Diabetes 2 remissioon
Onko keskustelijoiden joukossa ihmisiä jotka ovat päässeet eroon 2 tyypin diabetes lääkityksestä? Ja pystyneet pitämään sen poissa kauan?
Laittakaa parhaat vinkkinne onnistumiseen, selvää on tietenkin, että laihtuminen auttaa. Mutta ruokavaliossa on varmaan muitakin hyviä ainesosia ja pahoja? Kuulisin mielelläni, ja poimisin parhaat vinkit.
Entä mikä on ollut liikunnan merkitys?
Kommentit (689)
Tuoreita ajatuksia/kokemuksia remissiosta?
Mulla lääke laukaisi diabeteksen. Nyt en käytä enää lääkettä ja tableteilla diabetes pysyy hyvissä lukemissa ihan siitä huolimatta mitä syön. Voin syödä vaikka jäätelöä ja karkkia ja sokerit on hyvät. Olisikohan mahdollista pärjätä ilman lääkkeitä. Kannattaisiko kokeilla?
Vierailija kirjoitti:
Sopimaton ruoka, tai liian vähäinen syöminen ovat aiheuttaneet minulla ravinnosta saadun raudan vähyyteen. Pikkuhiljaa varastorautani eli ferritiini arvoni ovat huvenneet ja aineenvaihduntani on hidastunut. Minulla ei koskaan juuri ole nälkä. Huono olo, väsymys, tykyttely, hengästyminen ovat jokapäiväisiä tuntemuksiani. Ruoka eivaan maistu, mutta huonoon oloon olen yrittänyt syödä. Paino vain nousee, vaikka syön vain pieniä annoksia ja kolmesti päivässä.
olen ymmärtänyt, että terveyteen vaikuttaa nimenomaan monipuolinen ja monivärinen ruoka.
Minulla samaa, raudanpuute, jonka johdosta kilpirauhasen vajaatoiminta. Kilpparin vajaatoiminta ei ole autoimmuuniperäistä, vaan raudanpuutteesta johtuvaa. En tunne nälkää juuri koskaan, syön 3 kertaa päivässä. Ylipainoa noin 7 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopimaton ruoka, tai liian vähäinen syöminen ovat aiheuttaneet minulla ravinnosta saadun raudan vähyyteen. Pikkuhiljaa varastorautani eli ferritiini arvoni ovat huvenneet ja aineenvaihduntani on hidastunut. Minulla ei koskaan juuri ole nälkä. Huono olo, väsymys, tykyttely, hengästyminen ovat jokapäiväisiä tuntemuksiani. Ruoka eivaan maistu, mutta huonoon oloon olen yrittänyt syödä. Paino vain nousee, vaikka syön vain pieniä annoksia ja kolmesti päivässä.
olen ymmärtänyt, että terveyteen vaikuttaa nimenomaan monipuolinen ja monivärinen ruoka.Minulla samaa, raudanpuute, jonka johdosta kilpirauhasen vajaatoiminta. Kilpparin vajaatoiminta ei ole autoimmuuniperäistä, vaan raudanpuutteesta johtuvaa. En tunne nälkää juuri koskaan, syön 3 kertaa päivässä. Ylipainoa noin 7 kiloa.
Unohdin lisätä, että on esidiabetes myös.
Minun tekisi mieli kokeilla, saisinko diabeteksen remissioon. Se vaatisi varmaankin hiilareiden vähentämistä ja painonpudotusta, ilmeisesti jo 5 % voisi riittää? En ole ylipainoinen, painan reilut 60 kiloa. Tuo painonpudotus vähän epäilyttää, koska nykyinen paino on ollut jo vuosia minulle luontainen paino. Voisi olla vaikeaa pitää paino alempana. Toisaalta minulla on selvästi ylimääräistä vyötäröllä ja ehkä se rasvamaksakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo. En ole onnistunut. Tuossa oli muutama päivä etten päässyt hakemaan metforemia. Oliko jalka kipee/juna ei kulkenut tms, ihan päivä kaks. Lääke oli siis loppu pari vrk.
Syön vähähiilarisesti, ei eläinrasvoja, hedelmiä ja kasviksia, en juo, en polta, en mässää jnejne.
SILTI. Jopa nousi sokerit. Olen siis tavoitearvoissa, mutta eipä pysy ilman lääkettä! EI se paljoa noussut, pari pykälää, nousi kumminkin.
Eli en ole päässyt eroon! Toki harmittaa! En ole päässyt eroon myöskään läskeistä. Mulla oli sitä kallista, mikä nyt on loppu. Vatsa alkoi tomimaan, eipä muut.
Nää on välillä niin henkimaailman asioita ettei ole tottakaan.
Jos olet aloittanut jotain, älä luovuta, voithan sä päästä eroon vaikka mä en onnistu!
Syöt liikaa jos et laihdu. Kaltaisiasi on paljon. Hedelmissä on fruktoosia joka rasvoittaa tehokkaasti maksan.
Enemmän on hyötyä siitä että syöt päivässä vaikkapa omenan, porkkanan, mustikoita ja banaanin, kuin että jätät ne syömättä. Niistä kun saat tarpeellisia kuituja ja vitamiineja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lääke laukaisi diabeteksen. Nyt en käytä enää lääkettä ja tableteilla diabetes pysyy hyvissä lukemissa ihan siitä huolimatta mitä syön. Voin syödä vaikka jäätelöä ja karkkia ja sokerit on hyvät. Olisikohan mahdollista pärjätä ilman lääkkeitä. Kannattaisiko kokeilla?
Mikä lääke noin vaikutti?
Ainakin kannattaa seurailla jos lopetat diabeteslääkkeen.
Kiinnostaa tuo remissio. Kokemuksia?
Mulla oli pitkäsokeri 6.7 eli käytännössä diabetes. Olo on ihan hirveä, pyörryttää jne. jossen syö vähintään 4 tunnin välein. Tähän liittyen kysyisinkin vinkkejä: miten rakentaa toimiva ruokailurytmi? En ole vieläkään sisäistänyt sitä, etten ole enää kaksikymppinen joka voi skippailla aterioita miten huvittaa...tänään lähdin liikenteeseen syömättä aamupalaa, ja jouduin syömään tuntia myöhemmin pari keksiä kun olo meni niin karseaksi. Perään aikainen lounas, jonka jälkeen vointi taas normaali.