Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Ennen jäi 300550 euroa kuukaudessa rahaa käteen nyt jää ehkäpä enintään 30 euroa, jos hyvin käy. Ei oikein motivoi tehdä töitä enää, kun ajatus on että kaikki viedään

Vierailija
10.04.2023 |

On se kumma, että työssäkäynnistä on tehty Suomessa kannattamatonta. Naapurissa asuva ikityötön saa saman ellei jopa enemmän käteen kuin 40 tuntia viikossa raatava duunari. Toivottavasti kokoomus saa tehtyä asialle jotain. Tukiloisilta tuet minimiin ja säästynyt raha takaisin työssäkäyville!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009505689.html

Kommentit (587)

Vierailija
41/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan utopiaa on sellainen, että jos tukiin tulee leikkauksia, että ne rahat sitten annettaisiin duunareille.

Kokoomus ei pidä kuin rikkaista huolta! Se on nähty kaikkina näinä kymmeninä vuosina mitä tätä armasta Suomen maata olen tallustanut. Laittakaahan nyt merkille, kun ennustan tulevan... rikkaat rikastuu. Pienpalkkalaisen töissäkäynti kallistuu ja muuttuu yhä enemmän kannattamattomaksi. Eläkeläiset saa kärsiä toden teolla ja työttömät vasta saakin päivärahaa minimoidaan ja aikaa lyhennetään kuvitelmalla, että "näin työllistyvät nopeammin". Nyt jo nähtäbävillä terveydenhoidon kehitys... ei aikoja minnekään ellet ole kuolemassa ja köyhänä ei silloinkaan! Koska autottomana et pääse mihinkään kun kela-kyydit vähennetty ja taksitkaan ei tule vaikka sovittu. Osin omakohtainen kokemus ja loppupuoli vanhempien ja heidänn tuttujen.

Työttömyydestä ja päivärahoista sen verran, että nyt oon töissä mutta vaikka kuinka haet, ei sinne töihin niin vain mennä. Kyllä se on työnantajan ensin annettava sitä työtä mistä saa oikein palkkaa. Erijuttu on, jos kokoomus ajattelee sitä orjatyön lisäämistä! Silloin on juu. Mutta mite elät kun kulutkin tulee maksettavaksi? Oon sitä mieltä, et jos pitää ilman muka tehdä, niin kulukorvaus on oltava normi palkan verran!

Oon nimittäin itse ikäni ollut sekä paljon työtön kuin paljon työssä. Suhtanteiden mukaan. Aina on ollut vaikee saada työtä. Nythän vielä vaikeutettiin työnhakua, eli tehtiin 4 paikan pakkohaku per kk. Työnantaja oikein ihmetteli " niin, oletko oikeasti hakemassa töitä?" Kun kyselin perään lähettämääni sähköpostia. Oli poistanut se mutta löyti selaimen roskakorista vielä. Kokeilen hakea jo uusia paikkoja, sillä nykyinen m

Osa-aikatyö loppuu kohta. Näitä osa-aikaisia tehdessä katoas palkkatukikin. Hiton kummallista. 5-12 tuntia viikko vie koko palkkatukimahdollisuuden. Jo siis 5 tuntia viikko riittää siihen, et tuki palaa ja työllistymisestä on 500% vaikeampaa!

Mutta sen voin kertoa et tuilla ei todellakaan elä mutta ei elä töitä tehdenkään!!!! On vai suorittamista ja rahankaskentaa ettei nälkään kuole, nii päivästä toiseen!!

Vierailija
42/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin meitä kusetettiin ja kupattiin koronan varjolla tehdyillä perusteettomilla hinnan nousuilla, ja sen jälkeen Ukrainan sodan varjolla tehdyillä perusteettomilla energian ja ruuan hinnan nousuilla. Tähän päälle tämä "vihreä siirtymä" ja soppa on valmis.

Minun juoksevat ja pakolliset menot on kasvaneet juuri sen noin 300-500€/kuukausi, eikä käytettävissä olevat netto tulot ole kasvaneet yhtään.

Tämä raha on jätetty automaattisesti pois kaikesta muusta elämisestä, säästämisestä ja kulutuksesta.

Meitä samassa tilanteessa olevia on varmaan yli miljoona henkeä nykyään? Elämä alkaa olla pelkkää säästöliekillä elämistä ja selviytymis taistelua tilipäivien välillä. Karu totuus.

Tämä tilanne johtaa alle vuoden sisään Suomessa todella suureen konkurssi aaltoon kun kulutuskyky ja ostovoima on ajettu nyt täysin nollaan.

Tämä tulee reaalisoitumaan hyvin karulla tavalla meidän eteen ihan lähi kuukausina.

Joo, ja tässä on alkanut jo itse kukin miettimään viimeisen parin vuoden aikana työssäkäynnin järkeä näillä 2000€/kk nettotuloilla kun elämä on muuttunut pelkäksi selviytymis seikkailuksi tilipäivien välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin meitä kusetettiin ja kupattiin koronan varjolla tehdyillä perusteettomilla hinnan nousuilla, ja sen jälkeen Ukrainan sodan varjolla tehdyillä perusteettomilla energian ja ruuan hinnan nousuilla. Tähän päälle tämä "vihreä siirtymä" ja soppa on valmis.

Minun juoksevat ja pakolliset menot on kasvaneet juuri sen noin 300-500€/kuukausi, eikä käytettävissä olevat netto tulot ole kasvaneet yhtään.

Tämä raha on jätetty automaattisesti pois kaikesta muusta elämisestä, säästämisestä ja kulutuksesta.

Meitä samassa tilanteessa olevia on varmaan yli miljoona henkeä nykyään? Elämä alkaa olla pelkkää säästöliekillä elämistä ja selviytymis taistelua tilipäivien välillä. Karu totuus.

Tämä tilanne johtaa alle vuoden sisään Suomessa todella suureen konkurssi aaltoon kun kulutuskyky ja ostovoima on ajettu nyt täysin nollaan.

Tämä tulee reaalisoitumaan hyvin karulla tavalla meidän eteen ihan lähi kuukausina.

Joo, ja tässä on alkanut jo itse kukin miettimään viimeisen parin vuoden aikana työssäkäynnin järkeä näillä 2000€/kk nettotuloilla kun elämä on muuttunut pelkäksi selviytymis seikkailuksi tilipäivien välillä.

Myy se kämppäsi, muuta vuokralle, niin helpottaa. Omistusasuminen on tarkoitettu keskiluokalle, jota sinä et ole, etkä ollut ennen nykyisiä kriisejä.

Vierailija
44/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

zei zei kirjoitti:

Mistä näitä näitä trollaajia oikein sikiää?? Miten luulet henkilön jolla bruttotulot 1500-1800€/ kk voivan säästää? Pitääkö tulla tänne leveilemään tuloilla?? Vai onko oma syy että vaikkapa siivojan palkka on murto-osa sinun palkasta? Saat varmasti hyvän mielen kun leveilet tuloillasi....

no sitten hankitaan lisää tuloja. Ja kyllä 1800 € bruttotuloistakin voi säästää reilustikin. Minulla esim nuo "pakolliset menot" ovat ilman autojen kuluja 470 €/kk.

Kuka sun asumisen maksaa?

Se on jo tuossa pakollisissa menoissa mukana. Itse asun hyvin hoidetussa pientaloyhtiössä, jossa on matala vastike. Omalla tontilla tietenkin. Eli nämä katsotaan tietenkin taloa ostaessa, eikä sitä että onko "seinä kivan värinen".

Ai sun asumiskulut, sähkö, vesi, ruoka, laskut yhteensä 470e?

Kyllä, Puoliso maksaa toisen mokoman. Asunto on 100 m2 neliö.

Niin sulla on mutta onko tuolla toisella? Hänellä voi olla myös lapsia.

Niin omilla VALINNOILLA vaikutetaan OMIIN menoihin ja tuloihin. Voi asua fiksummin tai vähemmän fiksummin ->kustannukset erit. voi tehdä vähän lapsia tai paljon lapsia -> kustannukset erit. Voi tehdä lapset eri elämäntilanteessa... jne. valintoja valintoja. Ja näillä KAIKILLA on vaikutukset siihen millainen tulo- ja menotaso on. Tottakai tulee yllätyksiä ja sattumuksia, mutta niissäkin tehdään uusia valintoja....

Esim minä vaikka olen optimoinut kulujani vuosia, pystyin tällä viikolla tuosta 470 € menosta vielä tulevaisuuteen nipistämään 3 €/kk pois vakuutusmaksuista, samalla kun lisäsin tulojani 6 €/kk.

Minä pyrin joka viikko joko pienentämään kulujani ilman että se näkyy elintasossani taikka lisäämään tulojani.

Vierailija
45/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ansiosidonnaista huononnetaan niin ihmiset eroavat liitoista jolloin työnantaja saa sanella ehdot eli saa poistaa vuorolisät vakituisilta.

EK on halunnut poistaa vuorolisät jo pitkään ja Kokoomus ajaa EK: n asiaa.

Vierailija
46/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on hyväpalkkainen ala jos noin paljon saa kuukaudessa . Kyllä siitä käteen jää paljonkin ellei ole tuhlaaja.. ihme valitusta taas..

Vierailija
47/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suomella on rahaa maksaa 33 miljardia eläkkeitä, mutta 4,9 miljardin työttömyyskorvauksia taas oltaisiin leikkaamassa ja työttömillä on lapsia.

Vierailija
48/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se vaan on niin että kuin fiksusti osaa rahansa käyttää. Minulla jää kuukaudessa käteen niiden "maagisten pakollisten menojen" jälkeen sellainen 3500 €.

No just. Mun nettopalkka ei ole edes puolta tuosta summasta. Siitä onkin kivaa säästää.

Vierailija
49/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se vaan on niin että kuin fiksusti osaa rahansa käyttää. Minulla jää kuukaudessa käteen niiden "maagisten pakollisten menojen" jälkeen sellainen 3500 €.

Hyppää kaivoon 💩

Taitaapi sinua vituttaa. Hyvä niin. Mutta fiksummat pärjää. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Palkkani on siis nettona 3800 ja tuon verran jää "vapaaseen kulutukseen" kuukausittain.

Jää toki. Valehtelijoille tai sitten asut äitisi kanssa joka maksaa laskut. Muuten ei ole mahdollista. Itse olen läpeensä pihi mutta 800e pienempään summaan en kuukaudessa ole vielä onnistunut elinkustannuksiani vähentämään. Menee aika pakosti vain. Ruoka,bensa ja lämpö. Ym. En käy missään kun ei kiinnosta. En osta kuin pakolliset. En juo enkä polta mitään mitä ei hanasta, lehmästä tai metsästä saa.

Vierailija
50/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sekin tukien saajan vika. Miksi koko ajan verrataan tukiin. Nämä valittajat ja kadehtijat voivat ihan vapaasti vaihtaa tuille mutta kun eivät uskalla. 

Totta kai se on näiden vika. Verorahoistahan nämä tuet maksetaan. Tukien saajiia vielä roudataan tänne koko ajan lisää toiselta puolen maailmaa. Työssäkäyviltähän kaikki nämä rahat on pois.

Valtion antamat rahat ei ole keneltäkään pois, se raha minkä valtio antaa, palautuu kiertoon köyhiltä nopeasti. Mitä nopeammin raha kiertää, sitä enemmän verotuloja valtio saa ja talous pyörii, kun rahat tuhlataan eikä säästetä tileillä.

Myös työttömiä tarvitaan hillitsemään palkkakehitystä ja hintojen nousua.

Nyt pyritään mahdottomaan. Yritetään saada ihmiset töihin palkalla, millä ei tulla toimeen.

Vierailija
51/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos omat nettotulosi eivät ole kasvaneet YHTÄÄN 3 vuodessa, saat siitä syyttää vain omaa typeryyttäsi. Minulla on nettotulot kasvaneet viimeisen 5 vuoden aikana käytännössä joka VIIKKO.

Vierailija
52/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, joista 25 miljardia nyt työssäkäyvien palkoista, 5 miljardia rahastosta ja 3 miljardia kansan- ja takuueläkkeitä verorahoista.

Vierailija
53/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2400 brutto palkasta eläkemaksu on 180 euroa kuukaudessa, josta 2,7 euroa menee sun omaan eläkkeeseen ja loput nyt eläkkeellä oleville kotiin.

Vierailija
54/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä käyvän tttukiraha on noin 150 euroa kuussa isompi kuin työssä käymättömän. Joten ap puhuu omiaan tietämättömyyttään tai valehtelee.

"Kela soveltaa lakia niin, että toimeentulotukea saava saa ansaita vapaasti 150 euroon asti, ennen kuin tulo vaikuttaa toimeentulotuen määrään"

google toimeentulotuki työssäkäynti

Vierailija
55/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en valita

Vierailija
56/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyppää kaivoon 💩

Taitaapi sinua vituttaa. Hyvä niin. Mutta fiksummat pärjää. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Palkkani on siis nettona 3800 ja tuon verran jää "vapaaseen kulutukseen" kuukausittain.

Jää toki. Valehtelijoille tai sitten asut äitisi kanssa joka maksaa laskut. Muuten ei ole mahdollista. Itse olen läpeensä pihi mutta 800e pienempään summaan en kuukaudessa ole vielä onnistunut elinkustannuksiani vähentämään. Menee aika pakosti vain. Ruoka,bensa ja lämpö. Ym. En käy missään kun ei kiinnosta. En osta kuin pakolliset. En juo enkä polta mitään mitä ei hanasta, lehmästä tai metsästä saa.

Metsästä tulee mieleen lähinnä nk. korpikuusen kyynel.

Vierailija
57/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisiä on 1 600 000 eli miljoona kuusisataa tuhatta ja työttömiä 300 000 eli kolmesataatuhatta.

Vierailija
58/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

zei zei kirjoitti:

Mistä näitä näitä trollaajia oikein sikiää?? Miten luulet henkilön jolla bruttotulot 1500-1800€/ kk voivan säästää? Pitääkö tulla tänne leveilemään tuloilla?? Vai onko oma syy että vaikkapa siivojan palkka on murto-osa sinun palkasta? Saat varmasti hyvän mielen kun leveilet tuloillasi....

no sitten hankitaan lisää tuloja. Ja kyllä 1800 € bruttotuloistakin voi säästää reilustikin. Minulla esim nuo "pakolliset menot" ovat ilman autojen kuluja 470 €/kk.

Kuka sun asumisen maksaa?

Se on jo tuossa pakollisissa menoissa mukana. Itse asun hyvin hoidetussa pientaloyhtiössä, jossa on matala vastike. Omalla tontilla tietenkin. Eli nämä katsotaan tietenkin taloa ostaessa, eikä sitä että onko "seinä kivan värinen".

Ai sun asumiskulut, sähkö, vesi, ruoka, laskut yhteensä 470e?

Kyllä, Puoliso maksaa toisen mokoman. Asunto on 100 m2 neliö.

Niin sulla on mutta onko tuolla toisella? Hänellä voi olla myös lapsia.

Niin omilla VALINNOILLA vaikutetaan OMIIN menoihin ja tuloihin. Voi asua fiksummin tai vähemmän fiksummin ->kustannukset erit. voi tehdä vähän lapsia tai paljon lapsia -> kustannukset erit. Voi tehdä lapset eri elämäntilanteessa... jne. valintoja valintoja. Ja näillä KAIKILLA on vaikutukset siihen millainen tulo- ja menotaso on. Tottakai tulee yllätyksiä ja sattumuksia, mutta niissäkin tehdään uusia valintoja....

Esim minä vaikka olen optimoinut kulujani vuosia, pystyin tällä viikolla tuosta 470 € menosta vielä tulevaisuuteen nipistämään 3 €/kk pois vakuutusmaksuista, samalla kun lisäsin tulojani 6 €/kk.

Minä pyrin joka viikko joko pienentämään kulujani ilman että se näkyy elintasossani taikka lisäämään tulojani.

Mee hiiteen valintojesi kanssa ja tervetuloa oikeaan elämään missä voi tapahtua mitä vaan.

Vierailija
59/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa olet vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista, jos heidät irtisanotaan ja ansiosidonnaista huononnetaan.

Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.

Vierailija
60/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa olet vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista, jos heidät irtisanotaan ja ansiosidonnaista huononnetaan.

Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.

1000 netto eläkettä saava mummo voi joutua maksamaan irtisanotun naapurin yhtiölainaa.

Vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän