IS: Ennen jäi 300550 euroa kuukaudessa rahaa käteen nyt jää ehkäpä enintään 30 euroa, jos hyvin käy. Ei oikein motivoi tehdä töitä enää, kun ajatus on että kaikki viedään
On se kumma, että työssäkäynnistä on tehty Suomessa kannattamatonta. Naapurissa asuva ikityötön saa saman ellei jopa enemmän käteen kuin 40 tuntia viikossa raatava duunari. Toivottavasti kokoomus saa tehtyä asialle jotain. Tukiloisilta tuet minimiin ja säästynyt raha takaisin työssäkäyville!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009505689.html
Kommentit (587)
Se on kyllä oma syy jos tuhlaa noin paljon kuukaudessa ja ei jää yhtään omaan käteen. Tuolla palkalla kyllä työ luistaisi hyvin ja sillä eläisi herroiksi!
Näinhän se on. Motivaatio pakkasella.
No ihan utopiaa on sellainen, että jos tukiin tulee leikkauksia, että ne rahat sitten annettaisiin duunareille.
Vierailija kirjoitti:
se vaan on niin että kuin fiksusti osaa rahansa käyttää. Minulla jää kuukaudessa käteen niiden "maagisten pakollisten menojen" jälkeen sellainen 3500 €.
Hyppää kaivoon 💩
Kaikilla näillä tyypeillä on mahdollisuus jäädä työttömiksi vaikka heti. Miksi eivät jää? Pelkuruusko haittaa?
Vai ovatko muka niin velvollisuudentuntoisesti Suomea rakentamassa?
Minulle jää pakollisten menojen jälkeen 1000 euroa säästöön. Hyvin riittää, mutta en juuri matkustele.
Onko sekin tukien saajan vika. Miksi koko ajan verrataan tukiin. Nämä valittajat ja kadehtijat voivat ihan vapaasti vaihtaa tuille mutta kun eivät uskalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko sekin tukien saajan vika. Miksi koko ajan verrataan tukiin. Nämä valittajat ja kadehtijat voivat ihan vapaasti vaihtaa tuille mutta kun eivät uskalla.
Totta kai se on näiden vika. Verorahoistahan nämä tuet maksetaan. Tukien saajiia vielä roudataan tänne koko ajan lisää toiselta puolen maailmaa. Työssäkäyviltähän kaikki nämä rahat on pois.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia kokoomus on tästä asiasta vaahdonnut. Ja tähänhän tuleekin muutos.
Ja parasiiteille: jos olet sairaanhoitaja ja ilmoittaudut työvoimatoimistoon työttömäksi työnhakijaksi....
Mulla on ensimmäinen ammatti erittäin hyvin työllistävällä alalla ja toinen, tuoreempi ja paljon korkeampi tutkinto, minkä alan töitä en ole tehnyt päivääkään. Koskaan eivät ole työkkärissä pakottaneet hakemaan ensimmäisen alan töihin, joten ainakin tämän voisi kuvitella onnistuvan parasiittisairaanhoitajiltakin. Toki en anna nykyisten 400 päivän rullata loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai se on näiden vika. Verorahoistahan nämä tuet maksetaan. Tukien saajiia vielä roudataan tänne koko ajan lisää toiselta puolen maailmaa. Työssäkäyviltähän kaikki nämä rahat on pois.
Sivistysyhteiskunnassa itsesikin kannalta pitää olla tuet, sillä eihän ilman niitä kukaan elä.
Vierailija kirjoitti:
No ihan utopiaa on sellainen, että jos tukiin tulee leikkauksia, että ne rahat sitten annettaisiin duunareille.
Duunarit orjia joiden tehtävänä on elättää yhä paisuva hallinto, Euroopan, Naton ja muut jäsenmaksut myös. Tehkäähän töitä. Ylimystö ei muuten elä ruhtinaallisesti, sanomalla sitä sun tätä viisaasti toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se vaan on niin että kuin fiksusti osaa rahansa käyttää. Minulla jää kuukaudessa käteen niiden "maagisten pakollisten menojen" jälkeen sellainen 3500 €.
Hyppää kaivoon 💩
Taitaapi sinua vituttaa. Hyvä niin. Mutta fiksummat pärjää. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Palkkani on siis nettona 3800 ja tuon verran jää "vapaaseen kulutukseen" kuukausittain.
Miten idiootti oletkaan ja yksinkertainen.
juuri idioottihan se saa elämänsä järjestettyä niin että ei pienet hinnankorotukset vaikuta.
Sanotaan vielä että asun mukavasti vajaa 10-vuotiaassa velattomassa paritalossa espoossa, ja juu on 2 autoa. Kaikki tämä on tehty omalla työllä ja SIJOITTAMALLA.
Tuet alas!
Niin voidaan alentaa palkkoja kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Ylimielisten kokoomuspellejen on aina syyteltävä muita ja lietsottava vihaa.
Minä olen jo monta vuotta laittanut 2300 euron nettopalkasta säästöön 1500 euroa kuukaudessa, hyvin on rahat kuluihin aina riittänyt, kun miettii tarkemmin mitä ja mistä ostaa.
Asuinpaikka kannattaa valita niin ettei tarvitse autoa. Itse asun Vantaalla kauppakeskuksen lähellä. Täällä on hyvä julkinen liikenne. Selviän hyvin ilman autoa. Vaikka asuminen on kallista säästän auton hinnan, bensat, huollot, vakuutukset, autopaikan. Olen laskenut tämän moneen kertaan ja asia on näin.
Jos jää 30 joka kuukausi säästöön, on hyvä tilanne. Vuodessa kertyy joulurahaa 360 euroa.
Kolmesataa tonnia kuussa? No varmaan jäänyt aika paljon säästöön.
Kun oikein köyhäilee ja säästää, niin pienellä palkalla voi elää huonompaa elämänlaatua kuin tuilla. Sitten kun sairastuu ja kuolee pois ennen kuin ehtii säästöjä tuhlata, on elänyt hyvän elämän.
Jaahas taas joku automaattisensuuri poisti väliviivan otsikosta. Mikähän järki tuossakin?
300 - 550e tietenkin
ap