Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierailu puolison sukulaisen luona

Nainenpohjoisen
27.03.2023 |

Tarvitsisin mielipiteitä / näkökulmia seuraavaan: olen menossa puolisoni (emme asu yhdessä, olleet yhdessä 4 vuotta) kanssa hänen lähisukulaisensa luokse eri puolelle Suomea. Reissu lentäen maksaa useamman sata euroa, yli 300 per henkilö siis. Puolisoni lähisukulainen on luvannut maksaa hänen matkansa, siitä ilosta että hän tulee käymään. Minä sen sijaan maksan matkani itse. Tämä häiritsee minua. Puolisoani ei tunnu vaivaavan asetelma, enkä tiedä miten ottaa puheeksi asiaa. Onko tämä teidän mielestänne asia, mikä minun pitäisi vaan hyväksyä, että hän matkustaa ilmaiseksi ja minä maksan, vaikka on hänen sukulaisestaan kyse?
Olen aikeissa puhua asiasta hänen kanssaan kyllä, mutta kertokaa, mitä ajatuksia herää?

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo olisi täysin ok. Eihän sinun ole sinne pakko mennä, jos et halua maksaa?

Vierailija
2/141 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sinä maksat oman matkasi. Ja miksi sinun pitäisi edes mennä sinne. Miehen sukulainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet, jos koet käynnin tarpeelliseksi. Maksat itse, ellet saa jotain muuta maksajaa. Se, että kumppanisi saa maksetun matkan ei vaikutan sinun kustannuksiin mitenkään, ellette sovi kumppanisi kanssa muuta,

Vierailija
4/141 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mene.

Vierailija
5/141 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt kenen se sun matka pitäisi maksaa? Ja sua noin tihkaisee kustantaa ihan oma matkasi niin ole menemättä. Kukaan ei sua pakota sinne sukulaisiin.

Mutta provohan tämä olikin, ei kukaan normijärkinen kysele näin typeriä.

Vierailija
6/141 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä lähtisi. Eihän puolisokaan sinne ole ilmeisesti menossa ilman ilmaista matkaa.

Onko sinua kutsuttu edes, tuskin.

Vierailija
7/141 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisin mennä tutustumaan puolisoni sukulaiseen, niin tottakai maksaisin oman matkani. Tosin käytännössä tuntien puolisoni tiedän, että hän ehdottaisi itse maksavansa siitä ainakin osan. Niin minäkin olen maksanut hänelle, kun hän on tullut minun mukaani tapaamaan omia sukulaisiani.

Oma aikuinen lapseni matkustaa syksyllä ulkomaille juhlistamaan syntymäpäivääni ja silloin maksan myös hänen puolisonsa matkat. En voisi kuvitellakaan jättäväni maksamatta. Ja maksoin jo kymmenen vuotta sitten, kun vasta seurustelivat.

Jos taas kyseessä ei olisi oma haluni tavata kyseinen ihminen, niin en tietenkään lähtisi mukaan.

Vierailija
8/141 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt kenen se sun matka pitäisi maksaa? Ja sua noin tihkaisee kustantaa ihan oma matkasi niin ole menemättä. Kukaan ei sua pakota sinne sukulaisiin.

Jos puoliso haluaa minut mukaan sukulaisensa luo, puoliso maksaa. Eikö tämä ole itsestäänselvää? En ole ap.

Vierailija
9/141 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono,tosi huono 🤮

Vierailija
10/141 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Porvoosta sitten lähdette matkaan 🤣🤣

Vierailija
11/141 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puoliso haluaa minut mukaan sukulaisensa luo, puoliso maksaa. Eikö tämä ole itsestäänselvää? En ole ap.

Siinäpä se onkin, kun porvoolainen ap ei osaa päättää, haluaisiko hän tarinassa itse sinne reissuun vai ei. Jos ei halua mutta lähtee vain puolison takia, niin silloin puoliso maksaa ainakin puolet.

Vierailija
12/141 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuohan eivät edes asu yhdessä, joten mitään puolisoa ei edes ole.

Vierailija
13/141 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt 27.3 maanantai......

Vierailija
14/141 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet mukaan, jos sinun ei edes toivota saapuvan paikalle? Mikään ei ärsytä niin paljon kuin joku sukulaisen petikumppani, joka olettaa olevansa oikeutettu vaatimaan maksua siitä, että saapuu paikalle kutsumatta.

Vierailija
15/141 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpön höpöä koko surkea aloitus.

Vierailija
16/141 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sinun ole pakko lähteä sukuloimaan. Jäät kotiin vaan. 

Vierailija
17/141 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä asia vaivaa sinua? Jos asetelma olisi toisinpäin, niin odottaisitko, että sinun sukulainen, jota miehesi ole koskaan edes nähnyt, maksaisi myös miehesi matkan luokseen?

Nyt kun miehesi sai ilmaisen matkan, niin odotatko, että hän matkaisi osan sinun lipustasi?

Mielensäpahoittaja ilman syytä sanoisin diagnoosiksi tässä tapauksessa..

Vierailija
18/141 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä puoliso? Eihän ap:llä ole puolisoa, se seurustelee jonkun kanssa. Ja olkoot ukkoa tai ei, jokainen maksaa oman matkansa jos ei toisin ole sovittu.

Sitäpaitsi jos mä haluan oman mieheni kanssa vaikka viikon lomalle ja ehdotan sitä niin mun puolisolla on järki sekä tolkku päässä, ei se oleta että mä maksan koko lystin koska ehdotin asiaa  :D

Vierailija
19/141 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuohan eivät edes asu yhdessä, joten mitään puolisoa ei edes ole.

:D :D

Minkä määritelmän mukaan pariskunnan on pakko asua yhdessä?

Vierailija
20/141 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sun ei ole pakko lähteä vaan voit jäädä matkasta pois. Itse asiassa parempi, kun seurustelukumppani ei tule mukaan vierailulle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän