Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: En löydä Tinderistä enää ketään, joka haluaisi treffeille lukijat kertovat, miksi lapsia ei synny

Vierailija
04.04.2023 |

Siis eivätkö nykyään ihmiset osaa enää muuten tavata toisiaan kuin Tinderillä???

Itse olin treffailuiässä silloin kun nettitreffit olivat jo juttu (Tinder tuli vasta muutaman vuoden kuluttua) enkä kyllä koskaan mitään pidempää löytänyt netistä. Kaikki pidemmät suhteet ja myös nykyinen vaimo löytyi ihan tavallisesti ravintolasta.

Yrittäkää nyt ottaa itseänne niskasta kiinni. Ei siihen kuole, jos menee juttelemaan jollekin jotakin.

Kommentit (322)

Vierailija
81/322 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun muutimme vaimoni kanssa yhteen meillä oli kolme kissaa. Pidimme niitä jonkinlaisina "harjoituslapsina" kuten monet muutkin. Rakastimme niitä yli kaiken. Mutta sitten kun saimme ensimmäisen lapsen vuosia myöhemmin niin täytyy sanoa, että LAPSI ON AIVAN ERI ASIA. Tätä ei lapsettomat ymmärrä ollenkaan. Kaikki muuttuu. Kissa tuntuu enää vain kissalta.

Eikun me ymmärretään se kyllä ihan hyvin, mutta me ei silti vaan haluta sitä elämäämme. Tätä ei lapsi-ihmiset ymmärrä.

Mutta tämähän ei ole ollenkaan symmetristä. Jokainen lapsellinen on joskus ollut myös lapseton, mutta ei toisinpäin.

Vierailija
82/322 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mihin niitä lapsia tarvitaan enkä miksi jonkun tarkoitus on tuhlata elämänsä lisääntymiseen.

Mikä muu perimmäinen tarkoitus eliöillä mielestäsi on maapallolla? Ja oletko koskaan keksinyt sellaista, että olet itsekin jonkun lapsi ja joku on uhrannut sinun vuoksesi paljon? Melko kiittämätöntä ja näköalatonta puhetta, jos lapset ovat "elämän tuhlaamista". Sinullekin nimenomaan joku on elämän antanut.

Kuulostaa pyramidihuijaukselta.

Lisäksi, kaikki elämä maapallolla loppuu aikanaan. Jos mielestäsi elämän tarkoitus on lisääntyminen ja suvun jatkaminen, niin se tarkoitus nollautuu koska kaikki elämä ja suvut päättyvät viimeistään kun aurinko nielaisee maapallon. Vähän niinkuin elämän tarkoitus olisi vain ojentaa viestikapulaa eteenpäin; se tippuu lopulta, tehden kaikesta ojentelusta sitä ennen tarkoituksettomia.

No se ei varsinaisesti ole mikään mielipidekysymys vaan biologinen fakta, että kaikkien eliöiden tarkoitus on lisääntyä ja välttää kuolemista. Opetettiin peruskoulun biologiassa.

Tuo "kaikki loppuu aikanaan" -ajattelu on sikäli aivan turhaa (itsekin sillä joskus trollasin paljon), koska samalla logiikalla kaikki voisi vain tappaa itsensä tänään ja se siitä. Lopetetaan elämästä välittäminen. Miksi edes pitää tehdä töitä kun maailmankaikkeus kuitenkin tuhoutuu joskus?

Ainoa keino välttää kuolemista on olla syntymättä.

Sinä siis "lahjoitat" jälkeläisillesi niin kaikki elämän kärsimykset ja surut, mahdolliset sairaudet ja onnettomuudet, kuin itse kuolemankin. 

Joko sinä hautaat hänet tai hän hautaa sinut. 

Kuinka voit elää sen ajatuksen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/322 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikuisesti yksin ja yksinäinen.

Ei ole kumppania, eikä kavereita.

Ei työtä, ei rahaa mihinkään.

Olen ollut lähes koko ikäni työtön.

Kouluihin eikä töihin pääse vaikka haluaisi

Yksi ystävä minulla oli kerran, mutta hän teki itsemurhan.

Olen ollut elämäni aikana kolmessa parisuhteessa.

Seksiä en ole harrastanut kuin noiden kolmen ihmisen kanssa eläissäni.

Olen asunut pienessä vuokra-yksiössä lähes koko aikuiselämäni.

Minulla ei ole säästöjä, eikä omaisuutta.

Olen myös ruma, ylipainoinen ja hemmetin huono itsetunto.

Viimeisestä kontaktista vastakkaiseen sukupuoleen on yli kymmenen vuotta.

Yleensäkin ainoat kontaktini muihin ihmisiin on kaupan kassa ja bussi kuski joille sanoo moi, ei muuta.

Vietän elämäni neljän seinän sisällä yksin.

Ainoa asia mitä odotan on että loppuisi vain kaikki tämä paska ja pääsisi pois täältä kärsimästä

Vierailija
84/322 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurusteleminen ja ylipäätään ihmisille puhuminen ei kiinnosta paskan vertaa. Ja 14v on/off työttömänä olleena ja helvetin epäsosiaalisena ihmisenä olen varma ettei yksikään nainen kiinnostu musta. Ja kaiken lisäksi vihaan lapsia, en voi sietää niitä missään määrin.

T: 37v ikisinkku mies

Vierailija
85/322 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun muutimme vaimoni kanssa yhteen meillä oli kolme kissaa. Pidimme niitä jonkinlaisina "harjoituslapsina" kuten monet muutkin. Rakastimme niitä yli kaiken. Mutta sitten kun saimme ensimmäisen lapsen vuosia myöhemmin niin täytyy sanoa, että LAPSI ON AIVAN ERI ASIA. Tätä ei lapsettomat ymmärrä ollenkaan. Kaikki muuttuu. Kissa tuntuu enää vain kissalta.

Eikun me ymmärretään se kyllä ihan hyvin, mutta me ei silti vaan haluta sitä elämäämme. Tätä ei lapsi-ihmiset ymmärrä.

Mutta tämähän ei ole ollenkaan symmetristä. Jokainen lapsellinen on joskus ollut myös lapseton, mutta ei toisinpäin.

Mulla on kyky lukea ja ymmärtää muiden ihmisten kokemuksia ja todeta että jep varmaan tosi hienoa, mutta ei silti ole mun juttu.

Vierailija
86/322 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 46v

Itse käyn niin harvoin baareissa, että hiljaista olisi jos vain sieltä seuraa etsisin. Edellinen miesystävä eron jälkeen löytyi Facesta ja nyt olen tapaillut yhtä miestä, johon törmäsin Instassa ja toisen kanssa menossa treffeille, joka löytyi Tinderissä siellä ensimmäisenä päivänä pyörittyäni. Baarissa olin vasta vuoden tauon jälkeen ja kyllä vientiä olisi ollut sielläkin. Salilta ja golfin parista en ole löytänyt ketään potentiaalista, hauskoja miehiä kyllä sielläkin olen tavannut. 

Kyllä oma asenne ratkaisee aika paljon; jos on naama norsunv:llä niin ei sellaista kukaan lähesty, saati halua lähteä tutustumaan. Itse olen rento ja hauskakin tyyppi, näillä on ihan hyvin pärjännyt tähän asti.

Vierailija
87/322 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ajattelin. Jotkut ovat ihan käsiä elämässään. Ihmisiä on joka paikka pullollaan, mutta sitten nyhrätään jossain himassa tinderin ääressä eikä viitsitä ja kehdata mennä juttelemaan kenenkään kanssa ihan naamatusten.

Jos en olisi varattu, niin löytäisin helposti ihanan miehen jo niin, että menisin sinne missä on ihmisiä, katsoisin kohti ja olisin ystävällinen. Se ei ole vaikeaa, ei ollut silloin 25 vuotta sittenkään ja ei ole nytkään.

Sinä et nyt ymmärrä yhtä asiaa:

Monet nykypäivän sinkut eivät vaan yksinkertaisesti kykene noin toimimaan.

Omassa tuttavapiirissäni on muutamia sinkkunaisia, eikä heistä yksikään kirjaimellisesti pysty itse lähestymään miestä tosielämässä. Olen tätä todistanut itse vierestä monen monta kertaa, esim kun ollaan oltu porukalla baarissa. Nämä naiset vaan jotenkin jäätyvät täysin kun vieressä on kivan näköinen mies, vetävät naamalleen sellaisen resting bitch face ilmeen eivätkä puhu mitään, ja yllätys yllätys miehet ymmärtävät kyllä nopeasti häipyä seurastamme.

Tuollaista se oli suomessa myös ennen tinderiä. Kauheaa se oli mutta miehet sietivät sitä koska vaihtoehtoa ei ollut. Naurettavaa että täällä mammat yllyttävät miehiä mennä pokaamaan naisia face 2 face, vaikka itse eivät miljoonassa vuodessa tekisi niin.

Mulla on pari kommenttia tuohon.

Ensinnäkin, kyllä minä ainakin nuorempana kun olin sinkku, avasin useinkin keskusteluja kiinnostavien miesten kanssa esim baareissa. Kun oltiin vierekkäin baaritiskillä, tai jos käveltiin vastakkain käytävällä niin saatoin hymyillä, katsoa silmiin ja heittää jotain josta sitten syntyi keskustelua, ja joskus jotain muutakin 😅

Toiseksi, tässä kannattaa ymmärtää se että jos ei sitä miestä kerran millään löydy, niin kannattaisi ottaa pikku hiljaa lusikka kauniiseen käteen ja alkaa ITSE TEKEMÄÄN JOTAIN asian eteen, ja alkaa tekemään niitä lähestymisiä (jos ei niitä vielä siis tee). Jos teet vain sitä mitä teit aiemminkin, niin tulet saamaan sitä mitä sait aiemminkin.

Se naisten "keskustelun avaaminen" on aina se että viitsii raahautua baariin kiinnostavien miesten lähelle ja he sitten hoitavat aloitteen, jos joku hoitaa. Niin se meni sinunkin tapauksessa.

Ainoat aloitteet mitä suomalaiset naiset tekevät ovat tyyliä perseen nipistämistä kun ovat kännissä. Selvinpäin juttelemaan tuleminen, never.

Vierailija
88/322 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 48v kirjoitti:

Olen ikuisesti yksin ja yksinäinen.

Ei ole kumppania, eikä kavereita.

Ei työtä, ei rahaa mihinkään.

Olen ollut lähes koko ikäni työtön.

Kouluihin eikä töihin pääse vaikka haluaisi

Yksi ystävä minulla oli kerran, mutta hän teki itsemurhan.

Olen ollut elämäni aikana kolmessa parisuhteessa.

Seksiä en ole harrastanut kuin noiden kolmen ihmisen kanssa eläissäni.

Olen asunut pienessä vuokra-yksiössä lähes koko aikuiselämäni.

Minulla ei ole säästöjä, eikä omaisuutta.

Olen myös ruma, ylipainoinen ja hemmetin huono itsetunto.

Viimeisestä kontaktista vastakkaiseen sukupuoleen on yli kymmenen vuotta.

Yleensäkin ainoat kontaktini muihin ihmisiin on kaupan kassa ja bussi kuski joille sanoo moi, ei muuta.

Vietän elämäni neljän seinän sisällä yksin.

Ainoa asia mitä odotan on että loppuisi vain kaikki tämä paska ja pääsisi pois täältä kärsimästä

Mistä johtuu, että et pääse kouluun? Nykyään on kaikenlaisia avoimia yliopiston kursseja netissä jne. NIihin ei tarvitse kuin hakea.

Lisäksi ylipainoon pystyy itse vaikuttamaan, itselläni ainakin vaikuttaa itsetuntoon juuri se, että pitää itsestään huolta. Ei ole mullakaan säästöjä, eikä omaisuutta mutta ei se mun elämää kaada. MInä lähtisin miettimään mikä mua kiinnostaa ja seuraavana keinoja, kuinka sitä asiaa pääsisi tekemään. Tsemppiä tosi paljon!!!

Vierailija
89/322 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei naiset halua, että miehet lähestyvät ravintolassa. 

En tiedä pitääkö tuo oikeasti paikkaansa, mutta sellaisen kuvan minäkin olen viime vuosina saanut somen ja valtamedian välityksellä. Jokainen tosin tietää, että noihin kahteen ei ole aina luottamista.

terveisin: naimisissa oleva mies joka tapasi vaimonsa baarissa kymmenen vuotta sitten

No pohjaan tuon omaan kokemukseeni. Ei ole jäänyt kertaakaan oloa, että lähestymiseni olisi ollut toivottu, vaikka olen ihan siisti akateeminen mies.

Vierailija
90/322 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein älytömin ja katkerin tilitys oli se viimeinen. Ei elämää eletä vain itseä varten. Sellainen on tyhjää ja tarkoituksetonta.

Perheestä ja lapsista tulee se onni, mielekkyys ja tyytyväisyys. Ihan kokemuksella sanon.

Jep. Kulutetaan vain luonnonvaroja ottamatta itse mitään vastuuta. Ihme vapaamatkustajia.

Jos sinua luonnonvarat kiinnostaisivat, olisit jättänyt lapset tekemättä ja tietäisit toki, että yksilön tekemistä valinnoista perhekoko on ainoa todellinen hiilijalanjälkeen vaikuttava asia. 

Väännän vielä rautalangasta, koska lisääntyjät ovat usein aika yksinkertaista väkeä: "Itselleen elävä" lapseton elää ja kuluttaa sen mitä eläessään ehtii. 

Lisääntyjä kuluttaa minkä eläessään ehtii JA tekee omaksi elämän sisällökseen uuden kuluttajan joka kuluttaa minkä eläessään ehtii ja luultavasti tekee itse taas yhden tai useamman uuden kuluttajan jotka kuluttavat sen minkä eläessään ehtivät, ja tekevät uusia kuluttajia jotka kuluttavat sen minkä eläessään ehtivät jne.jne.

Lapseton katkaisee itseensä tämän ketjun, eikä kerskakuluttajia synny hänen toimestaan lisää. 

Ymmärsitkö?

Sinulla on tuossa melko kovia ja virheellisiäkin oletuksia. Suomen väkiluvun esim. ennustetaan kääntyvän pian laskuun, jolloin nyt syntyvät lapset eivät oikeastaan edes lisää kulutusta. Oletat myöskin virheellisesti, että kaikista lapsista syntyy "kerskakuluttajia". Varmaan katumaasturinkin saa jo synnäriltä mukaan? Melko katkeralta kuulostaa. Miksi sinulla ylipäätään olisi suurempi oikeus elää ja kuluttaa kuin tulevilla ihmisillä?

Eli lyhyesti: et ymmärtänyt. :D :D 

Tutustu vaikka käsitteeseen "ylikulutus". Ihan tavallinen suomalainen (jollaiseksi sinut oletan) kuluttaa maapallon kestokykyyn nähden nelinkertaisesti

Tarvittaisiin siis neljä maapalloa, jotta suomalaisen kulutustottumukset vastaisivat käytössä olevia resursseja. Silloinkaan ei jäisi mitään yli. 

Tämäkö ei sinusta ole kerskakulutusta? 

Omalta kohdaltani kulutan oman hiilijalanjälkeni mieluummin vaikka lentomatkailuun, jota sitäkin saa harjoittaa suht huolettomasti päästäkseen samaan vuosittaiseen hiilipäästöön, mitä yksi lapsi aiheuttaa. 

Teen tämän puhtaalla omallatunnolla, koska toisin kuin perheellisellä, minun aiheuttamani kulutus lakkaa silloin, kun minä lakkaan olemasta. 

Vierailija
91/322 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein älytömin ja katkerin tilitys oli se viimeinen. Ei elämää eletä vain itseä varten. Sellainen on tyhjää ja tarkoituksetonta.

Perheestä ja lapsista tulee se onni, mielekkyys ja tyytyväisyys. Ihan kokemuksella sanon.

Jep. Kulutetaan vain luonnonvaroja ottamatta itse mitään vastuuta. Ihme vapaamatkustajia.

Jos sinua luonnonvarat kiinnostaisivat, olisit jättänyt lapset tekemättä ja tietäisit toki, että yksilön tekemistä valinnoista perhekoko on ainoa todellinen hiilijalanjälkeen vaikuttava asia. 

Väännän vielä rautalangasta, koska lisääntyjät ovat usein aika yksinkertaista väkeä: "Itselleen elävä" lapseton elää ja kuluttaa sen mitä eläessään ehtii. 

Lisääntyjä kuluttaa minkä eläessään ehtii JA tekee omaksi elämän sisällökseen uuden kuluttajan joka kuluttaa minkä eläessään ehtii ja luultavasti tekee itse taas yhden tai useamman uuden kuluttajan jotka kuluttavat sen minkä eläessään ehtivät, ja tekevät uusia kuluttajia jotka kuluttavat sen minkä eläessään ehtivät jne.jne.

Lapseton katkaisee itseensä tämän ketjun, eikä kerskakuluttajia synny hänen toimestaan lisää. 

Ymmärsitkö?

Sinulla on tuossa melko kovia ja virheellisiäkin oletuksia. Suomen väkiluvun esim. ennustetaan kääntyvän pian laskuun, jolloin nyt syntyvät lapset eivät oikeastaan edes lisää kulutusta. Oletat myöskin virheellisesti, että kaikista lapsista syntyy "kerskakuluttajia". Varmaan katumaasturinkin saa jo synnäriltä mukaan? Melko katkeralta kuulostaa. Miksi sinulla ylipäätään olisi suurempi oikeus elää ja kuluttaa kuin tulevilla ihmisillä?

Eli lyhyesti: et ymmärtänyt. :D :D 

Tutustu vaikka käsitteeseen "ylikulutus". Ihan tavallinen suomalainen (jollaiseksi sinut oletan) kuluttaa maapallon kestokykyyn nähden nelinkertaisesti

Tarvittaisiin siis neljä maapalloa, jotta suomalaisen kulutustottumukset vastaisivat käytössä olevia resursseja. Silloinkaan ei jäisi mitään yli. 

Tämäkö ei sinusta ole kerskakulutusta? 

Omalta kohdaltani kulutan oman hiilijalanjälkeni mieluummin vaikka lentomatkailuun, jota sitäkin saa harjoittaa suht huolettomasti päästäkseen samaan vuosittaiseen hiilipäästöön, mitä yksi lapsi aiheuttaa. 

Teen tämän puhtaalla omallatunnolla, koska toisin kuin perheellisellä, minun aiheuttamani kulutus lakkaa silloin, kun minä lakkaan olemasta. 

Ei ole mitään sinulle varattua hiilimäärää joka pitää kuluttaa johonkin. Älä lennä tai tee mitään muutakaan kuluttavaa. Muuten olet vain tekopyhä.

Lisäksi sinä et nähtävästi ymmärtänyt sitä, että Suomeen syntyvät lapset eivät enää lisää kulutusta nykyisestä, koska Suomen väkiluku kääntyy laskuun.

Jos olisit oikeasti huolissasi kerskakulutuksesta niin sinä muuttaisit telttaan asumaan ja söisit kiviä.

Vierailija
92/322 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille juttelu on ahdistelua.

Vierailija
93/322 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen 46v

Itse käyn niin harvoin baareissa, että hiljaista olisi jos vain sieltä seuraa etsisin. Edellinen miesystävä eron jälkeen löytyi Facesta ja nyt olen tapaillut yhtä miestä, johon törmäsin Instassa ja toisen kanssa menossa treffeille, joka löytyi Tinderissä siellä ensimmäisenä päivänä pyörittyäni. Baarissa olin vasta vuoden tauon jälkeen ja kyllä vientiä olisi ollut sielläkin. Salilta ja golfin parista en ole löytänyt ketään potentiaalista, hauskoja miehiä kyllä sielläkin olen tavannut. 

Kyllä oma asenne ratkaisee aika paljon; jos on naama norsunv:llä niin ei sellaista kukaan lähesty, saati halua lähteä tutustumaan. Itse olen rento ja hauskakin tyyppi, näillä on ihan hyvin pärjännyt tähän asti.

Vaikka täällä vauvalla naiset ja miehet aika usein valittavat että nettideittipaikat kuten Tinder yms on kamalia eikä sieltä mitään löydä, niin sinullahan ne toimivat näköjään tosi hyvin.

Taitaa todellisuudessa olla aika paljon kiinni siitä minkälainen se Tinderin käyttäjä itse on. Jos ihminen on itse täysi ääliö, niin todennäköisesti hän ei tule tinderistäkään sitä kumppania löytämään.

Vierailija
94/322 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsitkö?

Suomessa kuoli viime vuonna yli 17 000 ihmistä enemmän kuin syntyi. Ilman yhtä asiaa väkiluku laskisi jo

Vierailija
95/322 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkästään Suomen huoltovarmuuden takia olisi syntyys saatava nousuun. Miten ihmiset kuvittelevat tulevaisuudessa puolustavansa maatamme Venäjää vastaan muutamalla eläkeläisellä?

Vierailija
96/322 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsitkö?

Suomessa kuoli viime vuonna yli 17 000 ihmistä enemmän kuin syntyi. Ilman yhtä asiaa väkiluku laskisi jo

Juuri näin. En ymmärrä mikä hinku lapsettomilla on vaihtaa suomalaiset ulkomaalaisiin. Niinhän siinä käy ennenpitkää ellei asialle aleta tekemään jotakin. Suomi ikään kuin luovutetaan ilman taistelua. Miksi Natoon piti mennä kun asenne on tämä?

Vierailija
97/322 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin epäreilu miesten kohtelu vaikuttaa negatiivisesti muunmuassa syntyvyyteen, ihme ja kumma!

Vierailija
98/322 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa jutussa mainittiin myös naisen urakehityksen tyssääminen. Ensinnäkään se ei täysin pidä paikkaansa ja toisekseen se urakehityskö on se kaikista tärkein asia elämässä? Entäs sitten kun työura joskus on takana ja ollaan eläkkeellä? Siinäkö se oli?

Vaikuttaa myös palkkaan ja eläkkeeseen ja toimeentuloon. Miehille kun on myös helppo sanoa heipat perheelleen ja jättää nainen halveksimakseen yh:ksi. Perheissä nainen joustaa, nainen jää hoitamaan lapset, hakee päiväkodista ym, ja miehet tekee ylitöitä, ettei tarvitse hoitaa niitä omia lapsiaan.

Vierailija
99/322 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin epäreilu miesten kohtelu vaikuttaa negatiivisesti muunmuassa syntyvyyteen, ihme ja kumma!

Jonkun pitäisi keksiä itsevarmuuspilleri ja yleisesti pitäisi kasvattaa lapsista kovanahkaisia sosiaalidarvinisteja, jotka pärjäävät ja osaavat seisoa vahvoina, kuten kehitysmaissa tehdään.

Vierailija
100/322 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa jutussa mainittiin myös naisen urakehityksen tyssääminen. Ensinnäkään se ei täysin pidä paikkaansa ja toisekseen se urakehityskö on se kaikista tärkein asia elämässä? Entäs sitten kun työura joskus on takana ja ollaan eläkkeellä? Siinäkö se oli?

Ranskassa, jossa Euroopan suurin syntyvyys, nimenomaan panostetaan siihen, että naiset voivat tehdä uraa lapsenteosta huolimatta. Suomessa ei panosteta, naisilla muutenkin uran tekeminen on vaikeaa, koska miehet pitävät huolen siitä, että ei ole naisille mahdollista.