Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaan kolmekymppisiltä sinkuilta vertaistukea

Ikuisestiyksin
02.04.2023 |

Deittimaailmasta on tullut karu, kun on 30+. Tuntuu, että paras jako noin omanikäisistä vakavasti otettavista kumppaneista on jo tehty ja kolmekymppisistä on pitkälle jäänyt jäljelle ikuista nuoruutta eläviä, sitoutumiskammoisia, teinityttöjen perään haikailevia miehiä tai jo eronneita pienten lasten isiä.

Välillä parisuhteissa olevat kaverit tsemppaavat puhuen omista sinkkuvuosistaan, mutta todellisuudessa heidän sinkkuvuotensa ovat olleet vähän päälle parikymppisenä eivätkä paineet ole samanlaisia kuin kolmekymppisellä. Minulle on alkanut esimerkiksi tulla salaa surullinen ole, kun kuulen ystävien raskausuutisia, sillä haluaisin itsekin jo lapsia, mutta parisuhteen muodostaminen on hankalaa.

Millaisia kokemuksia deittailusta muilla kolmekymppisillä on? Kiinnostaisi kuulla myös miesten näkökulmasta.

Kommentit (916)

Vierailija
401/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä ketjua lukee, niin ei tarvitse ihmetellä miksei seuraa löydy. Katkeroituneita ja luovuttaneita perseentuijottelijoita, jotka luulee, että elämä on ohi kolmekymppisenä.

No mitä sinä antaisit neuvoksi luovuttaneille kolmekymppisille? Ihan rehellisesti, mitä sinä selvästi parempiosaisena osaat antaa neuvoksi näille miehille ja naisille?

Eri, mutta perseentuijottelu ja iän murehtiminen kannattaisi lopettaa.

Muuten kysymys on oikeasti hankala. Katkeroituminen ja luovuttaminen johtunee huonoista kokemuksista, suhteet ovat menneet päin prinkkalaa. Näissä keskusteluissa karkeasti yleistäen on niin, että naiset ovat pettyneet suhteentynkiin ja miehet siihen etteivät saa sitä suhteentynkää. Ei jutut ulkonäön ylimaallisesta tärkeydestä ja tasoteorioiden pyörittely sekä kummankin sukupuolen haukkuminen oikein paranna kenenkään itsetuntoa tai haluja lähteä rohkeasti deittailemaan ja kuulemma haiden syötäväksi.

Ehkä se viisain neuvo olisi pysyä palstoilta ja näistä keskusteluista poissa ja elää ja deittailla kuin itse parhaaksi näkee, ilman liikoja ennakkoluuloja vastapuolesta. Idealistista ehkä.

Jälleen: deittailla ei voi, jos deiteille ei toistuvasti pääse. Ja jos deiteille ei pääse, niin minkä neuvon antaisit näille (yleensä miehille)? Aivan, ajattelemme varmasti samaa asiaa.

Tuskin ajattelemme samaa asiaa. Maagisesta kasipallostani ja tähtien asennosta ennustan, että tähän halutaan vastaus leuka- rasvaprosentti- hiusraja- kirurgipankkiirilentäjästä.

Live-elämässä antaisin miehille sellaisen neuvon, että tutustukaa niihin kaveripiirin tai muun sosiaalisen ympyrän kautta tuttuihin sinkkunaisiin. Siis oikeasti tutustukaa. Jutelkaa, kertokaa itsestänne (ei ylimielisellä tavalla tai itsekehulla, se on luotaantyöntävää) ystävystykää ensin, vastavuoroista keskustelua, ehkä yhteistä löytyy ja voi sopia tapaamisia kahden kesken jonkin kivan aktiviteetin parissa. Jos homma natsaa niin se on match.

Baariin ei ole muita neuvoja, kuin se, ettei kannata olla limainen jallittaja ja kourija. Kohteliaisuudella voi vieras nainen tykätäkin jutella ja tutustua ja sopia tapaamisen.

Tinderiin vinkkinä kirjoittakaa siihen bioon itsestänne jotain, ei kysymällä selviää. Kuvat varmaankin on jo käsitelty moneen kertaan, että mitkä eivät ole kiinnostusta herättäviä. Ja älkää aloittako keskustelua siellä jollakin seksiviittauksella tai naisen ulkönäön kommentoinnilla, sillä ei pääse sinne treffeille, jos nainen hakee muuta kuin satunnaista seksiä. Eikä se ole asiallista muutenkaan.

En pysty, koska niitä ei ole. Kaverien tuttavat on kaikki varattu, ja lapsiaan he eivät parita, vaikka ne ikänsä puolesta kävisivät.

Mä olen aina vähän miettinyt tätä, että kuinkakohan monen aikuisen kaveripiirit on sellaiset, että niissä tapaa uusia ihmisiä. Olen n. 40v ja mä olen tuntenut monet kaverini jo 20 vuotta. Vaikka siellä on toki vastakkaisen sukupuolen edustajiakin, niin suhtaudun heihin kuin sisaruksiini. Uusia ihmisiä tulee ainoastaan siten, että ko. uusi henkilö on jonkun porukkaan kuuluvan uusi puoliso. Hyvin usein tapaamiset on myös vain naisten iltoja (olen nainen), koska monilla on lapsia ja miehet jää silloin vuorostaan hoitamaan lapsia. Ei siinä sitten mihinkään kaverin miehen uuteen kaveriin pääse tutustumaan. Harrastukset usein on sellaisia, ettei niissä joko tule juteltua oikein kellekään tai sitten vain harrastukseen liittyviä asioita. Moni myös tulee kaikenlaisille kursseille jo valmiiksi oman kaverinsa kanssa, eikä etsimään uusia ihmisiä. Ja tietysti voi olla, että kaikki muut harrastukseen osallistuvat ovat jo varattuja.

Kyllä se tinder vaan lisää todennäköisyyttä löytää seuraa etsiviä sinkkuja huomattavasti.

Vierailija
402/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaat kolmekymppiset ja fiksuimmat tuskin on yliedustettuna siellä tinderissä. Niinkuin ei naisetkaan. Ne on töissä, harrastamassa, kavereiden kanssa. Yks tuli muuten mieleen! Lähtekää johonkin hiihtokeskukseen kuten Tahko/Himos niin sieltä kyllä löytyy komeita kolmekymppisiä. Sekä miehiä että naisia!

Kokisin vähän tökeröksi mennä johonkin hiihtokeskukseen kun en edes harrasta laskettelua. Olen myös ymmärtänyt että ihmiset menevät noihin yleensä kaveripirukoiden kanssa, eikä mulla ole sellaista jonka kanssa mennä. En sitäpaitsi halua miestä, joka viihtyy tuollaisissa mestoissa, tuskin olisi yhtään samanhenkinen.

Haha, joo, mä olen ollut moisilla laskettelureissuilla (joissa osa ei muuten ollenkaan edes laskettele), mutta voin sanoa, että ne ihmiset, ketkä siellä flirttaa ja jopa harrastaa seksiä, ei todellakaan ole välttämättä sinkkuja. Itse ainakin todistin parinkin eri varatun henkilön pettämistapausta ja muakin yritti yksi mies, jonka kaveri vahingossa möläytti, että sillä on kotona vaimo ja vauva. Että joo, seksiä sieltä saa, mutta tuskinpa parisuhdetta.

Ja nämä oli korkeakoulutettuja n. 30-40v henkilöitä, keistä tässä puhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No samaa se on näin 26 vuotiaana. Ei miehiä kiinnostaa enää munikäiset. Sinkkuna tässä mennään. Taitaa kaikkia kiinnostaa max 24 vuotiaat.

N26

Olin 23-24-vuotiaana tinderissä ja ainut mitä sieltä jäi käteen on murskattu itsetunto, kun kelpasin vain panoksi.

Ja ei, en ollut (enkä ole) ylipainoinen enkä ruma.

Ei Tinderiin mennä parisuhdetta etsimään.  Se on aikuisten karkkikauppa.

Kaikki tietämäni yli 35-vuotiaana kumppanin löytäneet ovat tavanneet tinderissä. Juuri olin yhden parin häissäkin, ketkä tapasivat pari vuotta sitten tinderissä. Kyllä siellä on ihan kaikki sinkut, siis myös ne, ketkä etsii parisuhdetta. Pitää vaan löytää sieltä ne, ketkä etsii samaa kuin itse.

Vierailija
404/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini ovat 45-vuotiaita ja karjamarkkinat Tinderissä ovat olleet ihan hirvittävät. Eli iälläsi ei ole (naisena) tekemistä, ettet löydä kumppania. Miehillä tuo ikä on paljon merkitsevämpi, koska naiset katsovat deittaillessaan miehen ulkonäön lisäksi pääsääntöisesti ikää.

Ja silti miehet haikailevat parikymppisten naisten perään iästä riippumatta. Ainakin Tinder-tutkimuksen perusteella.

Lopettakaa tämän urbaanin legendan jauhaminen. 

Vierailija
405/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että + 30 -vuotiaissa miehissä on iso joukko niitä jotka hakevat joko lapsilleen tai itselleen äitiä. Vaikea löytää miestä suhteeseen, jossa kumpikin säilyttää oman asuntonsa ja itsenäisyytensä ja suhde on vain extraa päälle.

Eli siis etsin ns. sunnuntaisuhdetta, mutta tässä iässä on jotenkin tosi hankalaa löytää samoilla linjoilla olevaa miestä.

No juuri noita miehiähän sataa ovista ja ikkunoista. Mene Tinderiin ja löydät kymmeniä tuollaisia.

Olen Tinderissä ja poikkeuksetta jokainen mies etsii jotain "enempää" vaikka alussa väittäisi muuta.

Hei naiset nämä teidän jutut on niin ristiriitaisia, että en tiedä mitä sanoa. 

Vierailija
406/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että + 30 -vuotiaissa miehissä on iso joukko niitä jotka hakevat joko lapsilleen tai itselleen äitiä. Vaikea löytää miestä suhteeseen, jossa kumpikin säilyttää oman asuntonsa ja itsenäisyytensä ja suhde on vain extraa päälle.

Eli siis etsin ns. sunnuntaisuhdetta, mutta tässä iässä on jotenkin tosi hankalaa löytää samoilla linjoilla olevaa miestä.

No juuri noita miehiähän sataa ovista ja ikkunoista. Mene Tinderiin ja löydät kymmeniä tuollaisia.

Olen Tinderissä ja poikkeuksetta jokainen mies etsii jotain "enempää" vaikka alussa väittäisi muuta.

Miehet sanoo alussa olevansa avoimin mielin ja kevyesti liikenteessä. Se taitaa olla sellaista, että haluaa antaa itsestään muka rennon vaikutelman ja tietysti suojelee itseään pakeilta, kun ei muka edes etsinyt mitään vakavaa. Muutaman kuukauden tapailun jälkeen miestä alkaa kuitenkin ahdistaa, jos tietää, että ko. naisen (esim. minun) kanssa ei ole tulossa yhteen muuttoa, ei häitä, ei lapsia. Mies sitten kuitenkin haluaa sellaista, eikä se kevyt tapailu pidemmän päälle riitäkään. Mies siirtyy seuraavaan muutaman kuukauden tapailuun. Ja saattaa tehdä tuota vuosia.

Sun kannataa ryhtyä katsomaan miehiä kenellä on itsetunto kunnossa. Egoilijat eivät ole kovin hyvää seuraa.

Vierailija
407/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei naiset nämä teidän jutut on niin ristiriitaisia, että en tiedä mitä sanoa. 

Ai, ilmeisesti joku nainen on jossain sanonut jotain päinvastaista? Kuule se johtuu siitä että puolet maailman ihmisistä on naisia eikä heillä mitenkään voi olla samat kokemukset tai mielipiteet kaikesta. Jo tämän asian ymmärtäminen auttaisi sinua elämässäsi eteenpäin.

Vierailija
408/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä miesvaltaisella alalla ja myös harrastuksissani on miehiä. Noissa paikoissa näen miehet kollegoina ja kavereina, enkä flirttaa heille. Se olisi mielestäni kiusallista ja mielellään en myöskään omasta kuormastani lähde syömään, sillä olen jo aiemmin joutunut vaihtamaan harrastusporukkaa, kun yhteen varattuun kaveriin alkoi tulla liikaa tunteita (tapahtui nuorempana).

Vierailija
409/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös miettinyt, että jos ero tulisi, mistä sitä löytäisi uuden puolison. Olen etätöissä kotona. Harrastuksissa käy vaan naisia. Kaveripiirissä ja tuttavissa ei ole yhtää ainutta normaalia, työssäkäyvää sinkkumiestä. Kaikki "hyvät" ovat aikoja sitten pariutuneet ja viime vuosina myös perheellistyneet. En tiedä miten deittisovellukset toimivat 30+vuotiaille. Nuorempana kun seurusteli, ihastui ensisijaisesti mieheen ja hänen kanssaan olemiseen. Nyt väistämättä ajatuksena olisi, että tuleeko tästä deittikumppanista hyvä isä ja haluaako hän perustaa perheen.

Vierailija
410/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No samaa se on näin 26 vuotiaana. Ei miehiä kiinnostaa enää munikäiset. Sinkkuna tässä mennään. Taitaa kaikkia kiinnostaa max 24 vuotiaat.

N26

Olet priimaiässä. Joku muu sinussa nyt sakkaa, kuin ikä. Molemmat varmasti tiedämme, mikä se on.

Inhottavasti kommentoitu , voin kertoa ettei täydellisiä ihmisiä ja suhteita ole. 26veenä ehdit vielä löytää sopivan kumppanin, deittailua vaan kehiin.

Vierailija
411/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postasin vähän aikaa sitten palstalle yliopistotasoisen tutkimuksen nettideittailusta.

Siinä kävi ilmi että miesten kriteerit ovat absoluuttisia, naisten kriteerit ovat relatiivisia. Tämä on itse asiassa erittäin olennaista.

Tarkoittaa sitä että kun mies tapaa naisen joka täyttää hänen kriteerinsä, ei ole merkitystä millaisia naisia olisi ehkä saatavilla. Mutta toisaalta mies ei ole halukas muuttamaan kriteerejään. Esimerkiksi jos saatavilla on vain ylipainoisia naisia, hoikkuuskriteeri pysyy samana.

Nainen taas nostaa rimaa sen mukaan miten tasokkaita miehiä on saatavilla, ja saattaa miettiä jopa tietoisesti onko hän nyt tyytynyt vähempään kuin mitä voisi saada. Nainen miestä tyypillisemmin vertaa kumppaniehdokkaita toisiinsa.

Tämä tekee Tinderistä ongelmallisen, koska naiselle on "saatavilla" paljon miehiä. Mutta tarjonta on näennäistä, koska suurin osa - ja käytännössä aina ne tasokkaimmat - eivät olekaan saatavilla parisuhteeseen.

Miehet jäävät ikisinkuiksi koska eivät muuta kriteerejään, vaikka niiden mukaiseen naiseen oma taso ei riittäisi (esim. hoikkaa naista on vaikeampi saada nyt kuin 20 vuotta sitten).

Naiset jäävät ikisinkuiksi koska ajattelevat että tasokkaampi voisi olla saatavilla, ehkä edellisten kanssa vain kävi huono tuuri.

Tätä voisi myös testata.

Laitetaan kuvaan miehen silmissä nätti ja sopiva nainen. Lisätään kuvaan 12 supermallia. Mies on yhä kiinnostunut tästä naisesta.

Laitetaan kuvaan miehen silmissä liian pullea nainen. Lisätään kuvaan 12 vielä pulleampaa naista. Tämä ei muuta miehen silmissä mitään.

Laitetaan kuvaan naisen silmissä kivannäköinen ja hyvin pärjäävä mies. Lisätään kuvaan 12 miestä niin että tämä mies onkin lyhyin, köyhin ja rumin. Nainen menettää kiinnostuksensa.

Laitetaan kuvaan naisen silmissä vähän tylsännäköinen mies. Laitetaan kuvaan 12 lyhyempää ja rumempaa miestä jotka katselevat tätä ylöspäin. Naisen mieli muuttuu.

Biologiaa, ihminenkin on eläin. Kaikissa eläinlajeissa naaras hakee jälkeläisilleen parhaita geenejä, uros mahdollisimman paljon jälkeläisiä lähes minkä tahansa naaraan kanssa.

Mitä sitä mieltänsä pahoittamaan jos naisilla vaistot pukkaa valitsemaan aina vaan parempaa, kun vain kuvia katsotaan. Oikeasti livenä miehiä tapaamamalla voi hyvällä tuurilla löytää sen geneettisesti sopivimman, ellei ole sotkenut hormonitoimintaansa esim pillereillä.

Vierailija
412/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella tutun kuuloista tuo aloittajan viesti. 32-v nainen olen itse. Mun kaverit ei ole edes kokeilleet mitään tinderiä kun pariutuivat kivojen miesten kanssa jo ajat sitten ilman sitä. Sitten satelee deittineuvoja, ja jos tapaan jonkun miehen baarissa jonka kanssa vietin iltaa, oletetaan että aloin seurustella saman tien, koska näin he toimivat 21-vuotiaina.

Kolmekymppiset muuten fiksut, tervepäiset, normaalipainoiset, itsestään huolta pitävät sinkkumiehet ovat aika vaativia. Kiinnostus lopahtaa heti jos sattuu olemaan poikkeavia kiinnostuksen kohteita tai harrastuksia. Tämä koskee kyllä naisiakin, rima nousee iän myötä korkeammalle. Eikä mullekaan riitä että on vain joku mies vierellä, jotain yhteistä pitää olla, mutta kaikkien harrastuksien ei tarvitse olla samoja ja asuinpaikan ja muiden vastaavien juttujen kanssa voidaan tehdä kompromisseja.

En itsekään ole mikään täyden kympin saalis, mutta kyllä vaikuttaa siltä että oikeasti mukavat, aidot ja itsestään ja elämästään vastuun kantavat sekä vielä omaan silmään hyvännäköiset (vaatimuksia ei ole liikaa: ei liikaa painoa, hygienia kunnossa) miehet on jo varattuja tai sitten toisella kierroksella.

Porukka on joko vaativaa ja kranttua tai sitten epätoivoista. Tutustuminen on vaikeaa. Viimeisin lupaavasti alkanut tapailu kaatui siihen kun mulla on eräs kiinnostuksen kohde/ harrastus josta mies ei lainkaan pidä. Ei se minullakaan ole mikään koko elämän täyttävä asia (siis kyseessä tyyliin tv-sarja tai bändi jota seuraan, ei tyyppiä koiraharrastus joka täyttää arjen) mutta en jaksanut tapailla miestä joka nosti asian esiin jatkuvasti ja siitä sitten keskustelriin treffeillä.

Tässä minun vinkkini naiselle: mene perjantaina tai lauantaina sopivan myöhään ruokakauppaan. Jos näet kiinnostavan (eli sellainen mies, jonka kaikki muutkin naiset haluavat) miehen kulkemassa pelkän korin kanssa hyllyjen välissä, niin lähesty tätä miestä. Kerro, että mies on kiinnostava ja haluaisit lähteä treffeille. Sinun ei tarvitse miettiä, että "eihän mieskään voisi lähestyä naista näin". Joo, ei voisikaan. Mutta sinä naisena voit.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta tällaiseen vinkkiin pakko kysyä, että miten muka joku täysin tuntematon mies kaupassa näyttäisi niin kiinnostavalta, että haluaisin lähteä hänen kanssaan treffeille? Tuollaista ei ole vielä koskaan tullut vastaan. Ja mikä kriteeri se on, että pitäisi etsiä sellainen mies, jonka kaikki muut haluavat - millä logiikalla minä haluaisin samaa kuin kaikki muut? Minusta yksinkertaisesti tuntemattomat miehet kaupassa (tai muualla) eivät ole kiinnostavia. Kiinnostun ihmisistä sitten, kun tiedän heistä jotain - ja siis jos tiedän heistä jotain sellaista, mikä tekee heistä kiinnostavia. Pelkkä ulkonäkö ei ole vielä koskaan herättänyt halua lähteä treffeille. 

Vierailija
413/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännä katseesi itseäsi kymmenen vuotta vanhempiin miehiin, niin johan flaksi käy. Toki yksi vaihtoehto on katsella eksoottisempien miesten perään, jos seikkailua kaipaat.

Mitä se hyödyttää alkaa "katsella" vanhempia miehiä, jos kuitenkaan ei pysty vanhemmista miehistä kiinnostumaan? Ja mitä järkeä olisikaan hakea jotain ikäerosuhdetta - suurin todennäköisyys siihen, että suhde ei toimi tai kariutuu, ja toisaalta vanhempi mies ei kiinnosta seksuaalisesti, niin mitä tuollaisesta suhteesta sitten haettaisiin? Sama koskee eksoottisia: valtava riski siitä, että suhteessa on ristiriitoja ja ongelmia.

Vierailija
414/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella tutun kuuloista tuo aloittajan viesti. 32-v nainen olen itse. Mun kaverit ei ole edes kokeilleet mitään tinderiä kun pariutuivat kivojen miesten kanssa jo ajat sitten ilman sitä. Sitten satelee deittineuvoja, ja jos tapaan jonkun miehen baarissa jonka kanssa vietin iltaa, oletetaan että aloin seurustella saman tien, koska näin he toimivat 21-vuotiaina.

Kolmekymppiset muuten fiksut, tervepäiset, normaalipainoiset, itsestään huolta pitävät sinkkumiehet ovat aika vaativia. Kiinnostus lopahtaa heti jos sattuu olemaan poikkeavia kiinnostuksen kohteita tai harrastuksia. Tämä koskee kyllä naisiakin, rima nousee iän myötä korkeammalle. Eikä mullekaan riitä että on vain joku mies vierellä, jotain yhteistä pitää olla, mutta kaikkien harrastuksien ei tarvitse olla samoja ja asuinpaikan ja muiden vastaavien juttujen kanssa voidaan tehdä kompromisseja.

