Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!

Vierailija
06.04.2023 |

Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.

Kommentit (1166)

Vierailija
861/1166 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea kuin avauksen. Onko mies lähtenyt jo lopullisesti?

Vierailija
862/1166 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaisi loma mullekin- Olen ollut yhden yön kotoa pois nuorimmaisen (vähän vajaa 3 v.) syntymän jälkeen. Rouva on taasen tälläkin hetkellä toisella paikkakunnalla kaverinsa kanssa erään artistin keikalla ja sitten toki jäävät yöksi hotelliin. Taitaa olla 3. hotelliyö jo tälle vuotta. naama on norsunvitulla jos minä käyn kaverin luona pari tuntia kerrallaan pari kertaa kuussa

Ei sun tartte tuollaiseen suostua! Miksi hitossa suostut?!

Ei ole oikein varaa eroonkaan ja sen myötä kaksiin elatusmaksuihin.Lasten takia olen tässä suhteessa edelleen. Seksi ja läheisyys vähenivät huomattavasti ensimmäisen lapsen jälkeen ja toiseen loppui lähes kokonaan. Etenkään läheisyyttä ei ole enää ollenkaan

Miksi sun pitäisi maksaa elarit, ota lapset mukaasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1166 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no niinhän AP:kin halusi lähteä viettämään sitä omaa aikaa. Kukapa ei haluaisi? Mutta heidän suhteessaan moinen on sallittua vain miehelle. Kun Ap toivoi omaa aikaa, niin mieshän sai raivarin. Menee yli ymmärryksen miten kukaan täällä  jaksaa puolustaa tällaista suhdetta jossa vain miehellä on oikeuksia, ja naisen paikka on kotona, edes harrastuksiin ei päästetä vapaa-ajalla

Ei pidä paikkaansa! Luepa se aloitus uudestaan. AP:n ukko halusi omaa lomaa. AP ei halunnut omaa lomaa, eikä ollut halunnut 30 vuoteen. AP vaan ihmetteli, mistä on kyse. Täällä alkoi kuoro huutaa, että siinä tapauksessa AP:n on myös pidettävä omaa lomaa ja se on mitattava sekuntikellolla, että on yhtä pitkä kuin ukolla.

Vierailija
864/1166 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Sanoit , että muutat joulukuussa. Joko on lasten huoneeseen  laatikot tuotu, että voivat laittaa sinne omat muutotavaransa. Sinä olet tietyst jo keittiöstä pakannut tarvittavat astia ja omat vaatteesi+ liinavaatteet. 

siiteä se uusi levolinen elämänne sitten alkaa uudessa kodissa. 

Osta sinne lempeitä valoketjuja ja tietysti joulukuun puoliväissä kaunis kuusi. Laitatte lasten kanssa ihanan joulun.

Vai mitä, nyt töpinäksi?

Vierailija
865/1166 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva lukea, että vihdoinkin asunto on löytynyt ja muuttopäivä lähestyy! Oon ainakin melkein alusta asti tätä ketjua seuraillut ja nostan sulle ap hattua.

Ei tosiaan ihme, jos mieli ei oo parhaimmillaan kaiken tuon jälkeen. Miehesi tuntuu yrittävän manipuloida minkä osaa ja pystyy. Onneksi oot pystynyt lujana, etkä mennyt mukaan sen peleihin. Eipä sun tarvi sitä kauaa enää kattella.

Muuton jälkeen laitat sille rajat. Sulla ja teidän lapsilla alkaa uusi elämä ja sulla on oikeus sanella säännöt. Voipi olla, että kaikennäköistä vielä yrittää, ota vastaan yhteiskunnan tarjoama tuki, niin lasten kuin omaisuudenkin suhteen.

Itsetuntonnon nostamisessa terapia voisi olla yks hyvä keino. Samoin tuo oman viihtyisän kodin rakentaminen. Naiselliset keinot myös ihan sallittuja. Lähde tutustumaan itseesi uudelleen, mistä tykkäät, mitä haluat tehdä, miltä haluat näyttää. Varallisuuden ja mieltymyksiesi mukaan hemmottele itseäsi. Olet sen arvoinen.

Vierailija
866/1166 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap ,mitä kuuluu.

Vierailija
867/1166 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä pitää muuton kanssa. Niin paljon on vielä tekemättömiä asioita. Henkisesti olen loppu. Tuntuu ihan kamalalta lähteä omasta kodista pois! Joka päivä tulee muistoja ja ajatuksia että nyt teen tämänkin asian viimeistä kertaa tässä talossa jne. Mitenkä nyt laittaisin valoja ulos, entä istutukset keväällä ja kesällä jne. En halua lähteä pois! Ja kuitenkin on vain Pakko lähteä. Olen ostellut uuteen asuntoon monenmoista mutta en oikein tunne mitään sitä asuntoa kohtaan. Ilo on kadonnut vähän kaikesta.

Mies on ollut kotona viime päivinä enemmän kuin koskaan. Seksiä yrittää ja yrittää joka päivä saada. Kehuu ja ostelee juttuja minulle. Tulee iholle vaikka sanon ettei hänen käytöksessään ole nyt järkeä! Samaan aikaan suunnittelee kavereidensa kanssa matkoja ja kuinka heitä tänne aikoo kutsua kun olemme muuttaneet pois. Olivat jo tässä välissä ryyppyreissulla ja hauskaa oli kuulema ollut. Mies on aivan intona siitä että pääsee jatkossa milloinka vain johonkin halvatun ravintoloihin bilettämään?! Ja kaverit on Niin tärkeitä. Aivan kuin nuoreksi olisi muuttunut, naurattaa suorastaan ja nolottaa tuo käytös. Siitä naisesta ei enää ole maininnut kuin joskus. Ja harrastuksessa käynnit ovat tosiaan vähentyneet? Tuo mies on ihan eri, vaihdettu johonkin ääliöön! Muuton jälkeen en onneksi joudu noita juttuja enää kuunnella enkä nähdä. Sitä toistan mielessäni kun paha mieli iskee päälle.  ap

Vierailija
868/1166 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiirettä pitää muuton kanssa. Niin paljon on vielä tekemättömiä asioita. Henkisesti olen loppu. Tuntuu ihan kamalalta lähteä omasta kodista pois! Joka päivä tulee muistoja ja ajatuksia että nyt teen tämänkin asian viimeistä kertaa tässä talossa jne. Mitenkä nyt laittaisin valoja ulos, entä istutukset keväällä ja kesällä jne. En halua lähteä pois! Ja kuitenkin on vain Pakko lähteä. Olen ostellut uuteen asuntoon monenmoista mutta en oikein tunne mitään sitä asuntoa kohtaan. Ilo on kadonnut vähän kaikesta.

Mies on ollut kotona viime päivinä enemmän kuin koskaan. Seksiä yrittää ja yrittää joka päivä saada. Kehuu ja ostelee juttuja minulle. Tulee iholle vaikka sanon ettei hänen käytöksessään ole nyt järkeä! Samaan aikaan suunnittelee kavereidensa kanssa matkoja ja kuinka heitä tänne aikoo kutsua kun olemme muuttaneet pois. Olivat jo tässä välissä ryyppyreissulla ja hauskaa oli kuulema ollut. Mies on aivan intona siitä ett

Ymmärrän niin sinua ap. Elämä on luopumista aina välillä,milloin mistäkin. Nyt sinulla entisestä kodista, ilkeästä miehestä jne. Jollakin se on terveydestä tai menetetystä lapsesta. Elämä on ylä-ja alamäkeä- meillä kaikilla. Välillä miettii huonoina aikoina , että eikö tämä nyt jo vihdoin lopu, mutta sitten on taas vuosia hyvää elämää. Ala nyt listaamaan elämäsi kiitollisuuden aiheita, jos jaksat, se auttaa mieltä. Olen ikääntyneenä kokenut hyviä ja huonoja aikoja, nyt jo yli kymmenen vuotta hyvää. Ihan välillä tulee mieleen , kauanko tämä kestää. Mutta nyt olen kiitollinen.

Kyllä se uusi koti alkaa tuntumaan kivalta,kun saksat vain sen sisustaa ja laittaa siistiksi. Hiukan voisit inhota sitä entistä miestä ja saada vihapuhti päälle häntä kohtaan-se helpottaa oloasi. Sillä onhan sinulla syytä  häntä inhota, niin on ollut häijy sinulle kertomasi mukaan,kun luin tätä ketjua.

Vierailija
869/1166 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on ollut kotona viime päivinä enemmän kuin koskaan. Seksiä yrittää ja yrittää joka päivä saada. Kehuu ja ostelee juttuja minulle. Tulee iholle vaikka sanon ettei hänen käytöksessään ole nyt järkeä! Samaan aikaan suunnittelee kavereidensa kanssa matkoja ja kuinka heitä tänne aikoo kutsua kun olemme muuttaneet pois. Olivat jo tässä välissä ryyppyreissulla ja hauskaa oli kuulema ollut. ...

Tämä kuulostaa ihan samalle, miten ex oman eron aikana käyttäytyi! Asuimme vielä eron jälkeen kuukauden verran yhdessä. Mies latasi Tinderin heti samalla viikolla kun erottiin ja lähti viikonlopuksi kaverilleen. Kotiin tultuaan käyttäytyi ihan kuin mitään eroa ei olisi tapahtunutkaan. Minä pakkasin ja pakkasin, stressasin käytännön asioita ja mies oli mielialaltaan iloisempi kuin mitä olin nähnyt kahteenkymmeneen vuoteen. Jonkinlainen outo maaninen selviytymiskeino ilmeisesti.

Vierailija
870/1166 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin viettää 50v synttärit mökillä yksin mutta eihän se muulle perheelle sovi. Ymmärrän miestäsi ja minä olen nainen.

Jos lapsi haluaa olla kanssasi, niin oletko silti mieluummin yksinäsi taikka joidenkin tuttujesi kanssa?

Mä vietän tosi paljon lapseni kanssa aikaa. Olen päivät kotona. Yökylässäkin on viimeksi yhden yön ollut monen monta vuotta sitten.

SAITKO?

Vierailija
871/1166 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nyt teet surutyötä kodin vuoksi, niin jo ensimmäinen yö uudessa kodissa tulee tuntumaan kuin olisit paratiisiin päässyt. Se on uuden elämäsi ensimmäinen päivä. Ei enää sitä kaistapäistä ukkoa, saat tehdä, olla ja ajatella mitä haluat. Eikä tarvitse koko ajan pelätä, että milloin se tulee ja mitä se on nyt taas keksinyt. Se vapaus tällaisessa tilanteessa vastaa niin montaa asuntoa/taloa, kotihan siirtyy sinun mukanasi sinne minne menet.

Muistutuksena vielä että miehesi on käyttäytynyt välillä kuin mielenterveyspotilas.

Ja et päästä sitä ukkoa uuden kotisi kynnyksen ylitse kertaakaan!

Tsemppiä! Täällä ollaan hengessä mukana!

Vierailija
872/1166 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka nyt teet surutyötä kodin vuoksi, niin jo ensimmäinen yö uudessa kodissa tulee tuntumaan kuin olisit paratiisiin päässyt. Se on uuden elämäsi ensimmäinen päivä. Ei enää sitä kaistapäistä ukkoa, saat tehdä, olla ja ajatella mitä haluat. Eikä tarvitse koko ajan pelätä, että milloin se tulee ja mitä se on nyt taas keksinyt. Se vapaus tällaisessa tilanteessa vastaa niin montaa asuntoa/taloa, kotihan siirtyy sinun mukanasi sinne minne menet.

Muistutuksena vielä että miehesi on käyttäytynyt välillä kuin mielenterveyspotilas.

Kiitos! Täällä pakkaillaan urakalla. Ja mies jatkaa hyväntuulisena kotona oleskelua! Niin kuin mitään eroa ei olisi tulossakaan. Ei ole miehellä mikään kiire viettämään omaa aikaa. Lapsetkin ovat katsoneet huuli pyöreenä että mistäs nyt tuulee kun isä osaakin käyttäytyä. Ei sen puoleen, en valita tätä rauhaa maassa. On vain niin outoa kun miettii mitenkä tuo mies vielä viikkoja sitten toimi. Se on niin totta että omassa kodissani ei sitten tarvitse miettiä että millä tuulella mahtaa "isäntä" olla ja mitä päähänpistoja saa milloinkin! Jännittää kyllä tuleva ensimmäinen yö uudessa paikassa ja vain lasten kanssa. Kuinka ikävältä mahtaakaan tuntua lähteä viimeistä kertaa tästä talon pihasta?  ap

Vierailija
873/1166 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Täällä pakkaillaan urakalla. Ja mies jatkaa hyväntuulisena kotona oleskelua! Niin kuin mitään eroa ei olisi tulossakaan. Ei ole miehellä mikään kiire viettämään omaa aikaa. Lap

Tai sitten se on vapauttavan tunne maailmassa! Ahdistus häviää kun muuttoauto ajaa pihasta.

Vierailija
874/1166 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea päätös ap. Mies vaikuttaa ihan kahjolta, tuo henkinen väkivaltakin törppöä. Taitaa löytyä vuosien kuluttua aika huonosta poikien kerhosta, jossa alhaiset jutut ja ryyppääminen. Naisiakin voi jallittaa vain jonkin ajan, kunnes kuka vaan huomaa, kuinka huonossa jamassa jeppe on. 

Tottakai taloa tulee ikävä, mutta olethan siinä toisaalta ehtinyt asua. Ei sen kanssa voi olla naimisissa. Outouden ja surun tunteet ovat voimakkaita senkin vuoksi, että olet viettänyt niin paikallaan olevaa elämää ja pariutunut nuorena. Sulle koti on ollut pääpaikka, mutta ei se universumin ainoa koti ole. Uusikin on mahdollinen. Muista että ihan kaikki kokemukset voi kumma kyllä kokea eheyttävinä, loppujen lopuksi. Sydän on tehty kestämään särkymistä, se taitaa jopa sitä varten olla.

Uudessa kodissa aktivoi lapset, niin että teette yhdessä kotihommat, jaetusti. Tämä antaa heille taitoja ja ajateltavaa, teille yhteistä puuhaa ja sinulle lepoa. Olisiko uuden harrastuksen paikka teille kaikille? Kun vihan tunne ilmestyy sulle, koeta sanoittaa sekin lapsille, jotta oppivat vihaansa käsittelemään. Et ole ainoa tossa tilanteessa. Hyvää voimaantumista.

Vierailija
875/1166 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sinun mies ei ole varmaan eläissään varsinaisesti kohdannut yhtäkään tunnettaan ihan oikeasti. Ihme sluiba manipuloija. Siis epäilen, että kun sinä olet lähtenyt, alkaa mies vanhentua ihan silmissä. Menojalka vipattaa mutta alkaa myös kisa erilaisia kremppoja vastaan ja rupeaa nuutumaan koko rakennelma. Tulee marinoitumaan omissa liemissään, jotka on aika hapokkaita. Romahtaa monessa mielessä, vaikka muuta varmasti esittää.

Vierailija
876/1166 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petollista on tuon miehen hyväntuulisuus. Mietin myös että millaista tuo kotona oleminen oikein on ollut vuosien aikana. Mies tuntuu niin seksipainotteiselta sovinistilta, että ahdistuisin jokaisesta kotiin menosta ja siellä olosta. Tuntuu että vaanii joka kulman takana ja just ostaa seksiä ihan murrosikäisen tavoin.

Vierailija
877/1166 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kyllä uskoo kerrasta, jos ei seksi jonain päivänä huvita. Millaselta tollanen vonkaus oikein tuntuu lapsistakin. Miten tota voi jatkaa niin että ilmapiiri ei olisi ihan pöljä?? Ei varmaan mitenkään, ja ilmapiiri on sitten mitä on miehen vuoksi. Joo anna sen tosiaan alkaa laukata niissä baareissa! Eiköhän sieltä löydy yhtä laadutonta sakkia kuin mieskin. Voimia!

Vierailija
878/1166 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on niin totta että omassa kodissani ei sitten tarvitse miettiä että millä tuulella mahtaa "isäntä" olla ja mitä päähänpistoja saa milloinkin!"

- sinä sen sanoit ap, ja noin yksinkertainen on avain tyytyväiseen uuteen arkeesi. 

Vierailija
879/1166 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan niin hengessä mukana teidän muutossa ap. Voi ,kun voitaisiin jotenkin auttaa. Juhlistakaa nyt ainakin lasten kanssa jotenkin uutta kotianne. Kysy kummaltakin, mitä he haluaisivat. Jos heillä on hyvät ystävät , niin voisivat mennä heidän kanssaan vaikk lemppari leffaan ja sit pizzalle ,jos mahdollista koko teille tai pizzeriaan. 

Toki tuo maksaa, mutta jäis heille tilanteesta jokin mukava muisto.

Milloin on se muuttopv.

Vierailija
880/1166 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan kaikkien etu, jos välillä katkasee napanuoran hetkellisesti. Onhan loppuperheelläkin lomaa siitä iskästä viikon ajan. Kaikki ansaitsee välillä irtioton perheestä, varsinkin lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi