Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaan kolmekymppisiltä sinkuilta vertaistukea

Ikuisestiyksin
02.04.2023 |

Deittimaailmasta on tullut karu, kun on 30+. Tuntuu, että paras jako noin omanikäisistä vakavasti otettavista kumppaneista on jo tehty ja kolmekymppisistä on pitkälle jäänyt jäljelle ikuista nuoruutta eläviä, sitoutumiskammoisia, teinityttöjen perään haikailevia miehiä tai jo eronneita pienten lasten isiä.

Välillä parisuhteissa olevat kaverit tsemppaavat puhuen omista sinkkuvuosistaan, mutta todellisuudessa heidän sinkkuvuotensa ovat olleet vähän päälle parikymppisenä eivätkä paineet ole samanlaisia kuin kolmekymppisellä. Minulle on alkanut esimerkiksi tulla salaa surullinen ole, kun kuulen ystävien raskausuutisia, sillä haluaisin itsekin jo lapsia, mutta parisuhteen muodostaminen on hankalaa.

Millaisia kokemuksia deittailusta muilla kolmekymppisillä on? Kiinnostaisi kuulla myös miesten näkökulmasta.

Kommentit (916)

Vierailija
421/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No samaa se on näin 26 vuotiaana. Ei miehiä kiinnostaa enää munikäiset. Sinkkuna tässä mennään. Taitaa kaikkia kiinnostaa max 24 vuotiaat.

N26

Olet priimaiässä. Joku muu sinussa nyt sakkaa, kuin ikä. Molemmat varmasti tiedämme, mikä se on.

Inhottavasti kommentoitu , voin kertoa ettei täydellisiä ihmisiä ja suhteita ole. 26veenä ehdit vielä löytää sopivan kumppanin, deittailua vaan kehiin.

Tässä on jo aika monta vuotta deittailtu....

N26

En halua lannistaa sinua, mutta itse olen 36, eikä tilanne ole yhtään parantunut 10 vuodessa... Päin vastoin.

Vierailija
422/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla ei tunnu olevan käsitystä siitä mikä oikeasti ratkaisee ulkonäössä. Tai sitten on, mutta ette halua uskoa sitä koska te haluaisitte panostaa meikkaamiseen/tyyliin/kauneushoitoihin.

Ylivoimainen ykkönen on kroppa. Hoikkuus, lattana vatsa ja pyöreä perse. Muotoa reisissä mutta ei helttoja käsissä. Tuon painoarvo siinä mitä voi itse tehdä ulkonäölleen on 90%.

Vasta sen jälkeen kannattaa miettiä haluaako värjätä hiukset ja laittaa pakkelikerrosta naamalle. Moni tarvitsee senkin koska sokerin mättäminen saa aknen kukkimaan.

Niin mitä nämä asiat sitten ratkaisevat? Juu, tuo mitä kuvailit on ehkä ihanne, mutta mihin se sitten vaikuttaa? Koko ajan sellaisia naisia pariutuu, jotka eivät täytä noita kriteereitä. Tuskin sinäkään sitä nimittäin väität, että kaikki parisuhteissa olevat naiset ovat hoikkia, joilla on lattana vatsa ja pyöreä perse - itse asiassa suurin osa varmaan ei ole.

Mutta niin kauniit, kuin komeat pääsevät ihan eri tavalla valitsemaan itselleen mieluisamman kumppanin. Jos poikkeat kovasti kauneusihanteista, niin joudut valitsemaan siitä laarista, jossa ei ole sinua viehättäviä ehdokkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa. Itselläni oli Tinderissä 29-vuotiaana ihan järkyttävästi enemmän ja parempilaatuista vientiä kuin joskus 20-24-vuotiaana. Ja olen siis nainen. Eli en sanoisi että tässä on välttämättä ikä se kynnyskysymys, vaan enemmänkin kokonaisuus. Jos olet muiden silmissä kiinnostava ihminen (enkä nyt puhu pelkästään ulkoisista piirteistä), niin olet sitä aina, iästä riippumatta.

Vierailija
424/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nojaa. Itselläni oli Tinderissä 29-vuotiaana ihan järkyttävästi enemmän ja parempilaatuista vientiä kuin joskus 20-24-vuotiaana. Ja olen siis nainen. Eli en sanoisi että tässä on välttämättä ikä se kynnyskysymys, vaan enemmänkin kokonaisuus. Jos olet muiden silmissä kiinnostava ihminen (enkä nyt puhu pelkästään ulkoisista piirteistä), niin olet sitä aina, iästä riippumatta.

Kokonaisuus, eli se, mistä ulkonäkösi koostuu. On hyvin simppeliä: olit paremman näköinen 29-vuotiaana, kuin nuorempana.

Vierailija
425/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla ei tunnu olevan käsitystä siitä mikä oikeasti ratkaisee ulkonäössä. Tai sitten on, mutta ette halua uskoa sitä koska te haluaisitte panostaa meikkaamiseen/tyyliin/kauneushoitoihin.

Ylivoimainen ykkönen on kroppa. Hoikkuus, lattana vatsa ja pyöreä perse. Muotoa reisissä mutta ei helttoja käsissä. Tuon painoarvo siinä mitä voi itse tehdä ulkonäölleen on 90%.

Vasta sen jälkeen kannattaa miettiä haluaako värjätä hiukset ja laittaa pakkelikerrosta naamalle. Moni tarvitsee senkin koska sokerin mättäminen saa aknen kukkimaan.

Niin mitä nämä asiat sitten ratkaisevat? Juu, tuo mitä kuvailit on ehkä ihanne, mutta mihin se sitten vaikuttaa? Koko ajan sellaisia naisia pariutuu, jotka eivät täytä noita kriteereitä. Tuskin sinäkään sitä nimittäin väität, että kaikki parisuhteissa olevat naiset ovat hoikkia, joilla on lattana vatsa ja pyöreä perse - itse asiassa suurin osa varmaan ei ole.

Mutta niin kauniit, kuin komeat pääsevät ihan eri tavalla valitsemaan itselleen mieluisamman kumppanin. Jos poikkeat kovasti kauneusihanteista, niin joudut valitsemaan siitä laarista, jossa ei ole sinua viehättäviä ehdokkaita.

Edelleenkään se Sara Sieppi ei pariudu sen 50-vuotiaan perähikiän Penan kanssa. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää teille tasoteoreetikoille? Tavikset löytää helpoiten seuraa toisistaan. Kauniita on vähän ja he pariutuvat keskenään, ei se seuran etsiminen yhtään helpotu niistä tuhannesta ei itseään kiinnostavasta tyypistä, jolle itse sattuisi kelpaamaan. Enemmän vaan karsittavaa ja ne helmet hukkuvat sinne massaan.

Itse myös katson miesten kasvoja, niitä silmiä ja kasvonmuotoja ei nyt vaan millään treenillä muuteta. Kapeat kasvot joko on tai ei ole. Silmät on joko pienet tai ei ole. Vaikka miten treenaisi, niin välillä se ei silti mitään auta. Kaikki ei tykkää sinun standardisi mukaisesta vartalotyypistä. Seksisuhteissa katsotaan kroppaa ja parisuhteissa naamaa. Onhan se jo tutkimuksissakin todettu.

Vierailija
426/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No samaa se on näin 26 vuotiaana. Ei miehiä kiinnostaa enää munikäiset. Sinkkuna tässä mennään. Taitaa kaikkia kiinnostaa max 24 vuotiaat.

N26

Olet priimaiässä. Joku muu sinussa nyt sakkaa, kuin ikä. Molemmat varmasti tiedämme, mikä se on.

Inhottavasti kommentoitu , voin kertoa ettei täydellisiä ihmisiä ja suhteita ole. 26veenä ehdit vielä löytää sopivan kumppanin, deittailua vaan kehiin.

Tässä on jo aika monta vuotta deittailtu....

N26

En halua lannistaa sinua, mutta itse olen 36, eikä tilanne ole yhtään parantunut 10 vuodessa... Päin vastoin.

Joo. No mä olin jo teininä sellanen että en jotenkaan yhtään kiinnostanut poikia. Sillon aattelin että johtuu ehkä aknesta vaikka mulla oli siitäkin huolimatta hyvä itsetunto. Yritän yhä säilyttää sen ja olla tyytyväinen mutta kyllähän se vähän ihmetyttää että miksi on näin luontaantyöntävä.

N26

Vierailija
427/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään se Sara Sieppi ei pariudu sen 50-vuotiaan perähikiän Penan kanssa. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää teille tasoteoreetikoille? Tavikset löytää helpoiten seuraa toisistaan. Kauniita on vähän ja he pariutuvat keskenään, ei se seuran etsiminen yhtään helpotu niistä tuhannesta ei itseään kiinnostavasta tyypistä, jolle itse sattuisi kelpaamaan. Enemmän vaan karsittavaa ja ne helmet hukkuvat sinne massaan.

Itse myös katson miesten kasvoja, niitä silmiä ja kasvonmuotoja ei nyt vaan millään treenillä muuteta. Kapeat kasvot joko on tai ei ole. Silmät on joko pienet tai ei ole. Vaikka miten treenaisi, niin välillä se ei silti mitään auta. Kaikki ei tykkää sinun standardisi mukaisesta vartalotyypistä. Seksisuhteissa katsotaan kroppaa ja parisuhteissa naamaa. Onhan se jo tutkimuksissakin todettu.

Mutta sinä rinnastat nyt naiselle tyypilliseen tapaan kauniin naisen Sara Sieppiin? Sara Sieppi ei edusta minun maailmassani millään tavalla kaunista naista. Minun mielestäni kauneimmat ihmiset löytyvät ihan tuolla kaupungilla kävellessä. En ole nainen, eli minulle kaunis ei tarkoita aivan valioluokan mallia Hollywoodin huipulta. Miehet eivät pidä kaunottarina Sara Sieppiä ja Megan Foxia, kuten täällä väitetään. Sen sijaan naiset kyllä pitävät ihan avoimesti avaamissaan ketjuissa vain ja ainostaan Hollywood-tähtiä katsomisen arvoisina.

Ja näetkö jotain yhtäläisyyksiä "tavallisessa" naisessa ja "tavallisessa" miehessä? Minä en. Tavallinen nainen on huomattavasti kauniimpi, kuin tavallinen mies. Tavallinen nainen ei ole 50 kg ylipainoinen lyhythiuksinen 62-vuotias ja tämän vastinpari tavallinen treenaava vähän isävatsainen 40-vuotias mies, joka pukeutuu hyvin, käy salilla, ei pidä silmälaseja, hiukset ovat päässä ym my.

Vierailija
428/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella tutun kuuloista tuo aloittajan viesti. 32-v nainen olen itse. Mun kaverit ei ole edes kokeilleet mitään tinderiä kun pariutuivat kivojen miesten kanssa jo ajat sitten ilman sitä. Sitten satelee deittineuvoja, ja jos tapaan jonkun miehen baarissa jonka kanssa vietin iltaa, oletetaan että aloin seurustella saman tien, koska näin he toimivat 21-vuotiaina.

Kolmekymppiset muuten fiksut, tervepäiset, normaalipainoiset, itsestään huolta pitävät sinkkumiehet ovat aika vaativia. Kiinnostus lopahtaa heti jos sattuu olemaan poikkeavia kiinnostuksen kohteita tai harrastuksia. Tämä koskee kyllä naisiakin, rima nousee iän myötä korkeammalle. Eikä mullekaan riitä että on vain joku mies vierellä, jotain yhteistä pitää olla, mutta kaikkien harrastuksien ei tarvitse olla samoja ja asuinpaikan ja muiden vastaavien juttujen kanssa voidaan tehdä kompromisseja.

En itsekään ole mikään täyden kympin saalis, mutta kyllä vaikuttaa siltä että oikeasti mukavat, aidot ja itsestään ja elämästään vastuun kantavat sekä vielä omaan silmään hyvännäköiset (vaatimuksia ei ole liikaa: ei liikaa painoa, hygienia kunnossa) miehet on jo varattuja tai sitten toisella kierroksella.

Porukka on joko vaativaa ja kranttua tai sitten epätoivoista. Tutustuminen on vaikeaa. Viimeisin lupaavasti alkanut tapailu kaatui siihen kun mulla on eräs kiinnostuksen kohde/ harrastus josta mies ei lainkaan pidä. Ei se minullakaan ole mikään koko elämän täyttävä asia (siis kyseessä tyyliin tv-sarja tai bändi jota seuraan, ei tyyppiä koiraharrastus joka täyttää arjen) mutta en jaksanut tapailla miestä joka nosti asian esiin jatkuvasti ja siitä sitten keskustelriin treffeillä.

Tässä minun vinkkini naiselle: mene perjantaina tai lauantaina sopivan myöhään ruokakauppaan. Jos näet kiinnostavan (eli sellainen mies, jonka kaikki muutkin naiset haluavat) miehen kulkemassa pelkän korin kanssa hyllyjen välissä, niin lähesty tätä miestä. Kerro, että mies on kiinnostava ja haluaisit lähteä treffeille. Sinun ei tarvitse miettiä, että "eihän mieskään voisi lähestyä naista näin". Joo, ei voisikaan. Mutta sinä naisena voit.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta tällaiseen vinkkiin pakko kysyä, että miten muka joku täysin tuntematon mies kaupassa näyttäisi niin kiinnostavalta, että haluaisin lähteä hänen kanssaan treffeille? Tuollaista ei ole vielä koskaan tullut vastaan. Ja mikä kriteeri se on, että pitäisi etsiä sellainen mies, jonka kaikki muut haluavat - millä logiikalla minä haluaisin samaa kuin kaikki muut? Minusta yksinkertaisesti tuntemattomat miehet kaupassa (tai muualla) eivät ole kiinnostavia. Kiinnostun ihmisistä sitten, kun tiedän heistä jotain - ja siis jos tiedän heistä jotain sellaista, mikä tekee heistä kiinnostavia. Pelkkä ulkonäkö ei ole vielä koskaan herättänyt halua lähteä treffeille. 

Minäkään en ole se kenelle vastasit.ö :)

Kommentoin tässä vaan sitä, että kyllä minä ainakin näen lähes päivittäin sellaisen miehen kaupungilla, jonka kanssa olisin kiinnostunut lähtemään treffeille, ihan vaan sen perusteella että mies näyttää hyvältä.

Tämä vaan siis huomiona, että ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
429/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sinä rinnastat nyt naiselle tyypilliseen tapaan kauniin naisen Sara Sieppiin? Sara Sieppi ei edusta minun maailmassani millään tavalla kaunista naista. Minun mielestäni kauneimmat ihmiset löytyvät ihan tuolla kaupungilla kävellessä. En ole nainen, eli minulle kaunis ei tarkoita aivan valioluokan mallia Hollywoodin huipulta. Miehet eivät pidä kaunottarina Sara Sieppiä ja Megan Foxia, kuten täällä väitetään. Sen sijaan naiset kyllä pitävät ihan avoimesti avaamissaan ketjuissa vain ja ainostaan Hollywood-tähtiä katsomisen arvoisina.

Ja näetkö jotain yhtäläisyyksiä "tavallisessa" naisessa ja "tavallisessa" miehessä? Minä en. Tavallinen nainen on huomattavasti kauniimpi, kuin tavallinen mies. Tavallinen nainen ei ole 50 kg ylipainoinen lyhythiuksinen 62-vuotias ja tämän vastinpari tavallinen treenaava vähän isävatsainen 40-vuotias mies, joka pukeutuu hyvin, käy salilla, ei pidä silmälaseja, hiukset ovat päässä ym my.

Itse siis todistit, että kauneus ja komeus ei ole mikään standardi, jota kaikki uskollisesti palvovat. Tämän takia ei ole mitään väitteesi kauniita ja komeita, joille pariutuminen olisi helpompaa. On vain ihmisiä etsimässä seuraa. Ne sinun kauniina pitämäsi tuskin ovat sitä muiden mielestä ja sinulle tavallinen (miss Suomi) Sara Sieppi on taatusti kaunis monen muun miehen mielestä. Syy miksi näitä julkkiksia käytetään esimerkkeinä on yksinkertaisesti se, että kukaan tuskin tuntee sitä naapurisi Marjattaa ja siksi esim. vertailun vuoksi on ihan turha häneen viitata.

Minusta tavallinen nainen ja tavallinen mies ovat ulkonäöllisesti ihan samalla viivalla. Kyllä tavallinen mies ja nainen ovat tilastollisesti molemmat ylipainoisia, mielikuvistasi huolimatta:

Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista ylipainoisia (ml. lihavuus) on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä. Lihavia on naisista 28 ja miehistä 26 prosenttia. Lähes joka toinen (46 %) mies ja nainen on vyötärölihava.

https://thl.fi/fi/web/elintavat-ja-ravitsemus/lihavuus/lihavuuden-yleis…

Vierailija
430/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä ketjua lukee, niin ei tarvitse ihmetellä miksei seuraa löydy. Katkeroituneita ja luovuttaneita perseentuijottelijoita, jotka luulee, että elämä on ohi kolmekymppisenä.

