Kuntopyörä laihdutukseen kotona?
Olisi tarve liahduttaa niin olisiko kuntopyörä hyvä? En halua mennä mihinkään kuntosalille polkemaan kun kaikki tuijottaa minua. Eli onko teillä kuntopyörä kotona?
Poljetko?
Paljonko poljet?
Minkälainen pyörä?
Kommentit (641)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntopyörään kyllästyy nopeasti. Ulkona pyöräily on paljon miellyttävämpää.
Kävely ei kuluta kaloreita
Häh?
Täsmällisesti:
kuluttaa niin naurettavan vähän ja hitaasti, että ainakin kalorinvähennysmielessä täysin tyhjää hommaa.Esimerkiksi 6 kilometrin kävely (johon menee aikaa kävelyvauhdin mukaan vähän alle tai vähän yli tunti) kuluttaa 70 kg painavalla henkilöllä noin 300 kcal. Ei se ole minusta naurettavan vähän.
300kcal on yläkanttiin avioitu tavan keskivauhtiselle kävelyllä.
Yksi pieni korvapuusti on 350kcal.
Ainakin ajallisesti on huomattavasti tehokkaampaa jättää 2min herkun syömistä pois, kuin töpötellä 1,5h kävelytiellä.
Kävelyn energiankulutuksen määrää kävelty matka ja kävelijän paino. Kävelynopeudella ei ole juurikaan vaikutusta energiankulutukseen, mutta tietenkin sen saman matkan kulkemiseen menee suuremmalla nopeudella vähemmän aikaa. 300 kcal on varsin tarkka kulutusarvio 6 kilometrin matkalle, jos kävelijän paino on 70 kg.
Minusta nuo laihdutusneuvot "jätä enemmin korvapuusti syömättä kuin lähde kävelylle" ovat hassuja. Ei minun päivittäisiin ruokiini kuulu korvapuustia tai mitään muutakaan vastaavaa herkkua, jonka voisin jättää syömättä. Jos haluan vähentää 300 kcal syömisistä, joudun karsimaan aika paljon normaaleista aterioista. Normaalioloissa on taas helppo lisätä vajaa tunti (joka minulla menee 6 km:n kävelyyn) kävelyä päivään. Nyt tilanne on eri, kun olin pari kuukautta sitten leikkauksessa, josta toipuminen vieläkin estää suuren osan liikunnasta, esim. vähänkin pidemmät kävelylenkit. Joudun ihan tosissani miettimään, mitä teen, jotta en lihoisi selvästi. Pari kiloa on jo tullut lisää.
Meidän lapinkoira Nemo haukkuu näin syksyllä myös lentävät lehdet.
https://treeniohjelmia.fi/kuntopyorat-vertailussa/
Suosittelen katsomaan täältä hyvää kuntopyörää. Haaveilen ite tollasesta, missä olisi näyttö, mutta tällä hetkellä käytän ihan vain kännykkää ja netflixiä viihdykkeenä kun pyöräilen. Mutta aika kuluu joutuisasti ja polvet kiittää. Suosittelen!
Mikä Tunturin malli? Entä jos on tosi ylipainoinen: 120 kg. Onko tällaisille paksukaisille kuntopyörä?