Älkää peskö lasten vaatteita hajustetuilla pesuaineilla!
Haluaisin ostaa enemmän lasten vaatteita käytettyinä, mutta joka kerta joudun pettymään, kun vaatteet haisee aivan karsealta. Voisko sitä hajustetta käyttää edes vähän vähemmän?? Ja miettiä mitä tuollaiset hajuöverit tekee terveydelle.
Kommentit (184)
Minä pesen lapseni vaatteet kuten haluan. Mua ei kiinnosta sun lapsesi, jos käytät mun lapsen entisiä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän lasten allergiat ovat lisääntyneet?
Hajustevammaisten ongelma. Yritetään suojella lapsia kaikilta hajuilta ja tuoksuilta.
HV-ongelma on sinulla, enkä tarkoita HV:llä hajustevammaisuutta. Suojelisipa joku sekä lapsia että aikuisia kaltaisiltasi.
Luin tutkimuksen jossa epäiltiin siitepölyallergian kehittyvän hajusteiden yliannostuksesta.
Pesen just sillä millä haluan. Niin kai sinäkin teet.
Vierailija kirjoitti:
Minä pesen lapseni vaatteet kuten haluan. Mua ei kiinnosta sun lapsesi, jos käytät mun lapsen entisiä vaatteita.
Turha yllättyä kun Jani-Petteristä tulee Jannica-Kanna.
Vierailija kirjoitti:
ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ ÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄK KOSKA MINÄMINÄMIIINÄÄÄÄ KÄSKEEEEENNNNN YHHHHYYYHYYY 😭😭😭😭😭 VAAAATTEETT HAISEEE AINEELLEEEE 😭😭😭😭
Paljonko imppasit huuhteluainetta narkki?
Laitoin just 2 pulloa kunnolla tuoksuvaa huuhteluainetta pesukoneeseen. Laitan sitten nuo pestyt lastenvaatteet myyntiin kaikkien iloksi. Kyllähän nyt pyykit pitää jollekin tuoksua.
Vierailija kirjoitti:
En voi käsittää miksi kukaan haluaa haista pesuaineelle? Hajuvedet on keksitty sitä varten että haluaa tuoksua joltain. Ja lapsethan ei sellaisia tarvitse.
Hajusteet aiheuttavat vain turhaa kemikaalikuormaa lapsille. Monet ovat minimoineet kemikaalienkäyttönsä ja lopettaneet ensimmäisenä hajusteet kun ovat saaneet tietää omat kemikaalikuormatestituloksensa.
Altistakaa aikuiset itseänne sairauksille, mutta jättäkää lapset rauhaan. Käytös on samanlaista kuin lasten pitäminen alasti auringossa 1970-luvulla ja nyt he ovat melanoomapotilaita. Nykyään jokainen valistunut laittaa lapselleen spf50-aurinkovoiteen edellämainituista syistä johtuen. Ostaa jopa teinille suihkutettavaa mallia, koska he pelkäävät paksun aurinkorasvan aiheuttavan finnejä tai väittävät rasvaamisessa kuluvan liikaa aikaa. Geelimäisessä Ultrasunissa ei ole yhtään rasvaa eikä hajusteita.
Vierailija kirjoitti:
Lähteekö se haju kuitenkin pesussa pois mikä on uusissa vaatteissa? Joku kemikaalin haju. Onko hajusteet vielä pahempaa myrkkyä?
Mulla ei ainakaan farkuista lähtenyt parissakaan pesussa. Pistin viikoksi tuulettumaan ja pesin vielä koneessa ja silti vähän haisee. Tosi kiva. En tiedä mitä myrkkyjä mutta ainakin omaan nenään pahempi haju kuin pesuaineissa, tosin käytän kyllä mieluummin itse hajustamatonta.
Mietinpä vaan, että jos haluaa ekologisuuden vuoksi ostaa käytettynä ja sitten joutuu pesemään sitä vaatetta vaikka 6 kertaa, niin mitenkähän on ekologisuuden laita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole pesukoneesta kuullut?
Eri. Ne hajut eivät lähde pesukoneessa, ei tuulettamalla, ei etikalla.
Normaali huuhteluaineen haju lähtee seuraavassa pesussa, jos peset oikealla pesuaineella etkä halpispulvelilla
Yleensä hajuvesissä ja muissa tuoksullisissa tuotteissa oikeat ja aidot ovat ne, jotka kestävät pisimpään, ja halpikset haihtuvat ilmaan.
Mutta nähtävästi pesujauheissa tämä menee täsmälleen käänteisesti. Erikoista.
Sinänsä en osaa ottaa kantaa asiaan, koska en itse käytä mitään tuoksuja. Sen olen huomannut, että kirppikseltä ostetut vaatteet löyhkäävät joskus pesusta toiseen. Pahin on sellainen lian ja huuhteluaineen tuoksu, liittynee alhaisiin lämpötiloihin. Hyi.
Nåmä hajuherkät on asuneet tai työskennelleet hometaloissa ja siten se on vääristänyt hajuaistia. Elimistö muuttunut ja toimii väärin.
Ilmankos lapset haisee paskalta, kun ei ole huuhteluaineiden ihanaa tuoksua peittämässä sitä lemua.
Mun ex oli tuommonen hajuhullu. Onneksi on nyt ex. Voin käyttää huoletta pesuaineita.
Vierailija kirjoitti:
Nåmä hajuherkät on asuneet tai työskennelleet hometaloissa ja siten se on vääristänyt hajuaistia. Elimistö muuttunut ja toimii väärin.
Vai ne jotka asuu hometaloissa käyttävät hajusteita pyykeissään?
Mummi Tyrnävältä kirjoitti:
Ilmankos lapset haisee paskalta, kun ei ole huuhteluaineiden ihanaa tuoksua peittämässä sitä lemua.
Kyllä mummit tietää. 👵
Vierailija kirjoitti:
Formaldehydi on ainakin sellainen mitä haluan lapseni päälle tai haisteltavaksi. Not.
Siksi vaatteet pitää pestä ennen käyttöä. Kaikki tekstiilit. Kankaissa on formaldehydiä vaikka ostaisit sitä kotikylän kangaskaupasta. Samoin siinä on homeenestoainetta. Ne poistuvat pesemällä. Eivät hajustamalla.
Vierailija kirjoitti:
En ole hajuherkkä, huuhteluaineen löyhkä on kauhea ihan itsessään. Johtuisiko siitä etten koskaan ole tupakoinut. Läheiseni sanoi, että maailmaan tuli kymmenen kertaa enemmän tuoksuja, kun hän lopetti tupakan.
Vierailija kirjoitti:
Pesuainessa oleva hajuste on allergisoiva ja ei poistu heti kankaasta. Moni ihottamasta kärsivä lapsi on allerginen hajusteelle.
Eikö allergisen lapsen vaatteet kannata ostaa uusina?
Tämä!