Mitä uskonto sinulle
Kommentit (447)
Olen henkinen ja hengellinen ihminen ja uskon korkeampaan voimaan, kuolemanjälkeiseen elämään ja esim. enkeleihin. Mutta uskontoja en tarvitse mihinkään enkä tunnusta yhtäkään niistä. Ev.lut. kirkosta olen eronnut runsaat 30 vuotta sitten.
Usko Jeesukseen on maa jalkojen alla joka kantaa hyvinä/huonoin päivin.
Jeesuksen ehdoton rakkaus,ansaisematon armo häneen uskovaa lastaan kohtaan,eheyttää rikkinäisyyttä ja Jeesus vie lopult taivaaseen. Jumalan lapsen itsetunto on Jumalan rakkaudessa Jeesuksessa lastaan kohtaan.
Vuosien työ,hyviä kristillisiä ohjelmia,gospelia yms. Oon onnellisempi. Uskonto ja usko Jeesukseen on hiukan eri. Toki kristinusko opettaa Jeesuksesta. Mut uskolla omistat itselles sen Jumalan rakkauden ja Armon elämääs mitä Jeesus on hankkinut. Syntien sovitus,parantuminen jne kaikkii hyvii asioita.
Jeesuksen rakkaus kutsuu kotiin,viimeimkin lötsin paikkani missä olla,kristillinen perhe. Ihmisellä on hyvä olla paikka missä olla,opetuslapsen paikka on olla siellä missä Jeesus on. Ei tarvi ettii itteään,paikkaasa maailmassa. Lepää Armossa.
Olen spirituaalinen en uskonnollinen.
Uskonto merkitsee minulle varsin väritettyä satua.
Tässä on mukava tarina ja tosielämän tapahtuma. Se tapahtui ulkomailla. Kerran eräässä kirkossa pidetyn saarnan aikana eräs seurakuntalainen sai "ilmestyksen tai vision", jonka mukaan Saatana istui tai lepäsi kirkon katolla. Kysyin sitten, mitä tämä näky tarkoitti. Seurakuntalainen vastasi, että se tarkoitti sitä, että uskonelämä oli haaleaa tai jotain sellaista. Outo tapahtuma. Kertooko se jotain kirkon tilasta nykyään. Outoa, kun ottaa huomioon, että saatana on metafora. Henkilö oli kertonut asiasta myös papille.
Uskonto merkitsee minulle hulluutta, kyvyttömyyttä loogiseen ajatteluun ja järjestäytyneenä hyväuskoista kulttihenkisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Uskonnot merkitsevät minulle henkistä väkivaltaa, sortoa, aivopesua ja ihmisten itsensä sepittämiä satuja.
Kukaan ei uskoisi niin järjettömiin, rumiin ja kammottaviin juttuihin, ellei heitä olisi manipuloitu, aivopesty ja esimerkiksi pakotettu niihin, siten että, lapsen luottamusta vanhempiinsa olisi hyväksi käytetty.
Ihmiset uskovat niihin kammottaviin juttuihin, koska vanhemmat ja isovanhemmat olisivat järkyttyneitä, vihaisia ja paheksuvia, mikäli et uskoisi. Lapsi haluaa miellyttää vanhempiaan ja luottaa heihin.
Kaikki uskonnot ovat lahkoja. Jokainen uskonto on vain aikaisemmista saduista muunneltu järjestelmä.
Ei ole mitäään poikkeuksia. Kaikki uskonnot ovat vain lahkoja.
Sä olet raasu ihan pihalla. Tunnen monia, jotka ovat kasvaneet ateistiperheissä, mutta tulleet uskoon sitten nuorena aikuisena, koska huomasi kristinuskon etiikassa jotakin arvokasta, kestävää ja kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Uskonto merkitsee minulle hulluutta, kyvyttömyyttä loogiseen ajatteluun ja järjestäytyneenä hyväuskoista kulttihenkisyyttä.
Et ole koskaan kuullut esim. Tuomas Akvinolaisesta? Kannattaa tutustua. Voisit hämmeästyä, kuinka loogista hänen ajattelunsa on.
Vierailija kirjoitti:
Luepa vähän kirkkoisien tekstiä. Se logiikkaa ja argumentaatiotaito on ihailtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikaiset uskonnot ovat pelkkää tietämättömyyttä:
"Minä olen kiivas Jumala, palvo ainoastaan minua, älä muita. Jos et tee niin, tuhoan sinut, joudut ikuiseen helvettiin. Ja ihmiset palvovat pelosta. Aivan kamalaa, että ihmiset ovat niin pelokkaita ja menevät siihen kaikkeen mukaan.
Missä on rakkaus? Ei ole lainkaan rakkautta.
Suuntaa katseesi itään, "uskontoon" tai filosofiaan, niin siellä tuskin on tällaista julmuutta. Tosin sielläkin on luultavasti monia erilaisia juttuja, mutta siellä ei ole ilmeisesti sellaista julmuutta.
Paitsi julmaakin julmempi karman laki. Siinähän ihminen on ansainnut kärsimyksensä, teoista joita ei ole itse tehnyt.
Väärin, karman lain mukaan kaikki kärsivät ainoastaan omista teoistaan, paitsi hallitsijat, jotka saavat osansa ihmisten karmasta. Se on vallan hinta. On kuitenkin mahdollista saada vapautus kokonaan karmasta, ja muinaiset tekstit selittävät, miten.
Mutta kristinuskossa ihminen kärsii myös toisten teoista.: Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen...
Mutta:
agne naya supathā rāye asmān
viśvāni deva vayunāni vidvān
yuyodhy asmaj juhurāṇam eno
bhūyiṣṭhāṁ te nama-uktiṁ vidhemaOi Jumalani, voimallinen kuin tuli, oi Kaikkivaltias, kumarrun Sinun eteesi yhä uudelleen ja uudelleen, lankean lootusjalkojesi juureen. Oi Jumalani, johdata minut oikealle tielle, jotta saavuttaisin Sinut. Ja koska Sinä tiedät kaiken, mitä olen tehnyt menneisyydessä, vapauta minut kaikista syntieni seuraamuksista, niin ettei mikään estäisi etenemistäni.
No kerropa mitä pahaa vaikka perinnölliseen tautiin kuoleva parin päivän ikäinen vauva on tehnyt? Tai vastasyntyneet eivät hirveän paljon pahaa toisille pääse tietoisesti tekemään, eli aika kova on rangaistus.
Kerropa minulle, miksi Raamatussa oli sokeana syntynyt mies?
Miten kristinusko vastaa kysymykseen, joka koskee itämaisia uskontoja?
Maailmassa on monia uskonnollisia käsitteitä. Ne kiertävät kiertoradallaan keskeisen Totuuden ympärillä ja kilpailevat toistensa kanssa ylivallasta. Kristityt uskovat, että pelastus tulee vain Jeesuksen Kristuksen kautta, muslimit Muhammedin kautta…
... Kukin uskonto tarjoaa pyhiin kirjoituksiinsa ja pyhimysten ilmestyksiin perustuen oman käsityksensä Jumalasta ja jumalallisesta maailmasta. Ihminen liittyy tiettyyn uskontoon sisäisen pyrkimyksensä ja totuuden janonsa mukaan.Jumalalla on lukemattomia avatareita, jotka laskeutuvat tähän maailmaan paikan, ajan ja olosuhteiden sekä ihmisen henkisen tarpeen ja kyvyn havaita Totuus mukaan. ... Tämä on uskonnollisten perinteiden alkuperä.
Jumala esitetään yleensä universaalisen äärettömän suuruuden ruumiillistumana. Syvempi tarkastelu paljastaa jumalallisen läsnäolon kaiken läpäisevän. Nämä ovat Absoluutin ilmenemisen äärimmäisiä puolia. …
...Jos hyväksymme ajatuksen uskonnollisesta moniarvoisuudesta, siitä seuraa loogisesti kysymys - kuinka lähellä tämä tai tuo käsite on totuutta? Toisinajattelija teologi John Hick kirjoittaa Vatikaanille lähettämässään kirjeessä seuraavaa: "Teosentrismi, joka sallii uskonnollisten näkemysten moninaisuuden, avaa tien Kristuksen maailmaa korkeampiin maailmoihin. Näin päädymme uuteen paradigmaan, joka kieltää Kristuksen uskonnollisen maailmankaikkeuden keskipisteenä ja vahvistaa sen sijaan Jumalan. Tämä ajattelujärjestelmä on yhtä mullistava kuin kopernikaaninen näkemys, jonka mukaan maailmankaikkeuden keskus ei ole maapallo vaan aurinko. Kaikkien uskontojen, myös kristinuskon, kiertoratojen keskipisteenä on Absoluuttinen Totuus, Jumala, perimmäinen transsendentti todellisuus.
…
Kaikki planeetat kiertävät Aurinkoa eri etäisyyksillä, ja ne planeetat, jotka ovat lähempänä valopilveä, muistuttavat sitä rakenteeltaan ja ilmakehän koostumukseltaan. Kaikki uskonnot pyörivät absoluuttisen totuuden ympärillä, mutta miten voimme määrittää niiden käsitteiden syvyyden?...
Ehkä sun ei kannattaisi kirjoittaa uskonnoista, koska et selvästikään tiedä niistä mitään. Yksi esimerkki virheellisestä tiedoistasi:
Kristityt uskovat, että pelastus tulee ainoastaa Kristuksen tähden, mutta muslimit eivät usko, että pelastus tulisi Muhammedin tähden, kuten väitit, vaan muslimien omien tekojen tähden.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Islamin_viisi_peruspilaria
jne.
Joten, antaisitko tämän aihepiriin jo olla? Levittämäsi disinformaatio on todella ärsyttävää.
Hyvä renki. Huono isäntä. Kaikessa yksinkertaisuudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kristittyjen jumala lankesi omaan näppäryyteensä niiden 10 käskyn kanssa. Kielto pitää muita jumalia on selkeä myöntäminen että on muitakin jumalia.
Tässä rupesin pohtimaan sitä, että onko koskaan ollut kysymystä siitä, etteikö saisi olla muita jumalia? Kristinuskon Jumala vain toteaa ensimmäisessä käskyssä "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia". Eli toisin sanoen kristittyjen tulee vain uskoa heidän Jumalaansa.
Vierailija kirjoitti:
Uskonnot merkitsevät minulle henkistä väkivaltaa, sortoa, aivopesua ja ihmisten itsensä sepittämiä satuja.
Kukaan ei uskoisi niin järjettömiin, rumiin ja kammottaviin juttuihin, ellei heitä olisi manipuloitu, aivopesty ja esimerkiksi pakotettu niihin, siten että, lapsen luottamusta vanhempiinsa olisi hyväksi käytetty.
Ihmiset uskovat niihin kammottaviin juttuihin, koska vanhemmat ja isovanhemmat olisivat järkyttyneitä, vihaisia ja paheksuvia, mikäli et uskoisi. Lapsi haluaa miellyttää vanhempiaan ja luottaa heihin.
Kaikki uskonnot ovat lahkoja. Jokainen uskonto on vain aikaisemmista saduista muunneltu järjestelmä.
Ei ole mitäään poikkeuksia. Kaikki uskonnot ovat vain lahkoja.
Tässä se tulikin aika hyvin summattuna. 5/5
Uskonnot sinänsä ovat hassuja, irrationaalisia satuja, mutta uskovaiset ovat valtaan päästessään vaarallisia, julmia, kylmiä ja tunteettomia. Harhaisia ihmisiä, joihin ei mikään järkipuhe tehoa.
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)
Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!
Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.
Jesaja 45:5-7
"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."
Niin on muillakin ollut, mutta ilman jumalaa.