Diabetes 2 remissioon
Onko keskustelijoiden joukossa ihmisiä jotka ovat päässeet eroon 2 tyypin diabetes lääkityksestä? Ja pystyneet pitämään sen poissa kauan?
Laittakaa parhaat vinkkinne onnistumiseen, selvää on tietenkin, että laihtuminen auttaa. Mutta ruokavaliossa on varmaan muitakin hyviä ainesosia ja pahoja? Kuulisin mielelläni, ja poimisin parhaat vinkit.
Entä mikä on ollut liikunnan merkitys?
Kommentit (681)
Vierailija kirjoitti:
Omaa kokemusta ei ole, mutta äitini onnistui. Hän sai diagnoosin ja lääkityksen vähän yli 60-vuotiaana juuri eläkkeelle jäätyään. Äidillä oli tuolloin ehkä 15 kg ylipainoa.
Äitini muutti elintapojaan sekä ruokailujen että liikunnan osalta. Liikunnassa pääpaino oli pitkillä päivittäisillä kävelyillä, jonka lisäksi hän alkoi käydä kuntosalilla 1-2 kertaa viikossa. Lisäksi hän jatkoi viikoittaisia joogakäyntejä. Ruokavalion hän rakensi lääkärin ohjeiden mukaan. Siitä en tiedä tarkasti, mutta suurin muutos oli hyvin säännöllinen ruokailu. Lisäksi mm. juustojen syönti väheni reippaasti, ja aamiainen vaihtui kaurapuuroon.
Paino putosi elintapamuutoksen myötä sen noin 15 kg ja on asettunut siihen. Äitini on nyt 76 ja pärjää edelleen ilman lääkitystä. Liikunta on hieman vähentynyt, sillä kuntosalikäynneistä äiti luopui jossain vaiheessa. Pitkät kävelyt ja jooga jatkuvat. En ole varma, onko äidilläni vielä diagnoosina diabetes 2 vai olisiko ollut joku vähän "lievempi", sokeritasapainon häiriö tms.
Se DM-diagnoosi ei häviä mihinkään vaan seuraa koko eliniän.
Vhh paljastuu ajan mittaan kun 10 vuotta ovat rasvaista mättöä syöneet. Jos heille ei tule verisuoni/sydän/ maksa/ munuaissairauksia se on sitten ok.
Siinä kyin ihan normaalitkin syömiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittasin paastoverensokerini ja näytti 6.0 eli ei vielä katastrofi, mutta kannattaa varmaan seurata.
Ylipainoa minulla on muutama kilo (4)koetan nyt niistä päästä eroon. Olen syönyt aika terveellisesti ja vähän, koska liikunta on vähäistä vamman takia. Nukun hirveän huonositi ja stressaan kaikesta joutavastakin, saati nyt kun kaiken maailman uhkia on olemassa.
Jätän nyt hedelmät pois ruokavaliostani, ne maistuvatkin oikeastaan liian makealta, ja yhden päivässä olen syönyt keskimäärin.
Mutta en aio hirveitä määriä proteiinia ruveta syömään, vaan pysyn siinä 50 grammaa kalaa tai kanaa päivässä. Raejuustoa ehkä voisi enemmän syödä ja vaikka munia proteiinilisäksi.
Hirveän vaikea on kyllä parantaa ruokavaliota, kun se on aika lähellä suositellussa pysynyt.
Sukurasitusta kyllä on, molemmilla vanhemmillani oli diabetes 2.
Vaikuttaako ikäåntyminen sokeriaineenvaihdunnan häiriöihin?
Syöty ruoka vaikuttaa sokeriaineenvaihdunnan häiriöihin.
Loppuelämän ketodieetti ei ole mikään ratkaisu.
Ei varmaankaan, mutta vhh-ruokavalio ilman ketoosiakin on juurikin kakkosen hoidossa hyödyllistä. Ihan loppuelämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomatkaa ihmiset, että virustaudit, joita on ollut paljon liikkeellä viime vuosina voivat lievänäkin laukaista Diabetes kakkosen. Epidemiasta on jo viitteitä lapsilla.
Kannattaa mitata tai mittauttaa vaikka paastoverensokeri, jos on riskitekijöitä, kuten lihavuus ym.
Ei lihavuus itsessään ole riskitekijä, vaan se ruoka, jolla se ylipainokin on hankittu.
No onhan se riskitekijä, millä kompetenssilla suollat paskaa internetissä? Läski saa juuri aikaan insuliiniresistenssiä, lisäksi se edistää matala-asteista tulehdusta.
Ei lihavuus ole riskitekijä. Insuliiniresistenssi saa aikaan lihavuutta eikä päinvastoin. Sopimaton ruoka on se riski.
On se lihavuuskin riskitekijä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lihavat eivät sairasta diabetestä. Oletko laihuusintoilija sen havainnut?
Itse en lähtisi mitään rasvaista vhh-valiota noudattamaan. Rasva on sokeriarvoille ja kolestrolille hyvin paha.
Eihän ole.
Vierailija kirjoitti:
Vhh paljastuu ajan mittaan kun 10 vuotta ovat rasvaista mättöä syöneet. Jos heille ei tule verisuoni/sydän/ maksa/ munuaissairauksia se on sitten ok.
Siinä kyin ihan normaalitkin syömiset.
VHH ei ole aina sama asia kuin rasvainen mättö. Saattaa olla vaikea ymmärtää, mutta termin alla on useita erilaisia versioita, joissa hiilihydraattien määrää ja/tai laatua säädellään. Kannattaa opiskella aihetta ennen avautumista. Mitä taas tulee tuohon "normaaliin" syömiseen, niin todennäköisesti juuri se saanut sulle sen diabeteksen ja juurikin sen takia tulet syömään loppuelämäsi lääkkeitä eiköä sulla ole mitään toivoa saada sairauttasi remissioon. Oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittasin paastoverensokerini ja näytti 6.0 eli ei vielä katastrofi, mutta kannattaa varmaan seurata.
Ylipainoa minulla on muutama kilo (4)koetan nyt niistä päästä eroon. Olen syönyt aika terveellisesti ja vähän, koska liikunta on vähäistä vamman takia. Nukun hirveän huonositi ja stressaan kaikesta joutavastakin, saati nyt kun kaiken maailman uhkia on olemassa.
Jätän nyt hedelmät pois ruokavaliostani, ne maistuvatkin oikeastaan liian makealta, ja yhden päivässä olen syönyt keskimäärin.
Mutta en aio hirveitä määriä proteiinia ruveta syömään, vaan pysyn siinä 50 grammaa kalaa tai kanaa päivässä. Raejuustoa ehkä voisi enemmän syödä ja vaikka munia proteiinilisäksi.
Hirveän vaikea on kyllä parantaa ruokavaliota, kun se on aika lähellä suositellussa pysynyt.
Sukurasitusta kyllä on, molemmilla vanhemmillani oli diabetes 2.
Vaikuttaako ikäåntyminen sokeriaineenvaihdunnan häiriöihin?
Sisareni on aina ollut 50- kiloinen. Hyvin vaikeahoitoinen db n. 80 vuoden iässä. Nyt on 90 ja lääkehoito pitää alke kymmenessä arvot.
Samalla lailla laihalla veljelläni oli, hän sai insuliinia. N. 70 - vuotiaana alkoi, kuoli 84, jotain repesi vatsassa.Ei 2tyypin diabetes riipu painosta, vaan syödystä ravinnosta.
No riippuuhan. Lue nyt ensin asiasta ennen netissä öyhöttämistä. Voihan se toki olla ikävää jos olet lihava ja yrität keksiä tekosyitä olla laihduttamatta.
Ota itse selvää ennen kuin 'öyhötät' - on myös laihoja 2 tyypin diabetesta sairastavia.
Niin miten tämä kumoaa tuon valheellisen väittämän, että diabetes ei riippuisi painosta. Painon ja diabeteksen välillä on todella selvä korrelaatio.
Korrelaatio ei tarkoita syy-yhteyttä esim. hukkumiskuolemat ja jäätelönsyönti joiden välillä on selvä korrelaatio.
No siinä on myös selvä syy-yhteys jos haluat saivarrella. Lihavuus edistää diabeteksen syntymistä, mm. aiheuttamalla insuliiniresistenssiä, estämällä normaalin hormonitoiminnan kuten insuliinin erityksen haimasta ja edistämällä matala-asteista tulehdusta
Insuliiniresistenssi aiheuttaa lihavuutta eikä päinvastoin.
Noinkin päin on nykyisin tutkittu. Ihminen lihoo tämän metabolisen aineenvaihduntahäiriön takia.
Aikaisemminhan oli että metabolia tulee lihavuudesta.
Suolistohormoni on nyt se uutuus korjaamaan tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulema vehnätön ruokavalio on hyväksi. Ei muitakaan viljoja kuin pieniä määriä. Onhan aiheesta kirjoitettukin.
Joo, diabetes lähtee voilla, pekonilla, punaisella käristelihalla ja kermalla. Punaista maitoa tottakai palan painikkeeksi :D
Ruuan rasvalla ei ole mitään tekemistä diabeteksen kanssa
Rasva on hyvin paha sokeriarvoille. Sulla ei varmaan mitään lääketieteen koulutusta kunhan oot jossain keto-uskonnossa?
Sä elät edelleen titämättömyydessä.
Ylen eilisessä Akuutti-ohjelmassa tuntui, että masennus, lihavuus ja diabetes kulkevat käsi kädessä. Mitä mieltä olette, mikä on syy ja mikä seuraus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulema vehnätön ruokavalio on hyväksi. Ei muitakaan viljoja kuin pieniä määriä. Onhan aiheesta kirjoitettukin.
Joo, diabetes lähtee voilla, pekonilla, punaisella käristelihalla ja kermalla. Punaista maitoa tottakai palan painikkeeksi :D
Rasva on hyvin paha sokeriarvoille. Sulla ei varmaan mitään lääketieteen koulutusta kunhan oot jossain keto-uskonnossa?
Tiedän ettei sulla riitä kielitaito edes auttavaan tavaukseen, mutta täältä löytyisi parempaa tietoa mutuilun sijaan
https://www.pdfdrive.com/the-diabetes-code-prevent-and-reverse-type-2-di...
Sinun läski ja pekoniohjeesi kuitenkin eroavat suuresti mitä terveydenhoito neuvoo. Olen käynyt mm yliopistolääkäreiden suunnitteleman diabeteskurssin. Kyllä rasvaa pidettiin hyvin, hyvin pahana. Kasvispainotteista neuvontaa se ruoan suhteen oli.
Ja tuo rasva, et taas ole kuullut kolestrolista, rasvan vaikutuksesta versisuoniin ja sydämeen.Ensinnäkään en ole kirjoittanut sanakaan mistään läskistä tai pekonista. Mutta, jos sä olet kurssit käynyt niin kerro miten se rasva on vahingollista diabeteksen kannalta ... siis ihan käytännössä. Miten se vaikuttaa kehoon ja diabeteksen syntyyn. Mä olen nimittäin lukenut aika monta kirjaa aiheesta ja niissä syy esitetään olevan ihan muualla.
Et kuitenkaan ole lääkäri vaan itseoppinut ymmärtämättä kokonaisuuksia ihmisten terveydestä.
Joka tapauksessa, olen ollut sillä yliopiston kurssilla ja oman terveyskeskuksen db- kurssilla. Molempien ydin oli kovan rasvan välttäminen, kasvispainotteinen ruoka, kalaa, kanaa.Toivon ettet leiki lääkäriä suvussasi.
Leikin lääkäriä itseni kanssa. Pudotin painoa 15 kg ja sain diabeteksen remissioon ja kaikki lääkkeet pois. Se riittää itselleni meriitiksi. Mutta, kerro nyt miten se rasva vaikuttaa kehiin ja diabetekseen vai onko se vaan uskomusasia?
Lisäys ... enkä suinkaan syönyt mitään rasva-, pekonimössäjä kuten luulet kaikkien VHH-ruokavaliota noudattavien syövän.
Vhh sämpylät: tuorejuustoa, munia, kookosjauhoa ( kookos on hyvin rasvaista) ja kohotusaineet.
Vhh: ei hedelmiä, ei kasviksia kuten porkkana, bataatti jotka makeutuvat
Vhh: joka aterialla pihviä, munaa, pekonia. Possua.Olen minä noita lukenut.
OK eli kun sä olet tuollaista lukenut, niin silloin munkin täytyy syödä noin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kyin ihan normaalitkin syömiset.VHH ei ole aina sama asia kuin rasvainen mättö. Saattaa olla vaikea ymmärtää, mutta termin alla on useita erilaisia versioita, joissa hiilihydraattien määrää ja/tai laatua säädellään. Kannattaa opiskella aihetta ennen avautumista. Mitä taas tulee tuohon "normaaliin" syömiseen, niin todennäköisesti juuri se saanut sulle sen diabeteksen ja juurikin sen takia tulet syömään loppuelämäsi lääkkeitä eiköä sulla ole mitään toivoa saada sairauttasi remissioon. Oma valinta.
Tehdään niin, sinä syöt mättöä, minä hoidan terveyttäni kevyellä kasvispainotteisella ruokavaliolla, lääkitys pitää arvot, mukaan lukien kolestroli arvoissa.
Toivotaan että olet 78 v yhtä hyvässä kunnossa kuin minä, nyt olen 5 vuotta saanut "sokertabletteja."
Vierailija kirjoitti:
Ylen eilisessä Akuutti-ohjelmassa tuntui, että masennus, lihavuus ja diabetes kulkevat käsi kädessä. Mitä mieltä olette, mikä on syy ja mikä seuraus.
Väärä ruokavalio & huonot elämäntavat --> Hiljainen tulehdus --> Insuliiniresistenssi --> Ylipaino (tulee tietysti pikku hiljaa koko prosessin aikana) ---> Diabetes / Masennus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ettei sulla riitä kielitaito edes auttavaan tavaukseen, mutta täältä löytyisi parempaa tietoa mutuilun sijaan
Sinun läski ja pekoniohjeesi kuitenkin eroavat suuresti mitä terveydenhoito neuvoo. Olen käynyt mm yliopistolääkäreiden suunnitteleman diabeteskurssin. Kyllä rasvaa pidettiin hyvin, hyvin pahana. Kasvispainotteista neuvontaa se ruoan suhteen oli.
Ja tuo rasva, et taas ole kuullut kolestrolista, rasvan vaikutuksesta versisuoniin ja sydämeen.Ensinnäkään en ole kirjoittanut sanakaan mistään läskistä tai pekonista. Mutta, jos sä olet kurssit käynyt niin kerro miten se rasva on vahingollista diabeteksen kannalta ... siis ihan käytännössä. Miten se vaikuttaa kehoon ja diabeteksen syntyyn. Mä olen nimittäin lukenut aika monta kirjaa aiheesta ja niissä syy esitetään olevan ihan muualla.
Et kuitenkaan ole lääkäri vaan itseoppinut ymmärtämättä kokonaisuuksia ihmisten terveydestä.
Joka tapauksessa, olen ollut sillä yliopiston kurssilla ja oman terveyskeskuksen db- kurssilla. Molempien ydin oli kovan rasvan välttäminen, kasvispainotteinen ruoka, kalaa, kanaa.Toivon ettet leiki lääkäriä suvussasi.
Leikin lääkäriä itseni kanssa. Pudotin painoa 15 kg ja sain diabeteksen remissioon ja kaikki lääkkeet pois. Se riittää itselleni meriitiksi. Mutta, kerro nyt miten se rasva vaikuttaa kehiin ja diabetekseen vai onko se vaan uskomusasia?
Lisäys ... enkä suinkaan syönyt mitään rasva-, pekonimössäjä kuten luulet kaikkien VHH-ruokavaliota noudattavien syövän.
Vhh sämpylät: tuorejuustoa, munia, kookosjauhoa ( kookos on hyvin rasvaista) ja kohotusaineet.
Niinhän sä teet jos oikeaoppisesti noudatat vhh. Mikään pizza tai herkku, jäätelö yms. ei toki ole ihmisille välttämätöntä, kuitenkin jotenkin näiden vhh-perheiden lapset säälittää. He eivät edes tiedä mitä on normaali syöminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kyin ihan normaalitkin syömiset.VHH ei ole aina sama asia kuin rasvainen mättö. Saattaa olla vaikea ymmärtää, mutta termin alla on useita erilaisia versioita, joissa hiilihydraattien määrää ja/tai laatua säädellään. Kannattaa opiskella aihetta ennen avautumista. Mitä taas tulee tuohon "normaaliin" syömiseen, niin todennäköisesti juuri se saanut sulle sen diabeteksen ja juurikin sen takia tulet syömään loppuelämäsi lääkkeitä eiköä sulla ole mitään toivoa saada sairauttasi remissioon. Oma valinta.
Tehdään niin, sinä syöt mättöä, minä hoidan terveyttäni kevyellä kasvispainotteisella ruokavaliolla, lääkitys pitää arvot, mukaan lukien kolestroli arvoissa.
Toivotaan että olet 78 v yhtä hyvässä kunnossa kuin minä, nyt olen 5 vuotta saanut "sokertabletteja."
Sä et selvästi osaa lukea, johtuu varmaan iästä. Ensimmäinen lause kun oli, että "VHH ei ole aina sama asia kuin rasvainen mättö". Mutta, joo. Syö sinä niitä lääkkeitä, multa ne otettiin tarpeettomina pois jo aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo rasva, et taas ole kuullut kolestrolista, rasvan vaikutuksesta versisuoniin ja sydämeen.
Rasva ei vaikuta noihin pahentavasti. Kai sinäkin tämän tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sä teet jos oikeaoppisesti noudatat vhh. Mikään pizza tai herkku, jäätelö yms. ei toki ole ihmisille välttämätöntä, kuitenkin jotenkin näiden vhh-perheiden lapset säälittää. He eivät edes tiedä mitä on normaali syöminen.
Yritä nyt vajak ....ki jo ymmärtää. Ei ole olemassa mitään "oikeaoppista" VHH-ruokavaliota. Sen sijaan on olemassa erinäinen määrä VHH:n alalaleja esim. se keto, joissa on toki omat sääntönsä. Minä en ole ketoilua harrastanut.
näköjään tänään tulee 148g hiilaria ja kuitua 28g.
kasviksia, marjoja, mandariinia, puuroa että ei tuolla vielä vhh porukkaan taida päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomatkaa ihmiset, että virustaudit, joita on ollut paljon liikkeellä viime vuosina voivat lievänäkin laukaista Diabetes kakkosen. Epidemiasta on jo viitteitä lapsilla.
Kannattaa mitata tai mittauttaa vaikka paastoverensokeri, jos on riskitekijöitä, kuten lihavuus ym.
Ei lihavuus itsessään ole riskitekijä, vaan se ruoka, jolla se ylipainokin on hankittu.
No onhan se riskitekijä, millä kompetenssilla suollat paskaa internetissä? Läski saa juuri aikaan insuliiniresistenssiä, lisäksi se edistää matala-asteista tulehdusta.
Ei lihavuus ole riskitekijä. Insuliiniresistenssi saa aikaan lihavuutta eikä päinvastoin. Sopimaton ruoka on se riski.
On se itsessään suurin kakkostyypin diabeteksen riskitekijä. Ihminen voi olla lihava muttei ole vielä syntynyt insuliiniresistenssiä. Näin se tyypin 2 diabetes yleensä alkaakin, eli ensin on läski, sitten solut alkavat menettämään insuliinireseptoriaktiivisuutta, suuri läskin määrä kasvattaa myös mata-asteisen tulehduksen riskiä ja fyysisesti vaikuttaa haitallisesti insuliinin eritykseen.
Vierailija kirjoitti:
näköjään tänään tulee 148g hiilaria ja kuitua 28g.
kasviksia, marjoja, mandariinia, puuroa että ei tuolla vielä vhh porukkaan taida päästä.
Kyllä pääsee,. Tuosta puuttuu kaikki se roskahiilihydraatti sokeripitoisten virvoitusjuomien, hampurilaisten, pitsan yms. muodossa, jotka on juurisyy nykyiseen lihavuus ja sitä kautta diabetes ongelmaan.
Insuliiniresistenssi aiheuttaa lihavuutta eikä päinvastoin.