Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Ennen jäi 300550 euroa kuukaudessa rahaa käteen nyt jää ehkäpä enintään 30 euroa, jos hyvin käy. Ei oikein motivoi tehdä töitä enää, kun ajatus on että kaikki viedään

Vierailija
10.04.2023 |

On se kumma, että työssäkäynnistä on tehty Suomessa kannattamatonta. Naapurissa asuva ikityötön saa saman ellei jopa enemmän käteen kuin 40 tuntia viikossa raatava duunari. Toivottavasti kokoomus saa tehtyä asialle jotain. Tukiloisilta tuet minimiin ja säästynyt raha takaisin työssäkäyville!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009505689.html

Kommentit (587)

Vierailija
101/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa olet vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista, jos heidät irtisanotaan ja ansiosidonnaista huononnetaan.

Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.

Käytännössä kaikki maksavat vain oman osuutensa yhtiölainoista. Jos joku ei pysty maksamaan, taloyhtiö ottaa asunnon haltuunsa ja joko vuokraa tai myy asunnon. Asunnon uusi omistaja vastaa sen asunnon veloista, mutta velka huomioidaan myyntihinnassa. Tästä on turha yrittää tehdä mitään kauhuskenaariota.

Vierailija
102/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna veroprosenttia piti nostaa, koska asuntolainan korkovähennys poistui ja moni kunta ja kaupunki nosti kiinteistöveroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet ennallaan, palkkoja ylös!

T. Pitkäaikaistyötön

Ei näillä tuilla kukaan herroiksi elä. En pärjää edes kuukautta loppuun yleensä ilman leipäjonoa. Ja jos tekisin töitä ja palkka sama, niin kyllä vituttaisi uhrata koko aikansa tämän kurjan elintason takia.

Opiskele uusi ammatti. Miksi muiden pitäisi kärsiä huonosta uravalinnastasi?

...ja valitse toinen alasi hyvin, sillä jos ensimmäisen pitkää työkokemusta ei lasketa miksikään ja ikää on toiselle valmistuessa 40 tai yli = ei palkata, et voi voittaa.

13

Tradenomiksi ei kannata lukea. Itse olin palkkatuella julkisen yksikössä toimistotöissä ja näin kuinka siivooja siirrettiin toimistosihteeriksi terveysjuttujen takia, hänellä kun on jo vakituinen työpaikka julkisella.

Komppaan. T. Työtön tradenomi

Itse älysin vaihtaa alaa kun ei ollut sukulaissuhteita firmojen johdossa tai virastoissa. Ei tradenomina työllisty juuri missään. Työnantaja näkee tradenomin merkonomina joka ei osaa kunnolla kirjanpitoa eli huonompi tutkinto. Täysin tarpeeton väliporras, kauppatieteen maisterin paperit ovat vasta jotain työmarkkinoilla.

Vierailija
104/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja mieheni tienaamme hyvin ja rahaa jää n 6000 kuussa käyttöön.

On mökit, paljut ja lapsilla mopoautot ja hyvä tulevaisuus.

Saimme hyvin perintöä molemmat joista olemme säästöön laittaneet säntillisesti joka kuukausi jotta pääsemme sitten matkustelemaan lomilla.

On oma syy jos et pärjää palkalla.

Lue lue lue, kouluttaudu ja nauti elämästäsi.

Tarkoitat siis, että peri peri peri ja nauti elämästäsi, ettehän tekään ole palkoillanne tuota tavarataivasta rakentaneet?

Vierailija
105/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

Ei näillä tuilla kukaan herroiksi elä. En pärjää edes kuukautta loppuun yleensä ilman leipäjonoa. Ja jos tekisin töitä ja palkka sama, niin kyllä vituttaisi uhrata koko aikansa tämän kurjan elintason takia.

...ja valitse toinen alasi hyvin, sillä jos ensimmäisen pitkää työkokemusta ei lasketa miksikään ja ikää on toiselle valmistuessa 40 tai yli = ei palkata, et voi voittaa.

