Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Ennen jäi 300550 euroa kuukaudessa rahaa käteen nyt jää ehkäpä enintään 30 euroa, jos hyvin käy. Ei oikein motivoi tehdä töitä enää, kun ajatus on että kaikki viedään

Vierailija
10.04.2023 |

On se kumma, että työssäkäynnistä on tehty Suomessa kannattamatonta. Naapurissa asuva ikityötön saa saman ellei jopa enemmän käteen kuin 40 tuntia viikossa raatava duunari. Toivottavasti kokoomus saa tehtyä asialle jotain. Tukiloisilta tuet minimiin ja säästynyt raha takaisin työssäkäyville!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009505689.html

Kommentit (587)

Vierailija
121/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloussanomissa oli, että vuonna 2021 rakennetussa kerrostalokaksiossa on yhtiövastike+rahoitusvastike ollut 485, tänä vuonna tuo summa nousee eli on 1212 ja ensi vuonna 1641. Ja osalla tuohon tulee vielä lisäksi asuntolaina.

Jos jollakin on tuollaisessa sijoitusasunto niin tuota korotusta ei voi lyödä vuokraan, koska vuokraa saa nostaa vaan kerran vuodessa vuokrasopimuksessa olevalla prosenttimäärällä.

Ja kuka maksaa vuokraa kaksiosta lähes 2000 euroa?

Taloyhtiö voi mennä konkurssiin. Kaikki menettävät asuntonsa ja heille jää isot velat.

Vierailija
122/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se vaan on niin että kuin fiksusti osaa rahansa käyttää. Minulla jää kuukaudessa käteen niiden "maagisten pakollisten menojen" jälkeen sellainen 3500 €.

Hyppää kaivoon 💩

Taitaapi sinua vituttaa. Hyvä niin. Mutta fiksummat pärjää. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Palkkani on siis nettona 3800 ja tuon verran jää "vapaaseen kulutukseen" kuukausittain.

Tämä on huono trollaus.

Voi olla, mutta kai se nyt mahdollista on että joku oikeasti tienaa tuon 3800 netto.

Hiukan valehtelin. Oikeasti tilille tulee 3806,99 €/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloussanomissa oli, että vuonna 2021 rakennetussa kerrostalokaksiossa on yhtiövastike+rahoitusvastike ollut 485, tänä vuonna tuo summa nousee eli on 1212 ja ensi vuonna 1641. Ja osalla tuohon tulee vielä lisäksi asuntolaina.

Jos jollakin on tuollaisessa sijoitusasunto niin tuota korotusta ei voi lyödä vuokraan, koska vuokraa saa nostaa vaan kerran vuodessa vuokrasopimuksessa olevalla prosenttimäärällä.

Ja kuka maksaa vuokraa kaksiosta lähes 2000 euroa?

Taloyhtiö voi mennä konkurssiin. Kaikki menettävät asuntonsa ja heille jää isot velat.

No, mutta saivat asua uudessa kerrostalossa 2 vuotta.

Vierailija
124/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet ennallaan, palkkoja ylös!

T. Pitkäaikaistyötön

Ei näillä tuilla kukaan herroiksi elä. En pärjää edes kuukautta loppuun yleensä ilman leipäjonoa. Ja jos tekisin töitä ja palkka sama, niin kyllä vituttaisi uhrata koko aikansa tämän kurjan elintason takia.

Opiskele uusi ammatti. Miksi muiden pitäisi kärsiä huonosta uravalinnastasi?

...ja valitse toinen alasi hyvin, sillä jos ensimmäisen pitkää työkokemusta ei lasketa miksikään ja ikää on toiselle valmistuessa 40 tai yli = ei palkata, et voi voittaa.

13

Tradenomiksi ei kannata lukea. Itse olin palkkatuella julkisen yksikössä toimistotöissä ja näin kuinka siivooja siirrettiin toimistosihteeriksi terveysjuttujen takia, hänellä kun on jo vakituinen työpaikka julkisella.

Hohhoijaa näitä tarinoita. Mistä tiedät ettei se siivooja ollut maisteri?

Mulla on laitoshuoltajan paperit ja mut siirrettiin sihteeriksi.

Nonni, ilmankos merkonomeille ja tradenomeille ei ole enää töitä.

No tuskinpa se mun syy on että julkisella puolella ei voida irtisanoa vakipaikasta noin vain vaan siirretään muihin hommiin.

Vierailija
125/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se vaan on niin että kuin fiksusti osaa rahansa käyttää. Minulla jää kuukaudessa käteen niiden "maagisten pakollisten menojen" jälkeen sellainen 3500 €.

Hyppää kaivoon 💩

Taitaapi sinua vituttaa. Hyvä niin. Mutta fiksummat pärjää. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Palkkani on siis nettona 3800 ja tuon verran jää "vapaaseen kulutukseen" kuukausittain.

Tämä on huono trollaus.

Voi olla, mutta kai se nyt mahdollista on että joku oikeasti tienaa tuon 3800 netto.

Niin, että bruttona 3800e ja nettona tilille 3806.99e. Asia selvä.

Vierailija
126/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

Ei näillä tuilla kukaan herroiksi elä. En pärjää edes kuukautta loppuun yleensä ilman leipäjonoa. Ja jos tekisin töitä ja palkka sama, niin kyllä vituttaisi uhrata koko aikansa tämän kurjan elintason takia.

...ja valitse toinen alasi hyvin, sillä jos ensimmäisen pitkää työkokemusta ei lasketa miksikään ja ikää on toiselle valmistuessa 40 tai yli = ei palkata, et voi voittaa.

13

Tradenomiksi ei kannata lukea. Itse olin palkkatuella julkisen yksikössä toimistotöissä ja näin kuinka siivooja siirrettiin toimistosihteeriksi terveysjuttujen takia, hänellä kun on jo vakituinen työpaikka julkisella.

No tuskinpa se mun syy on että julkisella puolella ei voida irtisanoa vakipaikasta noin vain vaan siirretään muihin hommiin.

No, voisitte lakata haukkumasta työttömiä joilla on myös terveysvaivoja eikä heitä laiteta sihteereiksi edes tradenomin papereilla.

Vierailija
127/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyppää kaivoon 💩

Tämä on huono trollaus.

Niin, että bruttona 3800e ja nettona tilille 3806.99e. Asia selvä.

Mistä tuon brutto 3800 nyt keksit? Koko ajan olen puhunut nettopalkasta.

Vierailija
128/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

13

No, voisitte lakata haukkumasta työttömiä joilla on myös terveysvaivoja eikä heitä laiteta sihteereiksi edes tradenomin papereilla.

Itsekin olen kohta 50 ja CV on 2 sivua.

Vierailija
129/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tekevälle töitä löytyy. Kun lukee ahkerasti ja kouluttautuu hyvästi, niin alkaa saada aikuisena hyvää palkkaa. Voi hankkia talot, mökit, autot , kaukomatkat pari kertaa vuodessa. Lapsille applet, mopot sähkömönkijöt, mopoautot, mopot, ajokortit, vaihto-oppilasvuodet Jenkeissä, viikonloppupiipahdukset Pariisissa, Lontoossa ja niin päin pois.

Sijoituksiin riittää myös laittaa tonni kuussa. Kun suku on ahkeraa, niin hyvät perinnöt myös tulossa.

Kannattaa lapsesta asti nukkua hyvin. On kuin laittaisi rahaa pankkiin.

Eri asia on onko ahkeruus ja työnteko kannattava sijoitus

Vierailija
130/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eli jos haluaa hallinnollisiin töihin julkiselle, kannattaa opiskella laitoshuoltajaksi. :D

Vierailija
131/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainan korot, sähkö, vakuutusmaksut , bensa, ruoka. Jo nämä tekevät meillä ( ja monessa muussa perheessä ) sen, että eipä tarvi uusia vaatteita/ kenkiä tai vaikkapa uusia huonekaluja miettiä. Tervetuloa Suomeen tekemään töitä..?

Olet ostanut liian hienon asunnon ja ottanut isot asuntovelat. Se ei ole muiden syy.

Ei se kyllä ihan noin ole. 15 vuotta ollaan mekin asuttu sähkölämmitteisessä omakotitalossa. Varaava takka on myös. Hyvin ollaan pärjätty tähän asti, ollaan matkusteltukin jne. 5 vuotta vielä olisi lainan maksua. Mutta nyt lainan korot kun nousi rajusti, sähkölaskut kolminkertaistui jne. Niin tottakai tämä tuntuu nyt monen perheen taloudessa. Ja jää lomamatkat tekemättä tms

-eri

Vierailija
132/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

13

Mulla fysioterapeutti sanoi, että saan kantaa kaupasta korkeintaan leipäpaketin, en mitään painavaa. Olen ollut aikanaan raskaassa fyysisessä työssä ja kantanut paljon perheen ruokakasseja, kun ei ollut rahaa ajokorttiin. Nyt tuli kielto, että ei enää saa, olen kohta 50.

Vierailija
133/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

13

Syytinkö sinua? En.

Vierailija
134/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

13

Mulla fysioterapeutti sanoi, että saan kantaa kaupasta korkeintaan leipäpaketin, en mitään painavaa. Olen ollut aikanaan raskaassa fyysisessä työssä ja kantanut paljon perheen ruokakasseja, kun ei ollut rahaa ajokorttiin. Nyt tuli kielto, että ei enää saa, olen kohta 50.

Toimistotöissä on myös nuoria terveitä ihmisiä, heitä voitaisiin siirtää fyysisiin töihin ja meitä sairaita vanhempia laittaa heidän tilalleen toimistotöihin.

Vierailija
135/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin meitä kusetettiin ja kupattiin koronan varjolla tehdyillä perusteettomilla hinnan nousuilla, ja sen jälkeen Ukrainan sodan varjolla tehdyillä perusteettomilla energian ja ruuan hinnan nousuilla. Tähän päälle tämä "vihreä siirtymä" ja soppa on valmis.

Minun juoksevat ja pakolliset menot on kasvaneet juuri sen noin 300-500€/kuukausi, eikä käytettävissä olevat netto tulot ole kasvaneet yhtään.

Tämä raha on jätetty automaattisesti pois kaikesta muusta elämisestä, säästämisestä ja kulutuksesta.

Meitä samassa tilanteessa olevia on varmaan yli miljoona henkeä nykyään? Elämä alkaa olla pelkkää säästöliekillä elämistä ja selviytymis taistelua tilipäivien välillä. Karu totuus.

Tämä tilanne johtaa alle vuoden sisään Suomessa todella suureen konkurssi aaltoon kun kulutuskyky ja ostovoima on ajettu nyt täysin nollaan.

Tämä tulee reaalisoitumaan hyvin karulla tavalla meidän eteen ihan lähi kuukausina.

Joo, ja tässä on alkanut jo itse kukin miettimään viimeisen parin vuoden aikana työssäkäynnin järkeä näillä 2000€/kk nettotuloilla kun elämä on muuttunut pelkäksi selviytymis seikkailuksi tilipäivien välillä.

Lisäksi korkojen nousu on myrkkyä pieni- ja keskituloisille.  Monilla on autolainaa, asuntolainaa ja pahimmassa tapauksessa vielä lainaa kesämökistä tai veneestä. Muutaman vuoden päästä voi kiinteistöala olla kriisissä. Lisäksi vielä pelko ja toteutus EU:n asuntojen energiansäästö-direktiivistä. Kuka niitä asuntoja ja kesämökkejä ostaa jotka tulevat markkinoille? Nyt jo markkinat tukossa ja väestö vähenee Suomessa lähitulevaisuudessa.

Vierailija
136/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

13

Toimistotöissä on myös nuoria terveitä ihmisiä, heitä voitaisiin siirtää fyysisiin töihin ja meitä sairaita vanhempia laittaa heidän tilalleen toimistotöihin.

Minä olen työkkärin listoilla ja saan hakea vain toimistotöitä, ei tarvitse välttämättä hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa, koska toimistotöitä ei ole.

Kun on ollut vuoden työttömänä niin on oikeus palkkatukitöihin toimistotöihin, se on vaan inhottavaa, kun aina laitetaan uuteen työpaikkaan ja voi tulla virheitä, kun ei jaksa enää opetella. Olisin saanut myös yksityisen puolen yritykseen 6 kuukautta palkkatukea eli valtio maksaa puolet palkasta, siis toimistötöihin.

Vierailija
137/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalapalkkatyöläisiäkin tarvitaan, jonkun nekin työt täytyy tehdä. Eivät kaikki voi kouluttautua ja mennä niihin parempiin töihin. Ne työpaikat loppuvat. 

Oikeistohallitus tuli huonoimpaan mahdolliseen aikaan. 

Vierailija
138/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ihmiset kuvittelee niiden tukien olevan? Verrattuna palkkaan siis.

Siskoni saa n.900e/kk työmarkkinatukea. Ei mitään lisiä tai muita tukia, kun ei ole lapsia ja puoliso on töissä. Todellakin kannattaisi käydä melkein missä vaan töissä, mutta siskoni on oikeasti niin sairas, että ei kykene mihinkään töihin. Ei myöskään pääse eläkkeelle.

En kyllä osaa olla kateellinen. Käytännössä elää puolison siivellä.

Vierailija
139/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin meitä kusetettiin ja kupattiin koronan varjolla tehdyillä perusteettomilla hinnan nousuilla, ja sen jälkeen Ukrainan sodan varjolla tehdyillä perusteettomilla energian ja ruuan hinnan nousuilla. Tähän päälle tämä "vihreä siirtymä" ja soppa on valmis.

Minun juoksevat ja pakolliset menot on kasvaneet juuri sen noin 300-500€/kuukausi, eikä käytettävissä olevat netto tulot ole kasvaneet yhtään.

Tämä raha on jätetty automaattisesti pois kaikesta muusta elämisestä, säästämisestä ja kulutuksesta.

Meitä samassa tilanteessa olevia on varmaan yli miljoona henkeä nykyään? Elämä alkaa olla pelkkää säästöliekillä elämistä ja selviytymis taistelua tilipäivien välillä. Karu totuus.

Tämä tilanne johtaa alle vuoden sisään Suomessa todella suureen konkurssi aaltoon kun kulutuskyky ja ostovoima on ajettu nyt täysin nollaan.

Tämä tulee reaalisoitumaan hyvin karulla tavalla meidän eteen ihan lähi kuukausina.

Joo, ja tässä on alkanut jo itse kukin miettimään viimeisen parin vuoden aikana työssäkäynnin järkeä näillä 2000€/kk nettotuloilla kun elämä on muuttunut pelkäksi selviytymis seikkailuksi tilipäivien välillä.

Lisäksi korkojen nousu on myrkkyä pieni- ja keskituloisille.  Monilla on autolainaa, asuntolainaa ja pahimmassa tapauksessa vielä lainaa kesämökistä tai veneestä. Muutaman vuoden päästä voi kiinteistöala olla kriisissä. Lisäksi vielä pelko ja toteutus EU:n asuntojen energiansäästö-direktiivistä. Kuka niitä asuntoja ja kesämökkejä ostaa jotka tulevat markkinoille? Nyt jo markkinat tukossa ja väestö vähenee Suomessa lähitulevaisuudessa.

No, me ollaan oltu puolison kanssa yhdessä kohta 30 vuotta ja asutaan vuokralla ja 2 lasta. Itse teen noita toimistotöitä aina kun saan, kun olen tuo sairas työrajoitteinen. Puolisolla on ollut aina vakituinen työpaikka eikä edes saada lainaa.

Ei pienituloisella edes kuulu olla kesämökkiä. Jos sinut irtisanotaan niin teidän perhe ei saa toimeentulotukea eikä harkinnanvaraista, vaikka tilillä olisi 0 euroa rahaa.

Vierailija
140/587 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo monta vuotta laittanut 2300 euron nettopalkasta säästöön 1500 euroa kuukaudessa, hyvin on rahat kuluihin aina riittänyt, kun miettii tarkemmin mitä ja mistä ostaa.

Sulla ei taida olla perhettä.