Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Ennen jäi 300550 euroa kuukaudessa rahaa käteen nyt jää ehkäpä enintään 30 euroa, jos hyvin käy. Ei oikein motivoi tehdä töitä enää, kun ajatus on että kaikki viedään

Vierailija
10.04.2023 |

On se kumma, että työssäkäynnistä on tehty Suomessa kannattamatonta. Naapurissa asuva ikityötön saa saman ellei jopa enemmän käteen kuin 40 tuntia viikossa raatava duunari. Toivottavasti kokoomus saa tehtyä asialle jotain. Tukiloisilta tuet minimiin ja säästynyt raha takaisin työssäkäyville!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009505689.html

Kommentit (587)

Vierailija
81/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon se sun naapuri saa tukirahoja?

Mä saan reilu 700e.

Unohdit mainita, että tuon lisäksi asumismenosi maksetaan kokonaisuudessaan. Lisäksi lääkärit, lääkkeet, tarpeelliset kodinkoneet ja huonekalut, silmälasit yms. maksetaan 

Ei makseta, jos et ole ihan vasta tullut p-perhe tai muuten pahasti työrajoitteinen. Kaikki muu on niin harkinnanvaraista, että saat yhden asian, jos hyvin käy, mutta joudut kyllä perustelemaan tarpeesi, eikä se ole automaatio kellekään.

Missä harhoissa elätte ???

Suomalainen saa sänkyyn 50e sossusta jos sellaisen tarvitsee.

Itse juuri hain sänkyyn tukea ja kierrätyskeskukseta ostin käytetyn.

Ulkomaalaiset saavat enemmän kun saapuvat maahamme.

Lapsen pyörään sain myös 50e aikoinaan.

En myöskään ramppaa lääkäreissä tai saa kalliita reseptilääkkeitä.

Masennuskääke on käytössä joka maksaa alle kympin kuussa.

Olkaa sitten tästä kateellisia!!!

Silmälasit sain ne rumimmat ja halvimmat 70e kelan tuella.

Nämä tuet saa työssäkävijät joilla palkka on pieni kuten minulla.

Tuet eivät ole todellakaan suuria, vaan palkat törkeän pieniä!!!

Meitä pieni palkkaisia jotka saavat tukia on todella paljon.

Vierailija
82/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sekin tukien saajan vika. Miksi koko ajan verrataan tukiin. Nämä valittajat ja kadehtijat voivat ihan vapaasti vaihtaa tuille mutta kun eivät uskalla. 

Totta kai se on näiden vika. Verorahoistahan nämä tuet maksetaan. Tukien saajiia vielä roudataan tänne koko ajan lisää toiselta puolen maailmaa. Työssäkäyviltähän kaikki nämä rahat on pois.

Yhtä kipeästi kaivattua työntekijää ja veronmaksajaa kohden saadaan helposti 2-3 työvoiman ulkopuolista palveluiden käyttäjää. Kukaan ei näitä taida oikeasti laskea, tai sitten ei voida ääneen puhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

zei zei kirjoitti:

Mistä näitä näitä trollaajia oikein sikiää?? Miten luulet henkilön jolla bruttotulot 1500-1800€/ kk voivan säästää? Pitääkö tulla tänne leveilemään tuloilla?? Vai onko oma syy että vaikkapa siivojan palkka on murto-osa sinun palkasta? Saat varmasti hyvän mielen kun leveilet tuloillasi....

no sitten hankitaan lisää tuloja. Ja kyllä 1800 € bruttotuloistakin voi säästää reilustikin. Minulla esim nuo "pakolliset menot" ovat ilman autojen kuluja 470 €/kk.

Kuka sun asumisen maksaa?

Se on jo tuossa pakollisissa menoissa mukana. Itse asun hyvin hoidetussa pientaloyhtiössä, jossa on matala vastike. Omalla tontilla tietenkin. Eli nämä katsotaan tietenkin taloa ostaessa, eikä sitä että onko "seinä kivan värinen".

Ai sun asumiskulut, sähkö, vesi, ruoka, laskut yhteensä 470e?

Kyllä, Puoliso maksaa toisen mokoman. Asunto on 100 m2 neliö.

Niin sulla on mutta onko tuolla toisella? Hänellä voi olla myös lapsia.

Niin omilla VALINNOILLA vaikutetaan OMIIN menoihin ja tuloihin. Voi asua fiksummin tai vähemmän fiksummin ->kustannukset erit. voi tehdä vähän lapsia tai paljon lapsia -> kustannukset erit. Voi tehdä lapset eri elämäntilanteessa... jne. valintoja valintoja. Ja näillä KAIKILLA on vaikutukset siihen millainen tulo- ja menotaso on. Tottakai tulee yllätyksiä ja sattumuksia, mutta niissäkin tehdään uusia valintoja....

Esim minä vaikka olen optimoinut kulujani vuosia, pystyin tällä viikolla tuosta 470 € menosta vielä tulevaisuuteen nipistämään 3 €/kk pois vakuutusmaksuista, samalla kun lisäsin tulojani 6 €/kk.

Minä pyrin joka viikko joko pienentämään kulujani ilman että se näkyy elintasossani taikka lisäämään tulojani.

Mee hiiteen valintojesi kanssa ja tervetuloa oikeaan elämään missä voi tapahtua mitä vaan.

No eipä oikeastaan. Joku pesukone voi hajota, mutta 50 eurolla saa uuden. Voi sairastua vakavasti, mutta sitten ei rahallakaan ole enää merkitystä.

Miten niin ei ole merkitystä? Kyllä laskut pitää sairaanakin maksaa.

Olen ollut sairauden takia pitkään pois työelämästä ja ihan normaalisti laskut ja ruoka maksetaan.

Vierailija
84/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin hirveästi v....ttaa niin jää työttömäksi. Tule sen jälkeen kertomaan kuinka paljon paremmin asiasi ovat sen jälkeen?  Samalla joku joka haluaa töihin voi tulla korvaamaan sinut. Uskomatonta että jotkut voivat olla kateellisia työttömien pienistä tuloista. Jotta ei jäisi epäselväksi niin se perusturva on laissa ja kansainvälisissä sopimuksissa määritelty ja Suomi on saanut huomautuksia liian pienestä perusturvasta joten kitinäsi sen suhteen on aivan turhaa. Sitä ei edes porvarihallitus kykene murentamaan sormia napsauttamalla. Ne leikkaukset tulevat ikävä kyllä kohdistumaan pieni- ja keskituloisiin eli niihin wannabe rikkaisiin jotka oikeistoa äänestivät.

Vierailija
85/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet ennallaan, palkkoja ylös!

T. Pitkäaikaistyötön

Ei näillä tuilla kukaan herroiksi elä. En pärjää edes kuukautta loppuun yleensä ilman leipäjonoa. Ja jos tekisin töitä ja palkka sama, niin kyllä vituttaisi uhrata koko aikansa tämän kurjan elintason takia.

Opiskele uusi ammatti. Miksi muiden pitäisi kärsiä huonosta uravalinnastasi?

...ja valitse toinen alasi hyvin, sillä jos ensimmäisen pitkää työkokemusta ei lasketa miksikään ja ikää on toiselle valmistuessa 40 tai yli = ei palkata, et voi voittaa.

13

Tradenomiksi ei kannata lukea. Itse olin palkkatuella julkisen yksikössä toimistotöissä ja näin kuinka siivooja siirrettiin toimistosihteeriksi terveysjuttujen takia, hänellä kun on jo vakituinen työpaikka julkisella.

Vierailija
86/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ri motivoi tehdä töitä... Pian noiltakin leikataan ja tuet muuttuu vastikkeelliseksi. Eiköhän se motivaatio löydy taas.

Vierailija
87/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

Ei näillä tuilla kukaan herroiksi elä. En pärjää edes kuukautta loppuun yleensä ilman leipäjonoa. Ja jos tekisin töitä ja palkka sama, niin kyllä vituttaisi uhrata koko aikansa tämän kurjan elintason takia.

...ja valitse toinen alasi hyvin, sillä jos ensimmäisen pitkää työkokemusta ei lasketa miksikään ja ikää on toiselle valmistuessa 40 tai yli = ei palkata, et voi voittaa.

13

Tradenomiksi ei kannata lukea. Itse olin palkkatuella julkisen yksikössä toimistotöissä ja näin kuinka siivooja siirrettiin toimistosihteeriksi terveysjuttujen takia, hänellä kun on jo vakituinen työpaikka julkisella.

Olinko se minä? Minut siirrettiin laitoshuoltajan töistä sihteeriksi.

Vierailija
88/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

13

Hohhoijaa näitä tarinoita. Mistä tiedät ettei se siivooja ollut maisteri?

Vierailija
89/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

13

Tiedän.

Vierailija
90/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loiset saunan taakse!!!

Vierailija
91/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

13

Etkö tiedä, että julkisella on oikeus saada siirto muihin tehtäviin, jos on terveysvaivoja?

Vierailija
92/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

13

Komppaan. T. Työtön tradenomi

Vierailija
93/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen lupaamien veronalennuksien jälkeen saan rahaa useita satoja euroja enemmän kuukaudessa jätettäväksi pankkitilille. Jo nyt jää tuhansia euroja joka kuukausi.

Mitään tukia, joihin on luvattu vähennyksiä säästöjen takia, en saa eikä esim. apteekin tai terveyskeskuksien omavastuiden nosto vaikuttaisi minuun, kun en käytä tai tarvitse. Eli siten ihan kaikki mitä vaalivoittaja Kokoomus antaa tuloveroihin alennuksia, on minulle vain puhdasta plussaa.

Vierailija
94/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat kateellisia aivan kaikesta!

Empatiakyvyttömiä, ilkeitä mulkkuja!

Köyhän, sairaan pitäisi kärsiä jos ei töihin kykene.

Päivittäinen ruoskiminen olisi oikein ja lapset ja häpeäpaaluun

Vierailija
95/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

13

Kaveri opiskeli kajaanissa pelikehitystä tradenomilinjalla ja kyllä se sillä työllistyi ja ihan ok palkkaakin saa. Se on sitten eri asia kannattiko.

Vierailija
96/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

13

Etkö tiedä, että julkisella on oikeus saada siirto muihin tehtäviin, jos on terveysvaivoja?

Tradenomiksi opiskelemaan haki vuosi sitten 59952 ja pääsi vain 4781

Mutta tradenomeja on palkkatuella valtion virastoissa asiantuntijana, saa olla vuoden.

Vierailija
97/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ri motivoi tehdä töitä... Pian noiltakin leikataan ja tuet muuttuu vastikkeelliseksi. Eiköhän se motivaatio löydy taas.

Siis ketä ei motivoi? Menepä takaisin nukkumaan ja lopeta se ryyppääminen.

Vierailija
98/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se vaan on niin että kuin fiksusti osaa rahansa käyttää. Minulla jää kuukaudessa käteen niiden "maagisten pakollisten menojen" jälkeen sellainen 3500 €.

Hyppää kaivoon 💩

Taitaapi sinua vituttaa. Hyvä niin. Mutta fiksummat pärjää. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Palkkani on siis nettona 3800 ja tuon verran jää "vapaaseen kulutukseen" kuukausittain.

Tämä on huono trollaus.

Vierailija
99/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni tienaamme hyvin ja rahaa jää n 6000 kuussa käyttöön.

On mökit, paljut ja lapsilla mopoautot ja hyvä tulevaisuus.

Saimme hyvin perintöä molemmat joista olemme säästöön laittaneet säntillisesti joka kuukausi jotta pääsemme sitten matkustelemaan lomilla.

On oma syy jos et pärjää palkalla.

Lue lue lue, kouluttaudu ja nauti elämästäsi.

Vierailija
100/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se vaan on niin että kuin fiksusti osaa rahansa käyttää. Minulla jää kuukaudessa käteen niiden "maagisten pakollisten menojen" jälkeen sellainen 3500 €.

Hyppää kaivoon 💩

Taitaapi sinua vituttaa. Hyvä niin. Mutta fiksummat pärjää. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Palkkani on siis nettona 3800 ja tuon verran jää "vapaaseen kulutukseen" kuukausittain.

Jää toki. Valehtelijoille tai sitten asut äitisi kanssa joka maksaa laskut. Muuten ei ole mahdollista. Itse olen läpeensä pihi mutta 800e pienempään summaan en kuukaudessa ole vielä onnistunut elinkustannuksiani vähentämään. Menee aika pakosti vain. Ruoka,bensa ja lämpö. Ym. En käy missään kun ei kiinnosta. En osta kuin pakolliset. En juo enkä polta mitään mitä ei hanasta, lehmästä tai metsästä saa.

tuloja saa muualtakin kuin PALKKATYÖSTÄ. minun nettoPALKKA ei nettoTULOT, on 3800...

Hoksaatko? epäilen...

Olisikin ihme, jos noin hyvin tienaavalla ei olisi myös pääomatuloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan