Miksi keskiluokka tai hyväosainen ei saisi hyötyä hyvinvointivaltiosta mitenkään?
Pelkkää maksajan roolia tarjotaan. Lapsilisiä uhataan jatkuvasti viedä, jopa työterveydenhuollon poistamista puhutaan. Eikö hyvinvointivaltion tulisi olla koko kansan hyödyksi. Ei voi olla niin, että osa vain orjuutettuna maksaa ja toiset nauttivat.
Kommentit (1321)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiluokka ja hyvätuloiset hyötyvät jatkuvasti hyvinvointivaltiosta. He ja heidän lapsensa elävät turvallista elämää turvallisessa valtiossa. Huonompiosaisten ei tarvitse ryöstää paremmin toimeentulevia pysyäkseen elossa.
Elossa pysyäkseen voi esim.mennä töihin.Jos jaksaa muka muita ryöstää niin jaksaa töitäkin tehdä.
Minua ei oteta töihin, joten en oikein voi väkisinkään mennä. Työnantajat eivät innostu tällaisesta selkävaivaisesta melkein kuusikymppisestä, eivät edes ne, joilla on etätyötä tarjolla.
Vaikken pysty kävelemään kovin pitkään, voin ehkä lyhyin intervallein köpötellen hankkiutua istuskelemaan jonnekin syrjäisen oikopolun varteen ja käydä siellä jonkun itseäni pienemmän (niitä on yli puolet kansasta) kimppuun. Yllättämällä ehkä saisin kolkatuksi vähän isommankin.
Minulla ei ole sukua tai kavereita, joten olisin ihan oman käden varassa. Mitähän sinä keksisit tällaisessa tilanteessa? Neuvopa nyt.
Poliisi ottaa tuollaisen rikollisen heti kerrasta talteen. Ei muuta kuin kovat rangaistukset sitten päälle. Faktisesti sylettää tuollaiset, jotka kehtaavat ennemmin suunnitella rikoksia kuin olla hyödyllinen osa tätä yhteiskuntaa.
Miten minä olisin hyödyllinen osa tätä yhteiskuntaa, kun minua ei oteta töihin, vaikka olen kuinka anellut?
En minä muuten ole vielä kovin pitkälle suunnitellut noita rikoksia. Mitä neuvoksi, jotten joutuisikaan suunnittelemaan?
Sinulla on ollut siinä monta vuosikymmentä aikaa kerätä sellaista osaamista ja koemusta, josta joku on valmis maksamaan. Et ole vaan viitsinyt tehdä mitään sen eteen. Miksi meidän muiden pitäisi sinua sitten elättää?
koska yhteiskunta jonka tunnemme, toimii niin että heikommasta pidetään huolta.
kysytkö samaa vaikka vammaiselta joka istuu pyörätuolissa?
Tietenkin vammaisista ja syöpäisistä pidetään erikseen huoli. Mutta miksi työkykyisiltä aikuisilta ei voisi vaatia edes itsensä elättämistä, jos muille ei kykene olemaan sitten hyödyksi?
Huhuu, minä täällä taas - siis tuo selkävaivainen lähes kuusikymppinen, joka ei pääse töihin anelemallakaan.
Ihan katsomatta siihen, miten olen tähän päätynyt, olisi kiva kuulla, miten sinä järjestäisit minun elämiseni ilman yhteiskunnan tukea.
No sitä minä en tiedä miksi sinä et pääse töihin ja mikä koulutus sinulla on .
Et tiedä, mutta oletat kovasti:
"Sinulla on ollut siinä monta vuosikymmentä aikaa kerätä sellaista osaamista ja koemusta, josta joku on valmis maksamaan. Et ole vaan viitsinyt tehdä mitään sen eteen."
Oletapa nyt, että en tosiaan pääse töihin ikinä mitenkään. Miten järjestäisit ilman yhteiskunnan tukea sen, etten minä kuole nälkään ja pakkaseen?
Se nyt ei kuulu muille,jokainen järjestää asiansa ihan itse.Yleensä työssäoloaikana pyritään turvaamaan ns.katto pään päälle ja säästämään pahan päivän varalle.
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksen kyllä saa, mutta senkin saa kaikki muutkin halutessaan. "Hyvätuloiset" myös maksavat sen koulutuksen yleensä moninkertaisesti takaisin.
Rikollisuudella uhkailu on naurettavaa. Eli jos aikuiselle ihmiselle ei anneta kaikkia lautasella niin voi alkaa vaikka väkivaltaiseksi?
Ja miksi sitten monet keskituloiset eivät jää työttömiksi vapaaehtoisesti: ainakin itsellä tähän on kaksi syytä. Ensimmäinen syy on se, että en halua CV:hin isoa aukkoa sillä tämä tilanne ei voi kestää loputtomiin missä voi elää hyvää elämää tekemättä töitä. Toiseksi jokaisen moraalin pitäisi olla loisimista vastaan. Ja eipä se loisiminen edes onnistuisi jos kaikki jäisivät pois työelämästä.
Huomiona vielä että poikkeuksena tietenkin oikeasti rajoitteiset ihmiset kuten vammaiset. Näille kustannan mielelläni melko hyvänkin elintason, kun heillä ei edellytyksiä osallistumiseen ole.
Jos ihmisellä ei ole ruokaa ja asuntoa, mitä luulet hänen tekevän? Osa ihmisistä pääsee sukulaisten nurkkiin, mutta ei se ole vakaa ratkaisu. Osa yrittää pärjätä myymälävarkauksilla, mutta ryöstely alkaa ennen pitkää. Suomen ilmastossa on vaikea elää nälkäisenä taivasalla. Ei ole kyse mistään uhkailusta, vaan todellisuudesta. Myös sinä näpistelisit, usko pois. Moraalista sinun on turha selittää, koska se lähtisi sinusta ihan yhtä nopeasti kuin muistakin.
Et näemmä ollenkaan ymmärrä heittoja siitä, että jos työttömän ja köyhän elämä niin harmittaa, kannattaa lopettaa työnteko ja ryhtyä nauttimaan tuista. Kuten itsekin sanot, et halua ansioluetteloosi aukkoja. Veikkaan, että myös eläkkeen ja omaisuuden karttuminen ja jokapäiväinen palkkatulo, mahdollisuus säästää ja saada lainaa vaikuttavat asiaan. Näemmä valehtelet itsellesi sujuvasti, mutta eivät sinua muut usko.
Miten suuri prosenttimäärä työttömistä ja köyhistä muuten "loisii" omasta halustaan? En ole vielä nähnyt yhtään tilastoa tästä. Sinulla niitä varmaan on, kun noin varma olet ongelman laajuudesta
Työnteon tulee kannattaa paremmin kuin tukien kanssa eläminen
Vierailija kirjoitti:
JUURI NYT!
Perussuomalaisten Juho Eerolan musiikkivideo, olkaa hyvä. Tämä on kulttuuria.
Kyllähän keskiluokkainen saa nauttia. Videolla eduskunnan vt. puhemiehenäkin toiminutta kansanedustajaa nussitaan dildolla perseeseen.
Keskiluokan kulissikin voi romahtaa, miten sitten suu pannaan. Saatat olla tarvitsijan roolissa itsekin.
Kuuntelin vuosi, sitten keskustelua luusereista, arvostettu saksalainen keskusteluohjelma. Kauhistelin, että ei voi olla totta, ihmettelin - ja lopputeksteistä se näkyikin. Ohjelma oli nauhoitettu ennen koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ongelma, jos keskiluokka ei koe saavansa veroilleen vastinetta. Se tarkoittaa, että maksuhalu alkaa olla loppu. Mikä taas tarkoittaa, että valtaa saavat puolueet, joilla verojen ja menojen alentaminen on tavoitteena. Eli kiristyviä oloja köyhille.
Kannattaisi aloittaa siitä kiky-maksujen palauttamisesta työnantajille.
Esimerkiksi.
Kokoomuksellehan tuo ei käy, koska kokoomushan ei ole työntekijän vaan työnantajan, ison rahan ja pääoman puolella. Samoin persut, jotka pettivät juuri ennakkoäänestyksen loputtua lupauksensa (saivatpahan ne äänet, sen jälkeen moraalilla väliä) kiky.maksuista.
SDP, Vasemmistoliitto ja Vihreät kannattavat KIKY-maksujen palauttamista työnantajalle.
Ei taida koomuksen ja persujen duunariäänestäjiä kiinnostaa, vaikka
"3 000 e/kk tienaava maksaa 750 euroa vuodessa Sipilän hallituksen aikana päätettyjä "kiky-maksuja""
Aika iso summa, vai mitä? Mitähän uusi oikeistokombo keksii uudella hallituskaudellaan?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0b89a5bb-4293-40ce-83f7-11d570486…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiluokka ja hyvätuloiset hyötyvät jatkuvasti hyvinvointivaltiosta. He ja heidän lapsensa elävät turvallista elämää turvallisessa valtiossa. Huonompiosaisten ei tarvitse ryöstää paremmin toimeentulevia pysyäkseen elossa.
Elossa pysyäkseen voi esim.mennä töihin.Jos jaksaa muka muita ryöstää niin jaksaa töitäkin tehdä.
Minua ei oteta töihin, joten en oikein voi väkisinkään mennä. Työnantajat eivät innostu tällaisesta selkävaivaisesta melkein kuusikymppisestä, eivät edes ne, joilla on etätyötä tarjolla.
Vaikken pysty kävelemään kovin pitkään, voin ehkä lyhyin intervallein köpötellen hankkiutua istuskelemaan jonnekin syrjäisen oikopolun varteen ja käydä siellä jonkun itseäni pienemmän (niitä on yli puolet kansasta) kimppuun. Yllättämällä ehkä saisin kolkatuksi vähän isommankin.
Minulla ei ole sukua tai kavereita, joten olisin ihan oman käden varassa. Mitähän sinä keksisit tällaisessa tilanteessa? Neuvopa nyt.
Poliisi ottaa tuollaisen rikollisen heti kerrasta talteen. Ei muuta kuin kovat rangaistukset sitten päälle. Faktisesti sylettää tuollaiset, jotka kehtaavat ennemmin suunnitella rikoksia kuin olla hyödyllinen osa tätä yhteiskuntaa.
Miten minä olisin hyödyllinen osa tätä yhteiskuntaa, kun minua ei oteta töihin, vaikka olen kuinka anellut?
En minä muuten ole vielä kovin pitkälle suunnitellut noita rikoksia. Mitä neuvoksi, jotten joutuisikaan suunnittelemaan?
Sinulla on ollut siinä monta vuosikymmentä aikaa kerätä sellaista osaamista ja koemusta, josta joku on valmis maksamaan. Et ole vaan viitsinyt tehdä mitään sen eteen. Miksi meidän muiden pitäisi sinua sitten elättää?
koska yhteiskunta jonka tunnemme, toimii niin että heikommasta pidetään huolta.
kysytkö samaa vaikka vammaiselta joka istuu pyörätuolissa?
Tietenkin vammaisista ja syöpäisistä pidetään erikseen huoli. Mutta miksi työkykyisiltä aikuisilta ei voisi vaatia edes itsensä elättämistä, jos muille ei kykene olemaan sitten hyödyksi?
Huhuu, minä täällä taas - siis tuo selkävaivainen lähes kuusikymppinen, joka ei pääse töihin anelemallakaan.
Ihan katsomatta siihen, miten olen tähän päätynyt, olisi kiva kuulla, miten sinä järjestäisit minun elämiseni ilman yhteiskunnan tukea.
No sitä minä en tiedä miksi sinä et pääse töihin ja mikä koulutus sinulla on .
Et tiedä, mutta oletat kovasti:
"Sinulla on ollut siinä monta vuosikymmentä aikaa kerätä sellaista osaamista ja koemusta, josta joku on valmis maksamaan. Et ole vaan viitsinyt tehdä mitään sen eteen."
Oletapa nyt, että en tosiaan pääse töihin ikinä mitenkään. Miten järjestäisit ilman yhteiskunnan tukea sen, etten minä kuole nälkään ja pakkaseen?
Se nyt ei kuulu muille,jokainen järjestää asiansa ihan itse.Yleensä työssäoloaikana pyritään turvaamaan ns.katto pään päälle ja säästämään pahan päivän varalle.
Jäkä jäkä. Mitä tehdään silloin, kun ei kerta kaikkiaan ole toimeentuloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ongelma, jos keskiluokka ei koe saavansa veroilleen vastinetta. Se tarkoittaa, että maksuhalu alkaa olla loppu. Mikä taas tarkoittaa, että valtaa saavat puolueet, joilla verojen ja menojen alentaminen on tavoitteena. Eli kiristyviä oloja köyhille.
Katsokaa persujen ja kokoomuksen kannatusta. Ei näytä maksuhaluja olevan enää.
Monelta varakkaammalta unohtuu, että pahiten niihin muroihin kusee toiset varakkaat, ei köyhät. Verojen kierto isommissa firmoissa on tosi yleistä.
Itse tipahdin keskiluokasta tukien varaan sairastelun vuoksi. Mielummin painaisin niitä töitä edelleen, kuin olisin sairas. En jaksa kuvitella, miten nämä rahasummat ovat kellekään kateuden aihe. Töissäkäyvänä keskituloisena mulla oli varaa valita kaupasta sen mitä halusin, ei sitä mihin raha riittää. Pystyin päivittämään rikkimenneet vaatteet samantein, uusimaan elektroniikkaa tosta noin vaan.. Elämä oli todella VAPAATA. Nyt ostan vaan halvinta, en voi suunnitella menoja kovin spontaanisti.
Olen kyllä todella kiitollinen, että valtio auttaa varsinkin lääkekustannuksissa, mutta ei tämä mikään kadehdittava osa ole enkä osaa ajatella, että kukaan valtaosan elämästään tietoisesti tuilla elävä olisi myöskään terve. Sosioekonominen status usein periytyy. Ja sitä kierrettä ei saa rokottamalla rikki, vaan panostamalla varhaisen puuttumisen malleihin ja koulutukseen.
Sitä ei ehkä tietoisesti ajattele, varsinkaan, jos ei ole kokenut muuta, mutta kyllä tukien varassa eläminen rokottaa myös esim. sosiaalista elämää. Jäät usein ulkopuolelle.
Odotan sitä päivää, että voin haistattaa syövälle pitkät ja mennä takaisin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi aloittaa siitä kiky-maksujen palauttamisesta työnantajille.
Esimerkiksi.
Kokoomuksellehan tuo ei käy, koska kokoomushan ei ole työntekijän vaan työnantajan, ison rahan ja pääoman puolella. Samoin persut, jotka pettivät juuri ennakkoäänestyksen loputtua lupauksensa (saivatpahan ne äänet, sen jälkeen moraalilla väliä) kiky.maksuista.
SDP, Vasemmistoliitto ja Vihreät kannattavat KIKY-maksujen palauttamista työnantajalle.
Ei taida koomuksen ja persujen duunariäänestäjiä kiinnostaa, vaikka
"3 000 e/kk tienaava maksaa 750 euroa vuodessa Sipilän hallituksen aikana päätettyjä "kiky-maksuja""
Aika iso summa, vai mitä? Mitähän uusi oikeistokombo keksii uudella hallituskaudellaan?
SDP, vasemmisto ja vihreät ovat olleet hallituksessa ja heillä on ollut 4 pitkää vuotta aikaa poistaa kiky-maksut, jos asia olisi oikeasti ollut heille tärkeä. Poistettiinko kiky-maksut, oliko niistä edes puhetta? Niinpä. Ei heitä kiky-maksut kiinnosta eivätkä halua niitä poistaa. Jos oikeasti haluaisivat, niin homma olisi jo hoidettu. He ovat nyt niistä kiinnostuneita, jotta saisivat ääniä. Oikeasti heitä kiinnostaa eniten saada iloa ja valoa omaan elämäänsä. Kuinka tyhmä voi äänestäjä olla, jos kuvittelee heidän tekevän sen seuraavan 4 vuoden aikana, kun nykyiselläkään hallituskaudella asia ei heitä kiinnostanut
Vanhuuseläkkeellä on 1 300 000 eli miljoona kolmesataa tuhatta.
Ei ole perikunnan asunnoille ostajia. Asuntolainaa ei saa 2400 brutto tuloilla ilman säästöjä. Asuntolainaa ei saa myöskään osa-aikatöillä, palkkatukitöillä, nolla-sopimuksilla, työkokeiluilla tai kuntouttavalla työtoiminnalla.
Onneksi Suomessa on laki, että perintö täytyy ottaa vastaan kokonaan tai ei mitään eli jos otat mökin järven rannalta niin joudut ottamaan myös osakkeen muuttotappiokaupungista jota ei saa myytyä eikä vuokrattua.
5000 ihmistä kuolee kuukaudessa ja yritykset menettävät asiakkaita. Palkattomalla työkokeiluilla ei mennä kuolleen tilalle asiakkaaksi parturiin.
Yrityksille on luvassa kylmää kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. En todellakaan ole mikään periaate Marin- vihaaja, mutta en ymmärrä hänen toistelua oikeudenmukaisuudesta, jolla tarkoitetaan vain sitä, että keskiluokka ei saa hyötyä. Erikoista oli myös se, että vaalitentissä viitattiin siihen, että he olisivat keskiluokkaa. Siis 6000- 10 000 euron tuloilla keskiluokkaa.
Minusta ei olisi epäoikeudenmukaista, että 3000-7000 euroa tienaavatkin saisivat joskus hyötyäkin jostakin.
Aika iso tuo skaalasi. 3000 on täysin eri kuin 7000. Yli 6000 tienaavat pärjäävät jo niin hyvin, ettei heillä ole puutetta mistään muusta kuin vapaa-ajasta. He ovat taloudellisesti etuoikeutettu ylin 10%. 3000-5000 välille voisi toki jotain "oikeudenmukaista" suoda, mutta mitä? 50€ kuukaudessa enemmän karkkirahaa?
No vaikka Kela-korvausten palauttaminen aikaisemmalle tasolle? Terapian kelakorvausten palauttaminen? Tai sitten kelakorvattavien sijaan ihan oikeasti terveyskeskuksiin otetaan vastaan?
Aikaisemmin kelakorvauksin hoidot maksoi sen mitä nykyään lääkärimaksuilla ja terveyskeskusmaksuilla. Nyt vaikka kognitiivisella terapeutilla lääkärin määräämänä maksaa itse noin satasen käynti.
Kaikkein kivoin olisi, kun poistaisi sähköpörssin ja sähköä myytäisiin entisin omakustanne hinnoin. Nyt sähköyhtiöt lypsävät keskituloisilta sen mitä irti lähtee ja köyhemmiltä vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
5000 ihmistä kuolee kuukaudessa ja yritykset menettävät asiakkaita. Palkattomalla työkokeiluilla ei mennä kuolleen tilalle asiakkaaksi parturiin.
Jos saa hetkeksi palkkatukityön niin siitä täytyy säästää rahaa työttömyysaikaan.
Meillä puoliso leikkaa pitkät hiukseni tai tytär ja teen letin, nutturan tai ponnarin.
Suomessa on kaupoissa hyllyttämässä tavaroita ja toimistotöissä jne. ihmisiä joilla ei ole rahaa parturiin.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuuseläkkeellä on 1 300 000 eli miljoona kolmesataa tuhatta.
Ei ole perikunnan asunnoille ostajia. Asuntolainaa ei saa 2400 brutto tuloilla ilman säästöjä. Asuntolainaa ei saa myöskään osa-aikatöillä, palkkatukitöillä, nolla-sopimuksilla, työkokeiluilla tai kuntouttavalla työtoiminnalla.
Onneksi Suomessa on laki, että perintö täytyy ottaa vastaan kokonaan tai ei mitään eli jos otat mökin järven rannalta niin joudut ottamaan myös osakkeen muuttotappiokaupungista jota ei saa myytyä eikä vuokrattua.
Unohdit mainita, että suurin osa yrittäjistäkään ei saa asuntolainaa. Vaikka tulot olisi välillä tosikin hyvät pankeille se ei riitä. Yrittäjän työntekijät on pankkien mielestä vakaammassa työsuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saa hetkeksi palkkatukityön niin siitä täytyy säästää rahaa työttömyysaikaan.
Meillä puoliso leikkaa pitkät hiukseni tai tytär ja teen letin, nutturan tai ponnarin.
Suomessa on kaupoissa hyllyttämässä tavaroita ja toimistotöissä jne. ihmisiä joilla ei ole rahaa parturiin.
Minun pomo on luvannut kaikille ilmaisen hiustenleikkuun. Häneltä saa kaljun, jos ei halua maksaa siitä hiustenleikkuusta.
Vierailija kirjoitti:
Jäkä jäkä. Mitä tehdään silloin, kun ei kerta kaikkiaan ole toimeentuloa?
Yleensä keskituloisilla ja hyvätuloisilla on toimeentulo. Onko se tämän ketjun ongelma?
Vai laajennammeko me nyt keskituloiset myös tulottomiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun pomo on luvannut kaikille ilmaisen hiustenleikkuun. Häneltä saa kaljun, jos ei halua maksaa siitä hiustenleikkuusta.
Ihmisillä ei ole rahaa parturiin. Se on kuoleva ala.
Suomessa on maailman köyhimmät rikkaat ja rikkaimmat köyhät.