolla tavaraa juuri niin kuin itse haluaisi.
Mulla on kyllä todellakin varaa ostaa uusia vaatteita lapsille. Mutta millainen maapallo lapsille jää, jos kaikki ostaa aina uutta? Maailma hukkuu vaatteisiin ja tavaraan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kyllä todellakin varaa ostaa uusia vaatteita lapsille. Mutta millainen maapallo lapsille jää, jos kaikki ostaa aina uutta? Maailma hukkuu vaatteisiin ja tavaraan!
MOT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noloja on vain nuo sinun mielipiteet.
Miksi mun pitäisi välittää siitä, kuka käyttää mun lapsen vaatteitta mun lapsen kasvettua? Eihän se oo mun lapsi eikä kuulu mulle millään lailla heidän elämänsä. Jokainen huolehtikoon omista asioistaan niinkuin haluaa. Osta uusia vaatteita, jos ei toisten käytetyt kelpaa. Minä jatkan huuhteluaineen käyttöä ihan normaaliin tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mun pitäisi välittää siitä, kuka käyttää mun lapsen vaatteitta mun lapsen kasvettua? Eihän se oo mun lapsi eikä kuulu mulle millään lailla heidän elämänsä. Jokainen huolehtikoon omista asioistaan niinkuin haluaa. Osta uusia vaatteita, jos ei toisten käytetyt kelpaa. Minä jatkan huuhteluaineen käyttöä ihan normaaliin tapaan.
Mun mun mun mun mun
Vierailija kirjoitti:
Joo eihän siinä mitään kun et vaan yritä tyrkyttää niitä hajuvaatteitasi muille. Tai ainakin rehellisesti sanot että nää sitten haisee, jos yrität myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mun mun mun mun
Pelle 😂😂
Jokainen saa elää ihan niinkuin haluaa. Ei sun mielipiteiden mukaan.
Ei se pesuaineesta johdu. Vaan parfyymistä, joka lisätään pyykkiin pesun jälkeen, saman pesuohjelman yhteydessä. Parfyymi-ylimäärän poistamiseen tarvitaan siis erillinen huuhtelu; siitä nimi HUUHTELUaine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo eihän siinä mitään kun et vaan yritä tyrkyttää niitä hajuvaatteitasi muille. Tai ainakin rehellisesti sanot että nää sitten haisee, jos yrität myydä.
Keskustelun perusteella sanoisin että homma menee toisin päin: vaatteita ei tyrkytetä vaan haluajat melkein repivät ne lapsen päältä koska he haluu-uu-uu. Sitten ahdistuvat kun vaatteet onkin pesty väärin ja alkavat vaatimaan että muut ihmiset muuttavat toimintaansa että he saavat muilta jääneet tavarat juuri siinä kunnossa kuin he haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Ei se pesuaineesta johdu. Vaan parfyymistä, joka lisätään pyykkiin pesun jälkeen, saman pesuohjelman yhteydessä. Parfyymi-ylimäärän poistamiseen tarvitaan siis erillinen huuhtelu; siitä nimi HUUHTELUaine.
On kummallista, että tämä luonnolle (ja ihmisille) epäysyävällinen, tuhlaileva tapa on poliitikoille fine. Luulisi, että kaikenlainen säästö (vesi, sähkö, muoviroska - kova muovi EI ole kierrätyskelpoinen - kemianteollisuus, jne.) kiinnostaisi.
Olen hajuallerginen ja haistan ulkoillessa missä kuivuu Formil-pesuaineella pestyä pyykkiä. On se niin karsean hajustettua.
Jos haluaa välttämättä hajustaa pyykkiä niin Pirkalla on ihanan miedosti tuoksuvia pyykin hoitoaineita. Ne hoitavat tekstiilejä ja tuoksu on hyvin mieto ja miellyttävä.
Lasten pyykkiin ei tosiaan kuulu hajusteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelun perusteella sanoisin että homma menee toisin päin: vaatteita ei tyrkytetä vaan haluajat melkein repivät ne lapsen päältä koska he haluu-uu-uu. Sitten ahdistuvat kun vaatteet onkin pesty väärin ja alkavat vaatimaan että muut ihmiset muuttavat toimintaansa että he saavat muilta jääneet tavarat juuri siinä kunnossa kuin he haluavat.
Jaahas, nyt olet keksinyt puolet omiasi. Eipä siinä, monilla ei nykyään ole kovinkaan kummoinen lukutaito.
Huuhteluaineen käyttöä voisi verrata siihen, että täyttäisitte kylpyammeen vedellä ja kaataisitte sinne pullollisen parfyymiä. Sitten menisitte kierimään sinne hajustettuun veteen; tyhjentäisitte ammeen, täyttäisitte uudelleen, ja yrittäisitte HUUHDELLA ylimäärät parfyymistä, jossa olitte juuri lilluneet...
Miksi ette suihkauttaisi halpahajustetta vaatteisiin? Ettehän tekään lotraa parfyymin kanssa ja sitten poistaa liikoja. Pesuohjelma ei välttämättä edes riitä ylimääräisen parfyymin huuhteluun.
Ja lapsiperheen vaatehuollossa sitä vaan haluaa päästä helpolla, ei sitä ennätä jokaista tahraa erikseen esikäsitellä. Siksi ne menee sinne samaan koneeseen kuumaan ja vanishia päälle ja rummussa kuivaus. Juu, kuluvat kyllä nopeammin niin, se on totta, mutta joskus pitää vaan priorisoida.