Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näinhän siinä kävi ettei miestä vasektomia kiinnosta

Vierailija
05.04.2023 |

Odotettiin yhdessä melkein 10 vuotta sitä että ikävaatimus täyttyy. Alkuvuodesta se täyttyi ja aiheesta ollaan vain hiljaa. Aavistin tämän jo etukäteen.

Muuttavatko miehet oikeasti ihan säännönmukaisesti mielensä lisääntymisasiassa, vai onko minua taas kerran huijattu? Tämä on kolmas suhde joka uhkaa nyt kaatua siihen että miehen "ei missään nimessä ikinä lapsia"-kertomus muuttuukin "ehdottomasti lapsia joskus, aika piankin mieluiten"-höpinäksi. Tosin tästä tapauksesta en ole vielä varma, mutta huonolta näyttää.

Mistä olette löytäneet velamiehiä? Miten aidon velamiehen tunnistaa? Kaksi edellistä ovat perustelleet sanojensa pyörtämistä sillä, että sanoivat suhteen alussa mitä halusin kuulla ja arvelivat minun muuttavan mieleni kuitenkin lopulta. Minusta tämä on epäreilua.

Kommentit (1644)

Vierailija
321/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä muitakin miehiä

Niin on, mutta mistä heidät löytää? Miksi minulle aina puhutaan lapsettomuudesta ja hetken päästä vingutaan vauvaa?

Ap

Kolme kertaa = aina

Noilla kolmella miehillä on yksi yhteinen tekijä. Käys kurkkaamaan peilistä mikä se on.

Siis ap:n syy, että hänelle on valehdeltu.

Valehdeltu? Miehilläkin on oikeus muuttaa mieltään. Se voi tapahtua hitaasti tai nopeasti.

Mutta oikeasti, tuolla selitettiin kuinka ne on oleet 19v ja 21v... kukaan sen ikäinen mies ei sitoudu tai ryhdy pysyvään parisuhteeseen naisen kanssa, puhumattakaan että vinkuisi vauvan perään.

Ehkä minussa on jotain mikä vetoaa miesten sitoututumis- ja vauvahaluihin. Yhtä tapailin 2 kk ja hän ilmoitti että lapsia on tultava kahden vuoden sisään. Vasta 24-vuotias oli hänkin.

Ihan myyttiä koko sonta etteivät miehet halua lapsia, varsinkaan nuorella iällä.

Ap

Mutta nykyinen miehesi ei ole ilmaissut haluavansa lapsia, joten miksi pitää nyt alkaa kuvitella että haluaakin?

Kun hän ei menekään vasektomiaan josta on puhunut vuosia.

Ap

Eli tyypillisen naiselliseen tapaan ylianalysoit miehen tekemisiä ja kehität ongelman asiasta johon ei välttämättä sen suurempaa draamaa liity.

Onko tässä oikeasti muita realistisia vaihtoehtoja kuin se, että mies ei olekaan lapsettomuudestaan niin varma kuin on antanut ymmärtää?

Ap

Vaikka se, että toimenpide jännittää.

Ei ole yhtään miehen tyyppistä vellihousuilla toimenpiteiden edessä. Ja miten se jännitys nyt yhtäkkiä saisi noin kovin vallan, kun vuosiin vaihtoehto oli kerrassaan itsestäänselvä? En jaksa uskoa.

Ap

Miksi et siis itse mene hoitamaan toimenpidettä? Oletko "vellihousu" ?

Menen kyllä, jos joskus vielä päädyn parisuhteeseen. Tässä suhteessa en sitä tee, sillä tämä suhde todennäköisesti pääättyy.

Ap

Vierailija
322/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap mies on terve normaali mies halutessaan turvata geeniensä jatkumisen. Vela naiset ovat kieroutuneita luonnonoikkuja. Oikea nainen haluaa lapsia. Vela naiset pitäisi määrätä maksamaan vanhanpiian veroa . Ap:n mies ansaitsee paremman oikean naisen joka haluaa lapsia.

Kyllä, mieheni ansaitsee juuri sen mitä haluaa elämässään. Olisi vain kiva jos olisi rehellinen siitä mitä haluaa, että voisin itse lähteä etsimään itselleni sopivampaa seuraa. Tai ainakin olla roikkumatta suhteessa jossa ei ole tulevaisuutta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua on ilmeisesti huijattu jo teini-ikäisenä, jolloin kukaan ei todennäköisesti mieti lasten saamista. Kun kuitenkin olet jo ollut melkein 10v nykyisen seksipenan kanssa. Sinulla ei taida olla onneksi hirveästi väliä, kenen kanssa puuhailet, kunhan saat vain säännöllisesti tyydytystä miehiltä. Se on aika tyypillistä teille. Että mitä jos vain lähtisit etsimään uutta miestä, tuskin sinulla on preferenssit kovin korkealla: kunhan vain panee eikä halua lapsia. Kyllä niitäkin löytyy. Mutta älä pakota ketään muokkaamaan ihmisen luonnollisinta viettiä, eli lisääntymisviettiä. Sinullakin on se. Voit toki itsekin ajaa oman vietin alas, ettei käy vahinkoa.

Se on ihan normaalia, että jahka elämäntilanne stabiloituu, että perheen saaminen alkaa olla mielessä. On käynyt monelle naisellekin niin.

Vierailija
324/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on ihan hirveää luettavaa. Todella tekopyhää porukkaa. "Mies lupasi että ei halua lapsia mutta ei suostu vasektomiaan, epäreilua!! Minä en TODELLAKAAN halua koskaan lapsia, mutta en suostu sterilisaatioon koska TEKOSYYTEKOSYYTEKOSYY."

Tekö ihan tosissane ajattelette, että teillä on jokin oikeus vaatia TOISTA IHMISTÄ tekemään SINUN MIELIKSESI keholleen jokin kirurginen toimenpide? Koska itse et halua sellaista omallesi tehdä?

Olkoon se toimenpide miehelle kuinka paljon helpompi ja vaarattomampi tahansa, jos SINÄ et missään nimessä koskaan halua lapsia etkä halua käyttää vaihtoehtoisa ehkäisykeinoja, SINÄ käyt siellä operaatiossa.  Pysyviä toimenpiteitä ei kenelläkään ole oikeus vaatia toista keholleen tekemään.

Ja kyllä, minunkin mieheni on tehnyt vasektomian ja se oli myös minun toivomukseni koska en halunnut hormonaalista ehkäisyä käyttää, mutta päätöksen hän teki ihan itse vaihtoehdoista, että käy vasektomiassa tai sitten mennään kondomilla siihen asti, että minäkin täytän 30. Hän ei painostanut minua laittamaan kehooni hormoneja enkä minä painostanut häntä laittamaan piuhoja poikki. Näistä voi ja pitääkin parisuhteessa keskustella mutta näissä asioissa ei missään olosuhteissa ole oikeutta vaatia, painostaa tai olettaa toisen tekevän keholleen jotain mitä hän ei halua, oli hänen syynsä mikä tahansa.

Vierailija
325/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee ite pistämään putket poikki. Mitä valitat?

Miesten leikkaus on pieni, onnistuu paikallispuudutuksessa ja riskit pienet. Naisen leikkaus on paljon suurempi,pitää nukuttaa ja tehdä isompi leikkaus.

Miehet on juurikin tämmöisiä,lupaavat,mutta eivät tee ja raskaus ja lapsista huolehtiminen on naisten velvollisuus, ei koskaan miesten. Mies voi kevyesti jättää naisen ja lapset ja jättää naisen yh:ksi ja miesten kenestä sellainen nainen on alempaa tasoa, mutta ieshön ei tietenkään ole.

Miehet miehet... puhutko nyt omista miehistäsi? Miksi tarvitset useamman?

Vierailija
326/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä suvunjatkamisvietti on niin vahva, että jotain täytyy olla päässä vialla jos haluaa jo kolmekymppisenä kuohita itsensä ja poistaa itsensä geenipoolista. Tämä on velanaisten vaikea hyväksyä, että vaikka se mies nyt olisi ihan tyytyväinen sun kanssa ilman lapsia, niin suurin osa ei halua poistaa itseltään lopullisesti sitä mahdollisuutta, jos vaikka vanhempana sitten haluaiskin jatkaa sukuaan. Miehellä kun ei se hedelmällisyys lopu 35v jälkeen, vaan jatkuu potentiaalisesti jopa läpi elämän.

Mitä tällainen mies tekee naisen kanssa, joka on ilmaissut, ettei lapsia halua (ap)? Onko tällainen omien toiveiden ja tekojen ristiriita yleistäkin miehillä?

No kun se muna vie eikä järki yläpäätä pakota.

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
327/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä muitakin miehiä

Niin on, mutta mistä heidät löytää? Miksi minulle aina puhutaan lapsettomuudesta ja hetken päästä vingutaan vauvaa?

Ap

Kolme kertaa = aina

Noilla kolmella miehillä on yksi yhteinen tekijä. Käys kurkkaamaan peilistä mikä se on.

Siis ap:n syy, että hänelle on valehdeltu.

Valehdeltu? Miehilläkin on oikeus muuttaa mieltään. Se voi tapahtua hitaasti tai nopeasti.

Mutta oikeasti, tuolla selitettiin kuinka ne on oleet 19v ja 21v... kukaan sen ikäinen mies ei sitoudu tai ryhdy pysyvään parisuhteeseen naisen kanssa, puhumattakaan että vinkuisi vauvan perään.

Ehkä minussa on jotain mikä vetoaa miesten sitoututumis- ja vauvahaluihin. Yhtä tapailin 2 kk ja hän ilmoitti että lapsia on tultava kahden vuoden sisään. Vasta 24-vuotias oli hänkin.

Ihan myyttiä koko sonta etteivät miehet halua lapsia, varsinkaan nuorella iällä.

Ap

Mutta nykyinen miehesi ei ole ilmaissut haluavansa lapsia, joten miksi pitää nyt alkaa kuvitella että haluaakin?

Kun hän ei menekään vasektomiaan josta on puhunut vuosia.

Ap

Eli tyypillisen naiselliseen tapaan ylianalysoit miehen tekemisiä ja kehität ongelman asiasta johon ei välttämättä sen suurempaa draamaa liity.

Onko tässä oikeasti muita realistisia vaihtoehtoja kuin se, että mies ei olekaan lapsettomuudestaan niin varma kuin on antanut ymmärtää?

Ap

Vaikka se, että toimenpide jännittää.

Ei ole yhtään miehen tyyppistä vellihousuilla toimenpiteiden edessä. Ja miten se jännitys nyt yhtäkkiä saisi noin kovin vallan, kun vuosiin vaihtoehto oli kerrassaan itsestäänselvä? En jaksa uskoa.

Ap

Miksi et siis itse mene hoitamaan toimenpidettä? Oletko "vellihousu" ?

Menen kyllä, jos joskus vielä päädyn parisuhteeseen. Tässä suhteessa en sitä tee, sillä tämä suhde todennäköisesti pääättyy.

Ap

Älä päädy parisuhteeseen miehen kanssa enää.

Ja ota ero tänään.

Vierailija
328/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä suvunjatkamisvietti on niin vahva, että jotain täytyy olla päässä vialla jos haluaa jo kolmekymppisenä kuohita itsensä ja poistaa itsensä geenipoolista. Tämä on velanaisten vaikea hyväksyä, että vaikka se mies nyt olisi ihan tyytyväinen sun kanssa ilman lapsia, niin suurin osa ei halua poistaa itseltään lopullisesti sitä mahdollisuutta, jos vaikka vanhempana sitten haluaiskin jatkaa sukuaan. Miehellä kun ei se hedelmällisyys lopu 35v jälkeen, vaan jatkuu potentiaalisesti jopa läpi elämän.

Mitä tällainen mies tekee naisen kanssa, joka on ilmaissut, ettei lapsia halua (ap)? Onko tällainen omien toiveiden ja tekojen ristiriita yleistäkin miehillä?

Se on muuten jännä miten "joku" kysyy jotain asiaa (miehiä haukkumalla) ja minuutissa tulee solvaava vastaus. Aivan kuin joku vastaisi itselleen.

Vierailija
329/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on muuten jännä miten "joku" kysyy jotain asiaa (miehiä haukkumalla) ja minuutissa tulee solvaava vastaus. Aivan kuin joku vastaisi itselleen.

Tässä tapauksessa vastaaja on kyllä eri henkilö. Minä en vilpittömästi ymmärrä, miksi "ehkä joskus" -mies viettäisi aikaansa "ei" -naisen kanssa. "Ei" -naiselle "ehkä joskus" -mies ei nimittäin käy varsin hyvästä syystä.

Vierailija
330/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Itse söin e-pillereitä 20 vuotta, mutta lääkäri kielsi ne korkean verenpaineen takia. Nyt mies valittaa, että haluaisi paljaalla. Olen synnyttänyt 2 lasta enkä halua mennä laittamaan mitään kierukkaa.

Vierailija
331/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa helpommin vasektomian. Nainen saa selitellä juurta jaksain miksi haluaa piuhat poikki vaikka kriteerit täyttyy.

Vierailija
332/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti. Jos miehenne on urpoja ja valittavat teille sopivasta ehkäisystä niin dumpatkaa ne. Jos taas itse valitatte siitä että mies haluaa vaalia herkimpien alueidensa koskemattomuutta, olette itse urpoja. Mikäli kompromissia ei synny niin ero on ratkaisu.

Vai onko tämä joku velan verivala että piuhat pitää katkaista tai muuten ei ole Todella Vapaaehtoisesti Lapseton (vaikka käyttäisi tuplaehkäisyä)?

Vierailija
333/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies saa helpommin vasektomian. Nainen saa selitellä juurta jaksain miksi haluaa piuhat poikki vaikka kriteerit täyttyy.

Mistä ihmeestä te keksitte näitä valheita? Näen näitä tapauksia päivittäin, ja ei siinä kyllä naisten tarvitse selitellä yhtään sen enempää mitä miestenkään, päinvastoin, useamman lapsen äitiä (joita sterilisaatioon hakeutuvat usein ovat) kohtaan ollaan usein vasin sympatisoivia. Tietysti silloin kun lapseton henkilö, mies tai nainen, hakeutuu sterilisaatioon, kuunnellaan hieman herkemmällä korvalla sitä, onko toive varmasti harkittu ja nimenomaan oma, eikä niin, että siellä on puoliso painostanut todistamaan puheensa vapaaehtoisesta lapsettomuudesta.

Ja nimenomaan tästä syystä sinne sterilisaatioon tulee hakeutua juuri sen parisuhteen osapuolen, joka sitä sterilisaatiota oikeasti toivoo.

Vierailija
334/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Itse söin e-pillereitä 20 vuotta, mutta lääkäri kielsi ne korkean verenpaineen takia. Nyt mies valittaa, että haluaisi paljaalla. Olen synnyttänyt 2 lasta enkä halua mennä laittamaan mitään kierukkaa.

Sano miehelle että joko laittaa piuhat poikki tai kumilla.

Vierailija
335/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on pienikin halu hankkia lapsia niin suurinta rakkautta on lopettaa suhde että hän voi vielä hankkia haluamansa perheen.

T: 45v steriloitu vela-nainen

Näinpä. Olisin päättänyt tämänkin suhteen jo alkutekijöihinsä jos olisin saanut rehellistä tietoa asiasta. Nyt minua on pidetty löysässä hirressä tietämättäni vuosia, jos tässä käy kuten ounastelen.

Ap

Entä sitten? Kuka lupasi että sä elät yhden ja saman miehen kanssa lopun elämääsi, ja kuolette käsi kädessä 90-vuotiaana?

Mies.

Ap

Sillä on oikeus muuttaa mieltään kun tutustuu sinuun paremmin. Olet sinäkin muuttunut jollain tavalla vuosien aikana.

Tutustuu siis velaan vuosien aikana paremmin ja alkaa haluta sen kanssa lapsia :D Ei kai kukaan ole niin tyhmä oikeasti.

Alkaa haluamaan itse lapsia. Missään ei ole myöskään taattu etteikö vela voisi muuttaa mieltään.

Sitten kun ei ole, ja toinen on... se on eron paikka. Siihen taas ei tarvita uhkailua tällä palstalla, riittää kun pakkaa kamansa.

Älä sinä tule sanomaan, mistä tällä palstalla saa keskustella.

Mitä koet saavasi kun uhkailet palstalaisia erolla? Pitäisikö meidän pyytää anteeksi miehen puolesta?

Okei... älä ota eroa, sä olet parasta mitä mies saisi, hän murtuu.

tai no, ota vain. Tee se jo tänään.

Oletkohan sinä yksi ja sama ihminen, vai onko täällä useita jotka luulevat kaikkien kommenttien olevan minun kirjoittamiani?

Ap

Vierailija
336/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpommalla ap tosiaan pääsee näin kuin että etsii miehiä jotka haluavat kastroitavaksi.

Mutta mies on sanonut olevansa vela, miksi hän haluaa että hänen spermassaan on silti siittiöitä? Mitään muuta eroa vasektomian jälkeen ei ole. Nainen on hoitanut ehkäisyn ja kärsinyt sivuvaikutukset ja stressin tähän asti. Yli kymmenen vuoden ajan.

Siis onko veloilla joku velvollisuus käydä sterilisaatiosta? XD en tiennytkään. Jos on vapaaehtoisesti lapseton ja varma siitä, mutta tahtoo kuitenkin säilyttää mahdollisuuden muuttaa mieltään myöhemmin, niin rikkoo jotain lakia. Ihan ihme kerho teillä.

/av-mamma

Vierailija
337/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerran olet omasta päätöksestäsi aivan varma, käy itse sterissä. Et voi vaatia lääketieteellistä operaatiota muilta. Samalla myös lastensaantikyky säilyy kumppanillasi mikäli hän vielä jonain päivänä haluaa omaa jälkikasvua.

Äläkä uhriudu ja ruikuta, annat itsestäsi vastenmielisen kuvan. Jokaisella, myös kumppanillasi, on päätäntävalta omaan kehoonsa.

Älä nyt viitsi kommentoida jos et viitsi edes lukea aloitusta, kommenteista puhumattakaan. Mulla ei ole aikomustakaan vaatia mitään operaatiota yhtään keltään. Mieheni saa pitää lapsioption avoinna aivan täysin vapaasti, mutta minun kanssani suhde ei siinä tapauksessa jatku. Kai minullakin jonkilainen oikeus on päättää kenen kanssa olen.

Ap

Vierailija
338/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mällin laatu on huono yli kolmekymppisellä.

Vierailija
339/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on ihan täyttä potaskaa, mutta vaikka näin olisikin, entä sitten? Niin laiska ei voi kukaan olla, että pakottaa kumppaninsa vasektomiaan koska ei itse jaksa istua varttia selittämässä juurta jaksaen lääkärille, miksi haluaa piuhat poikki. 

Tämä tekosyy ei siis oikein toimi ainakaan ennen kuin on oikeasti yrittänyt sen sterilisaation saada ja saanut kieltävän vastauksen.

Vierailija
340/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se nyt sitten on.

Ap

Et sitten ole koskaan kuullut kondomeista...

Jo vain olen, ja niillä mennään jatkossa tässä suhteessa. Harmi vain että hajoavat tuon tuosta joten kovin varmana ehkäisynä en säännöllistä kuminkäyttöä pidä.

Ap