Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*SUURPERHE odottajat viikkoon 48*

27.11.2006 |

Tässä aloitus,joku viisaampi saa linkittää ed.pinon=)

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nimen omaan raahautuisin! Tämä olo on kerta kaikkiaan niin äklö, että pelkkä ajatuskin koneesta kuvottaa. Joku toinenkin taisi kärsiä samasta ongelmasta, minä jo luulin, että olen jotenkin omituinen. ;) Mutta yritän vähän aktivoitua, sitten kun (jos) tämä olo joskus helpottaa. Aiemmat raskaudet ovat olleet niin helppoja ja vaivattomia, että tämä nykyinen olo tuntuu jotenkin uskomattomalta. Heti tulee tunne, että onkohan kaikki kunnossa... :(

Ensimmäisen neuvolan sain varattua tänään, aika on 11.12.

Joku kyseli painonnoususta. Minulla on tullut kaikissa raskauksissa 13-18kg, eli ihan riittämiin... Synnytyksen jälkeen osa on lähtenyt aika nopeastikin, mutta imetysaika on tuonut ne vähitellen takaisin. Valitettavasti en kuulu niihin onnellisiin, joita imetys laihduttaisi.

Nyt tuntuu, että paino alkaa varmaankin nousta aika nopeasti. Pyrin syömään ihan normaalisti, sillä kuvotus on vielä kamalampaa, jos vatsa pääsee tyhjäksi. Liikunta on kuitenkin jäänyt tosi vähiin, (liikun lähinnä sohvan ja jääkaapin väliä) joten eiköhän se kohta painossa näy.

Missä vaiheesa teidän olo on yleensä helpottanut? Voi, valakaa minuun uskoa, että tämä ei jatku koko raskausaikaa!!

Nyt keikahdan taas hetkeksi sohvalle, kun kuopuskin on päiväunilla.

T. pyrytyttö rv 7+5 (kai)

Vierailija
22/48 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miltä sinusta tuntuu! Itse nyt viidettä odottaessani olen jälleen jatkuvan ällötyksen kourissa... Lisäksi olen kärsinyt vielä kahden keskenmenon alkuällötykset kokonaisuudessaan, joten kokemusta on :) Kahden tyttöni odotuksessa olen halaillut pönttöä kymmeniä kertoja, mutta se on loppunut noin 12 vkon paikkeilla. Poikia odottaessa ällötys on ollut vähän pitempiaikaista mutta pöntön halailu on ollut hyvin vähäistä. Kyllä se helpottaa, usko pois, vaikka tiedän sen toivottoman olon! Nyt en ole siis pöntöllä joutunut käymään, mutta aika lähellä on pari kertaa ollut. Tämä on toinen ' parempi' päivä nyt meneillään ja olen ihan ihmeissäni! Tunnen kyllä väännettä vatsassa, mutta tämän kanssa selviää ja pystyy syömään kuitenkin jotain. Olen nyt viikon ajan syönyt heksavit b-vitamiinia, 2 *20 mg tabu päivässä ja lisäksi olen ottanut multitabsin raskausinkivääri kapseleita. Johtuisiko parannus noista vai tehoavatko ne sitten minuun taikauskoiseen kuin placebot, en tiedä :) suosittelen kuitenkin edes kokeilemaan, josko vaikka vähän auttaisi...

Vannon myös fazerin sinisen ja hedelmäsalaatin nimeen :D

Tsemppiä ja parempaa oloa!

-mammaxneljä rv tasan 7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeys peittää harmauden muttei poista tylsyyttä.Missä kaikki???

L

Vierailija
24/48 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten rakenneultrassa käyty.Oli aivan ihana lääkäri,katsoi tarkasti ja kyseli myös minulta että tunnistinhan varmasti kaikki rakenteet.

Siellä oli vikkelä vauva jolla kaikki raajat ja elimet oikeilla paikoilla.Istukka vaan on liian lähellä kohdunsuuta ja sitä tarkkaillaan vielä rv 30 tienoilla äippäpolilla.Haaroväli ei kunnolla näkynyt kun piti jalat tiiviisti koukussa,mutta yhdessä välissä jalkoja suoristaessa olin näkevinäni siellä sellaiset pallukat että taitaa olla poika tulossa.Lääkäri ei tätä 100 % vahvistanut,mutta luulen kyllä sieltä pojan putkahtavan.Toisaalta itsellä oli tosi vahva tyttö olo (ehkä enemmän sittenkin haave)kun kolme poikaa jo on niin olisihan se ollut tyttökin välillä kiva,mutta poika ihan yhtä rakas ja hoito menee jo rutiinilla :)

Nyt jatkamaan töitä

edram himppu rv 21+6

Vierailija
25/48 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että vauvalla kaikki kunnossa. Tuon istukan sijainnin takia itsekin olen joskus miettinyt, että rakenneultra on aika tärkeä. Täällä kun on vaan se alkuraskauden ultra niin ei se silloin vielä selviä. Tosin neuvolassa juuri terkkari sanoi, että suurin osa odottajista käy yksityisellä rakenneultrassa. Samoin ihan alkuraskauden ultrat ovat yleisiä yksityisesti. Itse olen käynyt vain tuossa kaupungin tarjoamassa. Terkkari sanoi, että nyt oltaisiin laatimassa yhtenäistä käytäntöä noiden maksuttomien ultrakäyntien suhteen. Eli niin, että asuinpaikasta riippumatta tietyt tutkimukset tarjottaisiin kaikille raskaana oleville. Se olisi hyvä, sillä nykyinen käytäntö on todella monenkirjavaa ja pahimmillaan maksutonta ultraa ei ole ollenkaan tarjolla.

Harmaus jatkuu. Lapsilla onneksi täysi into päällä, kun päästiin ekat luukut kalentereista aukaisemaan. Jotenkin se vähän piristää äidinkin mieltä. Myös flunssa on tänään vähän helpompi kuin eilen. Eiköhän tässä elämä voita. Viikonlopuksi ajttelin jotain pienimuotoista jouluruokaa laittaa, jos olo tässä nyt jatkuu tämänpäiväisen kaltaisena. Aiemmin, kun oltiin joulut pois kotoa, meillä oli näin pikkujouluna kaikki jouluruuat ja pieni kuusikin eli pidettiin " oma joulu" . Nyt kun ollaan kotona jouluna, laitan silloin sitten ihan " kunnon" joulun, mutta ihan kiva niitä parhaita jouluherkkuja olisi syödä etukäteenkin. En ole ikinä ostanut kaupan valmislaatikoita, mutta nyt ajattelin kokeilla sellaisia. Jouluksi teen sitten itse. Näissä mietteissä siis nyt kun ei pahoinvointi juuri tällä hetkellä vaivaa. Voi olla, ettei huomenna voisi laatikot vähempää kiinnostaa... =)

Nyt taidan oikaista itseni päivälevolle. Tänään kun on ollut parempi olo niin olen touhunnut koko ajan. Jos nyt hiukan huilisi, ennen kuin huono olo yllättää.

Mukavaa joulukuuta kaikille!

Meiramiina 7+

Vierailija
26/48 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä istun sohvalla ja koitan saada lapsia siivoamaan, poika tyhjää astianpesukonetta ja kaksi pienimpää kerää tavaroita lattialta :D Lapsityövoimaa on tullut käytettyä nyt hyväksi enemmän kuin aikoihin, kun oma olo on niin vetämätön ja etenkin kun keittiöön meneminen on hieman! ällöttävää... No se on hyvä että lapsetkin joutuu hommiin, oppivat siihen että täällä ei täysihoidossa elellä :)

Oma olo on nyt pari päivää ollut ihmeen hyvä, jatkuva ellotus on kyllä päällä, mutta se ei ole niin paha kuin alkuviikosta. Ihan ihmetyttää, heti tietty tuli mieleen, että onkohan joku nyt vikana... No se asia ei miettimällä muutu, joten katellaan ja koitan nyt nauttia tästä ei niin ellottavasta olosta. Olen nyt syönyt sitä b-vitamiinia ja raskausinkivääriä, josko ne olisivat sitten tosiaan auttaneet...

Eilen soitti yksi sukulainen ja onnitteli, mutta oli varma että vahinko oli kyseessä... koitin siinä selittää että olen kyllä kierukan käynyt poistamassa, joten ei nyt vahingosta voi kyllä puhua. Onko tämä suhtautuminen teillä ollut yleistä kun noita lapsia on jo kuitenkin siunaantunut enemmän kuin ' normaaleilla' perheillä, ollaan ilmeisesti nyt epänormaaleja, hih :) Tuntuu että ajatellaan ettei kukaan voi haluta noin monta lasta, että vahinkohan tuo on pako olla... ärsyttää...

Mies on iltamenoilla ja joudun nyt sitten itsekseni katsomaan BB finaalin :D Onneksi kaapin jemmasta löytyy lakuja ja limpsaa, sais vaan lapset nukkumaan varmasti sitä ennen :)

No kyllä se on nyt pakko mennä ' johtamaan' tuota siivousta, sillä meinaa tahtu hidastua :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-mammaxneljä ja toistaiseksi nimetön ällöttäjäni, joka taitaa olla nyt 7+1

Vierailija
27/48 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut mammaXneljälle ikävistä " onnitteluista" . Omalle kohdalle sellaisia on valitettavasti sattunut joka raskaudesta ja se ärsyttää suunnattomasti. Monelle suurperheelliselle ne kai ovat tavallisia, mutta meiltä löytyy valitettavasti lähipiiristä ihmisiä, joiden mielestä meidän lisääntymispolitiikka on aina ollut järjetöntä ja muistavat sen sitten aina vauvauutisen kuultuaan kertoa. Ensimmäinen syntyi silloin kun olisi pitänyt keskittyä työntekoon, toinen liian pian ensimmäisen jälkeen ja vielä keskelle remonttia ja kolmas nyt oli muuten vaan hulluutta, kun perheessä oli jo tyttö ja poika. =( Neljännestä kommentit ovat varmasti samaa tasoa.

Kolmosen kohdalla ärsytti myös sinänsä hyvää tarkoittavat voivottelut, miten me jaksamme ja miten rahat riittää. Useimmat ihmiset ovat varmasti ymmärtäneet, että meille vielä ainakin yksi lapsi on tervetullut, joten yllätys ei asian pitäisi olla. Mitään kovin riemastunutta vastaanottoa en silti sukulaisilta odota, toivottavasti edes joku ilahtuu. Ystävien uskoisin pääsääntöisesti iloitsevan kanssamme.

Nyt taas unten maille. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Meiramiina 7+3

Vierailija
28/48 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurperheessä suuret ruoka ja päivittäistavara kulut.Keskitättekö ostonne johonkin kauppaketjuun?Miksi juuri siihen ketjuun?

Mukavaa lauantaita ja viikonloppua yleensä,kaikille!!

L+5+rv 24+

Vierailija
29/48 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

G:Me käydään kaupassa pari kertaa viikossa ja silloin käydään useimmiten prismassa (jos tarttee lisää maitoa ja leipää niin ne haetaan lähi k-kaupasta).

Siellä on edullisinta ja bunuksia kertyy aina vuoden aikana niin että niillä ostellaan sitten lahjat. Miksi siellä on aikoinaan ruvettu käymään en muista,halpuuden takia kai. Välillä kyllä käytettiin city markettia,kun hedelmä,kasvis ja liha valikoima prismassa huononi. Sen vain huomasi että " sittarissa" käydessä rahaa tuhrautui helposti suht samoihin ostoksiin 20 ¿ enempi kuin prismasta ostettaessa. Joten tällä hetkellä käydään prismassa.

Tulipas lyhyestä asiasta pitkä ja sekava selitys :D

( . ) olo on hyvä. Nyt on vaan oma nukkuma rytmi ihan sekaisin olen viikon heränny 4.45 ja uni ei enää tule, sitten päivällä yhden aikaan iskee tajuton väsymys,ja kun on töissä niin päikkäritkään ei oo mahdollista. Pitäisköhän joku välitunti ottaa pikku unet.

Huomenna ois neuvola ja saan kelan paprut. Sitten onkin miettiminen että mitä teen sen äitiyspakkauksen kanssa.

Nyt kun tietää että poika tod.näköisesti tulee niin vaatteet passais siinä mielessä hyvin.

Nyt lähden kokeilemaan josko sais kupin kahvia alas.

edram ja himppu rv 22+1 sekä hyökkäys kolmikko

Vierailija
30/48 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh niih. Pongasin tämä suurperheodottajat jo aiemmin, mutten tohtinut ruveta vastaamaan. Taas yksi höpötyspaikka lisää. Toki joskus luenkin. Mutta kun olitte hauskoja, mammaxneljän lääkäri oli koominen, vaikkei varmaan sillä hetkellä naurattanut.

Läski on ikuista! Mulla on neljä tulossa, esikoinen 5v. Esikoisesta tuli semmoset kolkyt kiloa, melkein sulin entisiin mittoihin. Mutta maha on jäänyt. Jumppa alkaa aina siinä vaiheessa, kun vatsakkaan miehen kanssa halatessa tuntuu inhottava tömps. Tenavalauman kanssa ehkä mennään ensi kesänä mummalle ja uimaan ( 7 km suuntaansa) rattailla ja pyörällä. Sulaisko maha siinä? Tai sitten puutarhan hoitoa (nokkosten ja koiranputkien nyppimistä).

Nyt rv 15 menossa ja painoa on tullut pari kiloa. Liikunta on jäänyt aika välille. Alkuraskauden pahin ällötys on taakse jäänyttä aikaa, joten tarmoakin olisi enenmmän, vaan tuo flunssa! Koko perhe räkätaudissa.

Ostoksista, s-marketista ja halpiksesta ostamme. Kakkosen jälkeen oli kassakriisi ja laskiskelin, mistä tulevat suurimmat kustannukset. En enää muista, mutta pulla, karkki, jäätelö, keksit maksoivat kauppalistassa omaisuuden! Tietysti sitten jos totuttaa lapset jogurtteihin ja raksuihin, niin niistä saa maksaa.

Pikkuisen enemmän innostuin itse leipomaan tuon kauppakuittien syynäyksen kanssa. Mutta kun rahaa on, niin silloin annetaan palaa. Kaljat, siiderit maksaa myös mansikoita. Ostetuin artikkeli meillä lienee s-marketin -30% ihanmitävain :-)

Mutta nyt kuopus rupeaa hyppimään kohta seinille selkäni takana, heippas ja hyviä vointeja

Minna rv 15

Vierailija
31/48 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt joutaa taas tännekin kirjailla, kun mies on kotona. Hän kun joutui pe aamuna aikaisin lähtemään työreissuun ja kotiutui eilen illalla.

Minulla on nyt parin päivän ajan ollut parempi olo. *kop, kop* Illat eivät ole olleet niin pahoja ja olen pystynyt jo katsomaan jopa tv:tä :) Paha olo iskee kyllä, jos nälkä pääsee tulemaan. Toivottavasti asiaintila jatkuu ja kaikki on silti hyvin. (Epäilys heti hiipii mieleen....:/ )

Ostoksista oli ollut puhetta. Meillä on jo vuosia ollut k-ryhmän bonuskortti. Ja vaikka aina emme ole siihen ollet kovin tyytyväisiä, niin vaihtaakaan emme ole oikein osanneet. Tai oikeastaan olemma aina asuneet niin, että K-kauppa/Citymarket on ollut se lähempänä oleva kauppa ja siksi tuo S-bonus on jäänyt kokeilematta. Joskus aikoinaan meillä oli kyllä myös Tradekan eli siis Euromarkettien ym. kortti ja se oli mielestämme hyvä. Mutta nyt siis olemme yrittäneet keskittää k-ryhmään. Ihan hyvin niitä plussaseteleitä välillä on tullut, mutta ne tulee kyllä käytettyä eikä kerättyä esim. koko vuoden seteleitä isommaksi potiksi.

Tänään olisi vielä tarkoitus ajella katsomaan uutta Ideaparkkia, joka tuohon alle 20km:n päähän avautui. Yhtään ei se tungos kiinnosta, mutta housut ovat nyt jo niin piukat, että jotain uutta olisi saatava.

Onkos teillä muilla alkumatkalaisilla jo masu pullistunut? Minusta tuntuu, että tätä ei enää kauaa piilotella :/ Mutta minulla on kohtu tosi edessä ja maha on aina pullahtanut tosi aikaisin. Hyvin jo käsin kohdun tuntee, kun käy selälleen makaamaan.

Vauvasta vielä sen verran, että kerroin torstaina esikoiselle (12v tyttö) uudesta tulokkaasta. Hän oli asian jo lähestulkoon arvannut, mutta odotti vain, että me kerromme. Ja kuten etukäteen arvelimme, vastaanotto ei ollut kovin innokas. Tämä siksi, että jo viimeksi, kun nelosesta kerroimme, tyttö ilmoitti (kahden pikkuveljen jälkeen), että jos se on poika, niin minä muutan kotoa pois. Onneksi tuli tyttö ;) Mutta yhden yön asiaa mietittyään, hän alkoi jo olla ihan iloisella mielellä. Pienemmät meillä varmasti ottavat asian iloisemmin vastaan, he kun usein itsekin puhuvat, että sitten, kun meille taas tulee vauva.... Heille ajattelimme kuitenkin kertoa vasta jouluna.

No juu, nyt taidan lähteä etsiskelemään housuja, joissa nappi vielä menee kiinni :) Kotona kun voi hiippailla verkkareissa.

Misti rv 9+2

Vierailija
32/48 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu taas hurahtanut vauhdilla... Flunssa on onneksi helpottanut, muuten olo on vaihteleva. Välillä hyvä, välillä kaikkea muuta. Nenän tukkoisuuden helpottaessa hajut alkavat taas haitata ja paha olo iskee määrätyistä hajuista saman tien. Onneksi se menee melko helposti myös ohi. Ällötys vaivaa kyllä sitkeämmin.

Ruokakauppa gallupiin. Meillä aina ollut K-kauppa lähikauppana ja siksi ollut luonteva keräillä plussapisteitä. Suosin oman kylän pientä lähikauppaa, vaikka hintataso ei isoille marketeille pärjää ja valikoimakin tietysti suppeampi. Mutta en viitsi käyttää koko iltaa ja ajaa pitkää matkaa vain halvemman ruuan perässä. Etenkin, kun ei tuo autoilu nykyään ole kovin halpaa eli kuluja tulee matkoistakin reilusti. Keväällä kun menin töihin, aloin käydä ruokaostoksilla työpaikan lähellä olevassa S-marketissa, hyvää K-kauppaa kun ei sieltä löytynyt. Hommasimme etukortinkin. Tykkään kyllä kaupasta, mutta käytännössä käyn edelleen usein myös tuossa lähikaupassa, sillä aina ei työreissulla ehdi tai jaksa käydä ruokakaupassa enkä sitten varta vasten ostoksille jaksa sinne asti ajella. Tilanne on sikäli huono, että nyt ei bonusta kerry kunnolla mistään, sillä niiden ideahan on juuri se, että kaikki ostokset pitäisi tehdä samassa ketjussa...

Mistikö se kyseli mahan koosta. Mulla on lasten jäljiltä sellainen pieni " pömppämaha" olemassa koko ajan. Toistaiseksi en ole muutosta havainnut. Saapa nähdä milloin alkaa tilanne näkyä ulkopuolisille.

Nyt on pakko lopettaa. Palailen. Mukavaa viikon alkua!

Meiramiina

Vierailija
33/48 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masu mulla tullut jo kolmannesta odotuksesta lähtien esiin siinä rv 10+

Olen niin pienikokoinen ettei mahaa pysty peittelemään ja kun normaalisti kuitenkin pukeudun istuviin vaatteisiin on paha alkaa leveitä paidan helmoja yht´äkkiä käyttämään=)

G:meillä myös k-ryhmän kaupat lähimmät ja cittarissa käydään.Ihan kivoja plussapisteitä ollaan saatu.Myös s-kortti löytyy ja ihan huvikseen nyt marraskuun ajan koitimme käydä vain se ryhmän liikkeissä kun oli tuplabonus kuu,katsotaan tuleeko mitään takaisin...

Vauva on taas kääntynyt pylly alaspäin ja potkii virtsarakkoon ja kohdun suulle.Kurjia muljahduksia alaspäin...tekee ilkeetä!!

Tänään taas ahertanut,sämpylöitä,vuokaleipää ja pullaa.Ihan himo leipoa vaikken ees itse niitä syö,ainakaan makeita=)

Pyykitkin sain kaappeihin ja puhtaat lakanat mankeloitua.

Huomenna mulle tulee siivooja,luxusta kerran1- 2 kuussa...On sekin jo jotain!

Mielellään kyllä ottaisin jos pystyisin,kerran viikossa

Viikko ja 3 päivää ultraan.

2 ja puoli viikkoa matkaan.

Paljon odotettavaa.

L+5+rv 24+

Vierailija
34/48 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vain kaikille suurperheodottajille!! Leannan muistan omalta odotusajaltani jossain pinossa taisit silloin kuumeilla vielä...onnea kovasti jo pitkälle edenneestä raskaudesta!(ei varmaan siltä tunnu)

Meillä on lapset tehty, kuutosemme ihana ja suloistakin suloisempi kuopustyttäremme syntyi sisarustensa tapaan sektiolla huhtikuussa ja samalla pistettiin äidiltä kohtu eläkkeelle :)

Paria juttua vain tulin kommentoimaan. Minäkin olen toisesta päästä hiukan lyhyt eli pituutta on kertynyt 156cm ja normaalisti paino on siellä 50 tietämissä. Tai oletettavasti on edelleen kunhan sinne päästään...Raskausajat ovat menneet minullakin painoa kerätessä oli ruokavalio mikä tahansa, kiloja on tullut 12-22. Eikä tällä mammalla imetys pahemmin laihduta, pikkuhiljaa hitaasti tippuu paino ja vasta 1,5 vuoden kuluttua vauvan syntymästä olen omassa painossani. No nyt kun on kuusi lasta 14,12,7,4,2,ja 8kk, ei nuorimmaisesta sentään ole jäljellä kuin 2 kiloa, mutta kahdesta seuraavasta on jääneenä noin 5 kg. Onhan tässä loppuelämä aikaa kiinteytyä ja tiputtaa painoa kun ei enää raskauksia ole tulossa...

Ruokaostokset on meillä keskitetty s-ryhmään. Kaksi kertaa viikossa haemme lastin Prismasta ja täydennystä haetaan s-marketista.

Iloista ja vaivatonta raskausaikaa kaikille!!

t.Mandi ja kuuden katras

Vierailija
35/48 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan myös sinut hyvin!Joskus olen tainnut kysyäkkin jotain kuudenteen lapseen liittyen=)

Miten menee vauvan kanssa ja onko sektiosta taas selvitty???

Oikeen ihanaa loppuvuotta katraasi kanssa!!!!!

Juu-nyt tuntuu päivät odotuksessa pitkiltä mutta kyllä sitten kun taaksepäin katsoo, aika on kiitänyt siivillä!

Pian jo vuosi vaihtuu ja kevättä kohden menemmekin sitten vauhdilla!!!

Pienin temppuilee eikä meinaa nukahtaa!Täytyy mennä!

L+5+rv 24+

Vierailija
36/48 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna:

Miten menee vauvan kanssa ja onko sektiosta taas selvitty???

Oikeen ihanaa loppuvuotta katraasi kanssa!!!!!

Vauva on ollut helppo ja ah niin syötävän nöpönen. Neitihän oli ylläriraskaus ja kyllä tässä olen monesti miettinyt sitä kuinka järkyttynyt asiasta olin melkein koko raskausajan. Ja noin ihana tyttö tuli! (tosin kohdunrepeämäkin pelotti kun oli niin ohut kohtu)Sektiosta palauduin huippunopeasti. Maanantaina oli sektio niin keskiviikkona olisin ollut jo valmis lähtemään kotiin... torstaina sitten päästiin. Ikää tytöllä nyt siis vajaa 8kk ja on noin 67 cm ja 7200g.

Meidän herra 2 vee tuppaa terrorisoimaan siskoa istumalla päällä jne, mutta muuten elämä on niin helppoa kuin se voi tällaisen porukan kanssa olla. Useassa lapsessa on se harmi, että aina joku melkein on pahalla tuulella ;o)Ja pyykkiä riittää kuten tiedätte...siinä olisi yhdelle ihmiselle kokopäivätyö.

Nyt kun on viimeiset ristiäiset vietetty, alkaa rippijuhlat; esikoinen lähtee tammikuussa rippileirille :)

Mandi ja kuuden katras

Vierailija
37/48 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uutena tänne teidän mukavaan joukkoonne ilmoittaudun. Virallisesti meistä tulee suurperhe vasta kesällä, mutta kuitenkin...

Suunnitelmissa on paljon lapsia. Nyt ihanat kolme mussukkaa koossa. Saimme juuri perheellemme omakotitalon valmiiksi, missä tilaa riittää!

Olen pääasiassa kotiäitinä, mutta toisen ammattini (reflexologi) puolesta teen satunnaisia töitä iltaisin. Max 2-3tuntia viikossa.

Nautin ihan suunnattomasti lapsistamme ja yhteisestä päätöksestä lapset saavat kasvaa kotona niin kauan kuin olen heile " tarpeellinen" . :)

Olisin ihan tosi kinnostunut teidän muiden suunnitelmista ja yleensä perheistä. Olisiko mitenkään mahdollista saada pikaista esitteylyä kaikilta?

p.s Esikoisemme on päättänyt että vauvastamme tulee Pentti

Aurinkoisin terveisin @tiikeri@ eli Jenni

Vierailija
38/48 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi taas @tiikeri@!Tervetuloa suurperheodottajiin!!

Tässä pika esittelyä:

Leanna 3-kymppinen,kotiäiti.

Lapset:tytöt 10v,8v10kk,7v2kk ja pojat 5v2kk ja 2v3kk.

Parturikampaaja olen ammatiltani mutta kotona ollut jo vuodesta 96,satunnaisia keikkoja tehnyt saattaakseen äp-rahat paremmiksi=)

La on 23(30).3.07

Sinulla @tiikeri@ on mielenkiintoinen ammatti.Refleksologi.Olen siskoni yllyttämänä käynyt hoidoissa kakkosesta lähtien.Ensin teki niin kipeää että kyyneleet valuivat ja sitten aloin jo nauttia.Varsinkin kun huomasin saavani avun ummetukseen ym.

Vauvojani olen myös hoidattanut vatsapuruissaan.

Mukavaa kuulla MandiK:n kuulumisia!Tule ihmeessä kertoilemaan taas lisää vaikka perhe onkin nyt koossa!On mukavaa kuulla miten menee 6 lapsisessa perheessä!

Tämä päivä tuntuu taas niin harmaalta,väsyneeltä ja apealta.Missä on lumi???

Kohta kuskaamaan lapsia harrastuksiin...

L+5+rv 24+

Vierailija
39/48 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin jää lapset tähän vieläkään.Yhden ainakin toivoisin(luvankin olen jo saanut)nopeasti perään=D

Katsotaan nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaa...

L

Vierailija
40/48 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan minäkin tätä viime viikon pinoa... =) Kiva kun oli uusiakin joukossa. Eikä yhtään haittaa, vaikkei odottajia kaikki olisikaan. Iso perhe yhdistää. Sinänsä muuten harmi, ettei täällä ole erikseen osiota suurperheellisille niinkuin on monille muille " erityisryhmille" . Siellähän voisi sitten olla pinot odottajille, kuumeilijoille jne. ja sitten yleistä keskustelua vaikka autoista tai pyykinpesusta. Pitäisikö laittaa " asiakaspalautetta" ?

Esittelyyn sen verran, että lapsia meillä toistaiseksi vasta kolme, t00, p02 ja t05. Ja nelosen la tällä tietoa 170707. (Aika hyvä syntymäpäivä muuten olisi just tuo hauska seiskarivi) Päätoimisesti olen kotiäiti ja osa-aikaisesti töissä (8h/viikko). Toivottavasti näin saan jatkaakin vielä vuosia. Kokoaikaisesti en työelämään kaipaa, mutta osa-aikatyö on mukavaa vaihtelua.

Nyt pitää mennä. Palaillaan!

Meiramiina 8+0