IS: En löydä Tinderistä enää ketään, joka haluaisi treffeille lukijat kertovat, miksi lapsia ei synny
Siis eivätkö nykyään ihmiset osaa enää muuten tavata toisiaan kuin Tinderillä???
Itse olin treffailuiässä silloin kun nettitreffit olivat jo juttu (Tinder tuli vasta muutaman vuoden kuluttua) enkä kyllä koskaan mitään pidempää löytänyt netistä. Kaikki pidemmät suhteet ja myös nykyinen vaimo löytyi ihan tavallisesti ravintolasta.
Yrittäkää nyt ottaa itseänne niskasta kiinni. Ei siihen kuole, jos menee juttelemaan jollekin jotakin.
Kommentit (322)
Mies 48v kirjoitti:
Olen ikuisesti yksin ja yksinäinen.
Ei ole kumppania, eikä kavereita.
Ei työtä, ei rahaa mihinkään.
Olen ollut lähes koko ikäni työtön.
Kouluihin eikä töihin pääse vaikka haluaisi
Yksi ystävä minulla oli kerran, mutta hän teki itsemurhan.
Olen ollut elämäni aikana kolmessa parisuhteessa.
Seksiä en ole harrastanut kuin noiden kolmen ihmisen kanssa eläissäni.
Olen asunut pienessä vuokra-yksiössä lähes koko aikuiselämäni.
Minulla ei ole säästöjä, eikä omaisuutta.
Olen myös ruma, ylipainoinen ja hemmetin huono itsetunto.
Viimeisestä kontaktista vastakkaiseen sukupuoleen on yli kymmenen vuotta.
Yleensäkin ainoat kontaktini muihin ihmisiin on kaupan kassa ja bussi kuski joille sanoo moi, ei muuta.
Vietän elämäni neljän seinän sisällä yksin.
Ainoa asia mitä odotan on että loppuisi vain kaikki tämä paska ja pääsisi pois täältä kärsimästä
Mene hyvä mies hoitoon, olet masentunut.
Naiset on tehny pariutumisesta jotain työhaastatteluun verrattavaa toimintaa.
Jännästi kuitenkin suuttuvat, jos miehet alkaa tekemään heille samoin, pitkät vaatimuslistat valmiiksi laadittuina.
Lapsen aikuiseksi saattaminen maksaa 130 000. Kahdelta ihmiseltä 65 000. Toisen poistuessa kuvioista jää koko 130K sun harteille.
Aloittajan kysymykseen: Moni ihminen ei ole löytänyt kumppania opiskelun, työn tai harrastusten parista, jolloin Tinder on vain yksi väylä lisää. Tinderissä voi törmätä sellaisiin ihmisiin, joihin ei törmää noissa oman elämän kuvioissa. Ja kaikki eivät jaksa tai halua pyöriä illat pitkän yökerhoissa - ja toisaalta kaikille se baarissa tutustuminen ei ole luonteva tapa. Ja nämähän eivät myöskään sulje pois toisiaan, eli sama ihminen voi olla Tinderissä, käydä välillä baarissa, pitää silmät auki tapahtumissa ja tutustua harrastuksissa kivoihin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jännästi kuitenkin suuttuvat, jos miehet alkaa tekemään heille samoin, pitkät vaatimuslistat valmiiksi laadittuina.
'
Millä lailla on suututtu? Ja mitä te siitä välitätte, jos joku suuttuu - senkun etsitte toiveittenne kaltaisia naisia ja skippaatte ne, jotka suuttuvat, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Savolainen 38-vuotias mies kertoo olevansa pitkä, maisteri, hyvässä työssä, raitis, hyvätapainen ja harrastaneensa aina aktiivisesti liikuntaa.
– Perheen perustaminen on kiinnostanut, en ole ikinä harrastanut yhden illan juttuja. En ole miesmalli, mutta en rumakaan. Olen ollut yksin kuusi viime vuotta käytännössä ilman naisjuttuja. Ei treffejä, ei mitään."
Tässäpä hyvä esimerkki miesten karusta todellisuudesta.
Naiset eivät löydä miestä, koska rima on pilvissä asti.
Miksi on suorastaan karu todellisuus olla sinkkuna kokonaista kuusi (!!) vuotta? No okei, ehkä se on karua, jos haluaisi suhteen. Mutta sitten noihin ominaisuuksiin - mitä noiden perusteella pitäisi päätellä? Mies ei käytännössä kertonut yhtään sellaista ominaisuutta, joka kertoisi hänestä jotain PERSOONANA. Eivät ihmiset mene suhteeseen pitkän maisterin kanssa, vaan he menevät suhteen ihmisen kanssa, jolla on ajatuksia, näkemyksiä ja elämäntapoja - näistä tuo pitkä savolainen maisteri mainitsee vain raittiuden. Jos olisin itse hänen ikäluokkaansa oleva nainen, en ainakaan itse löydä tuosta listasta mitään, mikä kertoisi, onko mies kanssani samalla aaltopituudella. Nuo hänen ominaisuutensa ovat sinänsä ihan hyviä, MUTTA kun ihan yhtä lailla minulle kelpaisi lyhyt mies, joka ei ole valmistunut korkeakoulusta, ja joka ei ole hyvässä työssä, joka juo (maltillisesti, joskus) alkoholia, ja joka ei ole aina harrastanut aktiivisesti liikuntaa. Oikeastaan ainoastaan tuo "hyvätapainen" on tuosta listasta ainoa ominaisuus, mikä ehdottomasti pitää olla - mutta sekään ei ole mitään erikoista tai harvinaista, eikä pelkästään se herätä kiinnostusta. Sitä lukuunottamatta nuo kaikki ominaisuudet ovat joko neutraaleita tai sellaisia, joista voi tinkiä.
Ja VAIKKA joku toivoisi kaikkia noita ominaisuuksia kumppanilta, niin SILTI ne eivät riitä IHMISSUHTEEN perustaksi. Ihmissuhde perustuu vuorovaikutukseen ja dynamiikkaan, ja siihen vaikuttaa ihmisen persoona, ajatukset, näkemykset, kommunikointi. Ja suhteen onnistumisen kannalta arvomaailma, elämäntyyli, toiveet ja odotukset suhteelle, yms ovat tärkeitä. Seksuaalinen kemia ja suhtautuminen seksiin ja seksuaalisuuteen on ehdottoman olennainen asia - kaikentyyppiset kyllä pariutuvat, mutta kumppanin pitäisi olla samoilla linjoilla.
On myös mahdollista, että tuo savolaismaisteri ei osaa tuoda itsestään esiin olennaisia asioita, kun luulee että vain pituus ja koulutus saavat naiset kiinnostumaan. Tämä on juuri se karhunpalvelus, jonka miehet tekevät toisilleen, kun hokevat palstoilla, että vain pituus ratkaisee. Sitten hölmöimmät miehet kertovat itsestään vain pituuden ja ihmettelevät, kun monisanaisemmat ja itsestään kertoneet lyhyemmät miehet vievät naisten huomion.
Mjooh jossain määrin samaa mieltä, mutta toisaalta mä en tiedä miten pelkällä tekstillä voisi edes näyttää, että mussa on sitä jotakin josta juuri sinä kiinnostut. Se joko tulee naamatusten tai sit ei.
Etenkin miehillä on tapana esitellä itsensä ominaisuusluettelolla kuin myytävä auto ja määritellä myös hyväksyttävän kumppanin tarkat speksit, esim. vaadittu ikä ja paino vuoden ja kilon tarkkuudella ja muuta, mitä en ehkä ottais ihan niin pilkuntarkasti vaan enemmänkin sellaisena insinöörimäisenä asioiden esittämistapana, josta joustaminen voi olla mahdollistakin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen aikuiseksi saattaminen maksaa 130 000. Kahdelta ihmiseltä 65 000. Toisen poistuessa kuvioista jää koko 130K sun harteille.
Eihän toi ole vielä mitään, jokainen oikeinkasvatuslaitokseen kotinsa ulkopuolelle paiskattu lapsi maksaa keskimäärin 140 000e vuodessa!
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna en tajua parisuhteeseen hinkuvia naisia. Suhde ja erityisesti perhe tarkoittaa naiselle työmaata. Jopa kilteistä kiltein tahtoo saada osakseen viiden tähden palvelua. Monelle (mukamas) tulee puun takaa miesten vaativuus. Ei, nainen valehteli itselleen. Kaikesta hyvästä huolimatta naista voidaan silti pettää. Hyväksyt suhteen aikana sen ettet ole koskaan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Millä lailla on suututtu? Ja mitä te siitä välitätte, jos joku suuttuu - senkun etsitte toiveittenne kaltaisia naisia ja skippaatte ne, jotka suuttuvat, eikö?
Se on ilkeää misogyniaa ja sen sellasta jos asettaa naiselle minkäänlaisia vaatimuksia minkään asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu tuo että yhteiskunta odottaa että nainen synnyttää, laittaa lapsen hoitoon ja menee töihin.
Noinhan se on.
Yhteiskunta on se joka tuottaa kaikki palvelut, terveydenhuollon, koulutuksen, poliisin, palokunnan jne joita ihmiset käyttävät. Mikäli ihmisiä ei ole , ei ole myöskään edellämainittuja. On siis jonkinlainen moraalinen velvollisuus osallistua saamansa "hyvän" jatkuvuuden ylläpitoon. Yksilötasolla tietenkin harmittaa mutta lopulta tulee eteen sukupolvi joka joutuu hedonismissa rypemisen laskut maksamaan. Tai pikemminkin ottamaan vastaan konkurssin.
Demokraattisen hyvinvointiyhteiskunnan ja yksilönvapauksien sivuvaikutusten dilemma. Viisastenkiveä tarvittais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Savolainen 38-vuotias mies kertoo olevansa pitkä, maisteri, hyvässä työssä, raitis, hyvätapainen ja harrastaneensa aina aktiivisesti liikuntaa.
– Perheen perustaminen on kiinnostanut, en ole ikinä harrastanut yhden illan juttuja. En ole miesmalli, mutta en rumakaan. Olen ollut yksin kuusi viime vuotta käytännössä ilman naisjuttuja. Ei treffejä, ei mitään."
Tässäpä hyvä esimerkki miesten karusta todellisuudesta.
Naiset eivät löydä miestä, koska rima on pilvissä asti.
Miksi on suorastaan karu todellisuus olla sinkkuna kokonaista kuusi (!!) vuotta? No okei, ehkä se on karua, jos haluaisi suhteen. Mutta sitten noihin ominaisuuksiin - mitä noiden perusteella pitäisi päätellä? Mies ei käytännössä kertonut yhtään sellaista ominaisuutta, joka kertoisi hänestä jotain PERSOONANA. Eivät ihmiset mene suhteeseen pitkän maisterin kanssa, vaan he menevät suhteen ihmisen kanssa, jolla on ajatuksia, näkemyksiä ja elämäntapoja - näistä tuo pitkä savolainen maisteri mainitsee vain raittiuden. Jos olisin itse hänen ikäluokkaansa oleva nainen, en ainakaan itse löydä tuosta listasta mitään, mikä kertoisi, onko mies kanssani samalla aaltopituudella. Nuo hänen ominaisuutensa ovat sinänsä ihan hyviä, MUTTA kun ihan yhtä lailla minulle kelpaisi lyhyt mies, joka ei ole valmistunut korkeakoulusta, ja joka ei ole hyvässä työssä, joka juo (maltillisesti, joskus) alkoholia, ja joka ei ole aina harrastanut aktiivisesti liikuntaa. Oikeastaan ainoastaan tuo "hyvätapainen" on tuosta listasta ainoa ominaisuus, mikä ehdottomasti pitää olla - mutta sekään ei ole mitään erikoista tai harvinaista, eikä pelkästään se herätä kiinnostusta. Sitä lukuunottamatta nuo kaikki ominaisuudet ovat joko neutraaleita tai sellaisia, joista voi tinkiä.
