Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä uskonto sinulle

Vierailija
06.04.2023 |

merkitsee?

Kommentit (447)

Vierailija
101/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikaiset uskonnot ovat pelkkää tietämättömyyttä:

"Minä olen kiivas Jumala, palvo ainoastaan minua, älä muita.  Jos et tee niin, tuhoan sinut, joudut ikuiseen helvettiin.  Ja  ihmiset palvovat pelosta. Aivan kamalaa, että ihmiset ovat  niin pelokkaita ja menevät siihen kaikkeen mukaan.

Missä on rakkaus? Ei ole lainkaan rakkautta.

Suuntaa katseesi itään, "uskontoon" tai filosofiaan, niin siellä tuskin on tällaista julmuutta. Tosin sielläkin  on luultavasti monia erilaisia juttuja, mutta siellä ei ole ilmeisesti sellaista   julmuutta.

Paitsi julmaakin julmempi karman laki. Siinähän ihminen on ansainnut kärsimyksensä, teoista joita ei ole itse tehnyt.

Et tiedä karman laista yhtään mitään  ja yksinkertaisesti ja sujuvasti ohitat kristinuskon KOSTOTARINAN:

Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen...

Mielenkiintoinen näkökulma mutta tuo ei ole kuitenkaan kristinuskon kostotarina vaikka sinänsä lainaus löytyy Vanhasta testamentista, 2. Moos. 20:5 ja 5Moos. 5:9.

Olit jättänyt edeltävän lauseen eli kontekstin pois : "Älä kumarra niitä (epäjumalia) äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala..."

Pari lukua eteenpäin eli 5. Moos. 7:9: "Ja tiedä siis, että Herra, sinun Jumalasi, on Jumala, uskollinen Jumala, joka pitää liiton ja on laupias tuhansiin polviin asti niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä".

Vanha testamentti kertoi ns. Vanhan liiton ajasta, Jeesus tuli tekemään uuden liiton eli armon liiton, kun Hän *uoli itse ihmisten syntien tähden ja siten sovitti ne, jolloin meillä ei ole estettä päästä yhteyteen Isän kanssa.

"Älä kumarra niitä (epäjumalia) äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala..."

Tai niin: Älä koskaan löydä OIKEAA JUMALAA, muuten kostan sinulle.

Menee kyllä erikoisiksi nämä jutut täällä. Senkun vaan etsitte ja fanitatte niitä "oikeita jumalianne", jos ei klassisen kristinuskon Jumala kelpaa.

Hän kuitenkin on Rakkaus ja Hän haluaisi säästää sinut/teidät siltä tuskalta, jota epäjumalien seuraaminen ja palveleminen tuottaa. Mutta valinta on vapaa. Kärsimystä liittyy Jeesuksenkin seuraamiseen mutta suunta on oikea, Taivaan koti.

Jeesus sanoo: Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät. (Matt.7:13-14) Se Tie on Jeesus.

"Se Tie on Jeesus".

Pakanallisilla jumalilla oli maagisia syntymiä, ja jotkut syntyivät neitsyelle. Jumalat hedelmöittivät usein nuoria ihmisneitoja.

Pakanallisilla jumalilla oli usein nimityksiä, kuten "maailman valo", "tie", "hyvä paimen" jne. Näitä nimiä on käytetty Jeesuksesta Kristuksesta.

Pakanalliset jumalat viettivät joskus "viimeisen ehtoollisen" seuraajiensa kanssa ennen kuolemaansa.

Pakanalliset jumalat herätettiin usein henkiin kuoleman jälkeen.

Kaste oli yleinen rituaali mysteerikulttien seuraajien keskuudessa. Johannes Kastaja saattoi jäljitellä tätä rituaalia ja tuoda sen juutalaisuuteen.

Vierailija
102/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto merkitsee minulle ajattelun töhnää. Näiden kulttien jäsenyys jonkin tasoista mielisairautta.

Rehelliseen kysymykseen rehellinen vastaus.

Aluksi heidän sanomansa oli varmasti  hyvin erilainen, mutta ajan myötä  ja tekstien muuttuessa niistä kultteja ja kulttien alakultteja jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
104/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole muslimi, mutta kyllä on kaunis laulu.

Vierailija
105/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonto ei merkitse minulle paljoakaan, toki kaikkien vakaumusta tai vakaumuksettomuutta kunnioitan.

Mutta Jeesus merkitsee, Hän on tie, totuus ja elämä. Hän sovitti syntini ja pääsen Taivaaseen Hänen ansiostaan, en omilla teoillani. Siunausta kaikille palstalaisille! <3

Olet uskovainen ja uskontosi on tuo juutalaisuudesta jalostunut lahko.

Olet myös todella tyhmä ihminen.

Oliko Isaac Newton mielestäsi todella tyhmä ihminen? Tai keskiajan ja renessanssin kirjallisuuden professori, Narnia-sarjan kirjoittaja C. S. Lewis? Tai Yhdistyneen Kuningaskunnan äskettäin edesmennyt kuningatar Elisabet II? Tai Äiti Teresa?

He olivat kaikki syvällisiä kristittyjä eli olivatko he todella tyhmiä ihmisiä? Mitkä ovat kriteerisi tyhmyydelle ja todelliselle tyhmyydelle? Kristillinen vakaumus?

Vierailija
106/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myös suffi, mutta sekin laulu on niin kaunista.

Vierailija
107/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonto ei merkitse minulle paljoakaan, toki kaikkien vakaumusta tai vakaumuksettomuutta kunnioitan.

Mutta Jeesus merkitsee, Hän on tie, totuus ja elämä. Hän sovitti syntini ja pääsen Taivaaseen Hänen ansiostaan, en omilla teoillani. Siunausta kaikille palstalaisille! <3

Oliko Isaac Newton mielestäsi todella tyhmä ihminen? Tai keskiajan ja renessanssin kirjallisuuden professori, Narnia-sarjan kirjoittaja C. S. Lewis? Tai Yhdistyneen Kuningaskunnan äskettäin edesmennyt kuningatar Elisabet II? Tai Äiti Teresa?

He olivat kaikki syvällisiä kristittyjä eli olivatko he todella tyhmiä ihmisiä? Mitkä ovat kriteerisi tyhmyydelle ja todelliselle tyhmyydelle? Kristillinen vakaumus?

"Tai Yhdistyneen Kuningaskunnan äskettäin edesmennyt kuningatar Elisabet II?"

Tyhmä hän ei ollut, muttei hyvääkään.

Vierailija
108/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt pääsiäisen aikaan hiljennyn ihmettelemään, miten kummassa tämä sadistisen kertomuksen kristinusko voi olla täällä Suomessa monelle "totta".

On niin sakea tarina. Neitseellinen syntymä, jumalan poika, raaka kidutusmurha ja taivaaseen pääsy pitänyt siihen sepittää, ja jengi ottaa kaiken todesta.

Käsittämätöntä näin niinkuin ulkopuolisen korviin. Pysyn niin kaukana kaikesta tuohon liittyvästä kuin vaan pystyn!

Minäkin ihmettelen miten kukaan voi uskoa tuollaisen uskonnon jumalan olevan hyvä ja rakastava "rakkaus"?

Eihän tuota järkyttävämpää, sairaampaa ja narsistisempaa otusta voi olla.

Kuka haluaa tieten tahtoen hyväksyä tuon ruman sovitusopin? Miten inhottava pitää ihmisen olla, että haluaa tuon olevan totta, ja tahtoo tuohon uskoa.

Palvontamenoissa syödään ruumista ja juodaan verta. Kuulostaa ihan kauhuleffan kulttimeiningiltä. Uskonnot on massojen hallintaa eikä mitään muuta. 

Kauhuleffa, aivan.

Meneekö tässä nyt ns. puurot ja vellit sekaisin, kun verrataan jotain viihdeteollisuuden tuotteita kristillisyyteen. Jumala kyllä rakastaa kauhuleffojenkin ystäviä.

Vierailija
109/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä minä suomalaisena pidän siinä? Olenko asunut jossakin näistä maista aiemmassa elämässäni?

Vierailija
110/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt pääsiäisen aikaan hiljennyn ihmettelemään, miten kummassa tämä sadistisen kertomuksen kristinusko voi olla täällä Suomessa monelle "totta".

On niin sakea tarina. Neitseellinen syntymä, jumalan poika, raaka kidutusmurha ja taivaaseen pääsy pitänyt siihen sepittää, ja jengi ottaa kaiken todesta.

Käsittämätöntä näin niinkuin ulkopuolisen korviin. Pysyn niin kaukana kaikesta tuohon liittyvästä kuin vaan pystyn!

Minäkin ihmettelen miten kukaan voi uskoa tuollaisen uskonnon jumalan olevan hyvä ja rakastava "rakkaus"?

Kuka haluaa tieten tahtoen hyväksyä tuon ruman sovitusopin? Miten inhottava pitää ihmisen olla, että haluaa tuon olevan totta, ja tahtoo tuohon uskoa.

Palvontamenoissa syödään ruumista ja juodaan verta. Kuulostaa ihan kauhuleffan kulttimeiningiltä. Uskonnot on massojen hallintaa eikä mitään muuta. 

Kauhuleffa, aivan.

Meneekö tässä nyt ns. puurot ja vellit sekaisin, kun verrataan jotain viihdeteollisuuden tuotteita kristillisyyteen. Jumala kyllä rakastaa kauhuleffojenkin ystäviä.

Jumala tai jumala tai jonkun kansan esi-isä?  Koska aito Jumala ei ole sellainen:

"Minä olen kiivas Jumala, palvo ainoastaan minua, älä muita.  Jos et tee niin, tuhoan sinut, joudut ikuiseen helvettiin.  Ja  ihmiset palvovat pelosta. Aivan kamalaa, että ihmiset ovat  niin pelokkaita ja menevät siihen kaikkeen mukaan.

Vierailija
111/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti Teresa?

En tiedä älykkyydestä, mutta ainakaan hyvä ihminen ei ollut kyseessä. En lähde sotkemaan ketjua videoilla, mutta youtube-haku "hell's angel mother teresa" tuottaa hyviä tuloksia.

Vierailija
112/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon Raamatun Sanaan. Jeesus on minun Herrani, joka kuoli syntieni puolesta. Uskonto merkitsee minulle kaiken. Kiitos Jeesus!💟

Uskonto-mieliviruksella infektoitunut NPC havaittu!

Vierailija
113/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juurikaan mitään. Mutta uskonnot ovat kyllä mielenkiintoisia.

Muuten kyllä ymmärrän että jotkut ihmiset uskovat. Ihminen on kutakuinkin niin kauan uskonut kun on ylipäätään tiedostanut itsensä, sillä on mm. selitetty asioita joita ei ole voitu ymmärtää. Joten ei ole mikään ihme että ihmiset uskovat vieläkin, eihän tässä oikeasti vieläkään ymmärretä kovin paljoa.

Uskontojahan on historiassa ollut useita, yhteistä niillä on että uskonnolliset kokemukset ovat aika pitkälti samanlaisia, uskonnosta riippumatta. Uskonnot myös muuttuvat kokoajan, kristinuskokin oli sata vuotta sitten monin osin varsin erilaista kun nykyään. Yhtälailla, sadan vuoden päästä se on erilaista kun nykyään.

Vierailija
114/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Uskonnot on massojen hallintaa eikä mitään muuta."

Olet siis marxilaisilla linjoilla.

Suhteessa elävään Jumalaan on kyse aivan muusta kuin massojen hallinnasta. Kypsä kristitty vaeltaa itsenäisesti, rukoillen, etsien Jumalan hyvää tahtoa, tutkien, harkiten, arvioiden ja tehden johtopäätöksensä.

Kristinuskossa ei ole kyse massojen hallinnasta vaan k *uolemattoman sielumme iankaikkisesta kohtalosta. Siitä, missä vietämme iäisyytemme. Rakastavan Jumalan luona Taivaassa, joka on täynnä iloa, rauhaa ja rakkautta vai erossa Jumalasta, tyhjyydessä. Valinta tehdään täällä, kun armon aikaa vielä on.

Vierailija
115/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa meininkiä, onko se joku  rituaali?

Vierailija
116/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten kyllä ymmärrän että jotkut ihmiset uskovat. Ihminen on kutakuinkin niin kauan uskonut kun on ylipäätään tiedostanut itsensä, sillä on mm. selitetty asioita joita ei ole voitu ymmärtää. Joten ei ole mikään ihme että ihmiset uskovat vieläkin, eihän tässä oikeasti vieläkään ymmärretä kovin paljoa.

Tässä on vaan se, että "selitys" jonka totuuden puolesta ei ole minkäänlaista näyttöä ei oikeasti ole mikään selitys. Siis ymmärrän sen psykologisen tarpeen, mutta se, että jotain asiaa ei tiedetä, ei oikeuta laittamaan puuttuvan tiedon paikalle haluamaansa keksittyä selitystä. Se, että joidenkin uskontojen totuuteen on uskottu vuosituhansia ei tarkoita sitä, että ne olisivat automaattisesti harkinnan arvoisia kandidaatteja esim. maailmankaikkeuden alkuperää pohtiessa.

Koulussa pitäisi opettaa, että "en tiedä" on hyvä vastaus silloin kun se on rehellinen vastaus.

Vierailija
117/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuntaa katseesi itään, "uskontoon" tai filosofiaan, niin siellä tuskin on tällaista julmuutta. Tosin sielläkin  on luultavasti monia erilaisia juttuja, mutta siellä ei ole ilmeisesti sellaista   julmuutta.

Paitsi julmaakin julmempi karman laki. Siinähän ihminen on ansainnut kärsimyksensä, teoista joita ei ole itse tehnyt.

Väärin, karman lain mukaan kaikki kärsivät ainoastaan  omista teoistaan, paitsi hallitsijat, jotka saavat osansa ihmisten karmasta. Se on vallan hinta. On kuitenkin mahdollista saada vapautus kokonaan  karmasta, ja muinaiset tekstit selittävät, miten.

Mutta kristinuskossa ihminen  kärsii myös toisten  teoista.: Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen...

Mutta:

agne naya supathā rāye asmān

viśvāni deva vayunāni vidvān

yuyodhy asmaj juhurāṇam eno

bhūyiṣṭhāṁ te nama-uktiṁ vidhema

Oi Jumalani, voimallinen kuin tuli, oi Kaikkivaltias, kumarrun Sinun eteesi yhä uudelleen ja uudelleen, lankean lootusjalkojesi juureen. Oi Jumalani, johdata minut oikealle tielle, jotta saavuttaisin Sinut. Ja koska Sinä tiedät kaiken, mitä olen tehnyt menneisyydessä, vapauta minut kaikista syntieni seuraamuksista, niin ettei mikään estäisi etenemistäni.

No kerropa mitä pahaa vaikka perinnölliseen tautiin kuoleva parin päivän ikäinen vauva on tehnyt? Tai vastasyntyneet eivät hirveän paljon pahaa toisille pääse tietoisesti tekemään, eli aika kova on rangaistus.

Vierailija
118/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tai Yhdistyneen Kuningaskunnan äskettäin edesmennyt kuningatar Elisabet II?"

Tyhmä hän ei ollut, muttei hyvääkään.

Kyse oli nimenomaan siitä, että kommentoija vaikutti pitävän kristittyä automaattisesti "todella tyhmänä ihmisenä". Elisabet II:n hyvyyteen en pysty ottamaan kantaa, koska ihminen näkee ulkokuoren mutta Jumala näkee sydämen.

Vierailija
119/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin, karman lain mukaan kaikki kärsivät ainoastaan  omista teoistaan, paitsi hallitsijat, jotka saavat osansa ihmisten karmasta. Se on vallan hinta. On kuitenkin mahdollista saada vapautus kokonaan  karmasta, ja muinaiset tekstit selittävät, miten.

Mutta kristinuskossa ihminen  kärsii myös toisten  teoista.: Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen...

Mutta:

agne naya supathā rāye asmān

viśvāni deva vayunāni vidvān

yuyodhy asmaj juhurāṇam eno

bhūyiṣṭhāṁ te nama-uktiṁ vidhema

Oi Jumalani, voimallinen kuin tuli, oi Kaikkivaltias, kumarrun Sinun eteesi yhä uudelleen ja uudelleen, lankean lootusjalkojesi juureen. Oi Jumalani, johdata minut oikealle tielle, jotta saavuttaisin Sinut. Ja koska Sinä tiedät kaiken, mitä olen tehnyt menneisyydessä, vapauta minut kaikista syntieni seuraamuksista, niin ettei mikään estäisi etenemistäni.

No kerropa mitä pahaa vaikka perinnölliseen tautiin kuoleva parin päivän ikäinen vauva on tehnyt? Tai vastasyntyneet eivät hirveän paljon pahaa toisille pääse tietoisesti tekemään, eli aika kova on rangaistus.

Edellisessä elämässään hän ei ollut vastasyntynyt, vaan aikuinen.

Vierailija
120/447 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko toivo rakkaus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi