Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Primaspan raskauden alussa

Vierailija
17.09.2024 |

Epäilyttää aloittaa käyttö, kun olen ensisynnyttäjä. Vähän on ylipainoa mutta muuten raskaus sujunut hienosti ja arvot kaikin puolin hyvät. Minulle määräsi mini-aspiiinin tosi nuori lääkäri, enkä oikein haluaisi uskoa tuota tarpeelliseksi. Täytyykö noita alkaa syömään? Kysyisinkö neuvolasta vielä toisen mielipiteen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollekin tullut ongelmia tai sivuvaikutuksia tästä?

Vierailija
2/11 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi määrättiin? Oliko neuvolalääkäri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ensimmäinen neuvolalääkäri.

Koska kaksi riskitekijää täyttyi, ensisynnyttäjyys ja ylipaino (bmi vähän yli 30). En tajunnut kyseenalaistaa asia ennenkuin kotona kun aloin tutkia lääkettä.. Olen täysin terve ja tutkimukset olleet hyviä arvoiltaan. Onko siis järkeä ns turhaa tuota aloittaa?

Vierailija
4/11 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä määrätään, kun on olut toistuvia varhaisraskauden keskenmenoja, vähintään 3 kpl ja lisäksi naisella on todettu fosfolipidivasta-aineita. Silloin Primaspan aloitetaan jo raskauden suunnitteluvaiheessa.

Vierailija
5/11 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä määrätään, kun on olut toistuvia varhaisraskauden keskenmenoja, vähintään 3 kpl ja lisäksi naisella on todettu fosfolipidivasta-aineita. Silloin Primaspan aloitetaan jo raskauden suunnitteluvaiheessa.

Ilmeisesti siis voisin huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä toista ,mielipidettä? Tuntuu turhalta myrkyltä ottaa, kun kaikki sujuu raskaudessa niin mallikkaasti..

Vierailija
6/11 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on käypähoidon suositus Suomessa, voit itse vaikka tarkistaa googlaamalla käypähoito primaspan raskaus. Eli saat varmasti saman suosituksen kysyitpä keneltä lääkäriltä tahansa. Kukaanhan ei sinua pakota lääkettä syömään.

Minulla oli kanssa kaksi riskitekijää, ensisynnyttäjyys ja ikää 40 joten aloitin primaspanin viikolla 12.

Vierailija
7/11 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan on käypähoidon suositus Suomessa, voit itse vaikka tarkistaa googlaamalla käypähoito primaspan raskaus. Eli saat varmasti saman suosituksen kysyitpä keneltä lääkäriltä tahansa. Kukaanhan ei sinua pakota lääkettä syömään.

Minulla oli kanssa kaksi riskitekijää, ensisynnyttäjyys ja ikää 40 joten aloitin primaspanin viikolla 12.

Synnytitkö terveen vauvan ilman komplikaatioita?

Vierailija
8/11 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on todella pieni asa annos ja hyvin siedetty. Parempi vaihtoehto kuin saada veritulppa raskaana. Ajatteleppa kun joutuisit liuotushoitoon vauvan kanssa, ei hyvää seuraa.. 

Ennen mahdollista seuraavaa raskautta voit hankkiutua eroon ylipainosta, sitten ei ole tarvetta enää jos ei muiden riskien takia.. Se ylipaino on sinulle ja vauvalle paljon isompi riski kuin tuo lääke, joka pienentää niitä ylipainon tuomia riskejä.

Vierailija
9/11 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueppa tilastoja tai Käypä hoidon lähteet. Kannattaa se uskoa lääkärin suositusta, vaikka ei sinua kukaan pakota.

Itse hankitut kilot, niin nyt vauvan vuoksi kanna vastuu!

Vierailija
10/11 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tuo, että kiloja on vähän liikaa kertynyt, MUTTA onko ylipaino itsessään todellakin pahaksi jos on täysin terve ja istukka "siisti", sikiö kunnossa, veriarvot kohdillaan? Oletteko silti sitä mieltä, että varoiksi kannattaa tuo aloittaa?

Vierailija
11/11 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta tuo, että kiloja on vähän liikaa kertynyt, MUTTA onko ylipaino itsessään todellakin pahaksi jos on täysin terve ja istukka "siisti", sikiö kunnossa, veriarvot kohdillaan? Oletteko silti sitä mieltä, että varoiksi kannattaa tuo aloittaa?

Sun bmi on yli 30. Sä olet obeesi, et "vähän ylipainoinen". Ei niillä veriarvoilla tai sikiön kunnolla ole mitään merkitystä siinä vaiheessa kun sulla on keuhkoembolia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä