Mies ilmoitti että pitää oman loman perheestään?!
Kertoi että vuokraa viikoksi mökin ja on siellä päivän taikka kaksi yksin ja lopun ajan joidenkin kavereiden kanssa joita en tunne. Tämä viikko on meidän perheen yhteisestä kesälomasta pois. Sanoi että perheen kanssa vietetty aika ei ole hänelle lomaa?! Siis mitä hittoa? Minähän se olen joka yleensä on tehnyt suurimmaksi osaksi reissussa ruoat, hoitanut siivoukset, lapset jne. Kun lapset olivat vaippa-ikäisiä minä hoidin yöheräämiset jne. En kuitenkaan koskaan ole ajatellut että se yhdessä vietetty aika kesällä ei olisi lomaa. Vanhin lapsista suuttui totaalisesti isälleen kun kuuli isän "ilmoituksen". Eivät kerkeä työkiireiden ja harrastusten vuoksi olemaan yhdessä kunnolla. Lomalla ovat sitten tehneet yhteisiä kivoja juttuja. En tajua tämmöistä nyt ollenkaan. Jokainen kesäloma on yhdessä vietetty yli 30 vuotta. Muutaman päivän reissuja on saatettu tehdä ilman perhettä mutta nekin on tehty muulloin kuin kesälomalla. Yhteinen kesäloma kun ei ole mikään itsestäänselvyys. On hankalaa saada kummankin töistä järkättyä ne samaan aikaan. Mitäs mieltä olette. Keski-ikäinen mies haluaa olla mieluummin joidenkin kavereidensa kanssa lomalla kuin perheensä? Näin kärjistettynä sen voisi sanoa. Lapset sen näin ymmärsivät ja enhän minäkään tästä ilahtunut.
Kommentit (1166)
Todennäköisesti pettää sinua, kun heti epäili sinua samasta. Vaadi tietää osoite, minne menee, voi tulla hiki ukolle keksiä jotain. Se pitäisi tulla ulkomuistista heti. Vaadi myös tietää enemmän kavereista, kuten nimet, missä asuvat, ovatko perheellisiä. Kirjoita hänen edessään kaikki muistiin.
Sano, että varmuuden vuoksi, jos on pakko ottaa yhteyttä vaikka lasten takia. Seuraa ilmeitä. Jos tulee syytöksiä ja raivareita, voit olla vakuuttunut, että valehteli kaikesta. Älä pelkää riitaa, ethän sinä riitaa haasta! Normaalisti nuo tiedot annetaan samalla, kun kertoo asiasta ja kysyy vaimon mielipidettä.
Valmistaudu, että pettää. Reissumiehet ovat tuollaisia.
Voithan pokkana joku päivä mennä hänen antamaan osoitteeseen käymään, kun tuli niiiin ikävä. Sitten näet.
Sanoo nainen, jota on nuorena petetty monesti ja niistä ottanut opiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalla viikolla sitten sinun vuoro lomailla yksin.
Mihin mä yksin menisin? Ei mulla oo kavereita. Eikä rahaa.
Ap
Tule vaikka meille. Sovitaan paikka ja aika, mistä tulen sinut hakemaan.
Ahdistaa APn miehen puolesta, on kyllä kamalaan paikkaan itsensä saattanut jos ei herranjestas edes viikkoa saa toivoa aikaa itselleen...
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän loman tarpeen perheestä, mutta en sitä, että se vain ilmoitetaan yhdessä sopimatta.
Sinuna buukkaisin myös itselleni vapaaviikon ja ilmoittaisin sen miehelle.
No tota pystyt varmaan kaikesta jo päättelemään miten hyvin sopiminen olisi onnistunut...AP vaikuttaa tyypilliseltä pirttihirmulta jonka pään mukaan lomat ja arki hoidetaan.
Tiedän henkilön joka on edesmennyt. Tappoi itsensä. Hän ei saanut koskaan lomaa perheestään, eikä olisi saanut viettää yhtään hetkeä vain itselleen. Koko ajan vaadittiin olemaan vain perheen kanssa. Jos olisi halunnut hetken hengähtää yksin, niin hirveä syyllistäminen ja mäkätys.
En tiedä onko syyllistäjät ja kontrolloijat nyt onnellisia kun mies on haudassa.
Miehellä oli sairauksia ja vaivoja, ja hän ei jaksanut, kun hänelle ei sallittu yhtään omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin ihan kokeeksi mieheltä että kait hän on myös kesällä sitten viikon lasten kanssa jos minä lähden reissuun yksinäni. Naama meni ihan ruttuun ja alkoi selittää ettei se käy kun hänellä on niin paljon kaikkia menoja.. Että näin. Hän saa lähteä mutta minä en?! ap
Miks ihmeessä suostuisit moiseen. Taatusti ottaisin oman kahden viikon loman ja mies saisi olla silloin lasten kanssa. Mottoni on: ole aina pari askelta miestäsi edellä - kaikissa asioissa, mm pettäminen, harrastukset jne.,,,ei harmita koskaan sen töppöilyt..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Monet varakkaat herrasmiehet etsivät seuraa. Sellaisen mukaan vain lomamatkalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En ole tuo ap. On mulla kavereita ja rahaa. Tässä tulikin nyt enemmän pohdittavaa kun pettämisestä alettiin puhua. oikea ap
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa viikon eron perheestään
+ Loma on tuntemattomien uusien kaverien kanssa, jottei vaimo pääse varmistamaan suunnitelmia eikä kuule niistä muilta
+ Mies reissaa paljon ja on paljon poissa kotoa
+ Mies ei voi viettää viikkoa yksin lasten kanssa
== kyllä sinne mökille on tulossa toinen nainen, eikä kavereita. Salasuhde ei välttämättä edes tiedä perheestä, ja on alkanut vaatimaan yhteistä lomaa. Mies ei voi hoitaa lapsia yksin viikkoa, koska ei voi selittää viikon "katoamista" toiselle naiselle. Mies ei halua keskustella koko aiheesta koska se vaatisi lisää valheita ja lisää kiinnijäämisen riskiä.
Juuri noin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nyt alkaa jo vaikuttaa trollilta. Onko edelleen niin että nainen täyttää koko elämänsä perheellä, lasten ja miehen passaamisella? Ilmankos roikutaan loputtomiin epämiellyttävässä liitossa kun tilalle ei ole mitään muuta.
Trolli tai tästä tuli hyvä keskustelu. Ehkä jopa herätteli joitakin hyväuskoisia vaimoja.
Kotirouvat ovat kuvailemasi kaltaisia. He kokevat, ettei ole voimia, rahaa ja mahdollisuuksia tehdä aina oman pään mukaan. Niinkuin ei olekaan.
Itse istun tällä hetkellä metsässä viinipullon kanssa. Mies täysin eri todellisuudessa kuin minä, teinityttö äyskinyt kotona jo toista vuotta.
Heillä kaikki kai ok, ja minulla ei mikään. 24 vuotta ollaan oltu miehen kanssa yhdessä, ja ensimmäistä kertaa mietin eroa.
Metsä on ihana ystävä. :)
Vierailija kirjoitti:
Saatiin sitten riita aikaiseksi kun aloin vaatia myös omaa lomaa itselleni. Mies ihmetteli että miksi sellaista muka tarvitsen, alkoi jankuttaa että kuka sinne lähtee sitten kanssani tms. Johan muuttui ääni kellossa kun minä aloin vaatia samaa mitä hän haluaa. Paukautin vielä päälle että laskeskelin että mies on keskimäärin viikon aikana harrastuksessaan yhteensä noin 12 tuntia. Jatkossa Minäkin siis voin olla sen verran jossain muualla kuin kotona tekemässä kotihommia ja auttamassa lapsia läksyissä jne. Mies on nyt aivan suutuksissa. Siinähän on!!! ap
Brawoo ap, just noin. Jatka samaan malliin , äläkä anna centtiäkään periksi. Ole hyväntuulinen ja pidä suunnitelmastasi kiinni. Älä vaan riitele. Toimit juuri suunnitelmien mukaan ,hymy huulilla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin ihan kokeeksi mieheltä että kait hän on myös kesällä sitten viikon lasten kanssa jos minä lähden reissuun yksinäni. Naama meni ihan ruttuun ja alkoi selittää ettei se käy kun hänellä on niin paljon kaikkia menoja.. Että näin. Hän saa lähteä mutta minä en?! ap
Käsi ylös, joka yllättyi.
Näinhän se 99 100sta tapauksesta menee. Joka kerta näitä ketjuja lukiessa herää kysymys, miksi miehet hankkivat lapsia, kun perhe-elämä ei kiinnosta pennin vertaa ja kiitollisuus itselle siitä, etten ole suostunut lisääntymään kenenkään kanssa.
Yhtään en ihmettele, että vapaaehtoinen lapsettomuus lisääntyy vuosi vuodelta, kun naiset heräävät siihen, että se kovasti kaivattu tasa-arvo tarkoittaa käytännössä sitä, että aivan kaikki elannon hankkimisesta lasten- ja kodinhoitoon on heidän vastuullaan ja mies vapaamatkustaa siinä siivellä, käyttää aikansa omiin harrastuksiinsa ja asunnon ylläpidosta jäävät rahansa itseensä samalla kun nainen venyttää penniä että saisi lapset ruokittua ja puettua.
Ainoa mikä hämmästyttää on miksi kukaan nainen enää tekee lapsia parisuhteeseen, kun päätyy käytännössä yh:ksi joka tapauksessa, tuli ero tai ei. Voiko muja vauvakuume olla niin kova, että on valmis uhraamaan kaiken sen käärön saadakseen? Itse en siis sellaisesta vaivasta ole koskaan kärsinyt niin en pysty kuvittelemaan, miten joku vietti voisi ihan totaalisesti hukuttaa järjen äänen.
Ap:lle ei oikein voi muuta kuin toivottaa jaksamista. Toivottavasti mies on edes varakas ja saat vapaasti käyttää hänen rahojaan, ei kai tuollaisessa suhteessa muuten mitään mieltä ole.
Ja alapeukuttajille tiedoksi, että olin tähän lainaamaani kommenttiin saakka miehen puolella tässä.
Samaa mieltä. Lapsia haluavien naisten kannattaisi lyödä hynttyitä yhteen toistensa kanssa ja elää kämppiksinä, vuorotellen toisen lapsenvahtina, lapsilla leikkikavereita, ei passattavia miehiä rasitteina.
Ja ap:n on ihan tasan mökkiloma sovittuna toisen naisen kanssa. Menköön sinne ja ap pamahtaa yllärinä paikalle toteamaan asian niin saadaan kissa kerralla pöydälle ja ero vetämään.
Näin minä tein ja erohan siitä meinas tulla, mutta lasten menetys olikin miehelle liian kipeä paikka.
Itse eläkkeellä ja tarvitsen välillä omaa lomaa eläkkeellä olosta.
Vierailija kirjoitti:
Itse istun tällä hetkellä metsässä viinipullon kanssa. Mies täysin eri todellisuudessa kuin minä, teinityttö äyskinyt kotona jo toista vuotta.
Heillä kaikki kai ok, ja minulla ei mikään. 24 vuotta ollaan oltu miehen kanssa yhdessä, ja ensimmäistä kertaa mietin eroa.
Ja se viinipullo ystävä myöskin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se viinipullo ystävä myöskin
Kyllä. Joskus se viinipullokin voi olla ystävä.
Yhdessä oltu yli 30 vuotta, eikä miehellä ole koskaan ollut kiinnostusta viettää lomaa kavereiden kanssa. Jos nyt yhtäkkiä haluaisi viettää lomaa kavereiden kanssa, niin pitäisin sitä aika outona asiana.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei tiedä että itkiskö vaiko nauraisko tuolle miehen käytökselle? Äsken tuli sanomaan minulle että jos olen viikon reissussa kesällä niin hän lähtee sitten syksyllä viikoksi taikka kahdeksi etelään. Ja kun teini tuli koulusta niin kovalla äänellä alkoi selittää että äiti on kuulema lähdössä yksin tai jonkun kanssa, kenen lie?! reissuun kesälomalla. Että tiesitkös sinä tästä? Voihan hel vetti tuota äijää!!! Miksi se nyt tällä tavoin reagoi, ihan älytöntä. ap
Älä anna periksi. Sanot, että minä myös menen etelään sitten ,kun olet tullut kotiin sielä reissusta syksyllä. Älä nyt himmaa tippaakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alat AP demonstratiivisesti katsomaan koneelta lomakohteita, joku kiva all inclusive jossain lämpösessä maassa. Ja jos oikein haluat wíttuilla sille niin voit vihjaista että Gambia on kuulema ihana rantalomakohde ;)
Tämä kostohomma on kyllä aina ihan outo. No mutta saapahan sitten liiton rippeet purettua samalla.
Keskusteluhan on luonnollisesti ihan yliarvostettua.
Eihän tuossa ole kysymys mistään kostosta, vaan molemmille mukava elämä.
Sinä ehdit varata vielä oman lomasi. Lähde kahdeksi viikoksi eikä haittaa, vaikka miehellä ei olisi silloin lomaa, kunhan on kotona ja huolehtii lapsista.
Sinullekin tekee hyvää olla pari viikkoa ihan itseksesi tai hyvässä seurassa ilman perhettä.