IS: En löydä Tinderistä enää ketään, joka haluaisi treffeille lukijat kertovat, miksi lapsia ei synny
Siis eivätkö nykyään ihmiset osaa enää muuten tavata toisiaan kuin Tinderillä???
Itse olin treffailuiässä silloin kun nettitreffit olivat jo juttu (Tinder tuli vasta muutaman vuoden kuluttua) enkä kyllä koskaan mitään pidempää löytänyt netistä. Kaikki pidemmät suhteet ja myös nykyinen vaimo löytyi ihan tavallisesti ravintolasta.
Yrittäkää nyt ottaa itseänne niskasta kiinni. Ei siihen kuole, jos menee juttelemaan jollekin jotakin.
Kommentit (322)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on nirppanokkia.. Ei kelpaa tavismies kun ne haluaa sen komistuksen..
Kyllä tavismies kelpaa, mutta ei katkera ja ilkeä mies. Sen huomaa jo ensimmäisillä treffeillä jutuista. Sellainen pätee sukupuolesta riippumatta ja karkoittaa potentiaaliset ehdokkaat.
Paskat kelpaa!! Miehellä jos ei ole rahaa tai atleettisuutta niin naiset vaan kattoo paheksuttavasti!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tavismies kelpaa, mutta ei katkera ja ilkeä mies. Sen huomaa jo ensimmäisillä treffeillä jutuista. Sellainen pätee sukupuolesta riippumatta ja karkoittaa potentiaaliset ehdokkaat.
Paskat kelpaa!! Miehellä jos ei ole rahaa tai atleettisuutta niin naiset vaan kattoo paheksuttavasti!!
Sun viestistä ainakin paistaa kauhea katkeruus läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikille mun kavereille on kelvannut enkä omaakaan noilla perusteilla valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia naisen pitäisi huolia riippaa? Mies tuntuu ajattelevan naisen opiskelevan huvikseen. "Mähän tienaan paremmin." Niin? Naiselle saatu työpaikka voi toimia terapiana. Jotkut oikeasti nauttii työnteosta. Tiedän kyllä syyn Suomessa pysymiselle. Ulkomaalainen kotirouva ehdokas vaatisi miestä sitoutumaan kuukausittaisiin maksuihin. Kotosalla pystyy henkisen väkivallan turvin siirtämään vetovastuun naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavismiehen käsite on varmaan aika erilainen eri ihmisille. Riippunee ihan missä piireissä liikkuu, kuinka kouluttautunut itse on jne. Esim. täällä kun näkee sellaisiakin kommentteja, että tavismies ei kelpaa, kun pitää olla akateeminen, mutta kun itsekin naisena olen akateeminen, niin enpä kovin montaa ei-akateemista miestä edes tiedä. Että mun mielestä akateeminen mieskin on useimmiten ihan tavis (ylempään) keskiluokkaan kuuluva.
Joka tapauksessa näin se on, että katkera ja ilkeä, lihava ja epäsiisti, kouluttamaton ja työtön mies ei kyllä millään mittarilla ole tavis. Tavis on ulkonäöltään neutraali (ei ruma, eikä superkomea), normaalipainoinen dadbod, liikunnallinen, keskiluokkainen, koulutettu ja työssäkäyvä mies. Ainakin minun mielestäni. Se tavista parempi mies olisi ulkonäöltään komea, atleettinen, urheilullinen, ylempi keskiluokka/yläluokka, akateeminen koulutus elitistialoilta ja menestynyt poikkeuksellisen hyvin työelämässä.
Näistä todellisuudessa tavismies löytää naisen paljon helpommin, kun tuo supermenestyjä komistus saattaa olla monelle naiselle ns. liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mihin niitä lapsia tarvitaan enkä miksi jonkun tarkoitus on tuhlata elämänsä lisääntymiseen. Lapsi vie 20v elämästä ja aiheuttaa suuren taloudellisen menetyksen ja estää oikeasti sen näköisen elämän kuin itse haluaa. Ei se lapsi anna ihmisen elämään niin paljon iloa ja onnea kuin jotkut luulevat vaan päinvastoin huolta ja murhetta. Lisäksi yhteiskunnallisesti suuri syntyvyys lisää riskiä siihen että lapsesta tulee työtön loinen ja se taas lisää haluttomuutta niiden hankkimiseen. Entä suvun jatkaminen? No sillä tuskin on mitään merkitystä varsinkaan köyhille ihmisille. Sen pienen omaisuutensa voi varmasti käyttää omaan elämäänsä mieluummin kuin elää köyhyydessä.
Ai mihin lapsia tarvitaan? Oliko tämä joku trolli vai ihan tosissako tällaista ihmettelet?
No, annan sellaisen vinkin, että kaikki ihmiset joita näet päivittäin ovat joskus olleet lapsia ja syntyneet äidistään. Ilman lapsia ei olisi ihmisiä.
Eli lapsista on vain haittaa, niinkuin itsekin toteat.
Täh? Älä laita sanoja suuhuni tai minä aloitan saman.
No itse sanoit että jos ei olisi lapsia, ei olisi ihmisiä. Sehän olisi vain positiivista. Eli lapsista on haittaa kun ne ylläpitävät ihmispopulaatiota.
Tavismies kelpaa, mutta muutama vinkki sinne Tinderiin:
-Älä laita sellaista kuvaa, jossa sulla tukka on pystyssä, nenäsieraimistä näkyy aivokalvoon saakka, sulla on arskat päässä (toki seassa voi olla sellainen kuva), ilman paitaa jne. Siis yksinkertaisesti siistejä kuvia, ei tartte pepsodent-hymyillä jos se ei ole sun juttu, mutta jos näytät Hohdon isältä, niin ei se kauheasti kannusta tutustumaan.
-Kerro mitä harrastat, millainen elämäntilanteesi on ja millaista seuraa etsit. Jätä ne hemmetin emojit laittamatta, niitä ei jaksa tulkata vaikka ois millainen Rosetten kivi takataskussa
-Ja kun tulee se match niin juttele: kysele, kerro, älä vastaa yhdellä sanalla kun sulta kysytään jotain, vaan muotoile ihan oikeita lauseita
-Jos olette kumpikin etsimässä ihan seurustelukumppania, niin älä hyvä mies ala vihjailemaan ja vonkaamaan seksijuttuja heti kolmannessa lauseessa. Se ällöttää, jos ei olla vielä kertaakaan edes tavattu. Niitä ehtii pohtia sitten myöhemmin
t.Se 46v nainen tuolta ylempää
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä syytellä jotain sovellusta. Ihmiset eivät yksinkertaisesti ole enää valmiita tekemään yhtä suuria kompromisseja parisuhteen ja perhe-elämän mahdollistamiseksi.
Sanoisin, että varsinkaan naiset eivät enää halua olla se osapuoli, joka joutuu joustamaan enemmän. Olisin minäkin jo naimisissa mikäli olisin suostunut asumaan just siellä, missä mies halusi. Kumpikaan ei joustanut ja lopputuloksena oli ero. Tämä on käynyt jo kahdesti. Miehille ei käynyt mikään kompromissi, vaan odottivat mun joustavan. Pitäkööt tunkkinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä syytellä jotain sovellusta. Ihmiset eivät yksinkertaisesti ole enää valmiita tekemään yhtä suuria kompromisseja parisuhteen ja perhe-elämän mahdollistamiseksi.
Sanoisin, että varsinkaan naiset eivät enää halua olla se osapuoli, joka joutuu joustamaan enemmän. Olisin minäkin jo naimisissa mikäli olisin suostunut asumaan just siellä, missä mies halusi. Kumpikaan ei joustanut ja lopputuloksena oli ero. Tämä on käynyt jo kahdesti. Miehille ei käynyt mikään kompromissi, vaan odottivat mun joustavan. Pitäkööt tunkkinsa.
Eihän tuossa miehetkään olleet valmiita joustamaan yhtään enempää, jos odottivat naisen joustavan. Kumpikaan sukupuoli ei ole valmis joustamaan/tekemään kompromisseja. Uskon, että monen ikisinkun kohdalla on kyse juuri tästä, että pidetään liikaa kiinni omista tavoista, sen hetkisestä elämästä jne.
Yksi miespuolinen kaverini oli tällainen ikisinkku, jolla kyllä riitti vientiä, mutta suhteet jäi aina lyhyiksi yrityksiksi ja se johtui varmasti hyvin pitkälle siitä, että hän oli joustamaton. Lopulta varmaan ikä teki tehtävänsä tai hän oikeasti tajusi kuvion, ja vihdoin löytyi se suhde, joka nyt on kestänyt jo muutaman vuoden. Tosin siinäkin suhteessa nainen on tehnyt jo enemmän kompromisseja, kuin tuo mies.
Mies 48v kirjoitti:
Olen ikuisesti yksin ja yksinäinen.
Ei ole kumppania, eikä kavereita.
Ei työtä, ei rahaa mihinkään.
Olen ollut lähes koko ikäni työtön.
Kouluihin eikä töihin pääse vaikka haluaisi
Yksi ystävä minulla oli kerran, mutta hän teki itsemurhan.
Olen ollut elämäni aikana kolmessa parisuhteessa.
Seksiä en ole harrastanut kuin noiden kolmen ihmisen kanssa eläissäni.
Olen asunut pienessä vuokra-yksiössä lähes koko aikuiselämäni.
Minulla ei ole säästöjä, eikä omaisuutta.
Olen myös ruma, ylipainoinen ja hemmetin huono itsetunto.
Viimeisestä kontaktista vastakkaiseen sukupuoleen on yli kymmenen vuotta.
Yleensäkin ainoat kontaktini muihin ihmisiin on kaupan kassa ja bussi kuski joille sanoo moi, ei muuta.
Vietän elämäni neljän seinän sisällä yksin.
Ainoa asia mitä odotan on että loppuisi vain kaikki tämä paska ja pääsisi pois täältä kärsimästä
Kolme parisuhdetta? Minuun verrattuna olet aikamoinen naistenmies. Muilta osin lähes identtinen elämäntarina. Tsemppiä!
Ikisinkku M51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ajattelin. Jotkut ovat ihan käsiä elämässään. Ihmisiä on joka paikka pullollaan, mutta sitten nyhrätään jossain himassa tinderin ääressä eikä viitsitä ja kehdata mennä juttelemaan kenenkään kanssa ihan naamatusten.
Jos en olisi varattu, niin löytäisin helposti ihanan miehen jo niin, että menisin sinne missä on ihmisiä, katsoisin kohti ja olisin ystävällinen. Se ei ole vaikeaa, ei ollut silloin 25 vuotta sittenkään ja ei ole nytkään.
Sinä et nyt ymmärrä yhtä asiaa:
Monet nykypäivän sinkut eivät vaan yksinkertaisesti kykene noin toimimaan.Omassa tuttavapiirissäni on muutamia sinkkunaisia, eikä heistä yksikään kirjaimellisesti pysty itse lähestymään miestä tosielämässä. Olen tätä todistanut itse vierestä monen monta kertaa, esim kun ollaan oltu porukalla baarissa. Nämä naiset vaan jotenkin jäätyvät täysin kun vieressä on kivan näköinen mies, vetävät naamalleen sellaisen resting bitch face ilmeen eivätkä puhu mitään, ja yllätys yllätys miehet ymmärtävät kyllä nopeasti häipyä seurastamme.
Jos on tuollainen sinkkuihminen, joka ei kykene lähestymään muita ihmisiä millään tavoin tai joka jäätyy normaalissa keskustelutilanteessa, niin sanoisin, että he eivät ole millään tavoin kykeneviä moneen muuhunkaan asiaan. Silloin ei todellakaan ole paha asia, jos he jäävät sinkuksi ainiaaksi ja varsinkin lap-set-to-mik-si. Miten tuollainen ihminen pystyisi olemaan normaali vastuullinen ja hyvä vanhempi lapselleen, jos hän ei osaa itsekään olla?
Ihan sama kat-ke-ri-en ja vi-ha-mie-lis-ten miesten kanssa, on varmasti paras ihan kaikille, että he eivät li-sään-ny.
Menisiköhän tämä nyt läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavismiehen käsite on varmaan aika erilainen eri ihmisille. Riippunee ihan missä piireissä liikkuu, kuinka kouluttautunut itse on jne. Esim. täällä kun näkee sellaisiakin kommentteja, että tavismies ei kelpaa, kun pitää olla akateeminen, mutta kun itsekin naisena olen akateeminen, niin enpä kovin montaa ei-akateemista miestä edes tiedä. Että mun mielestä akateeminen mieskin on useimmiten ihan tavis (ylempään) keskiluokkaan kuuluva.
Joka tapauksessa näin se on, että katkera ja ilkeä, lihava ja epäsiisti, kouluttamaton ja työtön mies ei kyllä millään mittarilla ole tavis. Tavis on ulkonäöltään neutraali (ei ruma, eikä superkomea), normaalipainoinen dadbod, liikunnallinen, keskiluokkainen, koulutettu ja työssäkäyvä mies. Ainakin minun mielestäni. Se tavista parempi mies olisi ulkonäöltään komea, atleettinen, urheilullinen, ylempi keskiluokka/yläluokka, akateeminen koulutus elitistialoilta ja menestynyt poikkeuksellisen hyvin työelämässä.
Näistä todellisuudessa tavismies löytää naisen paljon helpommin, kun tuo supermenestyjä komistus saattaa olla monelle naiselle ns. liikaa.
Monelta osin totta. Tosin tässäkin on se, että minkä ikäisenä törmää siihen tulevaan mieheensä ja mitä siinä vaiheessa vaatii/voi vaatia. Otan esimerkiksi oman mieheni, jonka tapasin, kun olin juuri aloittanut yliopistossa 19-vuotiaana, hän oli jo opiskellut parisen vuotta ja oli 22-v. Hän oli toki jo nykyisen pituinen eli pitkä (188 cm) ja hoikka. Komea minun silmääni, mutta piti toisinaan rumia silmälaseja, kun ei ollut raaskinut ostaa uusia. Opiskeli ja oli tulevaisuudensuunnitelmia, mutta vähän sain potkia häntä eteenpäin ilmoittautumaan tentteihin. Oli työhistoriaa, mutta kuitenkin päätoiminen opiskelija eli ei kylpenyt rahassa. Tilillä kuitenkin muutama tuhat euroa säästössä, säästäväisyys tuli aika pian ilmi. Asuttiin kumpikin vuokralla, ei autoa kummallakaan. Vaatteista oli kiinnostunut, mutta ks. edellä, osti harvoin uusia. Pidättyväinen, mutta keskustelevainen luonne. Vähän kavereita.
Äkkiseltään voisi siis sanoa, että miksi ihmeessä kiinnostuin edes, kun olisin saattanut paremmankin saada. No, älykkyys tuli esille keskusteluissa jo pian, samoin rauhallisuus, huomaavaisuus. Keskustelimme jo hyvin varhain toiveistamme saada joskus lapsia, minulle se oli iso plus.
Sittemmin muutama vuosi myöhemmin menimme naimisiin ja saimme esikoisen, vaikka edelleenkään hän ei ollut monellakaan mittarilla muu kuin tarvis (esikoisen syntymän aikoihin olimme 24 ja 27 ja edelleen asuimme vuokralla, kummallakin tutkinto, mutta ei vakipaikkaa). Nyt vähän vajaa 40-v. hän on kunnollinen perheenisä, vakituinen, akateemisen alan työpaikka ollut jo 10 vuotta, edelleen hoikka ja harrastaa liikuntaa nykyään enemmän kuin nuorena. Komistunut ja miehistynyt iän myötä, ostaa nykyään toisinaan niitä vaatteitakin. Arvostaa perheen kanssa vietettyä aikaa joten ei ole tulomiljonääri, mutta toisaalta ollut myös perhevapailla kun minä olen ollut töissä, joten elämämme on ihan ok taloudellisesti.
Kaiken kaikkiaan ihan hyvin mielestäni, mutta enhän olisi mitenkään silloin nuorempana voinut tietää nykyhetkeä, jos olisin tuijotellut vaan sitä vähän haahuilevaa tyyppiä rumissa rilleissään ja todennut, että seuraava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ajattelin. Jotkut ovat ihan käsiä elämässään. Ihmisiä on joka paikka pullollaan, mutta sitten nyhrätään jossain himassa tinderin ääressä eikä viitsitä ja kehdata mennä juttelemaan kenenkään kanssa ihan naamatusten.
Jos en olisi varattu, niin löytäisin helposti ihanan miehen jo niin, että menisin sinne missä on ihmisiä, katsoisin kohti ja olisin ystävällinen. Se ei ole vaikeaa, ei ollut silloin 25 vuotta sittenkään ja ei ole nytkään.
Sinä et nyt ymmärrä yhtä asiaa:
Monet nykypäivän sinkut eivät vaan yksinkertaisesti kykene noin toimimaan.Omassa tuttavapiirissäni on muutamia sinkkunaisia, eikä heistä yksikään kirjaimellisesti pysty itse lähestymään miestä tosielämässä. Olen tätä todistanut itse vierestä monen monta kertaa, esim kun ollaan oltu porukalla baarissa. Nämä naiset vaan jotenkin jäätyvät täysin kun vieressä on kivan näköinen mies, vetävät naamalleen sellaisen resting bitch face ilmeen eivätkä puhu mitään, ja yllätys yllätys miehet ymmärtävät kyllä nopeasti häipyä seurastamme.
Jos on tuollainen sinkkuihminen, joka ei kykene lähestymään muita ihmisiä millään tavoin tai joka jäätyy normaalissa keskustelutilanteessa, niin sanoisin, että he eivät ole millään tavoin kykeneviä moneen muuhunkaan asiaan. Silloin ei todellakaan ole paha asia, jos he jäävät sinkuksi ainiaaksi ja varsinkin lap-set-to-mik-si. Miten tuollainen ihminen pystyisi olemaan normaali vastuullinen ja hyvä vanhempi lapselleen, jos hän ei osaa itsekään olla?
Ihan sama kat-ke-ri-en ja vi-ha-mie-lis-ten miesten kanssa, on varmasti paras ihan kaikille, että he eivät li-sään-ny.
Menisiköhän tämä nyt läpi.
Mun mielestä tossa yllä kuvatussa naisten baarikäytöksessä kysymys on, että olisiko ne naiset halunneet jotain suhdetta niiden miesten kanssa? Minusta nimittäin kuulostaa siltä, ettei ne naiset edes halunneet, että ne känniset baarimiehet tulee siihen örveltämään. Olivat varmaan ihan tyytyväisiä, kun ne miehet poistui. Ei se, ettei ole jostakusta kiinnostunut, ole sama asia kuin ettei pystyisi lähestymään miehiä. Tuskin se resting bitch face sieltä silloin tulee, jos mies on kiinnostava. Ehkä he siis ovat vain nirsoja, ja eivät kiinnostu ihan jokaisesta vastaantulijasta. Se on mielestäni hyvä ominaisuus. Niitä, ketkä hyppää suhteeseen ensimmäisen vastaantulijan kanssa, kritisoidaan ihan yhtälailla.
Eikö Tinder liity vahvasti korona-aikaan? Silloin oli hankalampi tavata ketään livenä. Ei kai sitä nyt enää kukaan käytä?
Vierailija kirjoitti:
Eikö Tinder liity vahvasti korona-aikaan? Silloin oli hankalampi tavata ketään livenä. Ei kai sitä nyt enää kukaan käytä?
Ilman sarvia ja hampaita. Linjoilla liikkuu vahvoja arvoja omaavia miehiä. Eihän siinä jos nainenkin omaa samanlaisen ajatusmaailman. Useimpien naisten lähtökohtana on kumminkin tasa-arvoinen suhde missä vastuut jakautuu jotakuinkin tasan. Siinä ei auta appi eikä livekohtaaminen.
Vierailija kirjoitti:
No ei liity. Olen nyt 38-vuotias ja melkein kaikki tuttuni, ketkä ovat pariutuneet opiskeluaikojen jälkeen, ovat löytäneet kumppaninsa tinderistä. Yhden töissä tavanneen parin ja yhden sellaisen, joka löysi nuoruuden rakkautensa uudelleen vanhemmalla iällä kavereiden kautta, tiedän. Mutta suurin osa edelleen löytää kyllä puolison tinderistä. Näin oli siis jo ennen koronaa. Ei aikuiset voi mennä jossain töissä tai harrastuksissa iskemään ketä tahansa, kun on erittäin suuri todennäköisyys, että se toinen on varattu ja kaikenlainen kuormasta syöminen on monilla työpaikoilla ihan no-go. Kaveriporukat on usein yli 30-vuotiailla jo aika vakiintuneita, eli ei sillä tavalla tapaa välttämättä uusia ihmisiä. Tinderin kautta löytyy muut sinkut.
Mutku ei se yökerho ole oikea mesta, ku en ole sen tyyppinen ihminen, että kävisin siellä. Kyllä sieltä himonussijoiden Tinderistä varmaan paremmin se ihana ihminen löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen juuri näin, mutta naiset kääntävät aina katseensa pois. Miten tuossa voi enää edetä?
Lipoisin ylähuulta tarmokkaasti, se murtaa jään.
Näin introverttina,hiljaisena ja ehkä vähän ujona olen elänyt siten että kumppani löytyy jos löytyy sekä lapsia tulee jos tulee. Tykkään olla paljon omissa oloissani enkä käy baareissa sekä harrastukseni on sellaisia mitä teen yksin.
En ole koskaan seurustellut ja ei se minua haittaa yhtään.
Jostain tinderistä ehkä saisin seuraa tai kumppanin mutta niin pakottavaa tarvetta mulla ei ole kumppanille että sinne en mene.
Työni on myös aika yksinäistä eli en paljoa muita ihmisiä näe.
Varmasti minä olisin parisuhteessa sekä lapsia olisi jos vain yrittäisin/pyrkisin enemmän löytämään sen naisen elämääni mutta se yrittelijäisyys puuttuu koska näin on hyvä elää eikä minulla ole sitä pakottavaa tarvetta parisuhteelle.
M32