No mitä sinä antaisit neuvoksi luovuttaneille kolmekymppisille? Ihan rehellisesti, mitä sinä selvästi parempiosaisena osaat antaa neuvoksi näille miehille ja naisille?

Eri, mutta perseentuijottelu ja iän murehtiminen kannattaisi lopettaa.

Muuten kysymys on oikeasti hankala. Katkeroituminen ja luovuttaminen johtunee huonoista kokemuksista, suhteet ovat menneet päin prinkkalaa. Näissä keskusteluissa karkeasti yleistäen on niin, että naiset ovat pettyneet suhteentynkiin ja miehet siihen etteivät saa sitä suhteentynkää. Ei jutut ulkonäön ylimaallisesta tärkeydestä ja tasoteorioiden pyörittely sekä kummankin sukupuolen haukkuminen oikein paranna kenenkään itsetuntoa tai haluja lähteä rohkeasti deittailemaan ja kuulemma haiden syötäväksi.

Ehkä se viisain neuvo olisi pysyä palstoilta ja näistä keskusteluista poissa ja elää ja deittailla kuin itse parhaaksi näkee, ilman liikoja ennakkoluuloja vastapuolesta. Idealistista ehkä.

Jälleen: deittailla ei voi, jos deiteille ei toistuvasti pääse. Ja jos deiteille ei pääse, niin minkä neuvon antaisit näille (yleensä miehille)? Aivan, ajattelemme varmasti samaa asiaa.

Tuskin ajattelemme samaa asiaa. Maagisesta kasipallostani ja tähtien asennosta ennustan, että tähän halutaan vastaus leuka- rasvaprosentti- hiusraja- kirurgipankkiirilentäjästä.

Live-elämässä antaisin miehille sellaisen neuvon, että tutustukaa niihin kaveripiirin tai muun sosiaalisen ympyrän kautta tuttuihin sinkkunaisiin. Siis oikeasti tutustukaa. Jutelkaa, kertokaa itsestänne (ei ylimielisellä tavalla tai itsekehulla, se on luotaantyöntävää) ystävystykää ensin, vastavuoroista keskustelua, ehkä yhteistä löytyy ja voi sopia tapaamisia kahden kesken jonkin kivan aktiviteetin parissa. Jos homma natsaa niin se on match.

Baariin ei ole muita neuvoja, kuin se, ettei kannata olla limainen jallittaja ja kourija. Kohteliaisuudella voi vieras nainen tykätäkin jutella ja tutustua ja sopia tapaamisen.

Tinderiin vinkkinä kirjoittakaa siihen bioon itsestänne jotain, ei kysymällä selviää. Kuvat varmaankin on jo käsitelty moneen kertaan, että mitkä eivät ole kiinnostusta herättäviä. Ja älkää aloittako keskustelua siellä jollakin seksiviittauksella tai naisen ulkönäön kommentoinnilla, sillä ei pääse sinne treffeille, jos nainen hakee muuta kuin satunnaista seksiä. Eikä se ole asiallista muutenkaan.

En pysty, koska niitä ei ole. Kaverien tuttavat on kaikki varattu, ja lapsiaan he eivät parita, vaikka ne ikänsä puolesta kävisivät.

Mä olen aina vähän miettinyt tätä, että kuinkakohan monen aikuisen kaveripiirit on sellaiset, että niissä tapaa uusia ihmisiä. Olen n. 40v ja mä olen tuntenut monet kaverini jo 20 vuotta. Vaikka siellä on toki vastakkaisen sukupuolen edustajiakin, niin suhtaudun heihin kuin sisaruksiini. Uusia ihmisiä tulee ainoastaan siten, että ko. uusi henkilö on jonkun porukkaan kuuluvan uusi puoliso. Hyvin usein tapaamiset on myös vain naisten iltoja (olen nainen), koska monilla on lapsia ja miehet jää silloin vuorostaan hoitamaan lapsia. Ei siinä sitten mihinkään kaverin miehen uuteen kaveriin pääse tutustumaan. Harrastukset usein on sellaisia, ettei niissä joko tule juteltua oikein kellekään tai sitten vain harrastukseen liittyviä asioita. Moni myös tulee kaikenlaisille kursseille jo valmiiksi oman kaverinsa kanssa, eikä etsimään uusia ihmisiä. Ja tietysti voi olla, että kaikki muut harrastukseen osallistuvat ovat jo varattuja.

Kyllä se tinder vaan lisää todennäköisyyttä löytää seuraa etsiviä sinkkuja huomattavasti.

Juuri näin. Täällä tuntuu kirjoittelevan sellaisia neuvojia, jotka elävät ilmeisesti melko erilaista elämää. Mielestäni tämän päivän pariutumisen kaava pitäisi olla aina tämä: oman ulkonäön kehittäminen rauhassa niin hyväksi, kuin se ikinä on mahdollista ja sitten etsimään kumppania Tinderiin.

Juurikin näin. Olen 100% samaa mieltä.

Vierailija
431/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 32-vuotias ikisinkku kun tapasin puolisoni. Vuoden päästä siitä olin raskaana ja nyt meillä on ihana taapero ja olemme onnellisia. Kun tapasin hänet, olin luonut elämän, johon olin tyytyväinen ja joka tuntui kokonaiselta (vaikka tosin perheestä välillä unelmoinkin). Luota tulevaan <3

Vierailija
432/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse siis todistit, että kauneus ja komeus ei ole mikään standardi, jota kaikki uskollisesti palvovat. Tämän takia ei ole mitään väitteesi kauniita ja komeita, joille pariutuminen olisi helpompaa. On vain ihmisiä etsimässä seuraa. Ne sinun kauniina pitämäsi tuskin ovat sitä muiden mielestä ja sinulle tavallinen (miss Suomi) Sara Sieppi on taatusti kaunis monen muun miehen mielestä. Syy miksi näitä julkkiksia käytetään esimerkkeinä on yksinkertaisesti se, että kukaan tuskin tuntee sitä naapurisi Marjattaa ja siksi esim. vertailun vuoksi on ihan turha häneen viitata.

Minusta tavallinen nainen ja tavallinen mies ovat ulkonäöllisesti ihan samalla viivalla. Kyllä tavallinen mies ja nainen ovat tilastollisesti molemmat ylipainoisia, mielikuvistasi huolimatta:

Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista ylipainoisia (ml. lihavuus) on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä. Lihavia on naisista 28 ja miehistä 26 prosenttia. Lähes joka toinen (46 %) mies ja nainen on vyötärölihava.

"Tämän takia ei ole mitään väitteesi kauniita ja komeita, joille pariutuminen olisi helpompaa"

Nyt on kyllä taas aivan ulkoavaruudesta nämä jutut. Mitä ihmettä sinä oikein selität? Totta kai on ihmisiä, jotka ovat tavanomaista kauniimpia tai komeampia, ja joille pariutuminen on helpompaa. Kuinka sekaisin ihmisen pitää olla että lähtee noin päivänselvää asiaa edes kiistämään?

T. Eri

Vierailija
433/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Eiköhän ihmisten viehättävyys asetu Gaussin käyrälle.

On se viehättävin pää joka seurustelee keskenään.

On se epäviehättävin pää jonka on varmaan hyvin vaikea löytää kumppania.

Sitten on suuren vaihtelun suuri keskiosa taviksia jotka jatkuvasti tapaa toisia taviksia ja seurustelee keskenään.

Vierailija
434/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Eiköhän ihmisten viehättävyys asetu Gaussin käyrälle.

On se viehättävin pää joka seurustelee keskenään.

On se epäviehättävin pää jonka on varmaan hyvin vaikea löytää kumppania.

Sitten on suuren vaihtelun suuri keskiosa taviksia jotka jatkuvasti tapaa toisia taviksia ja seurustelee keskenään.

Täyttä potaskaa joka sana.

Vierailija
435/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tämän takia ei ole mitään väitteesi kauniita ja komeita, joille pariutuminen olisi helpompaa"

Nyt on kyllä taas aivan ulkoavaruudesta nämä jutut. Mitä ihmettä sinä oikein selität? Totta kai on ihmisiä, jotka ovat tavanomaista kauniimpia tai komeampia, ja joille pariutuminen on helpompaa. Kuinka sekaisin ihmisen pitää olla että lähtee noin päivänselvää asiaa edes kiistämään?

T. Eri

No mä olen kyllä samaa mieltä että tavallista kauniimpien ja komeampien pariutuminen ei ole yhtään helpompaa, koska heidän kohderyhmänsä eli ne toiset tavallista kauniimmat ja komeammat on suhteessa paljon pienempi, ja ihan yhtä lailla toinen kaunis/komea arvostelee ja katsoo, onko tuo mulle tarpeeksi kaunis/komea, ja kriteerit voi olla erittäin kireät.

Ei se absoluuttinen määrä kumppaneita, jotka haluaisivat sut, tuo mitään onnea, jos et halua heitä. Ei ne huippuviehättävät halua meitä taviksia, mitä väliä sillä on heille, moniko meistä haluaisi heidät.

Ja mitä nyt julkkisten suhdesotkuja vilkaisee niin yhtä lailla heitä petetään ja jätetään ja valittelevat kun ei löydy rakkautta.

Vierailija
436/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Eri

No mä olen kyllä samaa mieltä että tavallista kauniimpien ja komeampien pariutuminen ei ole yhtään helpompaa, koska heidän kohderyhmänsä eli ne toiset tavallista kauniimmat ja komeammat on suhteessa paljon pienempi, ja ihan yhtä lailla toinen kaunis/komea arvostelee ja katsoo, onko tuo mulle tarpeeksi kaunis/komea, ja kriteerit voi olla erittäin kireät.

Ei se absoluuttinen määrä kumppaneita, jotka haluaisivat sut, tuo mitään onnea, jos et halua heitä. Ei ne huippuviehättävät halua meitä taviksia, mitä väliä sillä on heille, moniko meistä haluaisi heidät.

Ja mitä nyt julkkisten suhdesotkuja vilkaisee niin yhtä lailla heitä petetään ja jätetään ja valittelevat kun ei löydy rakkautta.

Ja kannattaa muistaa myös se tilastofakta, että kymmentä superkaunista naista kohden on yksi superkomea mies, jos sitäkään. Miehiä ei ole rakennettu kauniiksi osapuoleksi, jonka ulkonäkö korreloi 100-prosenttisesti naisen kanssa. Sitä paitsi kuinka monella miehellä on rahkeita edes lähestyä superkaunista naista? Edes Tinderissä tai kännissä? Tuollaisia superkauniita voi katsella mielellään sivusta ja vain ihailla, mutta en halua todellakaan sellaista itselleni.

Vierailija
437/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsopas tuota omaa linkkiäsi tarkemmin. Lihavia (ja varmaankin myös ylipainoisia) on eniten yli 50-vuotiaissa. 30-39 -vuotiaiden naisten lihavuuspalkki graafissa on jossain 18 prosentissa. On sekin paljon, muttei ihan niin paljon, kuin noi luettelemasi luvut.

Vierailija
438/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä ketjua lukee, niin ei tarvitse ihmetellä miksei seuraa löydy. Katkeroituneita ja luovuttaneita perseentuijottelijoita, jotka luulee, että elämä on ohi kolmekymppisenä.

No mitä sinä antaisit neuvoksi luovuttaneille kolmekymppisille? Ihan rehellisesti, mitä sinä selvästi parempiosaisena osaat antaa neuvoksi näille miehille ja naisille?

Eri, mutta perseentuijottelu ja iän murehtiminen kannattaisi lopettaa.

Muuten kysymys on oikeasti hankala. Katkeroituminen ja luovuttaminen johtunee huonoista kokemuksista, suhteet ovat menneet päin prinkkalaa. Näissä keskusteluissa karkeasti yleistäen on niin, että naiset ovat pettyneet suhteentynkiin ja miehet siihen etteivät saa sitä suhteentynkää. Ei jutut ulkonäön ylimaallisesta tärkeydestä ja tasoteorioiden pyörittely sekä kummankin sukupuolen haukkuminen oikein paranna kenenkään itsetuntoa tai haluja lähteä rohkeasti deittailemaan ja kuulemma haiden syötäväksi.

Ehkä se viisain neuvo olisi pysyä palstoilta ja näistä keskusteluista poissa ja elää ja deittailla kuin itse parhaaksi näkee, ilman liikoja ennakkoluuloja vastapuolesta. Idealistista ehkä.

Jälleen: deittailla ei voi, jos deiteille ei toistuvasti pääse. Ja jos deiteille ei pääse, niin minkä neuvon antaisit näille (yleensä miehille)? Aivan, ajattelemme varmasti samaa asiaa.

Tuskin ajattelemme samaa asiaa. Maagisesta kasipallostani ja tähtien asennosta ennustan, että tähän halutaan vastaus leuka- rasvaprosentti- hiusraja- kirurgipankkiirilentäjästä.

Live-elämässä antaisin miehille sellaisen neuvon, että tutustukaa niihin kaveripiirin tai muun sosiaalisen ympyrän kautta tuttuihin sinkkunaisiin. Siis oikeasti tutustukaa. Jutelkaa, kertokaa itsestänne (ei ylimielisellä tavalla tai itsekehulla, se on luotaantyöntävää) ystävystykää ensin, vastavuoroista keskustelua, ehkä yhteistä löytyy ja voi sopia tapaamisia kahden kesken jonkin kivan aktiviteetin parissa. Jos homma natsaa niin se on match.

Baariin ei ole muita neuvoja, kuin se, ettei kannata olla limainen jallittaja ja kourija. Kohteliaisuudella voi vieras nainen tykätäkin jutella ja tutustua ja sopia tapaamisen.

Tinderiin vinkkinä kirjoittakaa siihen bioon itsestänne jotain, ei kysymällä selviää. Kuvat varmaankin on jo käsitelty moneen kertaan, että mitkä eivät ole kiinnostusta herättäviä. Ja älkää aloittako keskustelua siellä jollakin seksiviittauksella tai naisen ulkönäön kommentoinnilla, sillä ei pääse sinne treffeille, jos nainen hakee muuta kuin satunnaista seksiä. Eikä se ole asiallista muutenkaan.

En pysty, koska niitä ei ole. Kaverien tuttavat on kaikki varattu, ja lapsiaan he eivät parita, vaikka ne ikänsä puolesta kävisivät.

Mä olen aina vähän miettinyt tätä, että kuinkakohan monen aikuisen kaveripiirit on sellaiset, että niissä tapaa uusia ihmisiä. Olen n. 40v ja mä olen tuntenut monet kaverini jo 20 vuotta. Vaikka siellä on toki vastakkaisen sukupuolen edustajiakin, niin suhtaudun heihin kuin sisaruksiini. Uusia ihmisiä tulee ainoastaan siten, että ko. uusi henkilö on jonkun porukkaan kuuluvan uusi puoliso. Hyvin usein tapaamiset on myös vain naisten iltoja (olen nainen), koska monilla on lapsia ja miehet jää silloin vuorostaan hoitamaan lapsia. Ei siinä sitten mihinkään kaverin miehen uuteen kaveriin pääse tutustumaan. Harrastukset usein on sellaisia, ettei niissä joko tule juteltua oikein kellekään tai sitten vain harrastukseen liittyviä asioita. Moni myös tulee kaikenlaisille kursseille jo valmiiksi oman kaverinsa kanssa, eikä etsimään uusia ihmisiä. Ja tietysti voi olla, että kaikki muut harrastukseen osallistuvat ovat jo varattuja.

Kyllä se tinder vaan lisää todennäköisyyttä löytää seuraa etsiviä sinkkuja huomattavasti.

Juuri näin. Täällä tuntuu kirjoittelevan sellaisia neuvojia, jotka elävät ilmeisesti melko erilaista elämää. Mielestäni tämän päivän pariutumisen kaava pitäisi olla aina tämä: oman ulkonäön kehittäminen rauhassa niin hyväksi, kuin se ikinä on mahdollista ja sitten etsimään kumppania Tinderiin.

Juurikin näin. Olen 100% samaa mieltä.

Minä olen 100% eri mieltä. Olen tyytyväinen ulkonäkööni ja aion vieläkin tavata ihmisiä vain livenä.

Vierailija
439/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi parisuhteen toimivuus tai kumppanin sopivuus pitäisi pystyä päättelemään yksillä deiteillä? 

Vierailija
440/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi parisuhteen toimivuus tai kumppanin sopivuus pitäisi pystyä päättelemään yksillä deiteillä? 

Ei tarvitsekaan - eikä se ole edes mahdollista. Mutta joskus ekoilla deiteillä huomaa, ettei toisen kanssa synkkaa ollenkaan, ja että ollaan ihmisinä liian erilaisia. Tai sitten huomaa, ettei toisen ulkoisesta olemuksesta pidä ollenkaan. Silloinkin, vaikka toisesta kiinnostuu, selviää vasta myöhemmin ja ajan kanssa, kuinka hyvin oikeasti sovitaan yhteen tai miten hyvin suhde toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän