Kuntopyörä laihdutukseen kotona?
Olisi tarve liahduttaa niin olisiko kuntopyörä hyvä? En halua mennä mihinkään kuntosalille polkemaan kun kaikki tuijottaa minua. Eli onko teillä kuntopyörä kotona?
Poljetko?
Paljonko poljet?
Minkälainen pyörä?
Kommentit (641)
Se kuntopyörä kannattaa ostaa kotiin mutta sillä pitää sitten polkea eikä se ole mikään koriste. Itse olen laihtunut 30 kg kuntopyörää polkemalla. Olen ostanut 5 kuntopyörää 15 vuoden aikana. Jotkut kestää ja jotkut ei mutta yleensä poljen loppuun ne kun niistä katkee se hihna sieltä sisältä. Ekalla kuntopyörällä kun poljin niin laitoin jokaisen kilsan ylös vihkoon mitä poljin, niitä tuli 9445 kilsaa. Laihduin 30 kg silloin. Kannattaa kirjoittaa vihkoon aina sen mitä poljet niin voit seurata sitten kun kuntoilet.
En oikein seuraa, mitä yrität sanoa.
Minulla on gymstick pyörä kotona. Se maksoi jotain 299 euroa silloin 4 vuotta sitten. Olen polkenut sillä jotain 6500 km. Alkuun laitoin jokaisen kilsan ylös vihkoon mitä poljin sen kanssa ja niitä tuli 4200 km mutta sen jälkeen en ole kirjoittanut kilometrejä ylös ja siitä on jo pari vuotta. Laihduin 12 kg 3 kk aikana ja nykyään poljen talvisiin sillä kun on huonot kelit ettei jaksa ulkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Se kuntopyörä kannattaa ostaa kotiin mutta sillä pitää sitten polkea eikä se ole mikään koriste. Itse olen laihtunut 30 kg kuntopyörää polkemalla. Olen ostanut 5 kuntopyörää 15 vuoden aikana. Jotkut kestää ja jotkut ei mutta yleensä poljen loppuun ne kun niistä katkee se hihna sieltä sisältä. Ekalla kuntopyörällä kun poljin niin laitoin jokaisen kilsan ylös vihkoon mitä poljin, niitä tuli 9445 kilsaa. Laihduin 30 kg silloin. Kannattaa kirjoittaa vihkoon aina sen mitä poljet niin voit seurata sitten kun kuntoilet.
Niitä hihnoja saa kaupasta. Parin kympin hihna on halvempi kuin tonnin pyörä.
Tyyri esiintyy muinaisissa loitsuissa oravan toisintonimenä.
Käsittääksnei tämä oli niin selkeää kuin olla ja voi.
Kuulostaa siltä, että joku tarvitsee halauksen.
Mä menin vaan vuoden alussa kuntosalille, vaikka painankin 125 kg (olen lyhyt nainen). Ei ole kukaan ihmeemmin tuijotellut, en ole ainakaan huomannut.
Kuntopyörää en ostanut kotiin, koska asun aika pienessä kaksiossa, enkä halua että sellainen olisi näkyvillä jossain aina. Toiseksi on kivampi, kun on useampia vaihtoehtoja aerobiseen treeniinkin, salilla on kuntopyörien lisäksi juoksumattoja, hiihtolaitteita, soutulaitteita, steppereitä, crosstrainer-laitteita. Yleensä käyn tekemässä kerran viikossa tunnin aerobisen noilla laitteilla, sitten 1-2 kertaa viikossa salitreeniä laitteilla. Kesän tullen voi olla että aerobinen siirtyy enemmän ulkoiluun.
Mä ostin, mutta totesin olevani oikeastaan liian lihava polkemaan, maha roikkuu reisillä kun istun siinä satulassa, ja on hankala saada jalkaa yläasentoon. Toinen juttu on, että perse tulee ihan 10 minuutissa jo niin kipeäksi ettei pysty enää. Täytynee siis laihduttaa ensin reilusti, ja sitten koitttaa uudestaan.
Tosi hyvältä näyttää Suomen tulevaisuus tätä ketjua lukiessa
Minulla on laihdutuksen tukena kohtuullisen hyvä kuntopyörä, joka maksoi 700e. Siinä on magneettivastus ja saa ohjelmia valittua. Tiettyjä ohjelmia olen tehnyt ja laittanut tietyn vastustason, joka muuttuu automaattisesti ohjelman aikana. Tulokset olen merkinnyt ylös vihkoon. 2500km olen pyöräillyt 2 vuodessa. Teen lyhyitä 20-30min treenejä ja työteho on kasvanut nopeasti. Lisäksi olen laihtunut 90->75kg ja housut kiristävät reisistä vaikka vyötärö on kapeutunut. Raskauskilot lähtivät ja pääsin takaisin kuntoon.
Tekisi mieli ostaa kallis kuntopyörä, jossa olisi ruutu ja voisi osallistua live-tunneille tai virtuaaliseen pyöräilymaisemaan. Onko kokemuksia? Peloton-merkki on aika kallis 1500 tai 2500e ja lisäksi kuukausimaksu. Halvempiakin on. Onko kokemuksia?
Ja vinoilijoille tiedoksi. Ei kiinnosta mennä mihinkään valtatien varteen rekkojen viereen pyöräilemään räntäsateessa. Pyöräily ulkona on lähtökohtaisesti riskialtista. Koitapa tehdä jotain intervalleja luonnossa pyörällä! Ei tarvitse ulkovaatteita vaihdella ja pumppailla pyörän kumeja yms. Sen kun hyppää kuntopyörän selkään ja kilpailee oikeita ihmisiä vastaan virtuaalisesti!
Trendikästä mutta sitä haukkuja ei tiedä ;).
Mulla kipeytyy polvien sisäpinnat pyöräilystä.