Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!
Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.
Kommentit (1166)
Sä oot jo ap pitkällä. Puolen vuoden kuluttua taas pidemmällä ja paremmalla mielellä. Hyvää joulua teille, sait itsesi turvaan.
Tulevana yöna luukuttaa sulle pullojen seasta sitten varmaan jotain Yö:n vollotusta hymiöineen. Estä viestit jo. Siellä on kasvava alkoholisti ja ilmiöt pahenee. Sinun on opiskeltava lisää manipuloinnista, jos on vaikea sitä ymmärtää. Tai soita terapeutille ja juttele manipuloinnista. Sulla on ollut sellainen mies, ja lisäksi epävakaan oloinen.
Kiitos jo tulleista vastauksista. Mies on niin mun pään sisällä, se on totta ja ehkä pelottavaakin mitenkä toinen voi saadakin ihmisestä tämmöisen otteen?! Öisin on kyllä ollut mukavaa kun ei ole tarvinnut miettiä että mitä se alkaa touhuta. Tosin toi viime yön viesti ei niinkään hyvä.
Mies on pahoitellut ja pyytänyt joitakin tekemisiään anteeksi. MUTTA, heti sen jälkeen todennut kautta rantain että vain minun vuokseni joutui niin ja näin toimia. Lasten kuullen sanonut ettei voida yhdessä elää kun aloin "sekoilla", syytellä syytöntä ja riitelen vain. Itse ei oikeasti tunnu vastuuta ottavan teoistaan vaikka välillä muuta väittääkin. ap
Ap jos välttämättä tarvitset apua asunnon asioiden kanssa, älä kysy ex-miestäsi vaan vaikka isääsi tai veljeäsi tai huoltoammattilaista. Kotirauha. Sen ukon ei kuulu heilua siellä "apuna" ja sotkemassa tunnelmaa. Muutenhan vain osoite vaihtui.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos jo tulleista vastauksista. Mies on niin mun pään sisällä, se on totta ja ehkä pelottavaakin mitenkä toinen voi saadakin ihmisestä tämmöisen otteen?! Öisin on kyllä ollut mukavaa kun ei ole tarvinnut miettiä että mitä se alkaa touhuta. Tosin toi viime yön viesti ei niinkään hyvä.
Mies on pahoitellut ja pyytänyt joitakin tekemisiään anteeksi. MUTTA, heti sen jälkeen todennut kautta rantain että vain minun vuokseni joutui niin ja näin toimia. Lasten kuullen sanonut ettei voida yhdessä elää kun aloin "sekoilla", syytellä syytöntä ja riitelen vain. Itse ei oikeasti tunnu vastuuta ottavan teoistaan vaikka välillä muuta väittääkin. ap
Tarvitset rajat. Itsesi ympärille.
Kerro lapsille totuus. Eipä hän vastuuta tulekaan ottamaan. Siksi tarvitset rajat, jotta manipuloinnista huolimatta voisit hyvit. Se on loppu nyt.
Ala kunnioittaa itseäsi.
Et ap ehkä tiedäkään miten hyvin voit voida ja miten kokonaan onnellinen olla. Toivon sulle hyvää tutkimusmatkaa itseesi. Tarvitset varmaan välillä terapeutin neuvoja, käytä sellaista mahdollisuutta niin paineet vähenee. Tukeeko sun vanhemmat tai kukaan sinua? Jos ei, niin käytä vain tiettymäärä energiaa selittämiseen ja pyydä olemaan lasten tukena ja apuna syyllistämisen sijaan.
Olisin toivonyt sullekin ap, kuten monelle muullekin, paljon parempaa kumppania. Oikein teit kun lähdit, ja ihan tarpeeksi harkitsit ja pelkäilit niin yöllä kuin päivällä. Väkivalta on muutakin kuin mustelmia. Se on mm. valehtelua, kertomatta jättämistä, lasten käyttämistä välineinä, tunkeutumista, kehoon kajoamista, vähättelyä, syyllistämistä, nolaamista ja tulevaisuuden mustaamista. Hän ei lopeta, jos sulla ei ole tarpeeksi rajoja.
Sä olet täysin turha kitisijä,30 vuotta on mies tehnyt niinkuin olet halunnut ja nyt 1 viikko kaataa maailmasi
Tyttäreni luokkalaisia olen seurannut, nuoria naisia. Kyllä heistä pystyy aika hyvin näkemään kuka tulee pitämään rajoistaan kiinni, kuka jää narsistisen kumppanin haaviin ja kenelle on vaarallisella tavalla ihan samantekevää mitä itselle tai muille tapahtuu. Jotkut heistä ottavat todella sinisilmäisesti ryhmän paineen harteilleen, eivät puolusta itseään eivätkä vahingossakaan ketään muuta. Sen verran sairasta on, että vaihdamme koulua ja porukoita. En halua opettaa tyttärelleni, että vaikeuksiin vain mennään jonkin mystisen paineen alla. Kuinka paljon ap ja tuhannet muut tytöt olisivat hyötyneet, jos vain neutraalisti oppisi pitämään itseään arvossa!
Ap, olet tehnyt lapsillesi (ja itsellesi) ison palveluksen, muista se vaikka välillä vaikeaa olisikin.
Ap, nyt ole varovainen. Älä unohda niitä pahoja asioita, millä miehesi on sinua syyllistänyt- SANONUT ETTÄ OLET SEONNUT JNE. Jos on unohtunut ,lue tästä ketjusta ne osiot mitä olet meille kertonut, ettei totuus unohdu.
Nyt on tärkeä ottaa köyttöön prepaid liittymä ja tehdä esto hänen soitoille. Siinä käy nimittäin niin, että kun hän jonkin aikaa läträä sen alkoholin kanssa enemmän, sinä alat saada öisin uhkauksia, kaikenlaisia, itsemurhajuttuja ja kaikesta hän syyllistää sinua ja vain sinua. Eikä mitään apua kodin hommiin siltä mieheltä, kaikki pyydät tuttavilta tai sukulaisilta.
Eihän tähänkään saakka hänen mielestään hänessä ole ollut mitään syytä tapahtuneisiin. Teidät että näin on. Sinä itse tarvitset nyt jarkuvasti jonkun aikuisen ,jolle voit AINA soittaa, oli se terapeutti tai ystävä. Lapsellasi on nyt myöskin VALTAVAN VAIKEAA, me aikuiset ei voi kuvitellakkaan . Kerran viikossa hänen pitäisi päästä terapiaan, ammattiauttajalle.
Läheiselläni meinasi tulla ero, siis vain meinasi,ei tullut. Hän on tasapainoinen vahva ihminen, mutta vuoden kävi terapiassa. Nyt ovat selvillä vesillä. Silloin murkkuikäinen fiksu lapsensa käy edelleen terapiassa,ehkä jonkin vuodenkin, mutta älykäs menestyvä opiskelija on nyt kuitenkin.
Voimia, vaikeat ajat on edessä, mutta sateen jälkeen tulee pouta.
En
tiedä oliko huonoja ohjeita.
Hyviä kommentteja ja ohjeita taas saatu. Yritän niitä hitaasti mutta varmasti toteuttaa. Mies kävi täällä. Toi muutaman tavaran mutta jäikin joksikin aikaa. Oli hyvällä tuulella ja selvästi meitä kaipaa jollain omalla hullulla tavallaan. Oli muka kiinnostunut lapsista ja tarjosi apua eri juttuihin joista pesi vielä 2vkoa sitten täysin kätensä pois. Kuten todettu miljoonaan kertaan tämä käytös on vain sitä manipulointia ja ilmeisesti ne kaverit eivät olleet nyt saatavilla niin perhe kelpasikin hänelle. Nyt ei pitäisi olla enää mitään syytä tulla käymään. Asiat on hoidettu lähes kaikki melko pitkälle. Katsotaan jatkuuko yhteydenpito vaiko hiljeneekö ja aloittaa sen toivomansa oman elämän. En jaksa alkaa riitelemään mistään.
Tänään tunsin kyllä hyvän olon kun tajusin että minä jäin omaan kotiini lastemme kanssa ja mies joutui lähteä isoon taloon yksinään. Eipä ole hänellä siellä ketään jolle puhua, minulla on lapset ja tulemme hyvin toimeen noin normaalisti. Minä en rikkonut perhettämme vaan sen teki mies! Vikoja toki löytyy kaikista mutta vähitellen alan tajuta sen etten olisi voinut estää miehen "sekoamista". Vaikka olisin sietänyt mitä tahansa miellyttääkseni häntä niin ihan varmasti vaikeuksia olisi tullut vain lisää ja lisää. ap
Joo ap, vaikeuksia oli jo se iso tupa täynnä, mutta sinä et niitä aiemmin pitänyt merkittävinä. Nyt kuulostat jo ihmiseltä, et enää joltain vakiokalusteelta tai toisen kusitolpalta. Onnea kotiin.
Ei voida näin etäältä tietää miten kukin lapsesi reagoi ja tulee voimaan. Mannerheimin lastensuojeluliitolta voi kysyä apuja ja neuvoja luottamuksellisesti kasvatusasioissa ja kriiseissä.
Olette olleet 30 vuotta yhdessä, mutta et tunne kavereita, joiden kanssa viettää aikaa? Se on toinen nainen, kuten myös ne runsaat työmatkatkin ovat.
Anteeksi nyt, mutta en voi uskoa että päästit sen uuteen kotiisi. Nyt se on sen mielestä sen reviiriä. Et enää koskaan päästä sitä ovesta sisään! Et mistään syystä!
Ja jos lapset ovat kotona niin laitat puhelimen yöksi kiinni että se ei voi enää viedä mielenrauhaasi eikä yöuniasi!
Nyt alkaa uusi, onnellinen ja rauhallinen ja tasapainoinen elämä. Myös lapsillesi.
Saatte olla ihan rauhassa rehellisesti sitä mitä olette, ei tarvitse varoa puheita, tekoja, olemista. Mikä autuus!
Onkohan tällä miehellä salasude sen Menin lakkoon enkä tee kotona mitään -naisen kanssa jolla on aloitus aiheesta.
Mies yrittää manipuloida sinun tunteitasi, eli siirtää omia tunteitaan sinun kannettavaksesi, vastuuttaa sinua huolehtimaan hänen hyvinvoinnistaan. Noi yölliset itsesäälivideot on just sitä klassista settiä. Koska olet vielä (luonnollisesti) henkisesti kiinni hänessä, hän pystyy sekoittamaan mieltäsi ja syyllistämään sinua esittämällä kärsivää ressukkaa jonka olet hylännyt. Hän tekee itsestään pahan ja ilkeän joka katuu ja joka anelee sinua pyhää naista auttamaan itseään.
Olen kuvion nähnyt pariinkin kertaan ja itsekin mennyt lankaan. Nyt teet kaikkesi ymmärtääksesi että hän on erillinen ihminen ja aikuinen, isä, tasavertainen mies joka on itse vastuussa omista tunteistaan, teoistaan ja niiden seurauksista ja lisäksi hän on vastuussa omista lapsistaan ja heille aiheuttamistaan tunnereaktioista. Sinä et ole hänestä vastuussa, etkä sinä tarvitse häneltä mitään.
Hän hoitaa suhteensa lapsiinsa itse, sinä voit vain tukea lapsiasi, et vaikuttaa miehen tekoihin. Keskity itseesi ja irroittaudu tuosta ääliöstä kokonaan. Äläkä missään nimessä päästä häntä kotiisi tai fyysisesti lähellesi! Mitään pelisääntöjä ei tarvita, jos hän koskee sinuun, haet lähestymiskieltoa ja teet tarvittaessa rikosilmoituksen seksuaalisesta häirinnästä! Hänellä ei ole mitään oikeuksia kehoasi ja mieltäsi kohtaan.
Voimia ja lue tämä uudestaan.