13

Tradenomiksi ei kannata lukea. Itse olin palkkatuella julkisen yksikössä toimistotöissä ja näin kuinka siivooja siirrettiin toimistosihteeriksi terveysjuttujen takia, hänellä kun on jo vakituinen työpaikka julkisella.

Hohhoijaa näitä tarinoita. Mistä tiedät ettei se siivooja ollut maisteri?

Mulla on laitoshuoltajan paperit ja mut siirrettiin sihteeriksi.

Vierailija
106/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saimme hyvin perintöä molemmat joista olemme säästöön laittaneet säntillisesti joka kuukausi jotta pääsemme sitten matkustelemaan lomilla.

Minäkin saan lähivuosina miljoonaperinnön (en siis toivo kenenkään kuolemaa, mutta mummolla ikää jo 96 ja olen ainut perillinen) ja sen jälkeen uskon todells pärjääväni 2300 euron bruttopalkallani aika mukavasti.

Vierailija
107/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä trollaus taas. Miten sinä laitat perinnöstä kuukausittain säästöön? Se tulee kerralla.

Vierailija
108/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa olet vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista, jos heidät irtisanotaan ja ansiosidonnaista huononnetaan.

Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.

Käytännössä kaikki maksavat vain oman osuutensa yhtiölainoista. Jos joku ei pysty maksamaan, taloyhtiö ottaa asunnon haltuunsa ja joko vuokraa tai myy asunnon. Asunnon uusi omistaja vastaa sen asunnon veloista, mutta velka huomioidaan myyntihinnassa. Tästä on turha yrittää tehdä mitään kauhuskenaariota.

Kannattaisi sun lukea talouslehtiä, asuntokauppa ei käy ja vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta esim. Helsingissä yli 4000 vuokra-asuntoa tyhjänä, Vantaalla yli 2000 ja Espoossa yli 2000. Lisäksi 5000 ihmistä kuolee kuukaudessa, eläkeläisiä kun on paljon.

Vierailija
109/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se vaan on niin että kuin fiksusti osaa rahansa käyttää. Minulla jää kuukaudessa käteen niiden "maagisten pakollisten menojen" jälkeen sellainen 3500 €.

Hyppää kaivoon 💩

Taitaapi sinua vituttaa. Hyvä niin. Mutta fiksummat pärjää. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Palkkani on siis nettona 3800 ja tuon verran jää "vapaaseen kulutukseen" kuukausittain.

Tämä on huono trollaus.

Voi olla, mutta kai se nyt mahdollista on että joku oikeasti tienaa tuon 3800 netto.

Vierailija
110/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainan korot, sähkö, vakuutusmaksut , bensa, ruoka. Jo nämä tekevät meillä ( ja monessa muussa perheessä ) sen, että eipä tarvi uusia vaatteita/ kenkiä tai vaikkapa uusia huonekaluja miettiä. Tervetuloa Suomeen tekemään töitä..?

Vierailija
111/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen lupaamien veronalennuksien jälkeen saan rahaa useita satoja euroja enemmän kuukaudessa jätettäväksi pankkitilille. Jo nyt jää tuhansia euroja joka kuukausi.

Mitään tukia, joihin on luvattu vähennyksiä säästöjen takia, en saa eikä esim. apteekin tai terveyskeskuksien omavastuiden nosto vaikuttaisi minuun, kun en käytä tai tarvitse. Eli siten ihan kaikki mitä vaalivoittaja Kokoomus antaa tuloveroihin alennuksia, on minulle vain puhdasta plussaa.

Kyseinen veronalennus on samanlainen lupaus kuin oli Antti Rinteen vappusatanen ,luvassa on veronkorotuksia joten maksat satoja euroja ylimääräistä kuukaudessa.

Apinaa koijataan apinaa pumpataan....

Vierailija
112/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloussanomissa oli, että vuonna 2021 rakennetussa kerrostalokaksiossa on yhtiövastike+rahoitusvastike ollut 485, tänä vuonna tuo summa nousee eli on 1212 ja ensi vuonna 1641. Ja osalla tuohon tulee vielä lisäksi asuntolaina.

Vierailija
113/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainan korot, sähkö, vakuutusmaksut , bensa, ruoka. Jo nämä tekevät meillä ( ja monessa muussa perheessä ) sen, että eipä tarvi uusia vaatteita/ kenkiä tai vaikkapa uusia huonekaluja miettiä. Tervetuloa Suomeen tekemään töitä..?

Olet ostanut liian hienon asunnon ja ottanut isot asuntovelat. Se ei ole muiden syy.

Vierailija
114/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

13

Komppaan. T. Työtön tradenomi

Itse älysin vaihtaa alaa kun ei ollut sukulaissuhteita firmojen johdossa tai virastoissa. Ei tradenomina työllisty juuri missään. Työnantaja näkee tradenomin merkonomina joka ei osaa kunnolla kirjanpitoa eli huonompi tutkinto. Täysin tarpeeton väliporras, kauppatieteen maisterin paperit ovat vasta jotain työmarkkinoilla.

Itselläni taitaa olla sama edessä. En vaan jaksaisi opiskella enää yhtään, kun muutama tutkinto jo löytyy. Olisi kiva päästä kiinni palkkatyöhön.

Vierailija
115/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

13

Hohhoijaa näitä tarinoita. Mistä tiedät ettei se siivooja ollut maisteri?

Mulla on laitoshuoltajan paperit ja mut siirrettiin sihteeriksi.

Nonni, ilmankos merkonomeille ja tradenomeille ei ole enää töitä.

Vierailija
116/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloussanomissa oli, että vuonna 2021 rakennetussa kerrostalokaksiossa on yhtiövastike+rahoitusvastike ollut 485, tänä vuonna tuo summa nousee eli on 1212 ja ensi vuonna 1641. Ja osalla tuohon tulee vielä lisäksi asuntolaina.

Uudet kerrostalo-osakkeet on lääkäreille, asianajajille ja muille hyväpalkkaisille tarkoitettu, ei ne ole normiduunareille.

Vierailija
117/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekevälle töitä löytyy. Kun lukee ahkerasti ja kouluttautuu hyvästi, niin alkaa saada aikuisena hyvää palkkaa. Voi hankkia talot, mökit, autot , kaukomatkat pari kertaa vuodessa. Lapsille applet, mopot sähkömönkijöt, mopoautot, mopot, ajokortit, vaihto-oppilasvuodet Jenkeissä, viikonloppupiipahdukset Pariisissa, Lontoossa ja niin päin pois.

Sijoituksiin riittää myös laittaa tonni kuussa. Kun suku on ahkeraa, niin hyvät perinnöt myös tulossa.

Kannattaa lapsesta asti nukkua hyvin. On kuin laittaisi rahaa pankkiin.

Vierailija
118/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla pitäisi palauttaa taas voimaan vanhat kunnon työsuhdeasunnot. Se olisi konkreettinen asia, joka auttaisi työvoimapulaan ja työntekijän ansioihin. Matalapalkka duunareiden ei kannata muuttaa etelään, kun vuokrat vie nyt niin suuren osan nettopalkasta. Tilanne olisi ihan erilainen, jos vuokra olisi 400 euroa kuussa, niin silloin olisi motivaatiota ottaa hommia vastaan. Ostovoima lisääntyisi ja käteen jäisi reilusti enemmän kuin tukien varassa eläessä.

Eli yksi konkreettinen lääke on olemassa. On sitten eri asia, haluaako työnantajat tarttua siihen.

Vierailija
119/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ei saa palkkoja nostettua, mutta tukia ne pystyy leikkaamaan. Näin työnteko on kannattavampaa kuin työttömänä oleminen, ainoa vaan että ollaan jo tilanteessa jossa moni työssäkäyvä joutuu hakemaan tukia pärjätäkseen ainakin pääkaupunkiseudulla jossa asuminen on erittäin kallista.

Vierailija
120/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jollakin on tuollaisessa sijoitusasunto niin tuota korotusta ei voi lyödä vuokraan, koska vuokraa saa nostaa vaan kerran vuodessa vuokrasopimuksessa olevalla prosenttimäärällä.

Ja kuka maksaa vuokraa kaksiosta lähes 2000 euroa?