Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä auttaa kovaan stressiin? APUA!

Vierailija
31.03.2023 |

Mulla olisi taas tulossa töiden puolesta hirveä stressikausi ja koko viikonloppukin menee töiden parissa. Syke on jo nyt koholla ja pelkään, että saan jotain muitakin oireita. Mitkä ovat teidän parhaat keinot stressin lievitykseen?

Kommentit (209)

Vierailija
81/209 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressistä elimistöön vapautuva hormonilataus pitää saada poistumaan. Stressi valmistaa ihmisen taistelemaan tai pakenemaan eli hyvin fyysiseen toimintaan. Tietokoneen näpyttely tai kissavideoiden katsominen ei sitä ole. Sen sijaan liikunta, kylmä suihku, avannossa pulahtaminen, seksi, kovaa huutaminen poistavat stressihormoneja akuutissa tilanteessa. Jatkoon sitten ennaltaehkäisevää lempeämpää toimintaa kuten rauhoittavaa musiikkia, metsäkävelyä, saunomista, halaamista, kissoja...

Vierailija
82/209 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressistä elimistöön vapautuva hormonilataus pitää saada poistumaan. Stressi valmistaa ihmisen taistelemaan tai pakenemaan eli hyvin fyysiseen toimintaan. Tietokoneen näpyttely tai kissavideoiden katsominen ei sitä ole. Sen sijaan liikunta, kylmä suihku, avannossa pulahtaminen, seksi, kovaa huutaminen poistavat stressihormoneja akuutissa tilanteessa. Jatkoon sitten ennaltaehkäisevää lempeämpää toimintaa kuten rauhoittavaa musiikkia, metsäkävelyä, saunomista, halaamista, kissoja...

Oon huutanut kovaa 5 minuuttia ja nyt kurkku on kipeä. Pelästyin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/209 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ashwagandhasta on ollut mulle suurin apu. Myös vaimo ottaa sitä työstressiin.

Vierailija
84/209 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassisen musiikin kuunteleminen.

Runsas liikunta joka päivä vähintään 30 minuuttia. Esimerkiksi kotona kuntopyöräillen tai jumppavideolla.

Liikkuminen metsän keskellä ja koiran ulkoiluttaminen.

Rukoileminen.

Raamatun lukeminen.

Hauskojen kissavideoiden katseleminen.

Mitä jos ei ole tyttö ystävää?

Vierailija
85/209 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5

Vierailija
86/209 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Budii ja bissee.

No eikai kukaan vedä budia ja bisseä samaan aikaan? Herranjestas

Vierailija
87/209 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kivaa olla vammanen koska saan olla aito ja sellanen just ku haluan

Vierailija
88/209 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon huutanut kovaa 5 minuuttia ja nyt kurkku on kipeä. Pelästyin.

Käytännössä huutaminen voi toimia mutta on sitten oltava järjellisessä paikassa. Ei ole kenen tahansa ulottuvissa tämä keino, ellei halua poliiseja paikalle. Tai lepositeisiin sairaalassa.

Esim. Raivohuoneiden sääntöjä en tiedä tarkkaan, mutta niitäkään ei ole joka paikassa.

Olen rääkyitkenyt useamman tunnin ja kyllä, helpotti. Ei mikään muutama minuutti mitään tee jos on aidosti hitveä olo. Vaan kyllä siinä kestää oman aikansa, että elimistö ja mieli saavat huutamisesta irti tarvittavan helpotuksen.

Vierailija
89/209 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tä on se mendula effects bro

Vierailija
90/209 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trendikästä mutta sitä haukkuja ei tiedä ;).

Vierailija
91/209 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pika-apuja akuuttiin stressiin: Kuulokkeet korville ja soita täysillä tecnoa (tai muuta vähän menevämpää musiikkia). Käy reippaalla kävelyllä (jos samalla kuuntelee musiikkia, auttaa vielä enemmmän). Katso hyvä toimintaleffa. Käy ulkona leffassa tai tee jotain muuta kavereiden kanssa. Tee jotain ihan muuta kuin sitä stressin aiheuttajaa - mitä hyvänsä mihin pitää keskittyä täysillä. Käy saunassa. Ota päiväunet. Mikään noista ei hävitä stressiä, mutta helpottaa hetkeksi. Korjaan tässä itse juuri toista peräkkäistä viikonloppua ylioppilaskokeita ja kurssikokeita. Aamiaisesta asti olen tehnyt hommia. Nyt pidän kunnon tauon ja seuraavaksi menee kuulokkeet korville.

Vierailija
92/209 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viisi vuotta yliopistossa opiskelleena olen pettynyt siihen ettei luennoilla juurikaan käydä luennoitsijan ja yleisön välisiä väittelyitä.

Vierailija
93/209 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntai ilman työtä. Joku harrastus, johon pakko mennä, kunhan siis haluaa

Vierailija
94/209 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympillä kiinnostaa