Ja VAIKKA joku toivoisi kaikkia noita ominaisuuksia kumppanilta, niin SILTI ne eivät riitä IHMISSUHTEEN perustaksi. Ihmissuhde perustuu vuorovaikutukseen ja dynamiikkaan, ja siihen vaikuttaa ihmisen persoona, ajatukset, näkemykset, kommunikointi. Ja suhteen onnistumisen kannalta arvomaailma, elämäntyyli, toiveet ja odotukset suhteelle, yms ovat tärkeitä. Seksuaalinen kemia ja suhtautuminen seksiin ja seksuaalisuuteen on ehdottoman olennainen asia - kaikentyyppiset kyllä pariutuvat, mutta kumppanin pitäisi olla samoilla linjoilla.
On myös mahdollista, että tuo savolaismaisteri ei osaa tuoda itsestään esiin olennaisia asioita, kun luulee että vain pituus ja koulutus saavat naiset kiinnostumaan. Tämä on juuri se karhunpalvelus, jonka miehet tekevät toisilleen, kun hokevat palstoilla, että vain pituus ratkaisee. Sitten hölmöimmät miehet kertovat itsestään vain pituuden ja ihmettelevät, kun monisanaisemmat ja itsestään kertoneet lyhyemmät miehet vievät naisten huomion.
Mjooh jossain määrin samaa mieltä, mutta toisaalta mä en tiedä miten pelkällä tekstillä voisi edes näyttää, että mussa on sitä jotakin josta juuri sinä kiinnostut. Se joko tulee naamatusten tai sit ei.
Etenkin miehillä on tapana esitellä itsensä ominaisuusluettelolla kuin myytävä auto ja määritellä myös hyväksyttävän kumppanin tarkat speksit, esim. vaadittu ikä ja paino vuoden ja kilon tarkkuudella ja muuta, mitä en ehkä ottais ihan niin pilkuntarkasti vaan enemmänkin sellaisena insinöörimäisenä asioiden esittämistapana, josta joustaminen voi olla mahdollistakin.
No eipä noista ikinä voi tietää, milloin joku "olethan ehdottomasti sitä-ja-tätä" ja "älä vaivaudu, jos olet.." -tyyppiset listaukset ovatkin vain jotain suuntaa-antavaa pohdiskelua, joista ei tarvitse välittää, ja milloin ehdottomia vaatimuksia (jolloin sitten mies kirjoittaakin loukkaantuneena palstalle, että "etsin hoikkaa ja liikunnallista naista, niin minulle vastasikin lievästi pullea kirjatoukka"). Ja ainakaan itse en lähde analysoimaan ja tulkitsemaan rivien välistä insinöörien listoja, vaan otan kyllä sanatarkasti kaikki "olethan ehdottomasti sitä tai tätä" -toiveet.
Olet oikeassa siinä, että vasta livenä selviää, miten hyvin toisen kanssa synkkaa, ja varsinainen kiinnostus ihmiseen syntyy toki treffeillä. Mutta kyllä ilmoituskin voi herättää kiinnostuksen siinä mielessä, että jos henkilö kertoo itsestään asioita, jotka saavat hänet vaikuttamaan potentiaalisesti samanhenkiseltä kuin minä, niin mielenkiintoni voi herätä ja haluaisin tavata hänet. Tällaisia asioita voivat olla samantyyppiset mielenkiinnon kohteet, jotkin asiat, jotka antavat viitteitä arvomaailmasta, kirjoitustyyli, jotkut harrastuksetkin.
Aika monella miehellä on profiilissa tekstinä jotain, missä kerrotaan vain ammatti, pituus, salilla käyminen, yms. Ja kun sadoilla miehillä on ne samat tekstit, ei kukaan erotu - ja ei noista muutenkaan saa mitään kiinni siitä, millaisia nuo ihmiset ovat. Kun aika monenlaiset tyypit käyvät salilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei läheskään kaikki naiset. Onhan nykyäänkin iso osa naisista parisuhteissa.
Mutta toki, jos tarkastellaan niitä naisia jotka eivät millään kumppania itselleen löydä vaikka haluaisivat, niin kyllä osa heistä on varmasti juuri näitä pitkä vaatimuslista kädessä treffeille meneviä tyyppejä, jotka luovat treffeillä sen työhaastattelu ilmapiirin. Mutta yksin tuollaiset naiset tulevat todennäköisesti jäämäänkin, ja epäilemättä ihan hyvä niin.
Minä olen 31 vuotias mies ja en ole koskaan ollut treffeillä, muutamia seksisäätöjä oli nuorempana.
Olen siis ikisinkku.
En käytä deittiappeja enkä lähesty edes naisia.
Viihdyn ja pärjään hyvin näin.
Pidetääkö minua outona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna en tajua parisuhteeseen hinkuvia naisia. Suhde ja erityisesti perhe tarkoittaa naiselle työmaata. Jopa kilteistä kiltein tahtoo saada osakseen viiden tähden palvelua. Monelle (mukamas) tulee puun takaa miesten vaativuus. Ei, nainen valehteli itselleen. Kaikesta hyvästä huolimatta naista voidaan silti pettää. Hyväksyt suhteen aikana sen ettet ole koskaan tarpeeksi.
Moni ihminen haluaa itselleen elämänkumppanin. Sinä selkeästi et. Eikö voida vaan sopia että sinä elät elämäsi onnellisesti yksin, ja jotkut muut elää sitten elämänsä sen kumppaninsa kanssa? Kaikki saavat silloin mitä halusivat.
Näin yleisellä tasolla kommentoin että nykymeno taitaa vaan olla ujolle introvertille aivan liian mahdoton yhtälö ja mitä vanhemmaksi tulet sen vaikeampaa on luopua omista vakiintuneista elämäntavoista ja elinpiireistä.
Tavismies on kuin ilmaa naisille.. Se pullukka nainenkin haaveilee ateellisesta akateemimiehestä..
Naiset on nirppanokkia.. Ei kelpaa tavismies kun ne haluaa sen komistuksen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ajattelin. Jotkut ovat ihan käsiä elämässään. Ihmisiä on joka paikka pullollaan, mutta sitten nyhrätään jossain himassa tinderin ääressä eikä viitsitä ja kehdata mennä juttelemaan kenenkään kanssa ihan naamatusten.
Jos en olisi varattu, niin löytäisin helposti ihanan miehen jo niin, että menisin sinne missä on ihmisiä, katsoisin kohti ja olisin ystävällinen. Se ei ole vaikeaa, ei ollut silloin 25 vuotta sittenkään ja ei ole nytkään.
Käännetään roolit toisin päin, ei ihan riitä että tavallinen tankeromies vaan katsoo kohti
Pääsin vasta nyt lukemaan juttuja.
Käännä minun puolestani kirjoittamani juttu ihan miten päin vain, mutta mieheni oli ja on vieläkin juuri tuollainen tavallinen tankeromies. Hän katsoi minuun ystävällisesti ja aloimme juttelemaan. Olin mieheni elämän toinen naisystävä ja edellinen nainen oli ollut hänen kanssaan vain muutaman viikon. Olemme olleet yhdessä 25 vuotta ja mieheni on paras ystäväni.
Jos hän ei olisi tullut juttelemaan kanssani, niin olisin olettanut hänen olevan varattu tai sitten olevani epäkiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ihminen haluaa itselleen elämänkumppanin. Sinä selkeästi et. Eikö voida vaan sopia että sinä elät elämäsi onnellisesti yksin, ja jotkut muut elää sitten elämänsä sen kumppaninsa kanssa? Kaikki saavat silloin mitä halusivat.
Miehet jankkaa vuodesta toiseen miksei naisia kiinnosta. Tulevan työmaan takia moni poistuu deittimarkkinoilta. Sitten jos joku nainen suostuu maksua vastaan lähtemään miehen matkaan sekin katsotaan vääryydeksi.