Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu kun ei kerta kaikkiaan enää jaksa tätä elämää?

Vierailija
05.04.2023 |

Mitä tehdä?

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa oli kysymys 'Mitä tapahtuu kun ei enää jaksa?' Vastaus on ei mitään, ainakaan yhteiskunnan puolelta. Ihmisistä jotka ei enää vain jaksa tulee rasite joista haluttaisiin päästä erilleen niin nopeasti kuin mhdollista. 

Vierailija
102/110 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on auttanut jonkun verran se, että lasken tasoa. En haaveile mistään saavuttamattomasta. En tarvitse isoa kämppää enkä autoa. Haen ruokani ilta-alesta, ruokajonosta tai dyykkaamalla, vaatteeni ja vähäiset kamani kierrätyskeskuksesta. Täällä on ihmisillä niin valtavan hyvä elintaso että rottakin elää ylijäämällä ihan mukavasti. Enkä suostu enää oravanpyörään vaan käytän oman aikani just niinku haluan. Teen taidetta, kuljeskelen luonnossa, käyn Kaikukortilla kulttuurijutuissa, katselen leffoja, kerään yrttejä, sieniä, marjoja, luen laajasti eri aiheista, tutkin mitä mieli tekee, olen utelias kaikelle mistä en tiedä! Spirituaalinen ihminen olen omalla tavallani, mutta tuollainen rakkauslässy ei nappaa eikä hyvän ihmisen leikkiminen, miksi mun edes pitäisi olla hyvä, olen mikä olen mieluummin. Kaikkineni. 

Mielenterveyttä hoidan mm. maksuttomissa vertaisryhmissä, joista on tullut myös ystäviä. Uin avannossa ja muutenkin liikun paljon luonnossa, se on mun paras mielialalääke... Olen mielenterveyssyistä pudonnut työelämästä, ja vasta nyt kun ei vittuakaan välitä siitä mitä muut musta ajattelee, olen alkanut toipua ja jopa pitää elämästä.  

Suosittelen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

......

Vierailija
104/110 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää rohjeta kokeilemaan asioita jotka on mukavuusalueen ulkopuolella, ja sitä kautta voi syntyä uus perspektiivi elämään

Vierailija
105/110 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

102 jatkaa vielä. Elämään on tällä tavalla itse etsimällä pikkuhiljaa tullut taas se sama ihmeen ja seikkailun tuntu joka mulla oli lapsena ja jonka menetin pitkäksi aikaa. Vuosikausiksi oikeastaan. Mutta ei saa odottaa mitään liian suurta. Kaikki mahtuu pieneenkin. Seikkailu voi olla joku reissu uuteen metsään, aistit auki. Joku mahtava kirjalöytö. Tai itkettävän kaunis musiikki, vaikka tää: 

Jostain syystä yhteiskunta tekee meistä puutuneita ja kyvyttömiä näkemään ympärillemme. 

Vierailija
106/110 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuu se minkä laitat tapahtumaan. 

Vierailija
107/110 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
108/110 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että olen ansassa sekoavan pääni kanssa, mistään lääkäreistä, lääkkeistä tai jutteluista ei tunnu olevan apua. Ei vaan enää aivot kestä tätä elämää.

Mulla on yritys, joka pyrkii auttamaan sinun tilanteessasi olevia, mutta täällä ei saa mainostaa.

Vierailija
109/110 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pitkään ajattelin liikaa.

Ongelma oli että annoin ajatusteni olla yksin keskenään.

Ajatukset pysyvät levossa kun niiden seuraksi antaa hyvää seuraa: näköhavaintoja, tuntohavaintoja, kuulohavaintoja, makuhavaintoja, hajuhavaintoja. Miellä ajatukset vain yhdeksi aisti-ikkunaksi muiden joukossa ja ihmettele miten ajatukset laantuvat.

tosi usein unohdan tehdä tätä ja tätä on oikeasti tosi vaikea muistaa tehdä, siis mieltää ajatukset vain yhdeksi aisti-ikkunaksi muiden aistien joukossa yhtä tasa-arvoisena, mielenmyllerryksissä yliedustettuna, ylifokusoituna.

Vierailija
110/110 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten alkaa kuoleman odottelu kuten minulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan