Vierailu puolison sukulaisen luona
Tarvitsisin mielipiteitä / näkökulmia seuraavaan: olen menossa puolisoni (emme asu yhdessä, olleet yhdessä 4 vuotta) kanssa hänen lähisukulaisensa luokse eri puolelle Suomea. Reissu lentäen maksaa useamman sata euroa, yli 300 per henkilö siis. Puolisoni lähisukulainen on luvannut maksaa hänen matkansa, siitä ilosta että hän tulee käymään. Minä sen sijaan maksan matkani itse. Tämä häiritsee minua. Puolisoani ei tunnu vaivaavan asetelma, enkä tiedä miten ottaa puheeksi asiaa. Onko tämä teidän mielestänne asia, mikä minun pitäisi vaan hyväksyä, että hän matkustaa ilmaiseksi ja minä maksan, vaikka on hänen sukulaisestaan kyse?
Olen aikeissa puhua asiasta hänen kanssaan kyllä, mutta kertokaa, mitä ajatuksia herää?
Ajattelin samaa, me oltiin oltu yli vuosi naimisissa ennen kuin muutettiin yhteen, ilmeisesti ei virallisesti sit oltukaan naimisissa...? Miksikäs sitä eri osoitteessa asuvaa aviopuolisoa pitäisi oikeastaan kutsua?
Jos mulla/meillä olis vastaava matkustustilanne niin husband varmaan maksaisi mun lipun puoliksi tai ehkä jopa kokonaan, jos ylipäätään haluaisin lähteä mukaan.