En itsekään ole mikään täyden kympin saalis, mutta kyllä vaikuttaa siltä että oikeasti mukavat, aidot ja itsestään ja elämästään vastuun kantavat sekä vielä omaan silmään hyvännäköiset (vaatimuksia ei ole liikaa: ei liikaa painoa, hygienia kunnossa) miehet on jo varattuja tai sitten toisella kierroksella.

Porukka on joko vaativaa ja kranttua tai sitten epätoivoista. Tutustuminen on vaikeaa. Viimeisin lupaavasti alkanut tapailu kaatui siihen kun mulla on eräs kiinnostuksen kohde/ harrastus josta mies ei lainkaan pidä. Ei se minullakaan ole mikään koko elämän täyttävä asia (siis kyseessä tyyliin tv-sarja tai bändi jota seuraan, ei tyyppiä koiraharrastus joka täyttää arjen) mutta en jaksanut tapailla miestä joka nosti asian esiin jatkuvasti ja siitä sitten keskustelriin treffeillä.

Tässä minun vinkkini naiselle: mene perjantaina tai lauantaina sopivan myöhään ruokakauppaan. Jos näet kiinnostavan (eli sellainen mies, jonka kaikki muutkin naiset haluavat) miehen kulkemassa pelkän korin kanssa hyllyjen välissä, niin lähesty tätä miestä. Kerro, että mies on kiinnostava ja haluaisit lähteä treffeille. Sinun ei tarvitse miettiä, että "eihän mieskään voisi lähestyä naista näin". Joo, ei voisikaan. Mutta sinä naisena voit.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta tällaiseen vinkkiin pakko kysyä, että miten muka joku täysin tuntematon mies kaupassa näyttäisi niin kiinnostavalta, että haluaisin lähteä hänen kanssaan treffeille? Tuollaista ei ole vielä koskaan tullut vastaan. Ja mikä kriteeri se on, että pitäisi etsiä sellainen mies, jonka kaikki muut haluavat - millä logiikalla minä haluaisin samaa kuin kaikki muut? Minusta yksinkertaisesti tuntemattomat miehet kaupassa (tai muualla) eivät ole kiinnostavia. Kiinnostun ihmisistä sitten, kun tiedän heistä jotain - ja siis jos tiedän heistä jotain sellaista, mikä tekee heistä kiinnostavia. Pelkkä ulkonäkö ei ole vielä koskaan herättänyt halua lähteä treffeille. 

Ainakin jotkut miehet toimivat siten, että heille riittää, että nainen on hyvännäköinen. Ei kiinnosta naisen koulutus, työ, arvot, asenteet, tavoitteet jne. pätkääkään. Sellainen mies varmaan voisikin valita treffikumppaninsa sen perusteella, mitä näkee kaupan hyllyjen välissä.

Mutta naiset tosiaan harvemmin kiinnostuvat kenestäkään vain ulkonäön perusteella. Päin vastoin, useimmat naiset ovat valmiita joustamaan miehen ulkonäön suhteen, jos mies on muilla kriteereillä sopiva. Että lienee aika harvinaista, että nainen kiinnostuisi treffeille asti täysin tuntemattomasta miehestä, joka sattuu samaan ruokakauppaan.

Vierailija
415/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla ei tunnu olevan käsitystä siitä mikä oikeasti ratkaisee ulkonäössä. Tai sitten on, mutta ette halua uskoa sitä koska te haluaisitte panostaa meikkaamiseen/tyyliin/kauneushoitoihin.

Ylivoimainen ykkönen on kroppa. Hoikkuus, lattana vatsa ja pyöreä perse. Muotoa reisissä mutta ei helttoja käsissä. Tuon painoarvo siinä mitä voi itse tehdä ulkonäölleen on 90%.

Vasta sen jälkeen kannattaa miettiä haluaako värjätä hiukset ja laittaa pakkelikerrosta naamalle. Moni tarvitsee senkin koska sokerin mättäminen saa aknen kukkimaan.

Niin mitä nämä asiat sitten ratkaisevat? Juu, tuo mitä kuvailit on ehkä ihanne, mutta mihin se sitten vaikuttaa? Koko ajan sellaisia naisia pariutuu, jotka eivät täytä noita kriteereitä. Tuskin sinäkään sitä nimittäin väität, että kaikki parisuhteissa olevat naiset ovat hoikkia, joilla on lattana vatsa ja pyöreä perse - itse asiassa suurin osa varmaan ei ole.

Vierailija
416/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy sääliksi tämän päivän 30+ sinkkuja, jotka vaihtoi ja vaihtoi tai keskittyi uraan ja opiskeluun ja nyt sitten kauhea kiire perheen perustamisen kanssa. Enkä siis ivaa, vaan aidosti olen surullinen että kasvoitte sellaisen mediasirkuksen aikana jolloin lapsia ja perhettä paheksuttiin ja sinkkuelämää oli se juttu. Ikävää. 

Toivoisin, että palattaisiin vanhaa ja pariuduttaisiin täysi-ikäisyyden kynnyksellä ja loppuiäksi. Helpompi rakentaa elämää yhdessä, kuin se että molemmat rakentaa erilliset elämät ja sitten ei enää kumppania löydy, kun omat elämät ei kohtaa, vaikka kemiaa olisikin. Kauhea tilanne. Surullinen tilanne. 

Omassa kaveripiirissä useita 35+ sinkkuja, jotka siis tahtomattaan sinkkuja, heräsivät vaan liian myöhään.

Mun kaverin nuoruuden rakkaus nuiji tämän tullessa töistä. Hintelä pätkä päiski pesismailalla sairaala kuntoon. Olivat sopineet keskustelevansa illasta parisuhteen ongelmista. Niin aivan juurikin se nettimaailman kilttimies. Vanhempi polvi ei ymmärrä ettei pariskunnat huvikseen eroa. Kyllä siihen on yleensä painava syy.

Meinaat, että nykytilanteen on aiheuttanut se että ihmiset lähtee väkivaltaisista suhteista? Höpö höpö. Tietysti pitää erota, jos ei sovita yhteenä ja nimen omaan tällaisista syistä tai muista vakavista syistä. Mutta aika moni eroaa koska haluaa elää omaa elämää mihin ei parisuhde sovi tai vaikka oltaisiinkin parisuhteessa niin ei oikeasti sitouduta ja hankita perhettä, vaan "sitten joskus" ja erotaan kun kukaan ei pääse sopuun tulevaisuudesta. Varsinkin miehet ei halua oikeasti sitoutua perheeseen ja puolisoon, vaan pidetään jalka oven välissä. 

Miehet on muutenkin nykyään hyper feminiinisiä, maskuliinsia perinteisiä arvoja kannattavia miehiä on harvassa. Puhutaan sun ja mun rahoista, naisen pitää maksaa puolet, mutta silti olla perinteinen nainen, joka hoitaa kodin ja lapset. Ja sitten erotaan ja säädetään uuskuvioita. 

Itehän tuota halusitte että miehet "puhuisivat tunteistaan" ja "osoittaisivat feminiinisiä puoliaan" ja "voivat näyttää heikkouksiaan" yms. muita naisten juttuja.

Ei miehet tuota keksineet se on 100% varma.

Itkekää nyt sitten kun niitätte mitä kylvitte.

Vierailija
417/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä ketjua lukee, niin ei tarvitse ihmetellä miksei seuraa löydy. Katkeroituneita ja luovuttaneita perseentuijottelijoita, jotka luulee, että elämä on ohi kolmekymppisenä.

No mitä sinä antaisit neuvoksi luovuttaneille kolmekymppisille? Ihan rehellisesti, mitä sinä selvästi parempiosaisena osaat antaa neuvoksi näille miehille ja naisille?

Eri, mutta perseentuijottelu ja iän murehtiminen kannattaisi lopettaa.

Muuten kysymys on oikeasti hankala. Katkeroituminen ja luovuttaminen johtunee huonoista kokemuksista, suhteet ovat menneet päin prinkkalaa. Näissä keskusteluissa karkeasti yleistäen on niin, että naiset ovat pettyneet suhteentynkiin ja miehet siihen etteivät saa sitä suhteentynkää. Ei jutut ulkonäön ylimaallisesta tärkeydestä ja tasoteorioiden pyörittely sekä kummankin sukupuolen haukkuminen oikein paranna kenenkään itsetuntoa tai haluja lähteä rohkeasti deittailemaan ja kuulemma haiden syötäväksi.

Ehkä se viisain neuvo olisi pysyä palstoilta ja näistä keskusteluista poissa ja elää ja deittailla kuin itse parhaaksi näkee, ilman liikoja ennakkoluuloja vastapuolesta. Idealistista ehkä.

Jälleen: deittailla ei voi, jos deiteille ei toistuvasti pääse. Ja jos deiteille ei pääse, niin minkä neuvon antaisit näille (yleensä miehille)? Aivan, ajattelemme varmasti samaa asiaa.

Tuskin ajattelemme samaa asiaa. Maagisesta kasipallostani ja tähtien asennosta ennustan, että tähän halutaan vastaus leuka- rasvaprosentti- hiusraja- kirurgipankkiirilentäjästä.

Live-elämässä antaisin miehille sellaisen neuvon, että tutustukaa niihin kaveripiirin tai muun sosiaalisen ympyrän kautta tuttuihin sinkkunaisiin. Siis oikeasti tutustukaa. Jutelkaa, kertokaa itsestänne (ei ylimielisellä tavalla tai itsekehulla, se on luotaantyöntävää) ystävystykää ensin, vastavuoroista keskustelua, ehkä yhteistä löytyy ja voi sopia tapaamisia kahden kesken jonkin kivan aktiviteetin parissa. Jos homma natsaa niin se on match.

Baariin ei ole muita neuvoja, kuin se, ettei kannata olla limainen jallittaja ja kourija. Kohteliaisuudella voi vieras nainen tykätäkin jutella ja tutustua ja sopia tapaamisen.

Tinderiin vinkkinä kirjoittakaa siihen bioon itsestänne jotain, ei kysymällä selviää. Kuvat varmaankin on jo käsitelty moneen kertaan, että mitkä eivät ole kiinnostusta herättäviä. Ja älkää aloittako keskustelua siellä jollakin seksiviittauksella tai naisen ulkönäön kommentoinnilla, sillä ei pääse sinne treffeille, jos nainen hakee muuta kuin satunnaista seksiä. Eikä se ole asiallista muutenkaan.

En pysty, koska niitä ei ole. Kaverien tuttavat on kaikki varattu, ja lapsiaan he eivät parita, vaikka ne ikänsä puolesta kävisivät.

Mä olen aina vähän miettinyt tätä, että kuinkakohan monen aikuisen kaveripiirit on sellaiset, että niissä tapaa uusia ihmisiä. Olen n. 40v ja mä olen tuntenut monet kaverini jo 20 vuotta. Vaikka siellä on toki vastakkaisen sukupuolen edustajiakin, niin suhtaudun heihin kuin sisaruksiini. Uusia ihmisiä tulee ainoastaan siten, että ko. uusi henkilö on jonkun porukkaan kuuluvan uusi puoliso. Hyvin usein tapaamiset on myös vain naisten iltoja (olen nainen), koska monilla on lapsia ja miehet jää silloin vuorostaan hoitamaan lapsia. Ei siinä sitten mihinkään kaverin miehen uuteen kaveriin pääse tutustumaan. Harrastukset usein on sellaisia, ettei niissä joko tule juteltua oikein kellekään tai sitten vain harrastukseen liittyviä asioita. Moni myös tulee kaikenlaisille kursseille jo valmiiksi oman kaverinsa kanssa, eikä etsimään uusia ihmisiä. Ja tietysti voi olla, että kaikki muut harrastukseen osallistuvat ovat jo varattuja.

Kyllä se tinder vaan lisää todennäköisyyttä löytää seuraa etsiviä sinkkuja huomattavasti.

Juuri näin. Täällä tuntuu kirjoittelevan sellaisia neuvojia, jotka elävät ilmeisesti melko erilaista elämää. Mielestäni tämän päivän pariutumisen kaava pitäisi olla aina tämä: oman ulkonäön kehittäminen rauhassa niin hyväksi, kuin se ikinä on mahdollista ja sitten etsimään kumppania Tinderiin.

418/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks nykyään tarvitaan tukea  joka asiaan eikö vatipäitten pää kestä tehdä mitään ihan itse tai tulee huono kakka niin johan mennään terapeutille miksi nyky ihmiset on niin heikkopäisiä kyllä on myötis kova

Vierailija
419/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ne jäkisliigassa pelaavat sinkut lapsettomat yli 180cm partajätkät ovat jo poistuneet tarjottimelta.

Pallinaamaisia perusjätkiä mahtuu 13 tusinaan ja loosereita enemmän. Mistä rotumimmi löytää tuossa iässä laadukkaan deitin- siinä pulma jos kotinurkilla ei ole tarjontaa puolin ja toisin.

Vierailija
420/916 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N26

Olet priimaiässä. Joku muu sinussa nyt sakkaa, kuin ikä. Molemmat varmasti tiedämme, mikä se on.

Inhottavasti kommentoitu , voin kertoa ettei täydellisiä ihmisiä ja suhteita ole. 26veenä ehdit vielä löytää sopivan kumppanin, deittailua vaan kehiin.

Tässä on jo aika monta vuotta deittailtu....

N26

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi