Näinhän siinä kävi ettei miestä vasektomia kiinnosta
Odotettiin yhdessä melkein 10 vuotta sitä että ikävaatimus täyttyy. Alkuvuodesta se täyttyi ja aiheesta ollaan vain hiljaa. Aavistin tämän jo etukäteen.
Muuttavatko miehet oikeasti ihan säännönmukaisesti mielensä lisääntymisasiassa, vai onko minua taas kerran huijattu? Tämä on kolmas suhde joka uhkaa nyt kaatua siihen että miehen "ei missään nimessä ikinä lapsia"-kertomus muuttuukin "ehdottomasti lapsia joskus, aika piankin mieluiten"-höpinäksi. Tosin tästä tapauksesta en ole vielä varma, mutta huonolta näyttää.
Mistä olette löytäneet velamiehiä? Miten aidon velamiehen tunnistaa? Kaksi edellistä ovat perustelleet sanojensa pyörtämistä sillä, että sanoivat suhteen alussa mitä halusin kuulla ja arvelivat minun muuttavan mieleni kuitenkin lopulta. Minusta tämä on epäreilua.
Kommentit (1644)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies saa helpommin vasektomian. Nainen saa selitellä juurta jaksain miksi haluaa piuhat poikki vaikka kriteerit täyttyy.
Tämä nyt on ihan täyttä potaskaa, mutta vaikka näin olisikin, entä sitten? Niin laiska ei voi kukaan olla, että pakottaa kumppaninsa vasektomiaan koska ei itse jaksa istua varttia selittämässä juurta jaksaen lääkärille, miksi haluaa piuhat poikki.
Tämä tekosyy ei siis oikein toimi ainakaan ennen kuin on oikeasti yrittänyt sen sterilisaation saada ja saanut kieltävän vastauksen.
Onko aloittaja pakottanut miehen vasektomiaan? Ja mitä tulee tuohon toiseen asiaan, ei, lääkäri ei suostunut sterilisaatioon koska olen lapseton ja hedelmällistä ikää kuulemma hyvin jäljellä. Kai pitäisi vedota jotenkin lakiin, sillä iän pitäisi riittää
Aloittajalta on nyt jo noin sata kertaa kysytty, miksi hän ei käy itse sterilisaatiossa. Minä en ainakaan ole tähän vielä nähnyt vastausta.
Ehkäpä se miehesi on odottanut sinun ensin olevan sanojesi mittainen ja todistavasi sterilisaatiolla, että olet varma siitä, ettet lapsia halua?
Tai ehkäpä häntä nyt ei vaan huvita turhaan tehdä mitään ylimääräisiä toimenpiteitä itselleen, kuten ei selvästi sinuakaan, kun se kondomi hänen mielestään nyt toimiikin ihan hyvin?
Tai jos et olekaan vain yksinkertaisesti tosi itsekäs ja epäkunnioittava toisen kehorauhaa kohtaan, vaan ihan vain perusprovoilija?
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli taas ihan höpöhöpöjuttu.
10v odotettu ikärajan täyttymistä (=30 vuotta), mutta et ilmeisesti ole sitä vielä itse saavuttanut (koska muutenhan tätä ongelmaa ei olisi) ja tämä oli jo KOLMAS mies jonka laitat kiertoon koska ei suostu vasektomiaan? Kovin olet ollut vakavissasi jo teinisuhteissa.
Oma puolisoni on käynyt vasektomiassa mutta kyllä se hänellekin oli iso kynnys. Meillä oli siis jo lapsiluku täynnä että ei ollut edes kyse siitä, haluaako sitä sittenkään olla loppuelämäänsa lapseton. Se on operaatio, joka tehdään hyvin miehiselle alueelle ja (onneksi hyvin harvinaiset) komplikaatiot ovat kuitenkin sellaisia, joiden kanssa olisi hyvin vaikea elää. Ei sellaiseen operaatioon mennä kevyin perustein, eikä varsinkaan silloin jos se on tarpeeton kumppanin sterilisaation takia. Puolisoni kuitenkin päätti pitkän harkinnan jälkeen vasektomiaan mennä eikä siitä ole onneksi tullut mitään ongelmia. Minä olisin voinut ihan hyvin myös mennä sterilisaatioon mutta en tuolloin täyttänyt kriteerejä, nyt en enää todellakaan mene vaikka tiedän tasan tarkkaan, etten halua lisää lapsia. Miksi ihmeessä menisin, kun aviopuolisoni on jo steriili?
Olen itse täyttänyt 30 yli vuosi sitten. En mennyt sterkkaan sillä mies sanoi menevänsä. Olen tämän selventänyt jo aiemmin.
Aiemmat suhteet ovat kaatuneet siihen että mies haluaakin lapsia vaikka aluksi puhui muuta, ei siihen etteivät suostu sterkkaan. Se ei tosiaan vielä silloin ole ollut mahdollista.
Ap
Miehelle kivuton nopea toimenpide mutta ne pelkää ettei seiso enää ...kyllä seisoo.
Moni mies on steriloinut koska elatusmaksut vie palkan 20 vuotta ne ei pysty elättään montaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies saa helpommin vasektomian. Nainen saa selitellä juurta jaksain miksi haluaa piuhat poikki vaikka kriteerit täyttyy.
Tämä nyt on ihan täyttä potaskaa, mutta vaikka näin olisikin, entä sitten? Niin laiska ei voi kukaan olla, että pakottaa kumppaninsa vasektomiaan koska ei itse jaksa istua varttia selittämässä juurta jaksaen lääkärille, miksi haluaa piuhat poikki.
Tämä tekosyy ei siis oikein toimi ainakaan ennen kuin on oikeasti yrittänyt sen sterilisaation saada ja saanut kieltävän vastauksen.
Onko aloittaja pakottanut miehen vasektomiaan? Ja mitä tulee tuohon toiseen asiaan, ei, lääkäri ei suostunut sterilisaatioon koska olen lapseton ja hedelmällistä ikää kuulemma hyvin jäljellä. Kai pitäisi vedota jotenkin lakiin, sillä iän pitäisi riittää
Ei tämä nyt varmaan aloittajaan suoranaisesti liittynytkään, mutta kyllähän hän sitä nyt "vaatii" ehtona suhteen jatkumiselle, vaikka ei ole halukas itse samaan toimenpiteeseen menemään. Ja nyt sinä joko valehtelet tai sinun pitäisi käydä toisella lääkärillä joka osaa asiansa, kuten varmaan olisitkin tehnyt jos tosissasi sterilisaation haluaisit ja täytät kriteerit.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on ihan hirveää luettavaa. Todella tekopyhää porukkaa. "Mies lupasi että ei halua lapsia mutta ei suostu vasektomiaan, epäreilua!! Minä en TODELLAKAAN halua koskaan lapsia, mutta en suostu sterilisaatioon koska TEKOSYYTEKOSYYTEKOSYY."
Tekö ihan tosissane ajattelette, että teillä on jokin oikeus vaatia TOISTA IHMISTÄ tekemään SINUN MIELIKSESI keholleen jokin kirurginen toimenpide? Koska itse et halua sellaista omallesi tehdä?
Olkoon se toimenpide miehelle kuinka paljon helpompi ja vaarattomampi tahansa, jos SINÄ et missään nimessä koskaan halua lapsia etkä halua käyttää vaihtoehtoisa ehkäisykeinoja, SINÄ käyt siellä operaatiossa. Pysyviä toimenpiteitä ei kenelläkään ole oikeus vaatia toista keholleen tekemään.
Ja kyllä, minunkin mieheni on tehnyt vasektomian ja se oli myös minun toivomukseni koska en halunnut hormonaalista ehkäisyä käyttää, mutta päätöksen hän teki ihan itse vaihtoehdoista, että käy vasektomiassa tai sitten mennään kondomilla siihen asti, että minäkin täytän 30. Hän ei painostanut minua laittamaan kehooni hormoneja enkä minä painostanut häntä laittamaan piuhoja poikki. Näistä voi ja pitääkin parisuhteessa keskustella mutta näissä asioissa ei missään olosuhteissa ole oikeutta vaatia, painostaa tai olettaa toisen tekevän keholleen jotain mitä hän ei halua, oli hänen syynsä mikä tahansa.
