Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis milloin itsepalvelukassoille on tullut tämä nöyryyttävä ostosten satunnaistarkastaminen?

Vierailija
08.04.2023 |

Kävin pitkästä aikaa kaupassa niin, että maksoin ostokset itsepalvelukassalla. Ajattelin, että pääsen nopeiten ulos kaupasta, kun ei ollut isot ostokset. Ja vielä mitä. Skannattuani ostokset kone alkoi vilkuttamaan ja näytöllä luku että henkilökunta hälytetty paikalle ostosten satunnaistarkastusta varten.

Siis mitä?! Onko tuon keksijä ajatellut ollenkaan, miten NÖYRYYTTÄVÄÄ on, kun joku ihminen tulee tarkistamaan sun ostokset muiden asiakkaisen toljottaessa vieressä?!! Ja ei, ikinä en ole mitään varastanut enkä huijannut väärillä hinnoilla, ihan on varaa omalla rahalla maksaa sen mitä haluan. Ja sitä paitsi, mikä virka niillä hälytinporteilla sitten on siinä itsepalvelukassalta poistuttaessa, jos ne ei skannaa että vietkö mennessäsi jotain mitä et ole maksanut?

Tasan viimeinen kerta kun menen k-ryhmän kauppaan. Asioin vain kaupoissa, joiden silmissä en ole oletusarvoisesti varas.

Kommentit (466)

Vierailija
421/466 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt ihmiset vetää ainakin kasviksia törkeesti ohi, eli punnitsee avokadot ja muut jollain sipulin tai perunan hinnalla jne...

Nämä olisi hyvä ottaa tiukkaan syyniin, että saataisiin kuriin, kaikki me nämä kuitenkin maksamme, koska nuo tappiot on lisättävä hintoihin.

Vierailija
422/466 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatkohan nämä itsepalvelukassat oikeasti ollenkaan kannattavia kaupan näkökulmasta?

Eivät ole, mutta "pakko" tarjota itsepalvelukassoja ja kotiinkuljetusta vaikka tappiolla kun se on nyt trendi, ja kilpailijatkin tarjoavat.

Minäkin alan epäillä, että miten kannattavia nuo on kun ottaa huomioon, miten paljon väärin skannaukset ja hintojen vaihtamiset ym vilunki on lisääntynyt. Tuleeko sitä säästöä? Ja milloin se säästö sitten näkyy kuluttajalle? Nevör.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/466 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän Prismassa niitä käsiskanneereita eli tuote luetaan kaupassa ja pannaan suoraan kassiin. Tässä yhteydessä olen joutunut tosi monta kertaa kassalla tarkastukseen, jossa henkilökunta penkoo sieltä kassista kolme tuotetta ja tarkistaa että onko skannattu. Olen yli viisikymppinen ja mietin, että ajatteleekohan ne, ettei tämän ikäiset osaisi käsiskanneria käyttää, vai miksi näitä tarkastuksia on niin usein. Useimmiten käytän itsepalvelukassoja ja niillä olen joutunut tarkastukseen ehkä kerran tai kaksi. Ei minua tarkastukset haittaa. Mutta ihmettelenpä vaan, että käsiskannerien kanssa niihin joutuu niin usein.

Me lopetettiin se käsiskannerin käyttö noiden tarkastuksien takia. Ärsytti niin paljon ja välillä huudeltiin nimellä ja välillä vähän syrjään.

Kerran oli kaksi myyjää ja pitää kuunnella niitä alkujorinoita.

Käydään aina itsepalvelukassalla eli sellaisessa missä on liukuhihna ja ikinään niissä ei ole tullut tarkastusta.

Jos niihinkin tulisi tarkastukset niin jäisi niidenkin käyttö.

Vierailija
424/466 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätän ostokset siihen ja poistun kaupasta. K-kaupassa sen joutuu aika usein tekemään.

Vierailija
425/466 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on pariin otteeseen kysytty itsepalvelukassalla henkkari kun ostin tölkin olutta, vaikka olen jo viisikymppinen ja sen näkee kyllä naamasta.

Vierailija
426/466 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätän JOKA kerta ostokset kassalle kun piippaa satunnaistarkastusta. Todella röyhkeää toimintaa kaupalta. Ottakaa ne kokonaan pois jos on noin vaikeaa. Nythän monissa paikoissa kyylää työntekijä sitä itsepalvelukassaa. Ei mitään järkeä.

Vierailija
427/466 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä varasta.

Joillekin kuspäille riittää pelkkä epätavallinen tapahtuma vakuuttamaan toinen ihminen varkaaksi. Taidat itse olla.

Vierailija
428/466 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy ap:llä olevan salattavaa. Naurettava ja todella epäilyttävä reaktio.

Vierailija
429/466 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt itsepalvelukassoja arviolta 300 kertaa. Näistä noin 200 kertaa olen näpistänyt hieman jättämällä skannaamatta jotain tai skannannut esim. yhden pullon, enkä 24-packia. Kertaakaan ei ole tarkastettu.

Vierailija
430/466 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jätän ostokset siihen ja poistun kaupasta. K-kaupassa sen joutuu aika usein tekemään.

Teen samoin, mutta vain koska en halua jäädä kiinni.

Vierailija
431/466 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietyt ihmiset vetää ainakin kasviksia törkeesti ohi, eli punnitsee avokadot ja muut jollain sipulin tai perunan hinnalla jne...

Nämä olisi hyvä ottaa tiukkaan syyniin, että saataisiin kuriin, kaikki me nämä kuitenkin maksamme, koska nuo tappiot on lisättävä hintoihin.

Mulle kävi eilen sellainen juttu, että joku oli kai jättänyt puntariin oman sipulilappunsa, ja nappasin vahingossa sen, kun punnitsin paprikan. Loppuhintakin oli suunnilleen samaa luokkaa, mutta jotenkin huomasin sitten kuitenkin, että miten tässä on koko kilo, kun ostin yhden, ja palasin vaa'alle ja siinähän se oma paprikapunnituksen tulos oli vielä valmiina. Saa kyllä olla tarkkana. Itsepalvelua en olisi käyttänyt, oli jo suljettu.

Vierailija
432/466 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, onhan noita joskus pistokokeina. Itse jätin maksetut tavarat mielenosoituksellisesti siihen ja kävelin ulos kaupasta. Onhan se ikävää kun asiakkaita menettävät.

Vierailija
433/466 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin myyjiäkin on vuosikymmeniä nöyryytetty että on tehty satunnaistarkastuksia kotiin lähdettäessä, ohje on että jos ostaa tauolla jotain niin pitää säilyttää kuitti. 

Vierailija
434/466 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävintä on kun käytät PIKAkassaa sen vuoksi että sinulla on kiire. Menee se ajansäästö kun pitää odotella myyjää paikalle. Kaksi kertaa on näin käynyt, molemmilla kerroilla oli vain pari ostosta. Ihan turhaa pelleilyä.

Vierailija
435/466 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, onhan noita joskus pistokokeina. Itse jätin maksetut tavarat mielenosoituksellisesti siihen ja kävelin ulos kaupasta. Onhan se ikävää kun asiakkaita menettävät.

Olet heidän silmissään tästä lähtien varas.

Vierailija
436/466 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää että sama ärsytti. Kävin työkaverien kanssa lounasostoksilla ja tuo piippasi. Nauruksihan se meni mutta olisi voinut oikeasti jäädä tapahtumatta.

Vierailija
437/466 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän portit kaikesta maksamattomasta hälytä pöljä. Kaikissa tuotteissa ei ole mitään hälyjä...

Eihän missään elintarvikkeissa ole hälyjä, vai oletko ruokakaupassa nähnyt niitä muovisia läpyskänpoistajia?

Vierailija
438/466 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaanko näissä myös hameen alle, siellähän sitä tavaraa on tietyn kulttuuri väellä kaikkein eniten?

Ja käykö tässä niin, että ne vartijat haluaa kyllä aina katsoa juuri tietyn tyyppisten hameiden alle, että nuoret naiset nousevat tarkastettavien tilastoissa äkkiä ykköseksi.

Vierailija
439/466 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsotaanko näissä myös hameen alle, siellähän sitä tavaraa on tietyn kulttuuri väellä kaikkein eniten?

Ja käykö tässä niin, että ne vartijat haluaa kyllä aina katsoa juuri tietyn tyyppisten hameiden alle, että nuoret naiset nousevat tarkastettavien tilastoissa äkkiä ykköseksi.

Tottakai ja kuvaavat samalla ja laittavat heti jakoon, saadaan niitä pussy piccejä sitten ihastella.

Vierailija
440/466 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satunnaistarkastukset on ihan säännöissä. Mutta en ymmärrä mitä iloa niistä on. Ehkä niistä saadaan aikaan taulukko, että paljonko itsepalvelukassoilla huijataan, mutta samalla saadaan aikaan asiakas joka ei palaa.

No montako ruokakauppaa meillä on Ässä - Koo ja Lidl, että kun 3 kertaa tarkastettu niin lopetat ruoan ostamisen kokonaanko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi