Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!
Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.
Kommentit (1165)
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin viettää 50v synttärit mökillä yksin mutta eihän se muulle perheelle sovi. Ymmärrän miestäsi ja minä olen nainen.
Juurikin noin moni haluaa ja saa haluta ja saa pitää tahtonsa. Suomalainen perusluonne haluaa välillä ottaa hatkat kaikesta ja kaikista ja olla yksin.
Se on aivan parasta " lomaa ja rentoutumista".
En minäkään moiti ap:n miestä en sinua enkä ketään koska ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin viettää 50v synttärit mökillä yksin mutta eihän se muulle perheelle sovi. Ymmärrän miestäsi ja minä olen nainen.
Juurikin noin moni haluaa ja saa haluta ja saa pitää tahtonsa. Suomalainen perusluonne haluaa välillä ottaa hatkat kaikesta ja kaikista ja olla yksin.
Se on aivan parasta " lomaa ja rentoutumista".
En minäkään moiti ap:n miestä en sinua enkä ketään koska ymmärrän.
Kannattaisi lukea koko ketju ajatuksella ennen kuin kommentoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostan. Miten teillä ap menee?
Mies jatkoi puhumattomuutta eiliseen iltaan asti. Lähti illalla kaupassa käymään ja kun tuli sieltä oli kuin eri ihminen. Hymyili, vitsaili ja puhua pälpätti kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan? Oli ostanut minulle ruokia joista tietää minun pitävän. Katsoin varmaan monttu auki miestäni. Niin paljon oli muuttunut käytös tunnin aikana! En itse kuitenkaan jutellut sen ihmeemmin, kuin vain pakolliset normaalit asiat. Ei vaan huvittanut. Tänään mies onkin sitten taas ollut outo ja huonolla tuulella, sulkeutui työhuoneeseen eikä puhu mitään ylimääräisiä. Ihan kuin olisin jonkun päästänsä seonneen kanssa? Mitenkä mieliala ja käytös voi mennä edes ja takas? Kameran tiedostot sain siirrettyä. Niissä menee kyllä aikaa ennen kuin saa kaikki käytyä läpi. ap
Se sai sovittua naisensa kanssa tapaamisen uusiksi ja on nyt ärsyyntynyt kun täytyy odotella eikä eilisen energiat tietenkään tänne asti riitä kun ette ole maagisesti kadonneet.
Varmasti salailee jotain, jos käytös on noin heittelevää ja outoa. Saa lapselliset raivarit, kun vaadit myös itsellesi saman verran vapaata.
Ja tuo syyttely "kenes kanssa meet, niih, todista olemalla menemättä ettei sulla ole muita miehiä" ja vielä lasten vetäminen tähän mukaan " äiskä lähtee jonkun äijän kanssa lomalle ja hylkää teidät lapsi raukat synkkään maailmaan ypöyksin.... "
Tämähän on nyt tämän pääsiäisen kunnon jatkokertomus! Tulehan ap tänne päivittämään, missä menette, tähän jäi koukkuun!
Jos yhteistä omaisuutta on, kannattaa hommata hyvä lakimies tekemään ositusta. Mies ei paljon sinua enää ajattele, vaan uutta elämää uuden kumppanin kanssa.
Ajatteli, että lahjoo sut lempparisapuskalla taas tyytyväiseksi, niin ei tartte kantaa mitään syyllisyydentuskaa enää siitä, että vaimo ei tykkää, että lähden lomalle tuosta noin vaan, vaan vaatii itekin lomaa ja varmasti jonkun toisen miehen kanssa :D
Ei sen suuremaa psykologista pohdintaa vaadi.
Ja siis tuommoisten miesten mielestä asiat ja mökötykset on käsitelty kokonaan heti, kun hänellä mieli paranee. Vaikka olisi vaan mökötetty koko aika molemmat eikä keskusteltu mistään. Eli kun minä olen nyt iloinen, vaimonkin pitää olla iloinen. Ai, eikö se olekaan? Epistä! :(((
Vierailija kirjoitti:
Varmasti salailee jotain, jos käytös on noin heittelevää ja outoa. Saa lapselliset raivarit, kun vaadit myös itsellesi saman verran vapaata.
Ja tuo syyttely "kenes kanssa meet, niih, todista olemalla menemättä ettei sulla ole muita miehiä" ja vielä lasten vetäminen tähän mukaan " äiskä lähtee jonkun äijän kanssa lomalle ja hylkää teidät lapsi raukat synkkään maailmaan ypöyksin.... "
Mukavasti mies tuossa vielä paljastaa ajatuksensa ja tekonsa:
Puoliso lähtee matkalle -> Puoliso pettää varmasti MUTTA -> Jos puoliso kieltäytyykin matkasta ja jää kotiin -> Ei ollutkaan ketään toista siellä, eikä matkalle tarvetta.
Eli ap:n miehen toiminta menee saman kaavan mukaan:
Minä lähden matkalle/lomalle -> Petän siellä MUTTA -> Jos jään kotiin, en pääse sen toisen luokse -> Siellä oli toinen nainen ja matkalle/lomalle on tarve, jota ei voi jättää välistä eikä sallia vaimolle, koska vaimo pettää samoin kuin minä ihan saletisti.
Kuulumiset. Olen aika huonolla tuulella, paha olo ja mieli miehen käytöksen takia, vaihteeksi näin. Täällä on jatkunut mökötys ja iloisesti vitsailu edes takaisin. Tuntuu että pimahdan päästäni. Tänään kun mies lähti harrastukseen kehtasi toivottaa ovella hyvät yöt. On muka niin myöhään reissussa?! Mitä hittoa?! Eipä miestä vielä näy... Eilen oli myös pitkän aikaa harrastamassa. Esitti, siis ihan filmasi kuinka rankan treenin oli tehnyt. Naureskeli ääneen.
Katsoin niistä auton videoista osan ja muutama outo juttu löytyi. Yksi päivä kun lähti työvuoroon niin oli sammuttanut kameran heti pihasta lähdettyään? Eikä tulomatkallakaan ollut sitä käynnistänyt. Se on todella kummallista koska kamera on mm. turvallisuuteen liittyvä asia. Siksi sen aikoinaan hommasi. Miksi sammuttaisi sen? Ja 2 harrastekäyntiä oli pois tallenteista. Kaupassa käymiset olivat kuitenkin siellä. Joo ja sellainen outous löytyi myös että mies ajelee ristiin ja rastiin. Menee isoon kauppaan, ajaa vain parkkihallista läpi ja jatkaakin toiseen kauppaan parin kilsan päähän. Sitten kun on käynyt toisessa kaupassa palaakin siihen ekaan kauppaan takasin. Näin tekee muutaman kerran eri päivinä. ap
30 vuoden jälkeen mies haluaa viikon itselleen. Suo se hänelle hyvä ihminen. Älä vetoa niihin lapsiisi, sillä 30 vuoden yhdessä olon jälkeen he tuskin ovat enää kovin pieniä. Minä olen ollut naimisissa yli 40 vuotta ja pidämme mieheni kanssa säännöllisesti "omaa lomaa". Käyn kerran vuodessa etelässä siskojeni kanssa ja nyt eläkkeellä ollessa olemme aina kaksi viikkoa. Mies käy kavereittensa ja veljiensä kanssa viettämässä mökkiviikonloppuja useamman kerran vuodessa. Voi autuutta, kun saan silloin talon kokonaan itselleni. Mies on kertonut myös nauttivansa yksinolosta kun minä olen matkoilla.
Jos ei osaa olla yksin, ei osaa olla kaksin.
Anna miehen katkaista napanuora siihen aikuiseen poikaansa.
Yli 30vuotta jos on lomat vietetty yhdessä, niin viikon omaloma on harvinaisen ok. Meillä on noin viikon omat lomat vietetty joka vuosi, tosin ei välttämättä kesäisin.
Meillä on kummallakin joka kolmas viikonloppu(eri viikonloput) vapaata perheestä, jolloin kumpikin saa omalla vuorollaan tehdä ihan mitä huvittaa ilman sitä perhettä. Silloin kuin lapsi oli vielä pieni nukuimme myös joka toisen viikonlopun omissa huoneissa. Ei ole mitään järkeä polttaa kumpaakin vanhemmat loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no minä ainakin kaipaan myös lomaa perheestä välillä.
Onhan teillä siinä 3 kokonaista viikkoa yhteistä lomaa.
Siis 2 vko. Ap:han pitää myös oman viikon lomansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no minä ainakin kaipaan myös lomaa perheestä välillä.
Onhan teillä siinä 3 kokonaista viikkoa yhteistä lomaa.Siis 2 vko. Ap:han pitää myös oman viikon lomansa.
2vk on ok.
Elämä on. Niinhän minäkin haluaisin, olla edes joskus ihan yksin lomalla jossain, vaikka omalla mökilläni. Se ei kuitenkaan ole yksinkertaista, vaikka lapset ovat jo aikuisuuden kynnyksellä. Koko elämäni olen antanut perheelle, mutta mies ei ymmärtäisi sellaista omaa lomaa tai sen tarvetta. Yhdessä kun pitäisi olla ihan aina, kaikki lomat. Hän on rakas, en siis ns. kaipaa muita, mutta yksinoloa kyllä välillä kaipaisin.
Mies jatkoi puhumattomuutta eiliseen iltaan asti. Lähti illalla kaupassa käymään ja kun tuli sieltä oli kuin eri ihminen. Hymyili, vitsaili ja puhua pälpätti kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan? Oli ostanut minulle ruokia joista tietää minun pitävän. Katsoin varmaan monttu auki miestäni. Niin paljon oli muuttunut käytös tunnin aikana! En itse kuitenkaan jutellut sen ihmeemmin, kuin vain pakolliset normaalit asiat. Ei vaan huvittanut. Tänään mies onkin sitten taas ollut outo ja huonolla tuulella, sulkeutui työhuoneeseen eikä puhu mitään ylimääräisiä. Ihan kuin olisin jonkun päästänsä seonneen kanssa? Mitenkä mieliala ja käytös voi mennä edes ja takas? Kameran tiedostot sain siirrettyä. Niissä menee kyllä aikaa ennen kuin saa kaikki käytyä läpi. ap