Ei nyt herranjumala mitä luetunymmärtämistä taas. Kertaan nyt vielä sinullekin pääkohdat ranskalaisilla viivoilla. Lue vaikka kahteen kertaan.
1. Mies halusi vasektomian.
2. Minä en siihen painostanut enkä edes kehottanut menemään. En silloin enkä nyt.
3. Minä en mennyt sterkkaan sillä olin siinä uskossa että mies menee. Molempien ei mielestäni tarvitse toimenpiteessä käydä, toisen sterkka riittää.
4. Mies on vapaa lisääntymään sydämensä kyllyydestä, mutta ei minun kanssani. Minä en halua hänen viettejään ja tarpeitaan tukahduttaa, mutta rehellisyyttä toivon suhteessani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli taas ihan höpöhöpöjuttu.
10v odotettu ikärajan täyttymistä (=30 vuotta), mutta et ilmeisesti ole sitä vielä itse saavuttanut (koska muutenhan tätä ongelmaa ei olisi) ja tämä oli jo KOLMAS mies jonka laitat kiertoon koska ei suostu vasektomiaan? Kovin olet ollut vakavissasi jo teinisuhteissa.
Oma puolisoni on käynyt vasektomiassa mutta kyllä se hänellekin oli iso kynnys. Meillä oli siis jo lapsiluku täynnä että ei ollut edes kyse siitä, haluaako sitä sittenkään olla loppuelämäänsa lapseton. Se on operaatio, joka tehdään hyvin miehiselle alueelle ja (onneksi hyvin harvinaiset) komplikaatiot ovat kuitenkin sellaisia, joiden kanssa olisi hyvin vaikea elää. Ei sellaiseen operaatioon mennä kevyin perustein, eikä varsinkaan silloin jos se on tarpeeton kumppanin sterilisaation takia. Puolisoni kuitenkin päätti pitkän harkinnan jälkeen vasektomiaan mennä eikä siitä ole onneksi tullut mitään ongelmia. Minä olisin voinut ihan hyvin myös mennä sterilisaatioon mutta en tuolloin täyttänyt kriteerejä, nyt en enää todellakaan mene vaikka tiedän tasan tarkkaan, etten halua lisää lapsia. Miksi ihmeessä menisin, kun aviopuolisoni on jo steriili?
Olen itse täyttänyt 30 yli vuosi sitten. En mennyt sterkkaan sillä mies sanoi menevänsä. Olen tämän selventänyt jo aiemmin.
Aiemmat suhteet ovat kaatuneet siihen että mies haluaakin lapsia vaikka aluksi puhui muuta, ei siihen etteivät suostu sterkkaan. Se ei tosiaan vielä silloin ole ollut mahdollista.
Ap
No mutta nythän se on mahdollista joten ole hyvä ja mene sinne sterilisaatioon. Suhteen voit toki päättää siitä huolimatta, mutta ei se takaa sitä, etteikö seuraava mies olisi samanlainen. Tai vaikka olisikin käynyt vasektomiassa niin haluaisikin sitten kuitenkin tulevaisuudessa adoptoida.
Sillä, haluaako joku lapsia ja haluaako joku vasektomian ei ole välttämättä mitään tekemistä keskenään. Ja kummasta tahansa voi muuttaa mieltään, jopa ilman että toisesta asiasta muuttaa mieltään. Etkä sinä voi sille yhtään mitään ja molemmat päätökset ovat jokaiselle henkilökohtaisia.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä suvunjatkamisvietti on niin vahva, että jotain täytyy olla päässä vialla jos haluaa jo kolmekymppisenä kuohita itsensä ja poistaa itsensä geenipoolista. Tämä on velanaisten vaikea hyväksyä, että vaikka se mies nyt olisi ihan tyytyväinen sun kanssa ilman lapsia, niin suurin osa ei halua poistaa itseltään lopullisesti sitä mahdollisuutta, jos vaikka vanhempana sitten haluaiskin jatkaa sukuaan. Miehellä kun ei se hedelmällisyys lopu 35v jälkeen, vaan jatkuu potentiaalisesti jopa läpi elämän.
mies voi ennen vasektomiaa pakastaa siittiöitä siltä varalta, että haluaakin joskus lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä nyt varmaan aloittajaan suoranaisesti liittynytkään, mutta kyllähän hän sitä nyt "vaatii" ehtona suhteen jatkumiselle, vaikka ei ole halukas itse samaan toimenpiteeseen menemään. Ja nyt sinä joko valehtelet tai sinun pitäisi käydä toisella lääkärillä joka osaa asiansa, kuten varmaan olisitkin tehnyt jos tosissasi sterilisaation haluaisit ja täytät kriteerit.
Olen eri, mutta lainaamassasi viestissä ei puhuttu vaatimisesta vaan pakottamisesta. Se ei ole pakottamista jos annetaan vaihtoehto. Toiseksi, se ei ole SAMA toimenpide miehelle ja naiselle. Toinen tehdään paikallispuudutuksessa poliklinikalla ja toinen yleensä nukutuksessa leikkaussalissa. Ihan eri suuruusluokan riskitkin operoida vatsaontelossa vs kivespussissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on ihan hirveää luettavaa. Todella tekopyhää porukkaa. "Mies lupasi että ei halua lapsia mutta ei suostu vasektomiaan, epäreilua!! Minä en TODELLAKAAN halua koskaan lapsia, mutta en suostu sterilisaatioon koska TEKOSYYTEKOSYYTEKOSYY."
Tekö ihan tosissane ajattelette, että teillä on jokin oikeus vaatia TOISTA IHMISTÄ tekemään SINUN MIELIKSESI keholleen jokin kirurginen toimenpide? Koska itse et halua sellaista omallesi tehdä?
Olkoon se toimenpide miehelle kuinka paljon helpompi ja vaarattomampi tahansa, jos SINÄ et missään nimessä koskaan halua lapsia etkä halua käyttää vaihtoehtoisa ehkäisykeinoja, SINÄ käyt siellä operaatiossa. Pysyviä toimenpiteitä ei kenelläkään ole oikeus vaatia toista keholleen tekemään.
Ja kyllä, minunkin mieheni on tehnyt vasektomian ja se oli myös minun toivomukseni koska en halunnut hormonaalista ehkäisyä käyttää, mutta päätöksen hän teki ihan itse vaihtoehdoista, että käy vasektomiassa tai sitten mennään kondomilla siihen asti, että minäkin täytän 30. Hän ei painostanut minua laittamaan kehooni hormoneja enkä minä painostanut häntä laittamaan piuhoja poikki. Näistä voi ja pitääkin parisuhteessa keskustella mutta näissä asioissa ei missään olosuhteissa ole oikeutta vaatia, painostaa tai olettaa toisen tekevän keholleen jotain mitä hän ei halua, oli hänen syynsä mikä tahansa.
Ei nyt herranjumala mitä luetunymmärtämistä taas. Kertaan nyt vielä sinullekin pääkohdat ranskalaisilla viivoilla. Lue vaikka kahteen kertaan.
2. Minä en siihen painostanut enkä edes kehottanut menemään. En silloin enkä nyt.
3. Minä en mennyt sterkkaan sillä olin siinä uskossa että mies menee. Molempien ei mielestäni tarvitse toimenpiteessä käydä, toisen sterkka riittää.
4. Mies on vapaa lisääntymään sydämensä kyllyydestä, mutta ei minun kanssani. Minä en halua hänen viettejään ja tarpeitaan tukahduttaa, mutta rehellisyyttä toivon suhteessani.Ap
No voi herranjumala mitä luetun ymmärtämistä. Mikään ei estä sinua menemästä sinne sterilisaatioon NYT, jos mies on tästä muuttaut mielensä. Sehän sitten tosiaan riittää ja voitte elää onnellisesti lapsettomina elämänne loppuun asti. Ei se ole mitenkään epärehellistä olla 20 vuotiaana sitä mieltä että vasektomia on hyvä idea ja 30 vuotiaana muuttaa mieltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta lainaamassasi viestissä ei puhuttu vaatimisesta vaan pakottamisesta. Se ei ole pakottamista jos annetaan vaihtoehto. Toiseksi, se ei ole SAMA toimenpide miehelle ja naiselle. Toinen tehdään paikallispuudutuksessa poliklinikalla ja toinen yleensä nukutuksessa leikkaussalissa. Ihan eri suuruusluokan riskitkin operoida vatsaontelossa vs kivespussissa.
Tällä nyt ei varsinaisesti ole mitään merkitystä. Ei se muuta sitä tosiasiaa, että tällaisesta toimenpiteestä tulee aina päättää itse. Vaihtoehdoista voidaan keskustella tottakai, mutta kyllähän se näin puhekielisessä merkityksessään pakottamista ja/tai vaatimista on sanoa, että "sinä käyt vasektomiassa tai suhde päättyy". Aivan eri asia on sanoa, että "sinä käyt vasektomiassa tai käytämme ehkäisykeinoa X". Jos mikään ehkäisykeino ei syystä tai toisesta käy, niin silloinhan ainoa vaihtoehto on käydä itse operaatiossa, koska ongelma ei katoa, vaikka ero siitä puolisosta sitten tulisikin, kun ei suostu vasektomiaan.
Joka tapauksessa pointti on, että mikäli sterilisaatiota ehkäisykeinona haluaa käyttää, siihen operaation on mentävä lähtökohtaisesti itse.
Kaikki miehet pitäis pakkosteriloida siinä 30-35 vuotiaina ettei tee lapsii liian vanhana.Niin ei tulis pappa ikäsii isiä.
Kyl mä koulus häpesin kun mun iskä oli jo eläkeellä ja muiden duunissa.
Sen takii en oo sitten pärjänny muutenkaan elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee ite pistämään putket poikki. Mitä valitat?
Pakkohan se nyt sitten on.
Ap
Et sitten ole koskaan kuullut kondomeista...
Jo vain olen, ja niillä mennään jatkossa tässä suhteessa. Harmi vain että hajoavat tuon tuosta joten kovin varmana ehkäisynä en säännöllistä kuminkäyttöä pidä.
Ap
Hajoavat tuon tuosta? Meillä kondomiehkäisy on toiminut kymmenen vuotta täydellisesti, pois lukien kaksi suunniteltua raskautta jotka alkoivat heti kun kumi jätettiin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4. Mies on vapaa lisääntymään sydämensä kyllyydestä, mutta ei minun kanssani. Minä en halua hänen viettejään ja tarpeitaan tukahduttaa, mutta rehellisyyttä toivon suhteessani.Ap
No voi herranjumala mitä luetun ymmärtämistä. Mikään ei estä sinua menemästä sinne sterilisaatioon NYT, jos mies on tästä muuttaut mielensä. Sehän sitten tosiaan riittää ja voitte elää onnellisesti lapsettomina elämänne loppuun asti. Ei se ole mitenkään epärehellistä olla 20 vuotiaana sitä mieltä että vasektomia on hyvä idea ja 30 vuotiaana muuttaa mieltään.
En minä ole menossa sterilisaatioon kun en tiedä harrastanko tämän suhteeni jälkeen enää koskaan seksiä. Tämänkin olen jo sanonut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehellä suvunjatkamisvietti on niin vahva, että jotain täytyy olla päässä vialla jos haluaa jo kolmekymppisenä kuohita itsensä ja poistaa itsensä geenipoolista. Tämä on velanaisten vaikea hyväksyä, että vaikka se mies nyt olisi ihan tyytyväinen sun kanssa ilman lapsia, niin suurin osa ei halua poistaa itseltään lopullisesti sitä mahdollisuutta, jos vaikka vanhempana sitten haluaiskin jatkaa sukuaan. Miehellä kun ei se hedelmällisyys lopu 35v jälkeen, vaan jatkuu potentiaalisesti jopa läpi elämän.
Miksi velanaisten pitäisi hyväksyä valehtelu? Hyväksytkö sinä valehtelun omissa parisuhteissasi? Tietysti miehillä on täysi oikeus säilyttää mahdollisuus lisääntymiseen, mutta miksi sitten pitää valehdellen mennä parisuhteeseen naisen kanssa, joka haluaa vain lapsettomuuskannastaan varmoja kumppaneita?
Vähän samoilla argumenteilla on kuullut puolustettavan pettämistäkin. "Miehet nyt vaan haluan muitakin kumppaneita, hyväksy se." Joo, mutta mikä riivaa sitten hakeutumaan yksiavioiseen suhteeseen? Avoin suhde ja reilu peli kaikille. Samoin tässä lapsettomuusasiassa. Jos kaikki miehet haluaa pohjimmiltaan lapsia, niin selvä, sitten velanaiset jää yksin ja se on heidän ongelmansa. Mutta miksi pitää valehdella? Miksei voi suoraan etsiä lapsia haluavaa tai ainakin niiden mahdollisuuden auki pitävää kumppania?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee ite pistämään putket poikki. Mitä valitat?
Tätä olin itsekin ehdottamassa. Minä kävin yksityisellä sterkassa ja kun tulee aika puhua lapsentekoaikeista mahdollisen seurustelukumppanin kanssa niin kerron heti olevani steriloitu. Jää ehkä-tyypit pois jo siinä vaiheessa.
No eivät jää. Varmasti löytyy mies, joka alkaa sitten jankkaamaan sterilisaatiosta, että OTA SE POIS. Vähän kuin mies, joka käski leikata otsatukan pois.
Miksi kukaan jäisi kuuntelemaan jankkausta? Oma vika, jos jää. Ensimmäisen kerran kun mies sanoo, että ota se pois, niin voi itse todeta, että mies on vääränlainen. Ei ensimmäinen kerta ole vielä jankkausta.
Mutta onhan se kiva ulkoistaa ongelma toisen syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on epärehellistä sanoa 29 vuoden ja 10 kuukauden iässä että menee vasektomiaan heti kun pääsee, ja olla sitten menemättä. Ymmärrät varmaan. Mielensä saa muuttaa, mutta siitä muutoksesta olisi hyvä kertoa myös kumppanille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi velanaisten pitäisi hyväksyä valehtelu? Hyväksytkö sinä valehtelun omissa parisuhteissasi? Tietysti miehillä on täysi oikeus säilyttää mahdollisuus lisääntymiseen, mutta miksi sitten pitää valehdellen mennä parisuhteeseen naisen kanssa, joka haluaa vain lapsettomuuskannastaan varmoja kumppaneita?
Vähän samoilla argumenteilla on kuullut puolustettavan pettämistäkin. "Miehet nyt vaan haluan muitakin kumppaneita, hyväksy se." Joo, mutta mikä riivaa sitten hakeutumaan yksiavioiseen suhteeseen? Avoin suhde ja reilu peli kaikille. Samoin tässä lapsettomuusasiassa. Jos kaikki miehet haluaa pohjimmiltaan lapsia, niin selvä, sitten velanaiset jää yksin ja se on heidän ongelmansa. Mutta miksi pitää valehdella? Miksei voi suoraan etsiä lapsia haluavaa tai ainakin niiden mahdollisuuden auki pitävää kumppania?
Tämä, tämä tuhat kertaa. MIEHELLÄ PITÄÄ OLLA MAHDOLLISUUS LISÄÄNTYÄ JA SÄILYTTÄÄ SE MAHDOLLISUUS LISÄÄNTYÄ TULEVAISUUDESSA BLAA BLAA.
Kyllä vain, mutta miksi johtaa harhaan toista ihmistä näissä oikeuksissaan ja tarpeissaan? Missä sen toisen oikeudet päättää omasta elämästään?
Ap
Näinhän se selvästi on myös oman kokemukseni mukaan. Mulle on lähtökohtaisesti aivan sama mitä kukin lastensaannista ajattelee ja milloin suunnittelee lisääntyvänsä, mutta haluaisin että minulle oltaisiin asiasta alusta asti rehellisiä. Jos mies sanoo suhteen alussa että aikoo pitää maailman tappiin lisääntymisoption avoinna, minä tiedän nostaa kytkintä jo ennen sitoutumista. Molemmat voittavat.
Ap