Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!

Vierailija
06.04.2023 |

Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.

Kommentit (1166)

Vierailija
921/1166 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitäpäs keitä ne kaverit ovat, jotka saavat yhtä aikaa lomaa miehesi kanssa. Sattuuko olemaan vain yksi niistä.....

Vierailija
922/1166 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos jo tulleista vastauksista. Mies on niin mun pään sisällä, se on totta ja ehkä pelottavaakin mitenkä toinen voi saadakin ihmisestä tämmöisen otteen?! Öisin on kyllä ollut mukavaa kun ei ole tarvinnut miettiä että mitä se alkaa touhuta. Tosin toi viime yön viesti ei niinkään hyvä.

Mies on pahoitellut ja pyytänyt joitakin tekemisiään anteeksi. MUTTA, heti sen jälkeen todennut kautta rantain että vain minun vuokseni joutui niin ja näin toimia. Lasten kuullen sanonut ettei voida yhdessä elää kun aloin "sekoilla", syytellä syytöntä ja riitelen vain. Itse ei oikeasti tunnu vastuuta ottavan teoistaan vaikka välillä muuta väittääkin. ap

Elikkä todella törkeätä. Kaikki mitä hänelle edelleenkään huonoa tapahtuu on AINA JA IÄNKAIKKISESTI sinun syytä. Kuvottavaa touhua sanoa lapsillekin noin ja loppuviimein kaataa koko likaämpäsin sinun päällesi ja aivopesee myös lapset ajattelemaan niin. Toivon valtavasti voimia ja järkeä sinulle ap, että pystyt pitämään tänet ETÄÄLLÄ. Ei puheluita, ei tapaamisia jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1166 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakohan omaa lomaa mies on jo pitänyt? Aloitus huhtikuulta. 

Vierailija
924/1166 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montakohan omaa lomaa mies on jo pitänyt? Aloitus huhtikuulta. 

Tuossa on ap päivitellyt kuulumisia ketjun ajan. Minäkin luin ketjua nyt ensimmäistä ja varsin mielenkiintoinen on ollutkin.

Ap:ta on haukuttu kynnysmatoksi, mutta todellisuudessa hän on  johdonmukaisesti ja päättäväisesti rakentanut uutta elämää, mikä ei tietenkään onnistu sormia napsauttamalla. 

Kaikkea hyvää ap:lle ja lapsille!

Vierailija
925/1166 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa tekstiä on ollut tämä lukea ja muutaman päivän sitten aloin lukee tätä ketjua.

Asia joka mulle tuli mieleen, että oletko varma, että se nainen on nainen eikä mies joka tuntee itsensä naiseksi ja on muuttanut sukupuoltaan siis aikaisemmin ollut mies mutta tehny sukupuolen leikkauksen. 

Miksi tämä tuli mieleen, kun puhuit ketjun alussa homomiehestä joka on sinun miehesi uusi ystävä ja aikaisemmin ei ole homoja hyväksynyt mutta sitten hän hävisi kuviosta, ja itselleni tuli mieleen, että ehkä juuri se että miehesi sai tietää jonkun miehen muuttaa sukupuolen naiseksi ja ehkä vain harvat sen tietää. Ni miehesi saa uuden alistetun ihmisen....

Siihen että miehelläsi olisi täysin uusi hetero suhde en jotenki jaksa uskoa, jotain outoa siinä heidän suhteessa on...

Oletko ottanut selvää sen toisen ihmisen iän? 

Onko varmasti uusi hoito? 

Oli miten oli ni älä syytä sitä sun miehesi uutta rakkauden kohdetta  koska miehesi on hänellekin varmasti valehdellut.

Ehkä miehesi on kerrankin oikeassa että eron jälkee sinun kannattaisi joskus nähdä miehesi uuden rakkauden kahden kesken jossain kahvilassa jossa saisit tietää mitä kaikkea soopaa miehesi on puhunu ja etkä enää ikinä haluaisi häntä takaisin..

Ota nyt ihmeessä ero, jos et itseäsi ajattele ni ajalle sinun teiniä ja toista lasta.

Se että oma isä on noin kylmä ja jäätävä omaa äitiä kohtaan ei varmasti ole sinun teinille ja lapsellesi mitenkään terveellistä katsoa.

Onko sinulla vaikka oma äiti jolta voisit pyytää hätätilanteessa että edes muutaman päivän voisit asua hänen luonaan sinun teinin ja lapsen kanssa, jotta voisit turvallisessa paikassa kysyä heiltä mitä mieltä he on muutossa...

Samalla kun olisit äitisi luona yrittäisit saada edes jonkinlainen hätämajoituksen sinulle ja sinun teinille ja lapsille ja et menis lainkaan yksin sinun miehesi ja sun kotiin vaan sinulla olisi joku mukana kun haet pakollisia tavarat vaatteita teille ja muutaman kuvan tai jotain mitä haluat jonkin pienen jutun mukaan esimerkiksi jonkun kirjan tai jotain. 

Sinun miehesi kuulostaa siltä ikävä kyllä, että ei ole kovin kaukaa se että saattaa pahoinpiteillä teitä....

Lopuksi. Älä jää yksin vaan hanki lisää ammattilaisten ihmisten apua joille sinä ja sinun teini ja lapsesi voivat purkaa straumaa pois.

Älä jää miehesi luo.

Vierailija
926/1166 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rankkaa tekstiä on ollut tämä lukea ja muutaman päivän sitten aloin lukee tätä ketjua.

Asia joka mulle tuli mieleen, että oletko varma, että se nainen on nainen eikä mies joka tuntee itsensä naiseksi ja on muuttanut sukupuoltaan siis aikaisemmin ollut mies mutta tehny sukupuolen leikkauksen. 

Miksi tämä tuli mieleen, kun puhuit ketjun alussa homomiehestä joka on sinun miehesi uusi ystävä ja aikaisemmin ei ole homoja hyväksynyt mutta sitten hän hävisi kuviosta, ja itselleni tuli mieleen, että ehkä juuri se että miehesi sai tietää jonkun miehen muuttaa sukupuolen naiseksi ja ehkä vain harvat sen tietää. Ni miehesi saa uuden alistetun ihmisen....

Siihen että miehelläsi olisi täysin uusi hetero suhde en jotenki jaksa uskoa, jotain outoa siinä heidän suhteessa on...

Oletko ottanut selvää sen toisen ihmisen iän? 

<

Sivulla 40 olen kun tämän alunperin kirjoitin. En ole vielä loppuun lukenut. Mutta toivon, että ap on ottanut jo eron ja muuttanut pois. Henkistä hyvinvointia ei rahassa mitata. Henkinen hyvinvointi on tärkeämpää kuin raha. Sinun lapset tarvitsevat nyt aikuisen joka on perheen ainut aikuinen ja lähtee pois tuosta suhteesta ja antaa lasten olla vain lapsi ja teini ilman että tarvitsee isää pelätä.

Vierailija
927/1166 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna miehelle rauhaa. Hän on 30 vuotta tehnyt kuten sinä olet halunnut.

Olen samaa mieltä, ei auta kyllä kieltää menemästä. Mutta: mikä saa hänet 30 vuoden jälkeen yhtäkkiä haluamaan viettää aikaa kavereiden kanssa, joita sinä et edes tunne /tiedä heistä mitään? Haiskahtaa vähän minusta.. 

Vierailija
928/1166 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni perheestä ei tarvitse viikon lomaa.

Marttyyri.

Vierailija
929/1166 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP?

Vierailija
930/1166 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiat perspektiiviin. Sanot että olette yli 30 vuotta viettäneet kesälomat yhdessä ja nyt kun hän haluaisi viikon viettää yksin ja, tai kavereiden kanssa, se on ongelma?

Sehän sopii, jos on molemminpuolista, mutta kun ei. Ukko ei suostuisi yksin vastaamaan lapsista ja perheestä.

Vierailija
931/1166 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, oletko saanut joulua laitettua lasten kanssa jo kotona? Miten voitte? Hyvää joulua haluan toivottaa ja onnittelen ,kun saitte muutettua uuteen kotiin.

Vierailija
932/1166 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies pitää lomaviikon joskus muulloin kuin kesällä, se viikko on silti perheen lomasta pois. 

kyllä minä  (nainen, äiti) kaipaan omaa lomaa, vaikka tykkäänkin perheestäni. Ja lomailu lasten kanssa ei ole sama asia kuin lomailu kavereiden kanssa tai yksin. Aika usein lomailu lasten kanssa ei ole lainkaan lomaa vaan arkista arkea. Siihen saa kaivata ja ottaa omiakin hetkiä. Eri asia on tietysti se miten sen perheelle sanoittaa. 

Sanovat että ensin oma happimaski ja sitten muiden. Ehkä teidän on perheessä syytä käydä keskusteluja siitä millaista teidän arki on ja millaisia toiveita ja tarpeita kullakin on. 

Vierailija
933/1166 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sinä itsekkäälle miehellesi että sinä otat eron!

Vierailija
934/1166 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, oletko saanut joulua laitettua lasten kanssa jo kotona? Miten voitte? Hyvää joulua haluan toivottaa ja onnittelen ,kun saitte muutettua uuteen kotiin.

Hei. Ja kiitos samoin hyvää tulevaa joulua! Täällä sitä asustellaan ja totutellaan uusiin nurkkiin ja äänimaailmaan. Hommasin korvatulpat öitä varten kun naapurissa on vähän äänekästä porukkaa öisin. Mutta siltikin on rauhallisempaa sen suhteen että täällä mun asunnon sisällä ei kukaan valvo ja kuljeksi. Enkä joudu miettimään millä tuulella toinen on ja millonka mahtaa saapua kotiin.

Mies on jatkanut hyvää käytöstään ja hyvittelyään. Ei olekaan vapaalla oleminen ollutkaan niin herkkua ja mahtavaa kuin jaksoi hokea yhdessä vaiheessa. Eikä kaverit olekaan joutaneet juosta miehen perässä eikä bileitä ole järjestelty. Lapsista on osittain huolehtinut, ei kuitenkaan ole saanut mitään aikaiseksi siellä omassa asunnossaan. Voivottelee ja on masentuneenkin kuuloinen. Naiskaveri on vielä ilmeisesti kuvioissa harrastuksen parissa muttei muuta. Mutta joo, EN tietenkään mene lankaan näihin juttuihin. Ihan mielenkiinnosta seuraan tilannetta sivusta ja katson mitenkä miehen mieliala/käytös alkaa mennä ja mihinkä suuntaan. Itse päätin alkaa etsiä uusia ihmisiä elämääni, jopa ehkä miehiä. En toki mitään seurustelujuttuja vielä tässä vaiheessa vaan vaihtelua kangistuneisiin ja rajoittuneisiin kuvioihini joihin olen tottunut vuosien saatossa. Tarvitsen muuta ajateltavaa kuin meidän erotilanne ja miehen touhut.  ap

Vierailija
935/1166 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten mies ei ansaitse perheen ja isyysden ollenkaan.

Vierailija
936/1166 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti menee ap. Rakastan tota lausetta: "Itse päätin alkaa etsiä uusia ihmisiä elämääni." 

Tulee myös mieleeni, että sinulla on varmaan väistämättä arjessa tuokioita, kun sohva ja tv kutsuu, on vähän omaa aikaa ja sohvailua. Jossain vaiheessa voit ehkä ajatella hommaavasi muistikirjan (ilman viivoja) ja kivat kynät. Rupea kirjoittelemaan ja piirtelemään ihan itseäsi varten päiväkirjaa, jota ei toki tarvitse orjallisesti joka päivä tehdä. Mutta laittelet sinne ajatuksia ja piirtelet tunteita. Pääset huimasti eteenpäin, olo kevenee ja ällöttävät vihan, surun ym. tunteet saa jotain muotoa. Ei tarvii osata kirjoittaa tai piirtää, kukaan ei arvostele.

Hyvää joulunaikaa.

Vierailija
937/1166 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ihan varma, että on kavereiden kanssa mökillä. Hei herätys. Tulin itse vedätetyksi 17 vuoden avioliiton jälkeen miehen ylitöillä. Uusi eukko oli kierroksessa. Kun sain selville, erosin heti. Lapset saivat nähdä isäänsä, mutta ukolle en ole mitään sen jälkeen puhunut.

Vierailija
938/1166 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista, ala käymään kuntosalilla, joogaryhmässä , juoksulenkeillä tai missä ikinä haluat, heti Uuden vuoden jälkeen. Olet entistä iloisempi äiti lapsillesi, itsetunto alkaa nousta kohisten, iho tulee hehkeäksi jne.

Harmi ne äänekkäät naapurit. Katsastele millaisia tyyppejä ovat. Jos suht normaaleja ,ni voi sen verran tutustua, että vaivihkaa voi sanoa ihmeen huonosta äänieristyksestä tms. Veljeilemään ei yleensä kantsi alkaa. Sellainen viileä moi, hei, hyvää päivää tyyli on paras.

lue tää ketju aina uudestaan ja se mitä olet kertonut, niin totuus pysyy mielessä ja etäännyt mahd paljon miehest,mitä nyt lasten takia on pakko olla asialliset välit.

Osta muuten itsellesi joku oikein ihana joululahja ja just niitä ruokia mitä itse ja lapset haluaa. Kuåysy heidän ruokatoiveet. Ei tarvi laittaa rahaa laatikoihin ja torttuihin. , jos ei niitä kukaan halua. Perinteenä voi pitää kaunista kuusta ja kodin joulukoristeita ja kynttilän valoa. 

Sen olen itsekin tehnyt vuosikymmeniä ihan lasten ja itseni takia ( nyt on jo lapsenlapsia ). Mies ei laittaisi mitään, mutta minä tykkään ja nautin. Laitan jo viikkoa ennen joulua ja nautin niistä kolme vk. Lapset ja lapsenlapset ovat sen verran kaukana , etteivät voi tulla, mutta ilokseni laitan.

Ja joululauluja spotifysta soimaan!😀

ps. Mene terapiaan tammikuussa, jos tuntuu ,että pää hajoo. Mutta taidat ollakin jo voiton puolella, vai miten on?

Vierailija
939/1166 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin viettää 50v synttärit mökillä yksin mutta eihän se muulle perheelle sovi. Ymmärrän miestäsi ja minä olen nainen.

Jos lapsi haluaa olla kanssasi, niin oletko silti mieluummin yksinäsi taikka joidenkin tuttujesi kanssa?

Jotkut ihmiset ovat vaan luonnostaan sellaisia, että tarvitsevat välillä omaa rauhaa. Esim. itse tarvitsen sitä päivittäin. Jos mulla ei olisi ymmärtäväistä puolisoa, joutuisin elämään yksin.

Vierailija
940/1166 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaahan naisetkin aika ajoin ottavansa omaa aikaa niin miksi mies ei saisi tehdä samaa?

Ei se ole mitenkään ihmeellistä että nainen lähtee perheen luota että saa omaa aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme